Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Wat een ander vindt

  1. #1
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Wat een ander vindt

    Ik zit veel op de snelweg en zie vanuit mijn oude Audi 80 van alles met 4 ringen voorbij zoeven. Van grote Audi bolides tot heel snelle Audi's.
    Ik ben er eigenlijk nooit zo mee bezig maar op het moment vraag ik mijn af wat een ander denkt als hij of zij zo'n oud beestje ziet rijden.
    Leuk om zo'n 80 nog op de weg te zien? Ik heb een heel dure Audi en jij niet? Ach, ach het is toch wat? Mijn Audi kan nog heel lang mee?
    Ik ben benieuwd naar eerlijke antwoorden.

    Mijn gedachte als ik een heel dure Audi zie rijden is bijvoorbeeld; Het is allemaal prachtig maar het gaat allemaal aan mij voorbij. Dat mijn auto niet van de bank is. Wanneer ik iets heel spectaculairs zie denk ik wel eens; ik zit op de verkeerde plaats.

    Ik rijd in oude auto's maar ik wil altijd wel netjes voor de dag komen.

    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 23-05-16 om 17:56.
    Audi 80 1.8 1991

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Wat een ander vindt

    Netjes toch. 🖒
    En wat een ander denkt maakt toch niet uit. Als je zelf maar een goed gevoel bij hebt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    32
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    ja inderdaad. laat ze lekker denken. rij zelf een b5 en als ik oude auto's zie denk ik wel eens. ook wel vet, nostalgie. en bij nieuwe dikke bakken wel vet. king of the freeway

    maar het ligt wel aan de staat van de auto. rot en deuken denk ik doe er wat aan ziet er niet uit.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    De meeste Audi-rijders in nieuwe modellen zijn leaserijders. Die maken zich voornamelijk druk om bijtelling en een dikkere auto rijden dan de buurman of de collega's, maar zijn zelden fan van het merk. Die registreren je auto alleen als obstakel, niet als Audi.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Een autoliefhebber "ziet" meer auto's dan een niet-liefhebber. Daar begint het mee.
    En dan maakt het niet perse uit of het een mooi verzorgde 80 is, of een 3-serie uit 1985, of een 190E. Als ze in goede staat zijn, dan kijk ik er naar.
    Ik ken genoeg mensen op dit forum die naast hun 'dikke' Audi, een andere hobby auto hebben. Audi of niet.

    Dus in jouw geval, als ik voorbij kom zoeven, dan heb ik je 80 gezien. En kom ik voorbij in mijn TT of A8, dan ook. Het vervoersmiddel waar mensen inzitten doet er dus niet toe.
    Porsche 911 (997] Turbo Cabrio - 2008 zwart / Alfa Romeo Stelvio - 2019


  6. #6
    MoniqueB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.346
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Juist mooi dat er mensen zijn die ze op de weg (willen) houden! Kijk er graag naar.

    Persoonlijk vind ik dan wel dat ze netjes moeten worden onderhouden. Dus niet van die afgetrapte / uitgewoonde voertuigen, waar je aan ziet dat er totaal geen liefde in zit.

    Die strakke dure bakken? Houd er rekening mee dat veel van die auto's leasebakken zijn. En er zullen er ook zat zijn, met een aardige financiering.

    Geniet van je Audi, de leeftijd maakt niet uit. Je hebt als voordeel dat je zelf nog lekker kunt sleutelen. Want als zo'n "blitse bolide" het op z'n heupen krijgt, moet je naar de garage om hem uit te laten lezen en kun je het zelf sleutelen ook vergeten.
    2014 Audi A6 Avant 3.0 V6 TFSI quattro (JD - Stage 3) 😊
    2010 Audi R8 4.2 V8 FSI

  7. #7
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Je kan hier niet "liken" zoals in Facebook. Maar ik "like" de antwoorden.

    En ja, het is ook zo. Veel leaseauto's.
    Audi 80 1.8 1991

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Dat kun je wel, zie linksonder in de grijze balk van elk bericht.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Ik kan oprecht genieten van een goed onderhouden, al "op leeftijd" zijnde auto, voorkeur voor Audi. Daarentegen zie je soms veel jongere auto's waar de desinteresse van de bestuurder/eigenaar vanaf straalt. Ook dat is hun goed recht. Niet iedereen kan of wil de moeite opbrengen om een auto netjes bij te houden. Ik wel, want er zijn weken/maanden dat ik zowat woon in mijn auto dus dan zorg ik ervoor dat deze netjes is. Als ik bv een weekend voor mijn werk in Frankrijk, Duitsland of zo ben, gebeurt het niet zelden dat ik de auto dan ook zeker van binnen schoon maak.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  11. #10

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Wat ik denk? Ligt aan de auto, en de rijstijl van de bestuurder. Soms zie je een afgeragde ouwe 80, die overal rechts voorbij beunt. Dan denk ik eerder "arme auto, sneue bestuurder". Soms zie je een nette, en een beschaafde bestuurder. Dat kan ik serieus waarderen...

    Eerlijk gezegd vind ik een 80 (B3, B4) en eigenlijk een B5 al niet echt meer 'netjes voor de dag komen'. Spijtig, maar ze zijn zichtbaar ouderwetser aan het raken. Het doet voor mij persoonlijk niets af aan of ze mooi zijn of niet, of lekker rijden of niet. Ik waardeer een mooie B3, B4, B5... van harte. Ze zijn alleen zichtbaar oud aan het worden (en dat mag ook na 25-30 jaar!). Soms zie je ook een gare B6 rijden.. daar denk ik dan hetzelfde bij. En dan denk ik aan mijn eigen half gare B6, met sjonnie pijpen, een kapotte achterbumper en ongespoten voorkant... dat moet soms ook wel overkomen als een afgetrapt hok... Mede daarom probeer ik vaak maar gewoon geen oordeel te vellen. Niet over de dure Audi (die lang niet altijd een lease bak is!), en niet over die ouwe B3.

    Soms zie ik een nette Astra F Station rijden. Emotioneel voor mij waardevol. Dat zie ik liever dan de volgende witte A3 sedan. Een moment later zie je er een met verroeste wielkasten, en 3 kinderen op de achterbank. Dan denk ik eerder "shit, als hier nu een ongeluk gebeurt zijn er 4 doden en een weesje", dan dat er een waardeoordeel volgt...

    Lastige vraag dus, kerel...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    In principe zijn alle Audi's mooi. ik kijk vaak in de achterlichten van Audi's wanneer ze mij in de late uurtjes inhalen. Dan denk ik, weer zo'n mooi Audi. Herkenbaar. Een auto met karakter.

    Audi 80 1.8 1991

  13. #12
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Mijn passie voor Audi is lang geleden begonnen, toen ik mee op vakantie mocht met een vriendje en z'n ouders, ze hadden een zelfde model Audi als jij nu rijdt.
    Over het algemeen vind ik bijna alle Audi's wel mooi.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  14. #13

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Ik zou er serieus wel weer een B3 bij willen hebben, het was mijn eerste eigen Audi en ik vond het een geweldige kar!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  15. #14
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Ik vind een auto bottom line een gebruiksvoorwerp. Als mensen een auto rijden en blijven rijden omdat 'ie het doet, vind ik het meer dan prima. Baasje wat al 21 jaar in z'n B3 rondpruttelt zonder er verder veel naar om te kijken, uitstekend.

    Keurig verzorgde oudjes op de weg, mooi hoor, maar dan moet om te beginnen keurig verzorgen je alvast je hobby zijn en dan geldt niet voor iedereen. Heeft niet met de leeftijd van de auto te maken.

    Afgunst of een waarde-oordeel voor medeweggebruikers met een dure of klassieke auto? Geen moment. Word wel blij van een wat gevarieerder straatbeeld, en oude auto's of nieuwe in een echte kleur of leuk op de poten gezet kan ik daarom erg waarderen.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  16. #15
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Drie Oudi`s hier!

    - 1986 Coupe quattro;
    - 1988 200 turbo quattro;
    - 1988 80 1.9e

    Het is hobby, maar ook deels dagelijks vervoer (de 80 en ook een beetje de 200)
    Ik zit vaak achterstevoren in de auto, om te kijken naar een andere young- of oldtimer. Het meeste waardeer ik uiteraard de nette tot erg goede exemplaren! Andere soorten zijn er ook. Zo liep ik tijdens de lunch door een buurtje in Arnhem, en kwam een compleet afgeragde 80 b3 tegen...vies, roest, deuken, gladde banden...enz. Om te janken.

    Sinds gisteren trouwens weer verse APK op de 200. Enige 'problemen' waren een gebroken draadje van het mistachterlicht en een kentekenplaatverlichtingslampje....
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 24-05-16 om 16:17.

  17. #16
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Rij zelf in zo'n grote bolide, zoals jij het zegt, maar kan meer ervaren auto's erg waarderen.
    Vroeger werden auto's (en heel veel andere consumptie goederen) zo goed als technisch mogelijk gebouwd.
    Tegenwoordig moet het allemaal na zo veel tijd kapot, anders kunnen ze niks nieuws verkopen.

    Sterker nog, ik kijk er juist van op dat die "oude beestjes" er nog zo mooi bij staan.
    Gisteren nog een Alfa 75 voor me. Die zag er uit als nieuw! Zelfs showroom staat. Dan kan ik echt even wegdromen.... Van een Lancia Delta Integrale, een Porsche 911 RS uit mijn geboortejaar, enz, enz.
    Ik kan overigens net zo genieten van een Audi 80 of Renault 5. Als ze maar in goede staat zijn.
    Dus mijn grote dank dat er nog mensen zijn die deze auto's op de weg houden!

    N.B. Mijn bolide is niet van de bank, noch van de BV.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  18. #17
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1HXV110 Bekijk Berichten
    Rij zelf in zo'n grote bolide, zoals jij het zegt, maar kan meer ervaren auto's erg waarderen.
    Vroeger werden auto's (en heel veel andere consumptie goederen) zo goed als technisch mogelijk gebouwd.
    Tegenwoordig moet het allemaal na zo veel tijd kapot, anders kunnen ze niks nieuws verkopen.

    Sterker nog, ik kijk er juist van op dat die "oude beestjes" er nog zo mooi bij staan.
    Gisteren nog een Alfa 75 voor me. Die zag er uit als nieuw! Zelfs showroom staat. Dan kan ik echt even wegdromen.... Van een Lancia Delta Integrale, een Porsche 911 RS uit mijn geboortejaar, enz, enz.
    Ik kan overigens net zo genieten van een Audi 80 of Renault 5. Als ze maar in goede staat zijn.
    Dus mijn grote dank dat er nog mensen zijn die deze auto's op de weg houden!

    N.B. Mijn bolide is niet van de bank, noch van de BV.
    Kijk, een opmerking van iemand vanuit de "bolides". Dank je. Natuurlijk rijden bolides fenomenaal. (Als het gaat om luxe heb ik ooit eens een Lancia Kappa gereden)
    Ik snap je mening. Het genieten van het zien van een oud beestje. Nu hoeft het niet persé om de mijne te gaan. Zo'n auto die van verre al herkenbaar is.
    Zo vind ik het heel leuk om bijvoorbeeld zo'n platte lange schuit á la Audi 100 voorbij te zien komen.

    En wat betreft al die extra's die zijn ingebouwd, ik laat vrijdag mijn door een particulier geplaatste startonderbreking er uit halen. Deze geeft al lekstroom kuren. Dan is er niets meer wat mij qua elektronica in de weg kan zitten.
    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 25-05-16 om 13:21.
    Audi 80 1.8 1991

  19. #18
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Ik rij de 2.3 hobby matig en vind het leuk als ik een oudere auto ziet rijden verzorgd of niet verzorgd merk maak mij niet uit. De ledverlichting van tegenwoordig vind ik spuuglelijk kijk eens naar seat of wat dan ook. Ik draai mijn hoofd niet voor.

  20. #19
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    Ik kan het altijd wel waarderen wanneer mensen zichtbaar zuinig met hun spullen omgaan. Of het dan een onwijs dikke Dodge Challenger uit de jaren '70 is, of een Audi 80.

    Hier in de straat bijv. staat een vijfdeurs Suzuki swift MKII. Ik vind het een lelijk en gedateerd hok, maar ik kan het waarderen als ik zie hoe die man staat te poetsen om hem in topconditie te houden.
    '̶0̶1̶ ̶A̶u̶d̶i̶ ̶A̶3̶ ̶1̶.̶8̶t̶ ̶A̶m̶b̶i̶t̶i̶o̶n̶
    '08 Volvo S60 2.5t Summum

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wat een ander vindt

    De Audi 80 is nog altijd een mooie auto om te zien.
    Ik rij zelf in Audi A4 Avant uit 2010 die ik na lang sparen heb kunnen kopen.
    Dus wat een ander zegt of denkt moet je niks van aantrekken.
    Laatst gewijzigd door haagsma4; 08-06-16 om 09:06.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •