Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 141 tot 145 van de 145

Onderwerp: Wat houdt s-line nou precies in

  1. #141

    Arrow re: Wat houdt s-line nou precies in

    Hai @ketelapper,

    Je hebt een goede uitleg geschreven, in heldere een begrijpbare taal. Daarbij leest het ook makkelijk. Zou ik jouw tekst (een groot deel daar van) mogen gebruiken op onze website? Ik pas hem dan ietsjes aan, maar het is dan hoogst waarschijnlijk nog wel herkenbaar als jouw tekst. Dus deze vraag is dan wel op zijn plaats, vind ik zelf ;-)

    Zie graag je reactie tegemoet.

    Groet, Tom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Nou, OK dan

    S-line is de aanduiding voor optiepakketten met "sportieve inslag". De samenstelling verschilt enigszins per model en is door de jaren heen ook enkele keren veranderd. Er is op audiforum eens een topic gestart om dit van diverse modellen en bouwjaren te inventariseren. Er wordt onderscheid gemaakt tussen S-line sportpakket (in NL gewoon "S-line pakket" genaamd) en S-line exterieurpakket.

    Naar mijn herinnering zijn S-line sportpakketten het eerst leverbaar geworden begin 2002 op de A3 en A4. Later, ik meen zo ongeveer vanaf modeljaar 2004 (najaar 2003) is het eerste S-line exterieurpakket ontstaan voor de A4 (B6 nog). Op de A4 (B7) en A6 (4F) zijn meteen vanaf introductie zowel S-line sportpakket als S-line exterieurpakket leverbaar geweest.

    Hele grofmazige schets:

    S-line sportpakket
    - verlaagd onderstel, meestal 3cm (t.o.v. normaal sportonderstel dus 1cm extra)
    - grotere velgen (A3 17", meeste andere modellen 18"), keuze uit enkele modellen
    - sportstoelen, met S-line logo in rugleuning
    - sportstuur, met S-line badge
    - bekleding half leer zwart, half stof (tegen meerprijs varianten mogelijk)
    - stuur en pookknop met geperforeerd leder (en bij modellen met handremgreep, die ook)
    - inleg dashboard en portieren in geborsteld aluminium
    - zwarte hemelbekleding
    - S-line logo's op stootstrips of op voorschermen
    - S-line logo in grille (tot ongeveer 2008)
    - instaplijsten met S-line logo (vanaf ongeveer 2008)

    S-line exterieurpakket
    - andere vorm voorbumper
    - andere vorm achterbumper en/of diffusor in achterbumper
    - achterklepspoiler
    - andere grille (tot circa 2008)
    - uitlaatsierstukken (vanaf circa 2008)
    - instaplijsten met S-line logo
    - S-line logo's op stootstrips of op voorschermen
    - soms ook andere deurskirts, zoals op A4 B6, A4 B8 en A5


    Het is dus niet zo dat er geheel duidelijke scheiding is tussen interieurpakket en exterieurpakket, daarom heet het sportpakket ook geen interieurpakket...

    De meeste opties uit het S-line sportpakket kun je ook los bestellen, zoals sportstoelen, S-line onderstel, zwarte hemel, velgen, etc. De ingedrukte S-line logo's in de rugleuning van de sportstoelen, het S-line stuur, het geperforeerde leer en de inleg van geborsteld aluminium zijn exclusief voorbehouden aan het pakket. Daarom is een "nep S-line" voor een beetje kenner altijd meteen te ontmaskeren. En helaas, zoals hiervoor al gezegd, er zijn meer nep S-lines op marktplaats etc. dan echte

    De onderdelen van het exterieurpakket zijn nooit los bestelbaar als af-fabriek optie. Uiteraard kan alles wel achteraf worden gemonteerd. De uitlaatsierstukken zijn bij zwaarder gemotoriseerde versies vaak al standaard, ook zonder exterieurpakket.

    Origineel / officieel zou je binnenin een A3 8P S-line bij gesloten deuren maar één S-line logo in beeld moeten hebben: onderin het stuurwiel (tenzij je omdraait en de rugleuningen van voorstoelen gaat bekijken...). In een A3 8L S-line zelfs geen! Zie je er meer??? Logo's zijn makkelijk geplakt... maar horen er dan dus eigenlijk niet te zitten.
    Laatst gewijzigd door A4Avant; 04-10-21 om 13:56.
    Een dag geen V.A.G. is een dag niet geleefd!!

  2. #142

    Standaard Wat houdt s-line nou precies in

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Avant Bekijk Berichten
    Hai ketelapper,

    Je hebt een goede uitleg geschreven, in heldere een begrijpbare taal. Daarbij leest het ook makkelijk. Zou ik jouw tekst (een groot deel daar van) mogen gebruiken op onze website? Ik pas hem dan ietsjes aan, maar het is dan hoogst waarschijnlijk nog wel herkenbaar als jouw tekst. Dus deze vraag is dan wel op zijn plaats, vind ik zelf ;-)

    Zie graag je reactie tegemoet.

    Groet, Tom
    @A4Avant Moet je hem ff taggen dmv een @ voor zijn forum naam: @ketelapper

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #143

    Standaard Re: Wat houdt s-line nou precies in

    Thanks @Peeet
    Een dag geen V.A.G. is een dag niet geleefd!!

  4. #144
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat houdt s-line nou precies in

    Haha, zo werkt het inderdaad Peeet

    @A4Avant
    Ga je gang, dank voor het compliment. Ik heb niets 'geheims' geschreven dus kopieer lekker wat je kunt en wilt gebruiken. Ik ben wel benieuwd op welke website je het gaat gebruiken?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #145

    Standaard Re: Wat houdt s-line nou precies in

    Thanks @ketelapper, zodra het gebruikt is en online staat, dan laat ik het je weten.
    Een dag geen V.A.G. is een dag niet geleefd!!


Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •