Pagina 3 van 39 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 772

Onderwerp: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

  1. #41

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    Bron? (niet alles op internet is waar ;-)). In het regeerakkoord zelf staat gewoon, geen vrijstelling van mrb voor oldtimers punt.
    Precies.. aangehaalde quotte van Montestoni is alweer achterhaald. Weet je nog? Verkiezingen, nieuwe heren, nieuwe wetten?
    Vooralsnog zijn er geen uitzonderingen.

    en wederom dat millieu? Sja, of je 50.000 km maakt met een nieuwe A6 of 5000 km met een ouwe 100. Dat scheelt weinig denk ik?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  2. #42
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb dus ook zo'n 'stinkende' youngtimer (met een groene umweltplakkette en kat). Ik houd een dubbel gevoel aan deze maatregel en discussie. Zie mijzelf als een echte liefhebber van deze auto maar vind het wel handig dat hij mrb vrij is. Mijn hobby is sleutelen aan deze auto en er in rijden. Dagelijks rij ik in mijn typ44 binnen Tilburg naar mijn werk. Privé hebben wij een prettige gezinswagen dus voor afstanden gebruiken we die.

    Dat er flink misbruik wordt gemaakt is natuurlijk niet goed. Een oplossing heb ik ook niet. Ik zie iets meer in heffing op diesel en lpg. Benzinewagens, goede vraag?

    Normaal gesproken als een bepaalde maatregel mij niet treft dan schenk ik geen aandacht eraan. Maar nu lijkt het net of ik aan iedereen mijn excuses moet aanbieden dat ik een oude bak heb met een voordeeltje.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Gewoon km heffing invoeren dan betaal ik ook geen reed, of iets in deze vorm.

    Ik zie het niet zitten om voor de paar km wat ik rijd een of nog een wagen te hebben staan waar ik wegenbelasting voor mag gaan betalen.
    Die is sowieso al velemalen meer als in Duitsland.
    Dan heb ik liever iets voor de hobby en dat zijn mijn audi s puur hobby zodat ik van de straat af ben.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #44
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Overigens....

    Wie een MB diesel zoekt.....

    Sla je slag op marktplaats of autoscout !


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  5. #45
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Wat ik een beetje mis zijn fehac, anwb en dat soort instanties.
    Waar zijn ie ?
    Springen die niet in de bres voor de liefhebbers ??
    (oja, anwb is bezig lampje suit te dele op schoolpleinen, zodat de jeugd wekende lampjes heeft die ze niet aan willen doen ipv defecte die ze niet aan kunnen doen )

    Een oplossing voor dit probleem lijkt me vrij simpel.
    MRB-vrij regel behouden, gewoon 25 jaar, desnoods langzaamaan ophogen naar 30 jaar (Shit, moet de RS-T nog langer op stal).
    Met als extra voorwaarde dat de wagen minimaal 5 jaar op NL kenteken moet staan.

    Ben je liefhebber: dan zoek je een NL-wagen of je rijd eerst 5 jaar betaald.
    WIl je goedkoop ff een mokro-taxi uit dauitsland plukken : jammer joh.

    Andere oplossing: minimaal 1 ander voertuig waar wel mrb op zit.
    Ik zeg met recht VOERTUIG, want: lang leve mijn Aprilia dan.

    Persoonlijk ben ik liefhebber, maar rijd wel dagelijks in mijn oldie, wel een 5000 per jaar.
    Moet ik het volle pond gaan betalen ???
    Denk ik dat ik uitwijk naar jonger en lichter.
    Ben ik dan ineens geen liefhebber meer ??
    Jawel, maar met een inkomen far-below minimum, en een eigen bedrijf moet je ergens bezuinigen.

    MRB-vrij rijden vind ik leuk. Lekker anti. En een leuke wagen op de koop toe.
    Goedkoper ?? Niet met deze wagen.

    Oja, wat mij nog meer bevreemd:
    De meeste oldi-rijders zijn nu ineens geen liefhebbers maar milieuterroristen.
    Ook al rijden de meesten maar heel weinig km.
    De km-vreters met een oldie zijn zeldzaam denk ik.
    Maar als je een "modern" belastingvrij wonder koopt ben je ineens redder van deze planeet.
    Terwijl zij zomaar een half tonnetje in een jaar knallen met hun BEWEZEN lang niet zo zuinige hybrid of minidiesel.


    @ Franx:
    Nog een tipje voor franx wat betreft schorsen.
    Na 5 schorsingen is de rest gratis.
    Auto's schorsen is duurder dan brommers.
    Ik heb een stuk of 10 brommers in de schorsing.
    (en 9 in de verzekering en 12 zonder kenteken, maar die tellen allemaal niet mee )
    De eerste 5 zijn betaald.
    De rest is gratis.
    En de 2 of meer auto's die volgen dan ook (kost anders iets van 30 euro ofzo ??)
    Oude Maxi's, 103', spartamets etc kosten geen fluit . . . . .
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.


  6. #46

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Haha.. Als je met de tip bedoeld, Goh Frank koop er nog 1 of twee oldies bij want die schors je dan gratis.. Eyhm, nee bedankt.

    De Fehac en KNAC, laatste is bezig met petitie.. Ja sorry, ik heb die van KNAC NIET getekend, zij staren zich blind op de 30 jaar en ouder. Prima maar te kort zichtig naar mijn mening.
    Dan maar betalen. (ik wordt met de jaren eigenwijzer).

    Oja, leuk stukje op nu.nl... Haha,, oude mercedessen die het land overspoelen krijgen de schuld! Haha... Die 'sterren' blijven de Audi's voor de voeten lopen. In de jaren 80 wilde Audi Mercedes aanpakken met kwaliteit hoog te laten concurreren... Nu rijden ze de Oudi's in de weg i.v.m. het feit dat de Audi- Youngtimers populairder werden omdat je er goedkoop in kon rijden.

    En idd, wat is goedkoop? Wil je daily rijden in oude Audi's kost je dat meer geld dan MRB alléén. desondanks zullen ze rap minder populair worden.

    En ik denk dat ze never nooit niet 153 miljoen kunnen persen uit 300.000 ouwe bakken... Zeker niet omdat 2/3 van dat aantal geschorst zal worden.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #47
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monzadriver Bekijk Berichten
    Wat ik een beetje mis zijn fehac, anwb en dat soort instanties.
    Waar zijn ie ? Springen die niet in de bres voor de liefhebbers ??
    Die instanties zijn gewoon commerciele bedrijven geworden, net als de vakcentrales en vakbonden zijn ze er in eerste instantie voor hun zelf en dan pas de achterban.

    Hele probleem is feitelijk opgelost als het MBR component gewoon uit de benzine wordt getrokken zoals in zoveel landen gebruikelijk is. Ik zeg bewust uit de bezine getrokken en niet opgelegd omdat de benzine bij ons al aan de prijzige kant is vergeleken omliggende landen.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    ANWB is een hondje dat blaft maar als je 'm over de buik aait hoor je er niks meer van.... Leuk voor pech onderweg. Voor je belangen, nee... verwacht er weinig van.
    KNAC is alleen bezig met echte oude auto's...... Alles onder de 30/35 jaar zijn jonkies voor hen. Sja, beetje gelijk hebben ze wel.

    Het probleem is denk ik echt de Youngtimers/oldtimer grens waar redelijk massaal is in gesprongen door ja toch echt 'onze generatie' (effe ruim nemen), zijn auto's uit onze jeugd en die waren leuk op de weg te houden zo... En met alle respect voor buitenlanders hoor, die lusten er ook wel (diesel)pap van als ik zo om me heen kijk. Bijna allemaal lelijke gedeukte bakken die eens in de 2 maanden een emmer water over zich heen krijgen. En ik praat mezelf niet schoon... Ik rijd ook daily youngtimer, om nog enigsinds iets terug te zien van de belasting die ik betaal over auto's die oldtimerstatus niet zullen halen.

    Ook het feit dat regering al langer bezig is de oudjes te pesten... kwam allemaal te veel weerstand op. Maar nu er een groot akkoord moet komen, kan het mooi in de kielzog mee.

    Je moet het zo zien: Als je een scheetje laat zegt iedereen 'bah'... Komt er een grote drol mee heeft niemand het meer over het scheetje toch?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #49
    botep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    52
    Posts
    119
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    hier kun je tekenen voor een petitie http://www.knac.nl/petitie/
    audi 100 1.6 l YV 1982 LA5Y
    audi 100 2,5 TDI 1T 1983 (ombouw) LY1V
    audi 100 2,5 tdi 1T 1990 LY6T
    audi 100 2,5 tdi 1T 1990 LY7T
    audi 100 2,5 tdi 1T 1990 LZ3T
    audi a6 2.0 l ABK 1995 LY7T
    audi 200 20v avant 1989 LY9B

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Tja mijn mening even ook erbij.
    Eerst kweken ze afgunst onder de mensen, wat naar mijn idee nou nog groter wordt door de zorgpremie duurder te maken voor de hogerverdienende.
    Gek trouwens de dat echt dik verdiende mensen even veel gaan betalen als de iets minder verdienende.
    Zijn ze teminste zeker dat de lui zich niet samen paken en alles plat leggen, dus echt het vroegere van vlak naar de oorlog bedoel ik dus.
    Wat betreft de oudi s de mensen zien alleen als je ermee rijd, ze zien niet dat je vaak weken zelfs maanden eraan aan het sleutelen bent voor dat te krijgen wat je nu hebt.
    En dan heb je vaak voor een leuke tweedehands kleine auto eraan uitgegeven, doet de economie toch ook goed zeg ik maar, maar wat heeft het voor doel dat ik het neerzet, eigenlijk niks maar ik ben het even kwijt daarom zet ik het hier neer.
    Ik kan er ook die kopen zich iets en rijden alleen ermee, doen er dus geen flikker aan, niet om aan te zien die dingen. Maar ze kijken er niet stommer door uit hun ogen, en naar mijn idee lachen ze ook nog.

    Ik onderstreep nog even alles mijn mening, het is dus wat ik denk.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 31-10-12 om 11:27.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  12. #51
    j03p's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.030
    Kudos
    11
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Link werkt niet Botep.
    En ik ga niks tekenen als het voor >30 jaar en ouder wel geldt... Gewoon zoals het nu is, houden!
    Daily: Citroen C6 2.7 HDiF 2007 modded | Winter: Audi A4 Avant TDI Quattro 1997 stock | Zomer: Audi 90 TD 1986 AFN mTDI 12mm/pp764/T3
    Extra: Audi 80 1.6 Weber DCOE | RIP: Audi A4 Avant TDI 1996 + 15 others since 2003

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Ik teken ook pas zoals het nu is of zoals het was tot 1986!
    Want ik denk hadden ze het zo gelaten was het zo gebleven maar dat is wat ik denk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joepmac custom Bekijk Berichten
    Link werkt niet Botep.
    En ik ga niks tekenen als het voor >30 jaar en ouder wel geldt... Gewoon zoals het nu is, houden!
    Laatst gewijzigd door johnny666; 31-10-12 om 13:39.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  14. #53
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Waarschijnlijk kreeg ik nu erg veel commentaar, maar mijn mening is gewoon.. als het op de weg komt, gewoon MRB betalen. Als ik een maand met vakantie ga, moet ik voor de A8 ook gewoon betalen. Er zijn genoeg mensen die een auto hebben, en er niet elke dag, of zelfs maar 1 a 2 keer per week gebruik van maken en ook gewoon MRB betalen. Waarom dan voor een klassieker niet? Als je wel geld hebt om een klassieker liefdevol te behandelen en op te knappen, kan die MRB er ook nog wel af toch?

    Wat wel zeer doet, is dat het geld voor de MRB waarschijnlijk niet in het wegennet gestopt wordt, maar een ander gat dicht. Dat is minder natuurlijk...

  15. #54

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    @Draadloos; da's al vaker geroepen, ben ik het ook wel mee eens hoor.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Tja hoe zet ik dat neer zonder dat ik iemand beledig, jij met je A8 misschien wel 50000km op de weg denk je niet dat ik met me 5000km minder stuk maak aan de weg als met je A8, jij rijd of maakt immers meer gebruik van die weg of straat.
    Dan zoals ik eerder melden deed km heffing dan vind ik het eerlijk, je denkt toch niet dat ik het hele jaar voor jou A8 wegenbelasting ga betalen zodat jij over mooi gemaakte infrastructuur kunt rijden, dus mooi niet.
    Ik geef toe ik kan het bekijken vanuit jullie standpunt maar andersom schijnbaar niet, we of ik werk continu aan de auto dan is dat kapot en dan weer dat, met je A8 heb je dat waarschijnlijk niet misschien zelfs lease auto?
    Of zoals in Duitsland dan vind ik het ook goed en als ik eerlijk ben vroeger waren de wegen in Duitsland niet zo goed maar tegenwoordig doen ze niet onder voor een ander land vindt ik.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  17. #56

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Regel uit het verleden, waarbij er toen weinig (of geen) import was en er gewoon 25 jaar lang keiharde nederlandse guldens werden betaald aan belasting.
    Na 25 jaar was het mooi geweest en TERECHT naar mijn mening. Auto met pensioen en lekker tuffen in de zomer.
    Toen haalde ook een procent of 1(??), die status.... Nu ligt dat totaal anders! (de beleving alleen bij sommigen 'zoals ik' niet).

    (Daarom vind ik het ook totaal iets anders als er 25 jaar op een nederlands kenteken belasting is betaald of helemaal niks op een importje)

    Als alle MRB in het verkeerswegennet ging, reden we waarschijnlijk allemaal op vloerbedekking.
    Gezien de brandstofprijzen vind ik ook dat er bij het verlaten van ieder tankstation een ambtenaar moet staan die vriendelijk naar iedereen moet zwaaien! (da's weer een andere discussie)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Tja die regel hadden ze dicht moeten maken, hebben ze echter niet gedaan dus eigen schuld dikke buld.
    Ze denken ja alles te kunnen daar, maar sommige mensen weten van zo een gat gebruik te maken, volgens mij doet een goede advocaat niet anders,en dan erbij waar had iemand gedacht een quattro uit te kunnen halen, in een land waar de mensen uitgemelkt worden? Vindt ik moet ik overal erbij schrijven.
    Wie reed in die tijd zo een auto?
    En hoeveel reden zo een auto, ze konden blij zijn dat ze brood op de plank hadden toen vindt ik.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 31-10-12 om 14:41.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  19. #58

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Die regel is dicht naar mijn mening... Bij auto's van 25 jaar en ouder krijg je zelfs een bewijs van de belastingdienst (meende dat jij dit opmerkte hierboven?).
    Dussssss.....? 300.000 rechtzaakjes?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Ik heb van ze alle drie die bewijsjes ergens liggen, maar het zijn toch importjes.

    En ja ik had ze liever orgineel Nederlands gehad geef ik grof toe, maar kijk of keek in die tijd een op marktplaats of zo, wat ze ervoor vroegen.
    Die zelfde reactie wat ik toen had heb ik dus nu ook, mooi niet.
    Dan gaan ze op stal maar van mij geen cent, zo denk ik erover en anders niet.

    P.s

    Zojuist een brommobiel erbij gekocht heb ik al langer heen gezocht en eindelijk een betaalbare gevonden, plak ik me er de vier ringen op maar dan heb ik nog niet de luxe van audi maar ik heb eentje.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 31-10-12 om 16:36.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  21. #60

    Standaard Re: Alles Ist Vorbei... MRB vrijstelling over!

    Het is gewoon vervelend als je persoonlijke voorkeur bij jaren 80 auto's ligt omdat je toen puber was...
    ...en inmiddels 3 à 4 van die bolides verzameld hebt: dan heb je het over serieus geld wat ervoor betaald moet worden. Als je dan ook nog twee verdiener bent met twee keer dubbelmodaal inkomen krijg je echt emigratieplannen.

    Tot op heden waren de brandstofkosten de voornaamste kosten voor een betrouwbare youngtimer in goede staat, en kon je van de besparing op mrb eventuele onverwachte onderhoudsklussen aanpakken. Dat is nu de nek omgedraaid.

    En om 10.000 euro per jaar aan ziektekosten premies uit te geven zit ook geeneen stel op te wachten. In ons geval worden we ook nog gekort op de rente aftrek...

    Dus op jaar basis gaan wij er 10 tot 15 mille op achteruit.

    Geen kattepis...

    De werkloze daarentegen heeft vooruitzicht minder lasten... Fijne stimulans om weer aan het werk te gaan!

    Dat hele plan heet geen "bruggen slaan" maar "burgers slaan"!

    De partij van de afbraak heeft gewoon teveel geluisterd naar groen linkz
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 31-10-12 om 17:11.
    turn in turn out turn on

Pagina 3 van 39 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •