Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 66 van de 66

Onderwerp: "In de olie..."

  1. #61

    Standaard

    Aangezien ik van mijn (licht) gekietelde turbo krachtbron regelmatig een meer dan gemiddelde inspanning vraag, voel ik mij ook verplicht daar goede olie in te doen.
    Mijn onderhoudsgarage adviseerde dringend Agip 10W60 ivm de goede smering bij hoge temperaturen en de levensduur van de turbo.
    Dit is geen goedkoop smeermiddel maar je mag er dan ook wat van verwachten. (In het kader: voorkomen is beter dan genezen!)
    Vroeger gooide in mijn roestbakken op wielen ook alles wat ik maar krijgen kon. :wink:
    Dat ging ook nooit stuk.
    Ik denk dus dat je oliekeuze dus afhangt van het type auto en motor dat je rijdt en hoe je daarmee rijdt.
    Je moet niet alles geloven wat je bedenkt.

  2. #62

    Standaard

    Vandaag ook weer eens olie ververst. De laatste keer had ik er Castrol High Milage (15W40) ingegooid, voorheen onbekend. Ik heb altijd het idee gehad dat het starten met de Castrol iets rumoeriger was.

    Deze keer heb ik er Shell Helix plus (15W40, mineraal) in gegooid. Iemand ervaring met deze olie?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #63

    Standaard

    is niet zo goed altijd van olie te wisselen
    dank bij voorbaat.
    alain

  4. #64

    Standaard

    Hmm, en waarom dan wel niet?
    Beiden zijn dezelfde viscositeit en beiden zijn mineraal. Ook zijn het allebei prijzige olieën van een gerenommeerd merk, geen goedkope Sheiße.

    Kan zo ff nix bedenken waarom dat niet goed zou zijn of zie ik wat over het hoofd?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #65

    Standaard

    mijn audi rijdt al zolang hij rijdt op 0w30 vorige eigenaren hebben altijd eurol 0w30 gereden dus dat doe ik nu ook gewoon en na 3 ton op de teller nog geen spatje olie verbruik en er is nog geen revisie aan pas geweest

    dus die blijf ik ook mooi gebruiken kost wel iets maar ach het geld ken ej toch niet meenemen je graf in
    Duitse Power


  6. #66

    Standaard

    Wat je vaak leest is dat mensen in hun olieboot, juist van die goedkope olie gooien.
    Mijn ervaring is dat je juist door goede olie het olieverbruik kan beperken.
    De olie is misschien 3 x zo duur maar je hoeft er niet regelmatig olie meer bij te gooien, je staat ten eerste niet zo snel met een te laag olie pijl en ten tweede bespaar je op termijn toch geld.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •