Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 83

Onderwerp: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

  1. #21

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Bob, eindelijk de A2 kwijt?
    Yup

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi SB Bekijk Berichten
    Daarbij komt dan nog eens dat er geen indicatielampje op het dashboard meer verschijnt .. Als je even wat minder oplettend bent rij je zonder lichten (of met DRL) rond.
    Die zit idd op de lichtschakelaar, moet je dus eerst naar beneden kijken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Het vervelende is dat bij veel auto's tegenwoordig de instrumentenverlichting brandt ook als de lampen niet aan zijn. De gemiddelde bestuurder merkt daardoor helemaal niet meer dat-ie zijn licht niet aan heeft.
    Bij de A3 is dat nóg vreemder. Bij normaal daglicht staat het inderdaad gewoon uit, maar de lichtsensor voor binnen en buiten werken volledig los van elkaar. Dus ik kan binnen de dashboardverlichting aan hebben staan, maar nog steeds zonder verlichting (buiten) rijden.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    28
    Posts
    49
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Het vervelende is dat bij veel auto's tegenwoordig de instrumentenverlichting brandt ook als de lampen niet aan zijn. De gemiddelde bestuurder merkt daardoor helemaal niet meer dat-ie zijn licht niet aan heeft.

    Bob, eindelijk de A2 kwijt?
    Geeft je alsnog geen recht om zonder licht de weg op te gaan. Ik doe direct nadat ik de motor heb gestart lichten aan. Dat moet je aanwennen... kun je dat niet dan denk ik dat je de weg niet op zou mogen.

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Het gaat erom dat je goed oplet en bezig bent met autorijden. Maar als de wegen goed verlicht zijn, je auto is voorzien van slechte verlichting (zoals veel moderne auto's, er is niet zoveel veranderd de laatste decennia) en permanente instrumentenverlichting heb ik er wel enig begrip voor.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taronyu Bekijk Berichten
    Geeft je alsnog geen recht om zonder licht de weg op te gaan. Ik doe direct nadat ik de motor heb gestart lichten aan. Dat moet je aanwennen... kun je dat niet dan denk ik dat je de weg niet op zou mogen.
    Dus dat. Principe van aanleren. Vind het belachelijk hoeveel mensen vergeten hun licht aan t doen als t donker is. Van mij mogen ze er meer op bekeuren!

    En overigens irriteer ik me nergens aan als ik in mijn A6 cruise over de weg. Lach me soms rot om hoe mensen zich ergeren aan elkaar. Gewoon cruise control op de rechter rijbaan.
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  5. #25
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Net terug van een retourtje Arnhem op een grauwe en mistige dag..
    resultaat:
    - ongeveer 100 mensen gezien die zonder licht rijden
    - ongeveer 50 mensen die met DRL rijden en dus geen licht hebben aan de achterzijde..
    Wat zijn we toch allemaal bezig met veiligheid in Nederland zeg..


  6. #26

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    Net terug van een retourtje Arnhem op een grauwe en mistige dag..
    resultaat:
    - ongeveer 100 mensen gezien die zonder licht rijden
    - ongeveer 50 mensen die met DRL rijden en dus geen licht hebben aan de achterzijde..
    Wat zijn we toch allemaal bezig met veiligheid in Nederland zeg..
    Ja, dat blijf je toch houden met al die automatische verlichting. Die herkent mist niet.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Ik zie ook dat bij veel merken de LED-kerstboom zoveel licht geeft dat je blijkbaar niet eens doorhebt dat je zonder licht rijdt, donderdagavond voorbij gereden door een nieuwe Kia Rio met een zee van licht vooraan maar geen achterlichten.
    Maar goed, veel mensen zijn totaal niet bezig met autorijden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    Net terug van een retourtje Arnhem op een grauwe en mistige dag..
    resultaat:
    - ongeveer 100 mensen gezien die zonder licht rijden
    - ongeveer 50 mensen die met DRL rijden en dus geen licht hebben aan de achterzijde..
    Wat zijn we toch allemaal bezig met veiligheid in Nederland zeg..
    Inderdaad ERG veel mensen in de regio Apeldoorn - Arnhem zonder licht. Kapotte lampen nog meer.
    Oom agent zou daar eens voor moeten bekeuren, dan wordt de staatskas per maand met een enorm bedrag gespekt...!
    Je kan er wel mensen voor aannemen bij de Politie: meer banen, en per saldo levert het nog geld op ook lijkt me....win-win

    DRL:
    Ik rij altijd minimaal met stadslichten, waardoor ik dus achter ook rood voer. (laat als ik ergens stilsta in het donker ook stadslicht aan staan als ik eruit stap, bij tanken bijv.)

    Seinen doe ik vaak, maar niet altijd. Het leidt nl. overige weggebruikers ook af. Zelfde als elkaar kennende vrachtwagenchauffeurs naar elkaar seinen....

    Verder:
    "Wie goed doet, die goed ontmoet" bij mij.

  10. #29
    Peter66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    933
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Seinen naar andere weggebruikers doe ik alleen als ze helemaal geen verlichting voeren in schemer/donker/regen ...

    Verder probeer ik voorspelbaar te rijden (op tijd richting aangeven/voorsorteren/op tijd afremmen/voldoende afstandhouden),
    zodat andere weggebruikers hier op in kunnen spelen.

    Ik zie te vaak gebeuren dat andere weggebruikers met een rotgang op een kruising/rotonde afkomen,
    vol in de remmen gaan en vervolgens de richtingaanwijzer aanzetten ...
    Daily: Audi A2 1.4 16V Color.storm 2003
    Hobby: Golf 2 GTI 16V 1986

  11. #30
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Ben wel sociaal maar ook met een kort lontje. Kan (vracht)auto's die geen voorrang hebben maar de situatie zich voordoet dat ze beter eerst kunnen gaan. Of even een gaatje laten vallen op een voorrangsweg zodat ze in kunnen voegen.
    En als ze te hard een zijweg rechts voorbij willen laat ik ze ook wel een remtest doen. En bij mijn werk de straat uit kan het vrijwel dagelijks, vooral tussen 4 en 5.
    En dan zitten ze mij kwaad aan te kijken dat ik mijn voorrang neem. Gewoon even vriendelijk terug lachen.

    Verder ben ik ook echt niet heilig in het verkeer. Kan soms een best gehaaste rijstijl hebben maar hou behalve met de snelheid wel aan de verkeersregels

  12. #31
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie220 Bekijk Berichten
    En als ze te hard een zijweg rechts voorbij willen laat ik ze ook wel een remtest doen. En bij mijn werk de straat uit kan het vrijwel dagelijks, vooral tussen 4 en 5.
    En dan zitten ze mij kwaad aan te kijken dat ik mijn voorrang neem. Gewoon even vriendelijk terug lachen.
    Ik geef in dat geval toch liever mijn voorrang af .. Als er eens eentje niet meer kan stoppen zit je met de brokken (ook al ben je in je recht).

  13. #32
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Maar de situatie waar ik nu over praat is een 30 km zone en daar rijden ze dan 50. Ik gooi m dan ook niet zomaar voor maar laat de auto wel iets verder doorlopen zodat ze de HO-ijzers uitgooien en dan stuur ik hem er heel rustig omheen

  14. #33

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Als ik in de A8 rij irriteer ik me nergens aan. Ik zit heerlijk in de verwarmde zetel naar een muziekje te luisteren. Is ik 5 minuten langer in mijn auto moet zitten omdat die gefrustreerde bestuurders hem er nog even tussen moeten persen doet mij dat niks
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  15. #34
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roy Bekijk Berichten
    Als ik in de A8 rij irriteer ik me nergens aan. Ik zit heerlijk in de verwarmde zetel naar een muziekje te luisteren. Is ik 5 minuten langer in mijn auto moet zitten omdat die gefrustreerde bestuurders hem er nog even tussen moeten persen doet mij dat niks
    Hetzelfde hier, ik zit wel goed!
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  16. #35
    Duurtankjevol
    Guest

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Ik reed van de week met 4 passagiers waarvan er 1 zijn portier niet goed had gesloten. Het portierlicht in het plafond had ik uitgeschakeld en merkte niks op door de gesprekken en muziek. Gelukkig waren er 2 medeweggebruikers die mij hierop attendeerde, dit stelde ik op prijs. Het valt mij ook op dat ik vaker auto's tegenkom die geen licht voeren, dan probeer ik hun aandacht te trekken en meestal snappen zij de hint ook.

    Audi rijders geef ik altijd voorrang of wacht ik netjes op, altijd leuk om naar het model te kijken.
    Je kunt elkaar maar beter helpen op de weg
    Laatst gewijzigd door Duurtankjevol; 08-07-17 om 00:06.

  17. #36

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    "Audi heeft destijds een kans gemist",..,effe uitleggen;Audi heeft er mede voor gezorgd dat nu iedere fabrikant ook met LED licht uitgevoerd is.
    Sjonny haalt 't bij de Gamma en hoopt dat dit langer als een week houd.
    Audi had ook de achterlichten erbij moeten schakelen!
    Op een Autobahn zal het niet zo snel gebeuren ,maar hier op de 'B' wegen gebeurt het toch regelmatig dat je ,als je achteropkomend verkeer bent ,je voorganger 'errug' laat ziet ,zetzij door schemer,regen,mist,of gewoonweg de "verkeerde" kleur van de auto.
    Onder sociaal gedrag vind ik dus ook vallen, "zien en gezien worden".
    Hier moeten ze in Brussel gewoonweg niet mee wachten ;nieuwe auto=licht aan bij draaiende motor .
    Moet te doen zijn,want zelfs mijn scooter heeft 't!
    Jezelf inderdaad aanleren(..zag dat er een paar beginende bestuurders hier iets gepost hadden..,voordat die met hun '18 jaar met ervaring' überhaupt iets beginnen te roepen ) ,als je instapt; motor aan....licht aan....radio aan!
    We hebben allemaal de snelste/veiligste/sensor-rijkste/modernste/hi-tech-volste auto onder onze kont hangen ,maar een beetje logisch nadenken is er tegenwoordig niet meer bij ,een ieder vertrouwd maar op z'n electronica.
    Omdat velen elkaar het licht in de ogen niet meer gunt ,als ze eenmaal onderweg zijn in een auto/? krijg je dus A !!-sociaal weggedrag.
    Een ieder jaagt maar door dat verkeer ,hier is het "normaal" dat je voor een kruising nog effe word ingehaald ,om vervolgens voll in de ankers te gaan omdat ze de eerste straat er af moeten.

    In de '70-er jaren zijn Volvo en Saab ertoe verplicht om hun verlichting zo aan te passen dat de 'mondige/verstandige/weldenkende/verstandige automobilist wel zelf kon bepalen waneer hij/zij het nodig vond om het licht aan te schakelen.
    Daarom rijd in Scandinavië ook bijna iedereen met licht aan,is dit niet zo kan/mag je gewoon even seinen ,en het word als hint aangemerkt ,je ziet geen middelvinger ,ook word je niet effe verbaal op je plaats gezet.

    TS begon over sociaal gedrag en iedereen struikelt nu al over een welles/nietes ding.

    -Je richtingaanwijzer gebruiken is ook zo iets ,doe ik noch steeds ;laat zien wat je doet/wil ,voorkomt ook ergernissen.
    -Gun een vrachtwagenchauffeur de ruimte die die nodig heeft om een manoeuvre te moeten maken,rijd/scheur/dring jezelf er niet aan voorbij omdat je je meer voelt op de weg of 'gewoon haantjes-gedrag in je bloed hebt".
    -anticipeer in 't verkeer ,je spaart ermee;tijd,geld en bloeddruk..........en een A8 (zie Roy en AndriesVA ,hierboven ;-) )

  18. #37

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Waarom seinen als ze geen verlichting voeren? Je seint DUS heb je 'm al gezien!

    Nee geintje, doe het soms als het echt donker is en men is het vergeten te schakelen vanwege hoeveelheid straatverlichting.


    Links plakken omdat je over 6,5 km een keer naar links wilt staat bij mij op nummer 1 aan ergernis.
    helemaal toppunt!!! zat gisteren achter een leswagen die tot twee keer toe geen richting aangaf!! en notabene ook nog eens een keer daarvan op het midden van de weg stond ipv voor sorteerde!
    HALLOOOw!

    Ben ik sociaal op de weg, denk het niet! Ik krijg net zo vaak een middelvinger dan duimpje omhoog (mensen voor laten voor bep. situaties)
    Laatst gewijzigd door Franx; 13-07-17 om 14:31.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #38
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Het heeft maar met één ding te maken: de verloedering van de maatschappij.
    Ruim een week met de taxi onderweg geweest in Lissabon. Zelfs tot vier/vijf ritten op een dag.
    Niet dat ik direct goedkeur hoe taxi's daar rijden, maar iedereen houdt wel zijn fatsoen.
    Niet bij het minste of geringste een middelvinger, toeteren of dreigen/uitstappen. Nee, gewoon leven en laten leven.

    Dat bleek ook bij andere vormen van openbaar vervoer:
    Bij bushaltes staat men netjes in een rij... wat is dat hoor ik mensen denken. Ja, de eerste bij de bushalte mag als eerste instappen. Niet degene met de grootste ellebogen.
    In de trein zit iedereen netjes aan de raam-kant met zijn of haar tas op schoot/ het rek of op de grond. Zo kan iedereen een zitplaats bemachtigen en niet alleen de eerste die instapt.
    Dit alles heeft in mijn ogen maar met één ding te maken, een beetje fatsoen.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  20. #39

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    [QUOTE=Franx;1786635]Waarom seinen als ze geen verlichting voeren? Je seint DUS heb je 'm al gezien!

    Nee geintje, doe het soms als het echt donker is en men is het vergeten te schakelen vanwege hoeveelheid straatverlichting.


    Ik zag al dat je 't als geintje beschreef,maar toch een hele kleine logische reactie hierop; "Zien en gezien worden" ,omdat we ons ook in 't verkeer als kudde-dieren gedragen;
    IK heb 'm gezien,maar die onoplettende achter me kan zich vergissen/zich 't lep-lazerus schrikken/nog steeds niks zien/??.

    Je zal ongetwijfeld sociaal zijn op de weg,het feit dat je met de zelfde regelmaat een middelvinger ziet als een duim heeft er gewoonweg mee te maken dat-wat 1HXV110 ook net al aanhaalde - een verloedering/verhuftering van de maatschappij tegenwoordig(door het gejaagde leven,waar we in mee "moeten"(??) gaan) hee-eelaas als dagelijkse beslommering word ervaren.

    Het hele begrip van 'normen en waarden' is ooit 's overboord gesodemieterd zodat een ieder zijn recht op,.....,ja op wat ,kreeg?
    "kankerleier" tegen een agent zeggen mag niet ,want kanker kan krenkend zijn, 'teringleier' dan weer wel want ,ja ,dat is algemeen,en dan moet de agent maar 3x slikken en een dikke huid hebben....,ga dat eens in GB aan een Bobby uitleggen..

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Hoe sociaal zijn jullie op de weg?

    Deze week nog binnen 1 minuut van dezelfde achterligger zowel lichtseinen en boze blikken als een duimpje gehad. Ik liet namelijk mijn gas los en ging niet opzij. Dat vond ie niet leuk, maar ik had een wekker die afging en ik zou het asociaal gevonden hebben als ik hem volgas had laten doorrijden.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •