Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Klassiekers conserveren !

  1. #1

    Standaard Klassiekers conserveren !

    Mijn voorliefde voor klassiekers wil ik niet onder stoelen en banken steken.
    Waarschijnlijk ben ik op dit audiforum niet de enigste. :wink:

    Als ik een Audi zoals deze tref (komt uit fotoalbum loenen) dan gaat m'n hart toch echt sneller kloppen.


    Ik had van Tom al een duidelijke uitleg gekregen waarom er zo verdraaid weinig van dit soort schoonheden op de neerlandsche wegen rondrijden.
    Stomweg omdat de voorraad onderdelen begint uit te sterven.

    Zijn er op dit forum mensen die zulks moois in bezit hebben
    Reageer en plaats in deze topic een mooie foto en een detailfoto. Bijvoorbeeld van het interieur en motor.

    Laat ons meesmullen van jullie moois!!!! :P
    Huidig transport= iets anders

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Helaas, de mijne zien er allemaal niet zo fijn meer uit... er zijn bij de AACN inderdaad een aantal mensen met prachtige originele en strakke klassieke Audi's. Ik kan je aanraden om eens naar een meeting te komen, daar zie je veel moois.

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Ja, maar een klassieker hoeft er niet smetteloos uit te zien... Als ze maar gekoesterd worden.

    Maar die 80 GLS van jou ziet er prachtig uit! En volgens mij is deze ook in een goede staat.
    Huidig transport= iets anders

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Jazeker! Alleen rijdt die op het moment nog niet... staat nog niet op kenteken en ik moet er nog een andere automaatbak onder schroeven.

    Is inderdaad een prachtige originele auto met een smetteloos interieur, grotendeels originele lak en nergens(!) roest. Helaas heeft de een of andere :twisted: er ooit eens drie deuken ingetrapt, die moet ik er eens uithalen. Is nog best mogelijk, en dan is-ie helemaal top.

    Tom

  5. #5

    Standaard

    Zoals elders ook te lezen, ben ik ook erg onder de indruk van de "ouwetjes" Ben dan ook erg benieuwd met welk autootje Tom komt naar de meeting (er is me namelijk een ritje beloofd in een van die klassiekers)
    Als ik zelf meer kennis en tijd zou hebben....

    Christien


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat wordt waarschijnlijk* deze:



    *Als er niet gepekeld is, want ik heb er al genoeg werk aan...

    En Christien, vooral die tijd is ook mijn probleem.

    Tom

  7. #7
    Mcstone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Die ziet er toch ook nog prachtig uit? Ik wou dat ik zelf nog in zo'n staat was, maar ik ben al gerimpeld en uitgezakt

    Greetzzz,

    Rolf

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Op foto's ziet het er altijd beter uit dan als je 'm in het echt ziet, zo weet ik uit mijn ervaringen met het kopen van gebruikte auto's.

    Tom

  10. #9

    Standaard

    op marktplaats staat er één te koop een 100ls coupe, voor 2500 euro(vraagprijs)kan je je droom waarmaken!

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De 100 Coupé S is echt een schitterende auto, maar onderdelen zin behoorlijk lastig te vinden...




    Tom

  12. #11

    Standaard

    Hierbij onze 2 opgeknapte stalen rossen.


    Een Audi 80 CL uit 1983 (gerestaureerd)


    Een Audi 80 GL uit 1983 (gerestaureerd)

    Vooral de Grijze CL verkeert in hele mooie staat. Helaas heb ik geen foto's van het interieur, want de 2 staan nu in de stalling. Als het lenteweer wat vriendelijker wordt, komen er nieuwe foto's

    De onderdelenvoorziening van klassieke Audi's is op zijn zachtst gezegd een ramp. Dit type gaat nog, maar wordt ook al steeds moeilijker.
    Remedie: onderdelen hamsteren. Een schuur vol met onderdelen.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  13. #12

    Standaard ik heb een klassieker gekocht!!!

    heb net een 69er kever gekocht voor m`n meissie, is wel geen audi, maar kon em niet laten staan voor die 300euro en hij loopt als een zonnetje!!! bodemhard, nieuwe apk en een originele blaupunkt af-fabriek erin...helemaal top...moet wel opnieuw gespoten worden en wat roest weghalen maar geen grote laswerkzaamheden enzo.... heb ik weer wat om handen, ging me al vervelen de laatste tijd, zo`n vrij nieuw auto is leuk, maar er valt weinig aan te sleutelen... en dan bedoel ik dat er weinig kapot gaat...

  14. #13

    Standaard

    De 100 coupe S is inderdaad een schitterende auto, jammer dat je ze zo weinig ziet.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Zijn er op dit forum mensen die zulks moois in bezit hebben
    Reageer en plaats in deze topic een mooie foto en een detailfoto. Bijvoorbeeld van het interieur en motor.
    Zoals beloofd hierbij een paar foto's van het interieur van de grijze CL.
    Hiet ziet er nog als nieuw uit...



    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •