Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Controle rittenregistratie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Controle rittenregistratie

    Sinds 1 januari rijd ik mijn lease A4 niet meer prive en houd ik een administratie bij.
    Nou zie ik vaak dat ik nogal afwijk van wat Google Maps aangeeft aan kilometers als ik het vergelijk met mijn kilometerstanden. Scheelt soms zomaar 3 kilometer op een ritje van 50 km.

    Wat doe je daarmee? Hoe nauwkeurig moet het zijn? Heeft iemand ervaring met controles?

  2. #2
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a10 quattro Bekijk Berichten
    Sinds 1 januari rijd ik mijn lease A4 niet meer prive en houd ik een administratie bij.
    Nou zie ik vaak dat ik nogal afwijk van wat Google Maps aangeeft aan kilometers als ik het vergelijk met mijn kilometerstanden. Scheelt soms zomaar 3 kilometer op een ritje van 50 km.

    Wat doe je daarmee? Hoe nauwkeurig moet het zijn? Heeft iemand ervaring met controles?
    Als jij bijhoudt wat je werkelijk gereden hebt en je tankbonnetjes en beurten sluiten hier ook op aan, is er volgens mij niets aan de hand. Is toch logisch dat je niet altijd exact de route volgens Google Maps of een andere routeplanner neemt.
    3 km op 50 km is een afwijking van 6%. De helft daarvan kan al veroorzaakt worden door de tellerafwijking van jouw auto.

    Nog een tip: neem altijd de binnenbocht! Bij bochten naar links zullen tegenliggers dat misschien niet waarderen, maar dat is niet jouw probleem
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  3. #3

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    ...Daarom heb je ook een speling van 500km per jaar...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Is dat bedoeld als speling? Dus als ik alleen zakelijke ritten maak, maar toch 500km niet kan verklaren is er niets aan de hand?

  5. #5
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a10 quattro Bekijk Berichten
    Is dat bedoeld als speling? Dus als ik alleen zakelijke ritten maak, maar toch 500km niet kan verklaren is er niets aan de hand?
    Ze gaan het echt niet nameten. Heb er vroeger nooit problemen mee gehad. Ben al een keer helemaal doorgezaagd over een vol jaar.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI


  6. #6
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    ...Daarom heb je ook een speling van 500km per jaar...
    Daar is die 500 km niet voor bedoeld. Als je 499 km privé rijdt en je rijdt één keer tijdens een zakelijke rit 2 kilometer om omdat er een wegomlegging is, hoef je echt geen bijtelling te betalen hoor.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  7. #7

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Gewoon bijhouden obv werkelijke standen. Ik viel zelf afgelopen jaar in een steekproef van de Belastingdienst (gewoon een test, geen controle) en daarbij gaven ze aan dat zodra jij voor elke rit exacte kilometers schrijft dat veel verdachter is dan schommelingen van 1/2 km welke je hebt als je de werkelijke standen bijhoudt.

    500 km heeft inderdaad 0,0 betrekking op marge voor omrijden oid.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Gelukkig. Dan ga ik me er niet te druk om maken. Dank!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Nog een tip: neem altijd de binnenbocht! Bij bochten naar links zullen tegenliggers dat misschien niet waarderen, maar dat is niet jouw probleem
    Dat kan al de afwijking verklaren ook op google maps. Je weet niet welke route google maps gebruikt, een straat is ettelijke meters breed en elke bocht kan je dus makkelijk vele meters extra doen afhankelijk van welke kant de bocht uit gaat.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  11. #10

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Dezelfde rit met 2 verschillende auto's (VW Golf & T5) levert ook al verschillende km standen op. Het wordt helemaal leuk als je ritten van een paar jaar geleden controleert, vooral in landen waar nog veel gebouwd wordt.
    Dus gewoon nette sluitende km administratie met verklaarbare kilometers (omleiding vermelden etc.), is geen probleem.

  12. #11
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjn Bekijk Berichten
    Dus gewoon nette sluitende km administratie met verklaarbare kilometers (omleiding vermelden etc.), is geen probleem.
    Je hoeft echt niet elke omleiding te vermelden. Dan ben je heel de dag aan het schrijven en controleren of de gereden route wel de kortste was. Je rijdt toch nooit exact de kortste route? Verschillende navigatiesystemen en routeplanners nemen verschillende routes en als je zonder navigatie rijdt, neem je ook wel eens een langere route die je zelf handig vindt of waar minder file staat. Je rijdt ook nog wel eens verkeerd of moet op zoek naar een parkeerplaats en als je in een parkeergarage op de bovenste verdieping staat, heb je zo een kilometer extra gereden.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  13. #12

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Je hoeft echt niet elke omleiding te vermelden. Dan ben je heel de dag aan het schrijven en controleren of de gereden route wel de kortste was. Je rijdt toch nooit exact de kortste route? Verschillende navigatiesystemen en routeplanners nemen verschillende routes en als je zonder navigatie rijdt, neem je ook wel eens een langere route die je zelf handig vindt of waar minder file staat. Je rijdt ook nog wel eens verkeerd of moet op zoek naar een parkeerplaats en als je in een parkeergarage op de bovenste verdieping staat, heb je zo een kilometer extra gereden.
    Niet elke gereden route, maar voor het gemak wel een omleiding. Bijv. A27 afgesloten vanwege ongeluk, via A28 gereden oid. Over 2 jaar weet je niet meer waarom je die dag 10km meer had gereden, en ze mogen tot 5 jaar terug controleren.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    158
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Inderdaad, gewoon na elke rit de km's van de tripteller noteren ( bijv. 49,4 km) en je totaalkmstand in km's; ook de reden van afwijkende routes zoals wjn aangeeft altijd noteren.
    Let erop dat ze ook gebruik kunnen maken van camera's en als je wordt gesignaleerd op een plek waarop je volgens je administratie op dat moment niet aan het rijden was kun je goed "de sjaak" zijn......
    Ook al altijd zorgen dat km standen op benzinenota's (bewaren!) en garagebezoeken kloppen met de rittenregstratie.

  15. #14

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Even een stokoud topic uit de sloot, wat voor mij weer (bijna) actueel is. Vanaf 3 januari 2019 ruil ik mijn trein weer voor een auto in. Die auto ga ik alleen zakelijk rijden. Hierboven al wat puntjes gelezen hoe je dat het beste bijhoudt, maar we zijn inmiddels een goede 4,5 jaar verder, dus wellicht zijn er nog nieuwe tips? Een goede app, website ofzo?

    En ook nog steeds benieuwd naar het "omrijden"; Wat als ik eens een file ontwijk, of een keer verkeerd rijd? (Aannemelijk, ik heb in de laatste 3 jaar misschien 5k auto gereden ...)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #15
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  17. #16

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Duidelijk! Vooral dit "de route die u hebt gereden, als u niet de meest gebruikelijke route hebt genomen" is prima

    Even excelletje van bakken en klaar.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #17
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    de app RouteReg werkt uitstekend. Je kunt zelfs een bluetooth dongletje aanschaffen waardoor de rittenregistratie zo goed als vanzelf gaat. Woon-werk bijvoorbeeld 1x als woon-werk aangeven en dat gaat verder vanzelf. Hotspot detectie (bijv. klantlocaties) en rapportagemogelijkheden zijn (zeer) afdoende. Ik gebruik het nu twee jaar voor declareren van km's (dus niet voor fiscale rapportage) en werkt helemaal fijn.

    En nee, ik heb geen belang in deze app.
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  19. #18
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Even een stokoud topic uit de sloot, wat voor mij weer (bijna) actueel is. Vanaf 3 januari 2019 ruil ik mijn trein weer voor een auto in. Die auto ga ik alleen zakelijk rijden. Hierboven al wat puntjes gelezen hoe je dat het beste bijhoudt, maar we zijn inmiddels een goede 4,5 jaar verder, dus wellicht zijn er nog nieuwe tips? Een goede app, website ofzo?

    En ook nog steeds benieuwd naar het "omrijden"; Wat als ik eens een file ontwijk, of een keer verkeerd rijd? (Aannemelijk, ik heb in de laatste 3 jaar misschien 5k auto gereden ...)
    Ik neem aan dat je een auto van de zaak krijgt

    Zelf heb ik een Crafter van mijn werkgever
    Ik heb bij mijn werkgever een papier ondertekend dat ik niet prive rij met de Crafter
    Zo ook bij de mannen van de blauwe enveloppe`s

    Kan jou werkgever geen black-box/track and trace laten inbouwen
    Op die manier ben jij ingedekt
    Maar jou werkgever ook

    Mijn Crafter heeft dat ook
    Via de track and trace worden mijn ritten vast gelegd en als controle heb ik een Appel waar ik me op moet aan en afmelden ( ben servicemonteur )
    via de Appel worden mijn uren betaald


    Wat betreft het omrijden?
    heb daar nog nooit wat over gehoord
    9 van de 10x rij ik altijd om
    Heb namelijk een hekel aan telkens het zelfde rondje rijden
    En als ik denk dat links af mooier is of ik ben er nog nooit langs gereden
    Dan sla ik links af
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 20-11-18 om 13:24.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  20. #19

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUGOVDW Bekijk Berichten
    de app RouteReg werkt uitstekend. Je kunt zelfs een bluetooth dongletje aanschaffen waardoor de rittenregistratie zo goed als vanzelf gaat. Woon-werk bijvoorbeeld 1x als woon-werk aangeven en dat gaat verder vanzelf. Hotspot detectie (bijv. klantlocaties) en rapportagemogelijkheden zijn (zeer) afdoende. Ik gebruik het nu twee jaar voor declareren van km's (dus niet voor fiscale rapportage) en werkt helemaal fijn.

    En nee, ik heb geen belang in deze app.
    Klinkt goed, maar alleen voor Apple zo te zien?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  21. #20

    Standaard Re: Controle rittenregistratie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat je een auto van de zaak krijgt

    Zelf heb ik een Crafter van mijn werkgever
    Ik heb bij mijn werkgever een papier ondertekend dat ik niet prive rij met de Crafter
    Zo ook bij de mannen van de blauwe enveloppe`s

    Kan jou werkgever geen black-box/track and trace laten inbouwen
    Op die manier ben jij ingedekt
    Maar jou werkgever ook

    Mijn Crafter heeft dat ook
    Via de track and trace worden mijn ritten vast gelegd en als controle heb ik een Appel waar ik me op moet aan en afmelden ( ben servicemonteur )
    via de Appel worden mijn uren betaald


    Wat betreft het omrijden?
    heb daar nog nooit wat over gehoord
    9 van de 10x rij ik altijd om
    Heb namelijk een hekel aan telkens het zelfde rondje rijden
    En als ik denk dat links af mooier is of ik ben er nog nooit langs gereden
    Dan sla ik links af
    Zo'n oplossing zit helaas niet in het contract, vandaar ook mijn vraag; Hoe ga ik dat zelf netjes bijhouden. Maar volgens mij gaat dat prima lukken met een handige app of een excelletje.
    Ook omrijden is daar in af te vangen zie ik al.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •