Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

  1. #1
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    Beste Heren,

    Omdat ik voornamelijk actief ben ik het B5 deel van dit forum zal ik mij nog even voorstellen. Ik ben Robin, heb een 1996 A4B5 sedan, 1.6 ADP.

    Mijn vader heeft onlangs een A4B5 avant uit 2001 gekocht met een 1.8 20v motor. Bij deze aankoop kreeg hij 3 maanden garantie. Vrij snel kwamen de eerste issues boven. De buiten temperatuur was onjuist, en hierdoor raakte de climate control in de war. Ook kwam er vrij snel een motorstoringslampje op.

    De garage heeft de auto inmiddels een keer of 5 gehouden, en de laatste keer is hij hem 3 weken kwijt geweest. In die 3 weken is er ruim 1000km mee gereden, 'om te testen'. De motorstoring zou er uit zijn, maar is dat dus nog steeds niet. De climate control werkt wel, alleen de sensor zit ipv in het houdertje gewoon met een (witte!!) tiewrap aan de gril. Dat was dus blijkbaar te veel moeite.. Er zouden twee lambdasondes vervangen zijn (pre- en postkat) en een kabelbreuk verholpen.

    De auto is bij GMTO (diagnose centrum of iets?) geweest, en bij een audi dealer in Amsterdam. Deze kwamen er niet uit volgens onze garage...

    Heel vervelend allemaal, en de garage zegt alles eerlijk op te lossen, echter kwamen we achter het volgende. De voorbumper is overgespoten (de blauwe verf zit zelfs aan de koplamp én aan een voorband) en super scheef terug gemonteerd. Hierbij is er van alles scheef en plat gedrukt achter de bumper. Ook hebben ze er een andere koplampunit in gezet met een andere kleur lens.. Dit hebben ze niet vermeld, en we vermoeden dus dat er schade mee is gereden door iemand van de garage..

    De problemen blijven, en de auto loopt niet fijn. Onzuinig, en het toerental blijft hangen bij overschakelen. Te veel brandstofinspuiting als je het mij vraagt (G62, LMM), maar de garage mag het oplossen uiteraard. Als ik er nu zelf aan begin zal de garantie wel verlopen..

    De garage is geen Bovag garage, maar staat wel goed bekend hier in de regio (en op facebook).

    Wat kunnen we het beste doen?

  2. #2
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    Niemand?

  3. #3

    Standaard Re: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    Ik zou hem teruggeven. Je hebt recht op een redelijke auto, en je hebt ze voldoende kansen gegeven om het op te lossen. Eis je geld terug, want het vertrouwen is weg. Er zijn genoeg alternatieve B5's op de markt - je staat in je recht.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    Jup, terug geven, geld terug eisen. Spreek je vermoedens uit en zeg duidelijk dat het vertrouwen weg is. Weigeren ze, zou ik eens verder juridisch advies vragen (je pa heeft waarschijnlijk wel een rechtsbijstandsverzekering).

    En oh ja:

    http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/garages
    Laatst gewijzigd door Geronimous; 18-06-14 om 15:33.

  5. #5
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    We neigen ook deze kant op. Vandaag zijn er echter vacuümslangetjes vervangen op mijn aanwijzen, en nu loopt de auto best goed. Er wordt ook een andere katalysator (tweedehands) gemonteerd en de bumper rechtgehangen. De auto schijnt schade te hebben gehad bij een van de andere garagebedrijven waar de auto is geweest. Die zou hier niks over hebben gezegd tegen 'de' garage.

    Beetje raar verhaal, maar als de auto goed loopt en alles netjes wordt afgehandeld nu, zijn we wel tevreden denk ik.. Wachten wat voor verassingen er verder volgen. Mocht het niet hier bij blijven gaan we zeker bovenstaande stappen volgen.


  6. #6
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    en die 1000km?

  7. #7
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    Was nodig om te testen.. Omdat de storing steeds terug kwam...

  8. Ad
  9. #8
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    Dat slaat echt ronduit nergens op, ik zou dat niet zomaar pikken als ze even 1000km ermee rijden "om te testen" zeker niet zonder overleg met de eigenaar.

  10. #9
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Garage Issues (garantiewerk, garage komt afspraken niet na, auto beschadigd)

    Dat is het probleem, mijn vader heeft hem heen gebracht, en er geen probleem van gemaakt..

    Nogmaals, als het hier bij blijft is het goed. Gelukkig is de garantie met 3 maanden verlengt..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •