Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 49

Onderwerp: Wat voor auspuff heb je onder je Audi?

  1. #1

    Standaard Wat voor auspuff heb je onder je Audi?

    Ben wel eens beniewd wat voor uitlaat je onder je Audi hebt zitten.

    Ik kocht een Sebring, met twee pijpen. Ben er zeer tevreden over, als hij warm is geeft hij een errug goed geluid en geeft geen irritante ondertoon als je bv op de snelweg rijdt.

    Alleen mijn kat moet er nog onderuit..


    Niet zo'n mooie foto, maar beter dan nix..
    http://www.audiforum.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=541

  2. #2

    Standaard

    Heb zelf onder mijn 2.3 B4 een remus einddemper met 2 pijpen van 90 rond :P
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Een (rvs) uitlaat van E.P.S. deze is door de vorige eigenaar op maat laten maken. Bij lage toeren klinkt 'ie eruuug diep en als je lekker in je toeren komt gaat 'ie "huilen"....tja ik weet niet goed hoe ik dat geluid moet omschrijven (nooit langs de kant gestaan terwijl m'n auto langs komt).
    Maar een collega van mij stond bij een bushalt te wachten terwijl ik even "doortrapte" om iemand in te halen...Hij zei later dat 'ie dacht dat er een Ferrari aan kwam zetten (van laag naar hoog in een vloeiende toonsoort...ofzoiets :? ) Bij een constante snelheid hoor je eigenlijk helemaal niets meer en dat vind ik wel prettig op de lange afstanden.
    Het geheel klinkt iig erg lekker
    (grote foto staat in album)



    (ok,ok, ik moet 'em wassen, ik zie 't :oops: )

    Grtz. Arlo
    http://www.uitlaten.com/main.html
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Audi origineel, aftermarket Kwik-Fit en diverse soorten roest, als je alle auto's bekijkt.

    Tom

  5. #5

    Standaard

    eigenbouw.. ( nouja.. vriend van me heeft `m gebouwd.. wel technisch onderbouwd volgens mij) ziet er TE uit maar klinkt errug lekker moet ik zeggen.. foto staat in m`n album..

    Peter
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.


  6. #6

    Standaard

    Bij jou hangt ie ook vrij laag, ik kan hem niet hoger hangen want dan zit die tegen m'n bodem aan. Dat is wel een beetje jammer :?

  7. #7

    Standaard

    Bij mijn komt eronder: Groep A middendemper vervanger en Sebring L+R ovaal 14,5cm bij 9,5 cm dezelfde als de XT1 alleen dan loopt ie schuin omhoog.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Een compleetsysteem 70mm rvs systeem vanaf de kat van E.P.S.
    Super geluid.

  10. #9

    Standaard

    Bij mij zit de standaard audi-pijp er onder. Wel met dubbelloops uitgang. Ziet er goed uit en klinkt bij lekker optrekken erg vet. Zeker als je erachter staat en hij trekt weg :shock:

    Huidig transport= iets anders

  11. #10

    Standaard

    Onder mijn type89 zit een dubbelpijps REMUS (rond 67 dacht ik).
    Middendemper is ook REMUS.
    Als ie warm is klinkt het goed. Maar is toch te weinig, naar mijn mening.
    (blijft nog wel mooi blinken, na 5 jaar)

    Als het hard moet klinken zet ik de radio op storend AM, Bass maximaal, volume hoog ! is het net een Ferrari (dit laatste was een grapje/maar werkt wel).

    Onder mij type85 is alles nog origineel, met een "halffords herriemaker"
    (doet beter zijn best dan de REMUS).
    Binnenkort kijken of er een demper tussenuit kan bij de B2!!
    (zit raar in elkaar volgens mij, want de einddemper zit in het midden van de auto ??)

  12. #11

    Standaard

    Dat klopt, je hebt eigenlijk geen einddemper, ze noemen bij audi die eerste pot vooraan de voordemper en je hebt nog een middendemper. Dan loopt er een rechte pijp naar achteren. Bij mij stak die nog een aardig eind achter de auto uit. :P

    Mijn B2 maakte ook een apart geluid, echt van dat gepruttel..

  13. #12

    Standaard

    ja, lekker dat gepruttel en al helemaal als ie beetje onregelmatig loopt. net een Amerikaan(tje)

  14. #13
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb een originele uitlaat, k wil comfortabel rijden, hoef geen ronkende herrie te horen als ik op snelweg rijd.

  15. #14

    Standaard

    Ik heb een originele uitlaat, k wil comfortabel rijden, hoef geen ronkende herrie te horen als ik op snelweg rijd.
    Ik vind het nog wel meevallen, maar als je goed luisterd hoor je wel een ondertoon (soms lekker slaapverwekkend). Als je uitlaat nou aan vervanging toe is, word het dan weer een originele?

  16. #15
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Yup, ik hou zelf niet zo van K&N, dikke uitlaten, 3-spaaks velgen, verlagen(mn 200 is verlaagd door de vorige eigenaar, maar ik ga er nieuwe dempers en veren opzetten en uiteraard origineel spul), booskijkers, spoilers, enz. Het is mooi, maar dan wel origineel. Halfords? ieuw

    Geef mij maar een originele bak, liever een wolf in schaapskleren(mn200) dan een schaap in woflskleren...;-)

  17. #16

    Standaard

    Ik heb een EPS uitlaat. De jongens daar de vrije hand gegeven. "Bouw maar een uitlaat op vermogen..."
    Heb alleen zelf het eindstuk uitgezocht.

    Resultaat een bizar laag geluid, maar boven de 3000 trm en constant rijden en hij is redelijk stil.
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  18. #17

    Standaard

    Geef mij maar een originele bak, liever een wolf in schaapskleren(mn200) dan een schaap in woflskleren...

    Dat heeft niks met schaap in wolfskleren te maken vind ik
    Een standaard stuk staal onder een auto vind ik gewoon veel minder mooi dan een sportuitlaat.

    Verlagen staat ook fraaier en je wegligging is gewoon gelijk stukken beter.
    Persoonlijk vind ik toegevoegde stukken plastiek weer niks hebben.

    En sorry, ...............met de zilverkleurige 'mayo' deksels van de audi 80 (origineel) heb ik ook niet veel. :wink:

    halffords ding op de B2 is natuurlijk voor het -tijdelijke resultaat-.
    komt vast nog wel iets leuk onder binnenkort.

  19. #18

    Standaard

    Vind dat het wel degelijk met de 'Wolf in Schaapskleding' te maken heeft. Wanneer bijvoorbeeld dikke uitlaatpijpen aan weerszijden van de auto uitkomen wordt dit door een hoop mensen toch met (grote) V-motoren geassocieerd en toch verwacht dat het een snel model betreft...
    Evenals veel herrie vaak met zwaardere motoren wordt geassocieerd, hoewel er genoeg 'veel lawaai, weinig vooruitgang' auto's zijn...

    En voor de allerlaatste keer: Verlagen verbetert niet PER DEFINITIE de wegligging! Het gaat om de gehele kinematiek van een as: polen voor 'wanken', 'neigen' en 'gieren' (sorry voor het Duits, weet de Nederlande benamingen niet zo gauw), camber, castor, veranderingen ten gevolgen van inveren/uitveren. En verlagen kan dit negatief beinvloeden, vooral het wankzentrum (roll centre). In geval van achterassen van bijvoorbeeld de A3 Quattro wil de camber ook nogal negatief beinvloed worden...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  20. #19

  21. #20

    Standaard

    Onder mijn Coupe 2,3e ligt een Bosi einddemper. Persoonlijk had ik er nog nooit van gehoord, maar het klinkt heerlijk.

    Zo had ik ook nog nooit van het merk velgen gehoord, dat zijn stilauto velgen.

    Hij is een paar centimete verlaagd, en er ligt een maatje te klein rubber om heen. Resultaat: stuiteren. Ik heb de auto zo gekocht, maar het verlagen had van mij niet gehoeven. Zo wijkt de snelheidsmeter nu ook flink af. Als ik 120 rij, heb ik 130 op de teller.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •