Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 68 van de 68

Onderwerp: S4 diefstal poging / daders gepakt

  1. #61

    Standaard Re: S4 diefstal poging / daders gepakt

    Blij dat ik een 'nederlandse' kop heb... Ik wordt nooit aangehouden, (ik rijd wel een iets te oude audi daarvoor misschien).
    Waar moet je wonen dat je 9 of 10 keer aangehouden wordt? Overigens zie ik ook zelden auto's aangehouden worden in mijn (toch best grote) stad. Feit dat men dan alleen mensen aanhouden met een kleurtje betwijfel ik..

    Sowiezo bestaat er tegenwoordig steeds meer discussie over 'kleurtjes en afkomst'... Zou het niet komen omdat er ook meer politieke partijen discussies opgooien om JUIST het verschil aan te tonen?(en dan bedoel ik niet alleen Geertje W.) Blank, wit, zwart donker.. Vroeger dacht er nog niet eens over na.. Tegenwoordig wordt je gewoon op gewezen en moet je dan er ook maar een mening over hebben.

    Als je al in de Michiel de Ruiterstaat woont ben je al een slavenhandelende blanke of witte vla etende racist?

    Als 'witte' man (zo heet je tegenwoordig op t.v.) heb je het maar goed, je hebt een betere baan, beter salaris dan een vrouw zelfs! Rijd in een dikke auto zonder aangehouden te worden, woont in een mooie wijk, niet in een gribus buurt... enige nadeel is dat je op je 15 euro schadevergoeding in de maand moet wachten? lachertje!

    Mensen laten we allemaal eens ophouden met dat belachelijke gedrag en betuttelende gezever. benoem gewoon hoe het zit! En klaar. Mocro of niet, men blijft gewoon met je poten af van spullen en ga gewoon werken. Maak niet overal een zwarte piet discussie van in dit land, we moeten er toch echt allemaal in leven hier.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  2. #62
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 diefstal poging / daders gepakt

    Heb heeel lang gedacht of ik zou reageren, doe het toch ondanks dat ik hier niet de intentie heb een discussie te starten.

    Vind de monoloog van @tdt erg netjes en geeft een goede kijk in hoe e.e.a. ervaren wordt vanuit de "andere" kant.
    Maar toch mist hier een stuk mijns inziens.
    Toch raar dat het altijd over de "zwarten" gaat zoals hij schetst en niet over "chinezen" of "Polen" bijv. terwijl die ook een enorme groep allochtonen in NL vertegenwoordigen?
    M.a.w. er moet dus iets zijn wat "ons" blanken zo enorm de keel uithangt om die groep over een kam te scheren.
    En dat is vooral cultuur en dan met name het niet aanpassen daarvan. tdt heeft in zijn jeugd wel de mogelijkheid gehad en genomen om zich aan te passen aan de regels van de NL cultuur. Daarom wordt hij geaccepteerd op het voetbalveld en daarom wordt hij een van de rest van de groep. Heel simpel.
    De grote groep van de "zwarten" of "allochtonen" zoals ze hierboven genoemd worden, past zich gewoon willens en wetens niet aan, blijven hangen in hun oude tradities (terwijl hun thuisland wél evolueert) dat irriteert en botst. Wel de voordelen, niet de nadelen wordt dan gezegd. Dát steekt en dat is het probleem, niet of je bruin geel of blauw bent.
    Omdat je je niet aanpast aan de regels van de cultuur zul je niet opgenomen worden in de groep en dus niet de kansen gegund worden en wordt je kansarm. Pas je je aan zal iedereen je opnemen en je de kansen gunnen.

    Even een analogie naar het verkeer. In het verkeer hebben we onze verkeersregels (de NL cultuur) Houdt iedereen zich aan die regels dan gaat het prima. Natuurlijk, af en toe gaat er wel wat mis en wordt dat een botsing. Blijf je nu hangen in je "eigen" verkeersregels (de andere cultuur dus) zoals Engeland bijv. heeft, dan is dat direct een onoverkomelijke botsing, ga hier maar eens links rijden, je brengt het niet ver.

    Dat is het probleem.
    smile!

  3. #63

    Standaard Re: S4 diefstal poging / daders gepakt

    Goed verwoord. kan me er prima in vinden!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 diefstal poging / daders gepakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blaas Bekijk Berichten
    Heb heeel lang gedacht of ik zou reageren, doe het toch ondanks dat ik hier niet de intentie heb een discussie te starten.

    Vind de monoloog van @tdt erg netjes en geeft een goede kijk in hoe e.e.a. ervaren wordt vanuit de "andere" kant.
    Maar toch mist hier een stuk mijns inziens.
    En dank voor je reactie! Altijd leuk om hier een onderbouwde discussie over te hebben. Heb het momenteel even erg druk, dus vandaar de late reactie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blaas Bekijk Berichten
    Toch raar dat het altijd over de "zwarten" gaat zoals hij schetst en niet over "chinezen" of "Polen" bijv. terwijl die ook een enorme groep allochtonen in NL vertegenwoordigen?
    M.a.w. er moet dus iets zijn wat "ons" blanken zo enorm de keel uithangt om die groep over een kam te scheren.
    Dat klopt deels. Een vriend van me is een Afrikaan (daarnaast ex-asielzoeker, tegenwoordig ook zelfstandig ondernemer, en erg succesvol), en getrouwd met een Poolse. Zij maken racisme ook regelmatig mee, allebei op een andere manier. Er is 1 belangrijk verschil tussen beide: Aan hem zie je heel goed dat zijn roots hier niet liggen - hij is pikzwart. Zij is blank en blond, haar Poolse afkomst merk je vooral op als je haar hoort praten (ze heeft een Pools accent).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blaas Bekijk Berichten
    En dat is vooral cultuur en dan met name het niet aanpassen daarvan. tdt heeft in zijn jeugd wel de mogelijkheid gehad en genomen om zich aan te passen aan de regels van de NL cultuur. Daarom wordt hij geaccepteerd op het voetbalveld en daarom wordt hij een van de rest van de groep. Heel simpel.
    De grote groep van de "zwarten" of "allochtonen" zoals ze hierboven genoemd worden, past zich gewoon willens en wetens niet aan, blijven hangen in hun oude tradities (terwijl hun thuisland wél evolueert) dat irriteert en botst. Wel de voordelen, niet de nadelen wordt dan gezegd. Dát steekt en dat is het probleem, niet of je bruin geel of blauw bent.
    Dat waag ik dus te betwijfelen. Bij mij wordt vaak ook de aanname gedaan dat ik "onaangepast" ben, en op basis daarvan wek ik irritatie op en wordt er gebotst. Daarnaast plaats je hiermee eigenlijk je eigen beleving van de Nederlandse cultuur boven die van een ander. Het "vervelende" aan de situatie is nu eenmaal dat die buitenlandse cultuur niet alleen door buitenlanders gedragen wordt, maar ook gewoon geadopteerd wordt door bepaalde autochtonen. Die vermenging is al honderden jaren gaande, maar wordt in Nederland (en Nederland is daarin niet alleen) vooral soepel geaccepteerd wanneer Nederland zichzelf als superieur mag beschouwen en het vooral niet teveel opvalt. Denk daarbij aan onze import van Aziatische producten en gerechten (Bami eten is hier al zolang als ik me kan herinneren heel normaal, loempiakramen vind je op iedere straathoek), en de acceptatie van de Chinezen, die binnen iedere cultuur een sterke en in zichzelf gekeerde subcultuur vormen (bel het gemiddelde Chinese restaurant op, 50% kans dat je de persoon aan de telefoon amper verstaat - laten we dat vooral geen integratie noemen).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blaas Bekijk Berichten
    Omdat je je niet aanpast aan de regels van de cultuur zul je niet opgenomen worden in de groep en dus niet de kansen gegund worden en wordt je kansarm. Pas je je aan zal iedereen je opnemen en je de kansen gunnen.
    Was het maar zo'n feest. Behalve dat ik een heel eigen stijltje heb (qua kleding, qua dansen, qua muziek) en een ander kleurtje kan ik ECHT niet meer geïntegreerd zijn. Kansarm ben ik niet, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik twee ontzettend slimme ouders heb die me vooral hebben geleerd hoe te leren. Mede daardoor heb ik via m'n hobby schaarse kennis op kunnen bouwen, en van m'n opa heb ik zaken leren doen. Ik denk echter dat ik met deze achtergrond + een blanke huid nog een stuk verder was gekomen, niet in de minste plaats doordat ik ook op school al snel als buitenbeentje weggezet werd, samen met een aantal "mede-kleurlingen".

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blaas Bekijk Berichten
    Even een analogie naar het verkeer. In het verkeer hebben we onze verkeersregels (de NL cultuur) Houdt iedereen zich aan die regels dan gaat het prima. Natuurlijk, af en toe gaat er wel wat mis en wordt dat een botsing. Blijf je nu hangen in je "eigen" verkeersregels (de andere cultuur dus) zoals Engeland bijv. heeft, dan is dat direct een onoverkomelijke botsing, ga hier maar eens links rijden, je brengt het niet ver.

    Dat is het probleem.
    Stellig... maar alweer denk ik dat de waarheid grijs is, verre van zwart/wit. Zolang iedereen zich aan de verkeersregels houdt gaat er namelijk inderdaad niets mis, alleen doet niemand dat. Iedereen maakt weleens een foutje, en wij als Audi-rijders zullen bijna allemaal wel weten dat het voetje soms iets te ver richting de bodem gaat, nietwaar?
    Zo nee, dan kan ik in ieder geval claimen dat het aan m'n huidskleur ligt, maar vanmiddag kon ik het toch echt niet laten om even via de buitenbocht een slome medeweggebruiker voorbij te gaan op de afrit (tweebaans, ja, zó Boef ben ik nou ook weer niet ). Dat ik daarbij boven de op de snelweg waar ik vanaf kwam geldende maximumsnelheid zat.. och, het kon, ik weet dat m'n auto het kan, ik heb niemand gehinderd, hoe erg is dat?
    Ik heb het antwoord: Als ik met m'n (alweer drie weken niet geschoren - geen tijd!) bruine baardbek uitgestapt was na een aanrijding, was het vermoedelijk nét iets erger geweest, dan wanneer ik een blanke meneer in dezelfde auto was geweest: als ik een baard heb staan zie ik eruit als een echte Arabier. Er hadden waarschijnlijk nét iets meer mensen nagedacht over of die Audi A4 misschien wel gestolen was, dan "heb je weer zo'n snelle zakenjongen". De kans is iets groter dat ik moet blijven staan en wachten tot de politie er is, dan dat ik m'n kaartje kan geven en door kan naar m'n klant, om het in de avond op te lossen. En dát raakt mij dan weer direct in m'n werk.

    Conclusie: We hebben op papier inderdaad gelijke kansen. Zolang niemand mijn naam of m'n uiterlijk ziet, en ik overal en altijd binnen de lijntjes kleur. Maar zo werkt de wereld niet. En da's niet per se erg, maar ook niet iets waar we zomaar overheen kunnen stappen.

    Leestip: Gloria Wekker - White Innocence. Niet omdat we mensen van nu het verleden moeten aanrekenen, zo is het boek niet eens bedoeld (in tegenstelling tot wat veel mensen ervan denken). Maar wél om ons bewust te worden van bepaalde automatismen die er bij ons allemaal (mezelf incluis) ingeslopen zijn.
    Laatst gewijzigd door tdt; 19-03-18 om 23:12.

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 diefstal poging / daders gepakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Als 'witte' man (zo heet je tegenwoordig op t.v.) heb je het maar goed, je hebt een betere baan, beter salaris dan een vrouw zelfs! Rijd in een dikke auto zonder aangehouden te worden, woont in een mooie wijk, niet in een gribus buurt... enige nadeel is dat je op je 15 euro schadevergoeding in de maand moet wachten? lachertje!
    Er zijn nog veel meer verschillen. Het verschil met de vrouw, inderdaad. Ik zie in de interimwereld waarin ik zwerf soms zelfs de voorkeur voor een vrouw voorbij komen "want die zijn goedkoper". M'n eigen vrouw werd kritisch bevraagd over of ze wel écht 40 uur per week wilde werken, want "dat houd je nooit vol met een kind". Mij is die vraag nog nooit gesteld, ik was woest toen ik hoorde dat ze dáárom twijfels hadden. De interviewer die dat vraagt moet zich echt de ogen uit z'n kop schamen.

    Aan de andere kant hebben we er ook wat voordeel van: Ik ben lang (bijna twee meter), naar het schijnt krijg ik daardoor ook betere banen en beter betaald. M'n nageslacht schijnt langer te worden dan ik - belooft nog wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Mensen laten we allemaal eens ophouden met dat belachelijke gedrag en betuttelende gezever. benoem gewoon hoe het zit! En klaar. Mocro of niet, men blijft gewoon met je poten af van spullen en ga gewoon werken. Maak niet overal een zwarte piet discussie van in dit land, we moeten er toch echt allemaal in leven hier.
    Precies. Maar eerlijk gezegd hoef ik ook niet te weten of degene die in m'n huis ingebroken heeft (of bij de buren, zo je wil) Marokkaans of Afghaans is, of misschien driekwart Nederlands 1/8e Turks en 1/8e Moldavisch. Het is een crimineel, hij/zij moet berecht worden, en als ik ze 's nachts tegenkom trap ik ze waarschijnlijk hoogstpersoonlijk via het raam naar buiten. Al zijn ze paars, als je in wil breken doe je het maar als ik niet thuis ben, anders is het bedreigend.


  6. #66

    Standaard Re: S4 diefstal poging / daders gepakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tdt Bekijk Berichten
    Er zijn nog veel meer verschillen. Het verschil met de vrouw, inderdaad. Ik zie in de interimwereld waarin ik zwerf soms zelfs de voorkeur voor een vrouw voorbij komen "want die zijn goedkoper". M'n eigen vrouw werd kritisch bevraagd over of ze wel écht 40 uur per week wilde werken, want "dat houd je nooit vol met een kind". Mij is die vraag nog nooit gesteld, ik was woest toen ik hoorde dat ze dáárom twijfels hadden. De interviewer die dat vraagt moet zich echt de ogen uit z'n kop schamen.
    Waarom? Het is gewoon de praktijk waar werkgevers met te maken hebben:

    Bij mijn vriendin werken 100% vrouwen, ze zitten om de haverklap bij de huisarts met kroost als ze een snotneus hebben... Vind het niet zo gek dat een sollicitatie daar aandacht op vestigt. Probleem is alleen die 'aangevallenheid'.. Ik zat diverse malen zeer positief te wezen (lees, gemeend positief) op een sollictatie. Ik kreeg de opmerking na afwijzing dat ik niet gelukkig kon worden bij hun bedrijf?..Xcuse me, wie bepaald dat? Kortom steek je boven massa uit, wordt je beoordeeld of dat past zeker bij een baan. Kunst is dat naar je hand te zetten.

    Ik vind ook dat man en vrouw gelijk zijn, maar we zijn niet hetzelfde..... Dat geld ook bij culturen en gedragingen... en idd je kansen (dat ben ik met je eens)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 diefstal poging / daders gepakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Waarom? Het is gewoon de praktijk waar werkgevers met te maken hebben:

    Bij mijn vriendin werken 100% vrouwen, ze zitten om de haverklap bij de huisarts met kroost als ze een snotneus hebben... Vind het niet zo gek dat een sollicitatie daar aandacht op vestigt. Probleem is alleen die 'aangevallenheid'.. Ik zat diverse malen zeer positief te wezen (lees, gemeend positief) op een sollictatie. Ik kreeg de opmerking na afwijzing dat ik niet gelukkig kon worden bij hun bedrijf?..Xcuse me, wie bepaald dat? Kortom steek je boven massa uit, wordt je beoordeeld of dat past zeker bij een baan. Kunst is dat naar je hand te zetten.
    Het probleem zit 'm in de rollen die we aan onze maatschappij toebedeeld hebben, en het keurslijf waar we de leden van onze maatschappij in drukken.
    Als ik bijvoorbeeld in m'n eigen gezin kijk ben ik altijd degene die onze zoon naar de dokter brengt. M'n laatste werkgever stond daar gelukkig open tegenover, er zijn er genoeg die dat als een negatief punt voor je functioneren zullen zien.
    Bij kinderen hoort een bepaalde verantwoordelijkheid en die mag je als ouders samen verdelen; ik hecht veel waarde aan mijn werk, maar heb meer behoefte om mijn kind tijdens de werkweek ook mee te maken dan mijn vrouw. Als zij in een sollicitatie aangeeft dat ik de thuis-rol wat meer draag dan zij, is het niet aan de werkgever om te besluiten dat dat niet waar kan zijn. Zij moet in haar huidige baan bijvoorbeeld ook vaker naar het buitenland voor werk dan ik.

  8. Ad
  9. #68
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S4 diefstal poging / daders gepakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JMH Bekijk Berichten
    Even een korte update over het verloop sinds de poging tot diefstal...
    Het heeft even geduurd, maar justitie is nu eenmaal niet zo snel.
    We zijn 6 maanden verder en een van de daders is vorige week dan eindelijk veroordeeld.
    120 dagen cel. Waarvan 25 voorwaardelijk.
    Hij heeft, na de arrestatie begin januari, 95(!) dagen vastgezeten.
    Daarnaast moet hij alle geleden schade aan mij betalen. Oa het eigen risico vd verzerkering.
    Voor de gestolen Polo, waar ze mee aan kwamen zetten is er vrijspraak. Gek genoeg vindt men dat niet bewezen?
    Dader nummer twee heb ik tot op de dag van vandaag niks over gehoord. Heel vreemd. Dit zoek ik nog uit.
    Het veroordeelde mannetje heeft dus ruim 3 maanden gezeten sinds die nacht. Wat mij eigenlijk ook verbaasde. Je denkt die loopt na een dag weer rond. Niet bepaald dus.
    Het doet mij erg goed dat die lowlife zolang heeft moeten zitten.
    Ik ben op de zittingen geweest en het was maar een zielig simpel mannetje. Jaar of 19. Woont bij zijn mammie en al 10jr met justitie in aanraking.
    Vorig jaar nog gezeten voor woninginbraak. 8 kantjes strafblad. Je kent ze wel.
    Beroepte zich op zwijgrecht. Zijn advocaat claimde dat hij niks gedaan had en toevallig in de garage was. Justitie vond van niet.
    Hij had bij zijn arrestatie 10 briefjes van 500 euro op zak. Namaak.
    Behalve een vraag wat hij hier mee moest, deed justitie hier niks mee. Vreemd wel vond ik?
    Dacht toch echt dat dit hoogst illegaal was.
    Hij had het bij zich "om stoer te doen bij de chickies". Haha.
    Maar hij was nu echt op het betere pad en goed bezig.
    Sure.
    Right.
    Daarvoor sta je 's nachts in garages met gps jammers een Audi S4 te stelen.

    Als er meer nieuws is laat ik het weten...
    [on topic] Nog wat gehoord over dader nummer 2 ?


    voor de rest is dit topic een beetje ontspoord ???
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •