Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: A6 C4

  1. #1

    Standaard A6 C4

    Ok, ik hou niet van opgefokte optische rommel, en verlagen kan nog net zeg maar, maar deze jongens hebben echt iets moois gemaakt van een A6 avant c4.. ik werd gewezen door een kennis op een artikel in AudiScene (zo'n blaadje waar ik me niet mee wil asocieren hoewel er ook een erg mooie audi 100 cabrio in stond )



    http://www.badcar.de/bilder-audi.htm

    De foto's in het blad zijn een stuk mooier trouwens

    Zo eentje wil ik nog wel eens...
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ziet er inderdaad best beschaafd uit voor iets uit de AudiScene. Meestal is het 250 kg spoilers en een 1.6-blokkie.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, daarom wilde ik me er ook liever niet mee asocieren...

    het prototype fout... imho is echt zo van, nou, ruitewisser in het midden, zo ver verlagen dat de wielen niet meer gelijk aan de rondingen van de wielkassen lopen, booskijkers, sticker op de vooruit, achter op "no fear" weet je wel..
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Yup. En met die stickers 'pis op de politie', liefst een paar emblemen van snellere modellen (desnoods van een ander merk- Golf GTI 'Type R') erop en van die ruitenblinderingsfolie met luchtbellen erachter. Dan nog een stel blauwe lampjes op foute plekken (ruitensproeiers, kentekenplaatschroeven) en wat TL-buizen eronder of zo'n Knight Rider-lampje voorop...

    'No Fear' voor wat, vraag ik me trouwens af. Om jezelf onsterfelijk belachelijk te maken?

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Ziet er niet verkeerd uit die A6. Vind die bladen meestal nog wel gaan.

    Kijk je moet je natuurlijk proberen te verplaatsen in de mensen die hun 'auto' zo verfraaien. Kijk al lacht iedereen je uit, ze hebben je tenminste wel gezien... En dat hadden ze niet als je in een reflexzilver grijze Golf IV voorbij was gereden. Slechte reclame is ook reclame!

    Zakelijk kun je met zo'n auto natuurlijk nergens aankomen, maar dat hoeven de meeste eigenaren dan ook niet...

    Die bladen vallen nog mee, als je echt wilt lachen moet je hier eens kijken:

    http://www.topgear.com/content/fun_stuff/carbage/


  6. #6

    Standaard

    Tja.. mijn respect en onthouden heb je meer wanneer je met een volledig origineel exemplaar komt, waar echt nette aanpassingen dan toch nog weer aan gedaan zijn, bijvoorbeeeld supernetjes een tft weggewerkt aan de binnenkant, of een turbomotor erin gehangen, zonder dat je er iets van ziet...

    dat soort dingen...
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Kijk je moet je natuurlijk proberen te verplaatsen in de mensen die hun 'auto' zo verfraaien. Kijk al lacht iedereen je uit, ze hebben je tenminste wel gezien... En dat hadden ze niet als je in een reflexzilver grijze Golf IV voorbij was gereden. Slechte reclame is ook reclame!
    Hmmm, als ik de teksten zie, krijg ik toch echt het idee dat de eigenaars het wel mooi vinden wat ze met hun auto hebben gedaan. Bijvoorbeeld in de laatste AudiScene, een Audi 80 type 89 met BMW-nieren, Mazda 6-achterlichten, dichtgelaste achterzijruitjes, vlakke achterklep... niks past bij elkaar, het zag eruit alsof die auto een enorme aanrijding had gehad en gerepareerd was op z'n Pools, met wat er voorhanden was. Echt een gruwel, maar de eigenaar was er nog trots op ook.

    Begrijp me goed, het is zijn auto en hij gaat z'n gang maar, maar je moet toch wel Stevie Wonder heten om zo'n zelfgetimmerd konijnenhok mooi te vinden.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Bijvoorbeeld in de laatste AudiScene, een Audi 80 type 89 met BMW-nieren, Mazda 6-achterlichten, dichtgelaste achterzijruitjes, vlakke achterklep...
    Tja, tunen van auto's zou ermee samenhangen dat mensen een soort eigen identiteit aan de auto willen geven Maar kan hier iemand een psychiater voor de eigenaar bellen, want dit is een mega identiteitscrises. :crazyeyes:

    Tja, je zou wel vermoeden dat ze evenveel zien als Stevie Wonder af en toe. Vraag is alleen wat ze dan met een auto moeten?

    Maar er staan in zulke bladen af en toe ook zeer geslaagde projecten:
    - S4 Limousine omgebouwd naar RS4-Limousine.
    - Audi 100 Coupe S (1973) met Porsche 924 motor, remmen van een 200 en de BBS'en van een V8.

  10. #9

    Standaard

    Deze discussie doet met denken aan een discussie nog niet zo lang geleden op het prikbord met ene Joost over een site die nogal "donker" was.

    Godzijdank zitten hier alleen sociale mensen.

    Het is idd maar net wat je zelf mooi vind, laat iedereen lekker in zijn waarde.

    Persoonlijk ben ik het type van wolf in schaapskleren. Mijn allereerste auto was bijvoorbeeld een Peugeot 106 XSi. Daar had ik alles vanaf laten halen aan verwijzingen daarnaar. Alleen een kenner zou hem herkennen aan de velgen en bumpers etc. Dan krijg je van die foute types in een Ford Scorpio die dan willen racen met een in hun ogen boodschappenwagentje. Bij groen licht zagen ze dan alleen nog de achterlichten van mij in de verte verdwijnen..

    Het jammere aan deze A6 vind ik de Porsche Turbo velgen, die horen op een Porsche, verder wel een geslaagd project!
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik weet niet of-ie nog rondrijdt, maar jaren geleden was er een beige Audi 100 van de eerste generatie in de AACN, waarin een Porsche 924-blok lag. Beetje opgekieteld ook nog, remmen van een Porsche eronder en een klein beetje verlaagd. Velgen waren origi-staal een inch breder gelast met de standaard chromen doppen erop. Prachtig strak opgebouwd met veel aandacht voor detail, alle leidingen en kabels waren prachtig strak gelegd. Je moest echt een spotter zijn om het aan de buitenkant te zien, maar dat ding ging over de 200!

    Vind ik dus MEGA-COOL.

    Net zoals die lelijke eend met achterwielaandrijving en een vette V8 erin. Berewijs, bij zo'n ding sta ik echt te kwijlen.

    Maar inderdaad, chaq'un a son gout, zoals de Engelsen zeggen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menno
    Persoonlijk ben ik het type van wolf in schaapskleren. Mijn allereerste auto was bijvoorbeeld een Peugeot 106 XSi. Daar had ik alles vanaf laten halen aan verwijzingen daarnaar. Alleen een kenner zou hem herkennen aan de velgen en bumpers etc. Dan krijg je van die foute types in een Ford Scorpio die dan willen racen met een in hun ogen boodschappenwagentje. Bij groen licht zagen ze dan alleen nog de achterlichten van mij in de verte verdwijnen..
    Helemaal mijn idee!
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  13. #12

    Standaard

    Die onderschatting is wel het leukst, maar af en toe ook frustrerend:
    willen ze in Duitsland bij 160 voor je boodschappenautootje niet aan de kant...
    Moet je een grote Audi voorbij laten om mee te kunnen sneaken...

    Maar je moet bijvoorkeur een S (of UrQ/SQ) meebrengen om met zekerheid geen problemen te gaan ondervinden in de stoplichtsprint op droog asfalt... ( :oops: , verkeerde forum)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Net zoals die lelijke eend met achterwielaandrijving en een vette V8 erin. Berewijs, bij zo'n ding sta ik echt te kwijlen
    Normaal vind ik een eend en z'n wegligging al eng, maar van zo'n brute eend ga ik niet kwijlen maar breekt het angstzweet vermoedelijk uit...

  14. #13

    Standaard

    willen ze in Duitsland bij 160 voor je boodschappenautootje niet aan de kant...
    Moet je een grote Audi voorbij laten om mee te kunnen sneaken...
    Maandag ging ik naar Duitsland toevallig, sommige sukkels (meestal nederlanders) gaan ook niet aan de kant als je met 210km/u aan komt met een Audi A4.

    Gelukkig heb ik 80 km achter een A8 kunnen meeliften 8) met gemiddeld 200 km/u....

    Moet je voorstellen, 200km/u met een eend..... Dan ga je inderdaad wel aan de kant uit doodsangst. :shock:
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Normaal vind ik een eend en z'n wegligging al eng, maar van zo'n brute eend ga ik niet kwijlen maar breekt het angstzweet vermoedelijk uit...
    Er zat niet veel eend meer in de ophanging. Kan ook niet, als je de aandrijving van voor naar achter verplaatst.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menno
    Maandag ging ik naar Duitsland toevallig, sommige sukkels (meestal nederlanders) gaan ook niet aan de kant als je met 210km/u aan komt met een Audi A4.
    Ongeveer 4 maanden geleden was er een Duitser die het zo zat was dat mensen niet doorreden en op de linkerbaan bleven hangen dat hij er uiteindelijk vol achterop is gereden. Vind ik ook wat radicaal, maar is een manier om je statement te maken.

    Volgens mij maakt het tussen Duitsers en Nederlanders niet zo gek veel uit (meestal is het een bepaald type chauffeur, dat alle tijd van de wereld heeft en een mini MPV rijdt). Duitsers zijn zich volgens mij wel bewuster van het snelheidsverschil dan Nederlanders.

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Rond LA kun je teveel links hangen ook maar beter vergeten, geloof ik. Er zijn daar lui met wapens in de auto en die schieten je gewoon de linkerbaan uit.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Standaard

    Tom, je mag daar in je "lane" blijven rijden.....dus ieder in z´n rijtje..en soms gaat rechts sneller...
    het is weer quattro weer.......

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •