Mooi k*t man ,hoop dat je hem gauw terug vind,zonder veel schade.
Na bijna 2,5 maand is de 68-RFK-4 terug gevonden, maar inmiddels is hij "bezit" van de verzekering, zal over X- tijd wel weer ergens te koop worden aangeboden verwacht ik.
IMG_2752.jpgIMG_2749.jpg
Ze rommelen / slopen dus inderdaad de BCM2 er uit om de auto te kunnen starten, dat gaat met veel geweld want ze breken gewoon de kast volledig los...
IMG_2927.jpg
Dit soort werk:
https://www.youtube.com/watch?v=WGsWCdg3fQU
Vannacht waarschijnlijk rond 5.00u gestolen in Breda:
A4 B8 / 8K 2.0 TFSI Avant S-tronic Automaat Quattro van 10-12-2009 Pro-Line (model 2010) kleur Lava Grijs met 18-inch S-line wielen (3G navigatie, leder alcantara (stoelverwarming), xenon plus, led achterlichten, panorama dak, etc. etc.)
Kenmerken van de auto:
Kleur: LAVA GRIJS pareleffect (grijs / zwart)
Verdere uiterlijke kenmerken: 18-inch S-line wielen
Andere details exterieur:
Afneembare trekhaak origineel Audi (trekhaak opening in de onderspoiler niet af fabriek / achteraf aangebracht)
Op de linker aluminium raamlijst van de bestuurdersdeur zat een beschadiging / krasjes in het chroom ter hoogte van de knipperled
Anti Marter systeem onder de motorkap met akoestische systeem en met stalen omvlochten lambdasonde kabels
IMG_8197.jpg
Details interieur:
Zwart leder met alcantara (sportstoelen / stoelverwarming / lendesteun electrisch)
Geen ISO-fix uitsparing in de achterbank
Carbon interieurlijsten origineel Audi met enkele zeer specifieke beschadigingen
Afneembare trekhaak zat in de kofferbak in z'n houder
Andere dingen:
Er zit/zat een klasse 3 alarm in van Defa (alarmled bij de binnenspiegel)
SCM stickers op de achterruit en de achterportierruiten
Kenteken rondom in de ruiten gegraveerd: 68-RFK-4
Kilometerstand rond de 58000km
Het interieur zal een hondenlucht hebben (er werd wel eens een hond in vervoerd)
Klote inderdaad dat je A4 is gestolen.
Ik lees dat je een alarm klasse 3 systeem had. Is dat helemaal niet afgegaan?
Was het trouwens het standaard alarm klasse 3 systeem? of het nieuwe klasse 3 met extra autorisatie?
Een SCM goedgekeurd alarmsysteem is per 1.1.2015 voorzien van extra autorisatie. Let op; dit geldt niet voor AF-FABRIEK systemen. Af-fabriek systemen zijn gemiddeld binnen 20 seconden te omzeilen, let hierop. Extra autorisatie is een losse handzender (DEFA) of draadloze transponder (COBRA) welke aanwezig moet zijn tijdens het openen/starten van de auto. Hierdoor kunnen dieven, ook niet met moderne diefstaltechnieken, de auto niet starten en / of het alarm uitschakelen.
Klasse 3 (met certifikaat) ingebouwd bij de koop van de auto (begin 2011), niks gehoord dus waarschijnlijk niet afgegaan, het voorwerk heeft waarschijnlijk al 2 weken eerder plaats gevonden (toen was de auto op een ochtend zonder verklaring open).
Tips van de politie (hebben we nu helaas niks meer aan):
1. Maak de OBD stekker onklaar (dat ding waarmee de dealer kan uitlezen),
2. Maak het slot in de bestuurdersdeur onklaar (met een loper / Polen sleutel zijn ze zo binnen zonder braakschade),
3. Zorg er voor dat er een extra niet standaard wijze van startonderbreken is, alles dat standaard is (dus ook veel verkochte alarmsystemen) wordt gekraakt,
4. Breng eventueel mechanische beveiliging aan Bearlock (o.i.d.), stuurslot enz,
Andere tip, zorg voor een fatsoenlijk verslag (taxatie van een beëdigde taxateur, wordt helaas niet vooraf geëist maar zou mijn inziens een hoop gez.. kunnen besparen voor beide partijen) over de staat van je auto, het geduw en getrek met de verzekering over wat de waarde van je auto is maakt dat je bijna voor een 2e keer slachtoffer wordt. Je wilt immers de waarde uitgekeerd zien waarbij je een vergelijkbare auto kunt terugkopen, verzekeringen vergelijken liefst appels met peren, zodat er zo min mogelijk wordt uitgekeerd.
Je kan volgens mij een deur hendel of slot stop van een engelse auto pakken. Daar is de rechter kant bijvoorbeeld met slot en links niet. Maar er zijn ook losse blind plaatjes ergens te vinden.
Na geveild te zijn staat hij inmiddels weer op het net:
http://www.mcautoroyal.nl/#!/occasions/id/10109370
Wel apart te zien dat hoewel de verzekering alle sleutels en het originele sleutellabel heeft overhandigd gekregen er nu toch maar een sleutel nog bij de auto lijkt te zitten (althans op de foto's van de veiling stond er maar een en nu ook weer is maar een sleutel zichtbaar).
Hij is na de diefstal 2 maanden "kwijt" geweest en uiteindelijk terug gevonden, na sporen onderzoek door de politie is de auto door de verzekering bij BCA op de veiling gegooid daar zal deze handelaar de auto hebben gekocht. De laatste keer dat ik de auto zag zat er nog aardig wat herstelwerk aan, veel ingebrande vogelpoep, heel erg vuil, kapotte BCM2 rechts achter in de kofferbak, de navigatie SD kaart was gejat, de accu zo plat als het maar zijn kon en het alarm sloeg steeds op hol (zonder dat de sirene af ging). Verder had de auto wat vreemde beschadigingen rondom, als of er met wat zaken om de auto heen was gesleept. Voor het overige blijft het een leuke auto, het is alleen geen S-line zoals MCRoyal wel beweerd maar een van origine Duitse Ambition Quattro (met veel opties). De auto is buiten de complete fabrieks uitvoering nog voorzien van 18"-inch S-line wielen en OEM carbon inleg (uit een S4).
Het blijft apart om een auto die bijna 5 jaar in bezit is geweest en onvrijwillig is meegenomen (gestolen), dan via zo'n heel traject (terugvinden na 2 maanden, veilen bij BCA en weer in de verkoop bij een handelaar) weer zo terug te zien.
beste heren ,
werk bij de dealer en de laatste tijd word er veel gebruikt gemaakt van http://lojack.nl/ dit word geplaatst en is niet terug te vinden . 9 van 10x heb je auto binnen 48u terug .
abbo kost volgens mij 150 per jaar en je verzekeraar vind dit ook prettig !
misschien een idee ?