Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

  1. #1

    Standaard Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Beste allen,

    Vanaf december ben ik de trotse eigenaar van een S4 Avant uit 2012 (B8). Afgelopen weekend is er ingebroken in mijn auto en hebben ze poging gedaan om deze te stelen. Van de buitenzijde alleen schade aan het slot linksvoor, van binnen echter onder het stuur kabeltjes los en rechtsachter ook. Naar schadeherstelbedrijf en later dealer gebracht. Ik werd vandaag tot mijn schrik gebeld met het volgende verhaal: "Meneer we kunnen de software niet opnieuw installeren omdat het chassisnummer niet correspondeert met de verschillende software. Zeer waarschijnlijk is de auto of onderdelen hiervan gestolen en daarna ingebouwd." Doordat de dieven alle electronica hebben gereset komen ze daar nu pas achter blijkbaar. Er wordt nu via de verzekering een onderzoek ingesteld.

    Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? En wat is mijn rechtspositie hierin? Ik heb van tevoren kenteken check gedaan en leek allemaal in orde te zijn. De dealer waar ik hem gekocht had zei dat ze ook niet konden weten dat de auto gestolen was.
    Het chassisnummer en kenteken komen overeen audi.nl geeft ook bij het chassisnummer aan dat het om een audi S4 avant gaat.


    Groet, Pieter

  2. #2
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.537
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Heel vervelende situatie dit. Ik weet ook niet direct een antwoord maar kijk eens op deze link https://strafrechtelijk-beslag.nl/de...gestolen-auto/
    Ik weet niet waar je auto hebt gekocht en of je de gegevens van die verkoper nog hebt? Als je de auto bij een erkend bedrijf hebt gekocht heb je meer rechten dan wanneer je de auto bv op Marktplaats hebt gekocht. Hoe dan ook, veel sterkte ermee!
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Kan die component bescherming ook weer geactiveerd worden met iets wat die #$&$^-lijers hebben gedaan in je auto ? Misschien dat ze dat uitlezen en opmerken als gestolen onderdelen ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Misschien heel kort door de bocht maar ik denk dat de Dealer alle mogelijke problemen die hieruit voorkomen moet oplossen...

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Inderdaad. Jij hebt te goeder trouw gekocht. De verkopende dealer mag het oplossen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Het lijkt me dat er nog heel veel ruimte voor interpretatie is. Gekocht bij een Audi dealer of bij een universele garage in Nederland? Mogelijk hebben de boefjes de stuurapparaten uit jouw auto geprobeerd te kraken om hun sleutels in te leren / te laten werken. Niet iedere dealer is even handig en wanneer ze sec. de nieuwe sleutels of componenten willen inleren op (half) gekraakte componenten dan zal dat niet slagen. Lijkt me meer een klus voor VAG- techniek of Coen Donkers om te zien waar de problemen zitten dan nu al te concluderen dat het een gestolen auto zou betreffen? Het kan natuurlijk maar meestal gaat een Audi dealer niet over een nacht ijs en meestal komt de exacte configuratie tussen de auto waar de identiteit van ‘geleend’ is en de gestolen auto niet overeen. Bijvoorbeeld wel een zwarte auto maar wijkt deze op specifieke opties af. Daar kun je wel redelijk op checken, bijvoorbeeld specifieke kleur (metallic of uni zwart bijvoorbeeld) of interieur details grijze stiksel of rood of andere kleur bekleding, navi uitvoering, panaramadak, B&O, airco uitvoering etc. Ik zou daar eens induiken, eerste bladzijde instructieboekje geeft de opties van waarschijnlijk de ‘donor’. Sterkte er mee en houdt ons op de hoogte!

    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Inderdaad. Jij hebt te goeder trouw gekocht. De verkopende dealer mag het oplossen.
    Maar even cru gezegd, als ze zeggen dat ze er niks vanaf weten/wisten kan je daar ook niks meer mee toch ? Niets verplicht hun dan tot iets ? Het is krom ik weet het. Maar er was toch een verhaal hier ook over een geimporteerde auto met niet kloppende tellerstand ? Of is hier toch in het recht nog iets wat ze verplicht?

    Het is niet goed voor de naam van de dealer natuurlijk.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Jawel, zeggen dat je er niks van wist pleit je nergens van vrij, dat zou iets te makkelijk zijn. Dat hoort hij je verantwoordelijkheden als professionele autohandelaar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Het gaat om een auto gekocht bij universele dealer, waar ik nu nog even niet de naam van wil noemen. Zij hebben de auto i.i.g. van PON autogroep gekocht, dus als klant zou je er vanuit mogen gaan dat alles klopt als je het mij vraagt. Er zat ook een boekje bij, Audi-dealer onderhouden. 2 vorige eigenaren, het leek allemaal goed.
    Specifieke opties kan ik nu niet checken omdat het boekje met die informatie in de auto ligt.

    De verzekeraar heeft vandaag met mij contact opgenomen en hebben de auto mee genomen voor verder onderzoek. Kortom, wordt vervolgd. Jullie horen meer zodra er nieuws is, maar dank voor alle reacties.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter87 Bekijk Berichten

    Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? En wat is mijn rechtspositie hierin? Ik heb van tevoren kenteken check gedaan en leek allemaal in orde te zijn. De dealer waar ik hem gekocht had zei dat ze ook niet konden weten dat de auto gestolen was.
    Het chassisnummer en kenteken komen overeen audi.nl geeft ook bij het chassisnummer aan dat het om een audi S4 avant gaat.


    Groet, Pieter
    Je hebt de auto te goeder trouw gekocht. Omdat je de auto via een officieel kanaal, dus niet via bijvoorbeeld Marktplaats, hebt gekocht geniet je consumentenbescherming. De auto kunnen ze niet (zo maar) van je afnemen. De rechter zal in het laatste geval hier zijn zegje over moeten doen.

  12. #11

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Ik zou eventjes juridisch advies inwinnen. Als die auto echt gestolen is zal de verzekering van de vorige eigenaar die auto willen hebben en misschien ook wel kunnen opeisen. Wat er dan voor jou financieel gebeurt vraag ik me af, misschien moet jij je geld wel terugeisen bij de verkopende partij ... Ook handig is misschien om even iets meer te weten te komen over hoe ze bij de dealer tot deze conclusie kwamen.

  13. #12

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter87 Bekijk Berichten
    De verzekeraar heeft vandaag met mij contact opgenomen en hebben de auto mee genomen voor verder onderzoek. Kortom, wordt vervolgd. Jullie horen meer zodra er nieuws is, maar dank voor alle reacties.
    En? Nog nieuws?

  14. #13
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.537
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    En? Nog nieuws?
    @pieter87 is sinds 19-05 niet meer online geweest. Jammer, want ik ben ook best wel benieuwd hoe het verder is gegaan.
    Laatst gewijzigd door madfred; 29-06-18 om 09:28.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  15. #14

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    @pieter87 is sinds 19-05 niet meer online geweest. Jammer, want ik ben ook best wel benieuwd hoe het verder is gegaan.
    Intussen is hij online geweest, maar niets meer gezegd zo te zien. Gebeurt wel vaak met nieuwe leden

  16. #15

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    De situatie zal wel genuanceerder hebben gelegen om dat dan weer te mogen uitleggen is weinig mensen gegeven, toen bleek dat de lange vingers gepoogd hebben de software te clonen en dat daarom de sleutels niet aangeleerd konden worden (omdat de auto z’n oorspronkelijke digitale identiteit kwijt was of zo)...

  17. #16
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Audi S4 avant gekocht bij dealer, blijkt waarschijnlijk gestolen te zijn

    of veel simpeler, er is nog geen uitsluitsel van de verzekeraar die de auto nu heeft...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •