Al die pracht heeft z'n prijs. Gevoelsmatig geen rare prijs ondanks z'n ingetogenheid.
Je kan deze pagina zien op http://www.audiforum.nl/forum/conten...-A8-W12-bekend
Wat is eigenlijk het verschil tussen de S8 V10 5.2 en de A8 W12 6.3?
Gaat de S8 sneller of hoe zit het eigenlijk?
En wat is de prijs zonder bpm? Kwestie van beetje te weten wat hij in belgie kost
Het zal meer zo zijn dat Audi denkt dat 500pk "genoeg" is. Ze kunnen er vast wel 630pk uit halen (uit de atmosferische 4.2 in de laatste RS4 haalde Audi al 420pk), maar dan moet de redline wel bij 8.000tpm liggen en wordt het een soort sportwagenmotor... Liever wat meer comfort en "slechts" 500pk
Vind alleen de dagrijlichten nogal uit de toon vallen. Is een nogal agressieve versie, die niet in het ingetogen plaatje past, en wel een beetje beeldbepalend is op de neus.
EDIT: Ik kwam er vandaag eentje tegen, en moet m'n mening bijstellen. In het echt zijn die dagrijlichten lang niet zo opvallend als op de foto's, en klopt het totaalplaatje opeens WEL! Mooie wagen...
Lolwut? Dat is dus wel onzin wat je nu zegt.
Het is op 500 gezet omdat het verbruik dan nog redelijk is ten opzien van de vorige generatie w12.
Je haalt zomaar niet 630 pk uit een atmosferisch motorblok. Dan moeten er turbo's en/of superchargers op gezet worden.
Tot nu toe heeft mercedes-benz het record van het krachtigste atmosferische blok ter wereld:
AMG 6.3 V8 , 630nm en rond de 520 pk.
Natuurlijk vertel ik geen onzin. Jij vertelt onzin. Natuurlijk kan Audi veel meer pk's uit de W12 sleuren. Wat denk je wat een verhoging van de redline tot 8.000 tpm voor het aantal pk's doet? Er komen er dan minstens 100 bij. Natuurlijk heeft dat geen zin, want het moet een comfortabele limousine blijven. Niemand zit te wachten op een zenuwachtige sportwagenmotor in een limousine als een A8. Maar natuurlijk kan Audi meer dan 600pk uit een 6 liter V12 halen.
De AMG 6.3 het krachtigste atmosferische blok ter wereld? Nonsens.
Ferrari 599 GTO --> 6.0 V12 met 670 pk
Pagani Zonda F Clubsport --> 7.3 V12 met 650pk
Lamborghini Murcielago --> 6.5 V12 met 641pk
Porsche Carrera GT --. 5.7 V10 met 612pk
McLaren F1 --> 6.1 V12 met 627pk
En jij denkt dat Audi dan niet meer dan 500pk uit een 6.3 V12 kan halen? Natuurlijk kan dat wel. Maar de A8 is een limousine, en daar behoort geen sportwagenmotor in
Maak voortaan je huiswerk beter.
edit: lol dat je nickname Fiorano is, de tweede naam van de Ferrari 599.
Nee klopt idd niet. Had verkeerde de info op internet gelezen. Het ging bij de mercedes om de sterkste atmos. V8.
De sterkste atmosferische motor ligt volgens mij nu in de aston one-77.
Maar hoezo gelijk over mijn naam beginnen?
Ik vond het ironisch dat je Fiorano in je naam hebt, en tegelijkertijd héél stellig zei dat de 6.3 V8 van AMG de sterkste atmosferische motor ter wereld was, intussen de 6.0 V12 met 670pk van de Ferrari 599 GTO "Fiorano" over het hoofd ziend... Het komt nogal betweterig over als je het beter denkt te weten, terwijl je het juist niet bij het rechte eind hebt, zeker als je termen als "onzin" en "lolwut" in de mond neemt... Dan is het opmerkelijk dat onder andere de Ferrari 599 Fiorano een veel sterkere atmosferische motor heeft dan de AMG V8
Overigens is een specifiek vermogen van 100pk per liter voor een atmosferische motor al sinds vele jaren gebruikelijk voor high-tech motoren. BMW's M3 hadden dit specifiek vermogen bijvoorbeeld midden jaren 90, en de McLaren F1 met zijn 6 liter V12 dus ook. Minstens 100pk per liter is ook voor grote V10's en V12's sinds jaar en dag mogelijk. Daarom kan Audi uit een 6.3 V12 tenminste 630pk toveren, als ze zou willen.