Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: A5 en S5

  1. #1

    Standaard A5 en S5

    Aangezien m'n tank weer eens leeg was maar ff koers richting DLD gezet om hem vol te gooien en ook maar weer eens even de lokale audi dealer te bezoeken. Tot mijn verassing stonden er een 4'tal A5's en één S5. Dat die S5 er ook was kwam ik pas later achter. Kijkend naar de A5'en binnen hoorde ik buiten een donker gebrul en dat was de S5 die aan kwam gereden. Ik zeg je dat geluid is pure p*rno :-D De 3.0 TDI mag dan wellicht vergelijkbare prestaties hebben maar als je het geld ervoor hebt zou ik meteen een S5 nemen omwille van het geluid en de looks. Overigens denk ik dat een 3.0TDI met S-line int. en ext inclusief proline paket (omdat xenon e.d. op de A5 niet en de S5 wel standaard is) nauwelijks goedkoper is. Overigens zijn de S5 velgen ook erg mooi.

    Overigens ben ik er nog niet helemaal uit wat betreft het front van de A5, in vergelijking met de TT is dat laatste front toch iets mooier/agressiever ihmo. De koplampen van de A5 zijn toch een beetje simpel en de voorkant ziet wat recht uit. De achterkant van de A5 vind ik weer mooier dan die van de TT.

    Voor de liefhebbers, dit was bij de audi dealer in Geilenkirchen. De R8 staat er ook nog. Op zondag is de showroom mormaliter ook open vanaf 2 uur. Ik heb echter het idee dat morgen de officiele intro van de A5 aldaar is omdat e.e.a. opgezet was, und das is gut weil meistens gibts dann auch etwas zum Essen und Trinken dabei :-D
    Overigens stond er ook een mooie witte S3.

    Gr. Apolo2
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    mooi tripje naar DLD zeg! Lekkere spullen op de gevoelige plaat gezet, dik!
    De A5/S5 is momenteel ook wel m'n favoriet (meer dan de TT).

    Apolo2 ... overigens ga jij door voor de koelkast! 4 x overigens
    Don't drive faster than your guardian angel can fly

  3. #3
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Doe mijn de TT maar, veel mooier.

    Hans.

  4. #4
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Lekker dik zo'n S5 .. 8)


    Die wil ik ook wel een keer van dichtbij zien..
    One liter, driver's licence eater...


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Doe mijn de TT maar, veel mooier.

    Hans.
    Ik was er eerst ook zeker van dat de TT mijn volgende zou zijn zeker nadat de A5 me op de Rai tegen viel (foute kleur ook). Gisteren ben ik echter weer meer gaan twijfelen tussen de TT en A5. Wat me verder opvalt is dat een A5 amper duurder is dan een vergelijkbare TT.

    Overigens zat er bij de A5 een knoepert van een accu op de plek van het reservewiel, da's alweer goed nieuws voor de gewichtsverdeling. Ik ben erg benieuwd hoe de A5 zicht rijdt met bv een 2.0TFSI.

    Gr. Apolo2


  6. #6
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apolo2
    Ik was er eerst ook zeker van dat de TT mijn volgende zou zijn zeker nadat de A5 me op de Rai tegen viel (foute kleur ook). Gisteren ben ik echter weer meer gaan twijfelen tussen de TT en A5. Wat me verder opvalt is dat een A5 amper duurder is dan een vergelijkbare TT.

    Overigens zat er bij de A5 een knoepert van een accu op de plek van het reservewiel, da's alweer goed nieuws voor de gewichtsverdeling. Ik ben erg benieuwd hoe de A5 zicht rijdt met bv een 2.0TFSI.

    Gr. Apolo2
    Ik vind de A5/S5 niet mooi, al vind in de S5 er beter uit zien ivm de andere bumpers.
    Verder heeft de A5/S5 een kofferbak en geen achterklep zoals de TT.
    Er mag dan wel niet zo veel prijs verschil tussen de A5 en TT zitten, de A5 is wel veel zwaarder wat zich weer vertaald in meer wegen belasting en brandstof kosten.
    Ook het accu verhaal heeft een nadeel omdat hij achter in zit gaat dit ten kosten van een reservewiel (er past er ook geen één meer in) en je krijg er een dichtmiddel en een pompje voor terug.
    Bij de TT is een krik niet eens standaard en moet je die apart bij/mee bestelen bij de auto.
    Waardeloos vind ik dat geen reserve wiel.

    Hans.

  7. #7
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    nou geef mij maar een A5 hoor. :-D
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Ook het accu verhaal heeft een nadeel omdat hij achter in zit gaat dit ten kosten van een reservewiel (er past er ook geen één meer in) en je krijg er een dichtmiddel en een pompje voor terug.
    Hans.
    Wat wel grappig is is dat de accu in een ronde " bak" zit, groot en diep genoeg voor een.... reservewiel. Het lijkt er dus op dat een reservewiel wel mogelijk is.....alleen vraag ik me dan af waar ze de accu laten :-?

    Gr. Apolo2

  10. #9
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apolo2
    Wat wel grappig is is dat de accu in een ronde " bak" zit, groot en diep genoeg voor een.... reservewiel. Het lijkt er dus op dat een reservewiel wel mogelijk is.....alleen vraag ik me dan af waar ze de accu laten :-?

    Gr. Apolo2
    Bij de TT kan je niet eens een reserve wiel bestellen.

    Hans.

  11. #10
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.185
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renio
    Apolo2 ... overigens ga jij door voor de koelkast! 4 x overigens
    overigens ..........

    is zo'n A5 een dure audi zoals de coupé dat ook was
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  12. #11

    Standaard

    Doe mij dan toch maar de S5 (in imola geel of rood)! Ik word er zo langzamerhand helemaal verliefd op :-D

    Jammer dat liefde in dit geval zoveel moet kosten........ :cry:
    mvg,
    Marcel

    Think of the RS6 as Clark kent with all of Superman's powers but without the red pants

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miTchel
    overigens ..........

    is zo'n A5 een dure audi zoals de coupé dat ook was

    overigens.....

    noem jij eens een goedkope Audi :-D

  14. #13
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.185
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apolo2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miTchel
    overigens ..........

    is zo'n A5 een dure audi zoals de coupé dat ook was

    overigens.....

    noem jij eens een goedkope Audi :-D
    :roll: audi 50 :mrgreen:
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •