Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

  1. #21
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Dat lijkt me inderdaad de beste optie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  2. #22

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Ik bouw voor de dealer hier het Audi fabrieksalarm (klasse 3) in en dan plaatsen ze zelf de Mi50. Dus dan heb je geen extra handzender of autorisatie,
    En daarmee heel eenvoudig mee te nemen (met keyless al helemaal) en i.g.v. GPS-jammer ook niet meer terug te vinden.... Dan kun je toch echt beter gaan voor een secundaire startonderbreker met eigen autorisatie als je meer zekerheid wil. Of dat nou een MiBlock met app of pasje is, een DEFA met handzender, Cobra transponder of wat dan ook met bluetooth...

    @ Topic starter weet je al wat je verzekering voor beveiliging eist?

  3. #23
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Ik weet niet of er inmiddels iets is veranderd, maar toen ik mijn import A5 cabrio kocht in 2015 accepteerden de verzekeraars (voor het certificaat) alleen een klasse 3 alarm zonder extra zender/kaart, dus aparte autorisatie, als het fabrieksalarm direct bij de productie van de auto, dus af fabriek, was ingebouwd. Dan was er dus een vrijstelling van de autorisatie-eis. Als je precies hetzelfde fabrieksalarm achteraf inbouwt moest er toch een aparte autorisatie zijn.

  4. #24

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Ik weet niet of er inmiddels iets is veranderd, maar toen ik mijn import A5 cabrio kocht in 2015 accepteerden de verzekeraars (voor het certificaat) alleen een klasse 3 alarm zonder extra zender/kaart, dus aparte autorisatie, als het fabrieksalarm direct bij de productie van de auto, dus af fabriek, was ingebouwd. Dan was er dus een vrijstelling van de autorisatie-eis. Als je precies hetzelfde fabrieksalarm achteraf inbouwt moest er toch een aparte autorisatie zijn.
    Zo staat (/stond) het ook heel duidelijk in de Kiwa documentatie, maar daar wordt dus nog wel eens mee gesjoemeld zoals je bovenstaand alweer leest Bij achterafinbouw moet er een 2e onafhankelijke autorisatie zijn voor "klasse 3".
    Laatst gewijzigd door Nenna; 20-08-20 om 11:10.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Ik weet niet of er inmiddels iets is veranderd, maar toen ik mijn import A5 cabrio kocht in 2015 accepteerden de verzekeraars (voor het certificaat) alleen een klasse 3 alarm zonder extra zender/kaart, dus aparte autorisatie, als het fabrieksalarm direct bij de productie van de auto, dus af fabriek, was ingebouwd. Dan was er dus een vrijstelling van de autorisatie-eis. Als je precies hetzelfde fabrieksalarm achteraf inbouwt moest er toch een aparte autorisatie zijn.
    Dit klopt. Simpel gezegd, als er geen alarm op zat bij het uitrollen van de auto uit de fabriek, ben je verplicht tot het hebben van een extra autorisatie bij klasse 3. Dus geloof geen enkele bedrijf die zegt dat ze het toch voorelkaar weten te krijgen. Het laatste wat je wilt is een gevecht aangaan met de verzekerings maatschappij bij het indienen van een diefstal claim.

    Ik ben er zelf over uit en ga toch maar voor de defa (extra handzender) in combinatie met Moving Intelligence Mi50+MiBlock. Veiligheid gaat boven comfort. Wie weet komen de boeven met een techniek om ook het bluetooth signaal te onderscheppen en versterken, dan heb je dus niks aan je peperdure alarm systeem.

    Een advies aan andere, bel even rond als je je in het zelfde traject bevind als mij m.b.t. alarm inbouwen. Dealers vragen bijna €1000 meer voor de bovenstaande setup. Bij Moving Intelligence zelf kwam ik veel goedkoper uit (wordt dan doorverwezen naar een aangesloten leverancier/inbouwer).


  6. #26

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    @Snellejongen Bel evt. nog even met Fleetaccess voor een 'second opinion' en kijk zoals gezegd wat je verzekering eist voor je auto. Dat ze bij MI hun eigen producten aanbevelen is natuurlijk logisch.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Snellejongen Bel evt. nog even met Fleetaccess voor een 'second opinion' en kijk zoals gezegd wat je verzekering eist voor je auto. Dat ze bij MI hun eigen producten aanbevelen is natuurlijk logisch.
    Heb ik gedaan. Kwam wel iets goedkoper dan de meeste dealers uit, maar mocht alleen langs gaan als ik de NL platen heb. Eerder niet. En ik wil juist het alarm meteen zodra de auto Nederlands grondgebied binnen rijdt.

    Het is niet zo dat Moving Intelligence hun eigen producten als voorkeur aanbied, bij het rondbellen met de vraag voor hoeveel ik de defa alarm + Mi50 en MiBlock ingebouwd kon krijgen, kwam Moving Intelligence als goedkoopste uit de bus. Zij bouwen namelijk naast hun eigen oplossing ook klasse 3 alarmen van Cobra, Defa en Autonorm in.

    De verzekering vraagt om een voertuig volg systeem. Met andere worden, het oude klasse 4. Maar omdat ik nu niks heb moet ik eerst beginnen bij het inbouwen van klasse 3. Daarnaast ga ik zelf dan nog een stapje verder en meld het aan bij de meldkamer.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Als ze alleen 'Voertuigvolgsysteem' vragen is Mi50+MiBlock toch voldoende? Mi50+Miblock+DEFA is het voormalige klasse 5.. Kan natuurlijk ook maar hoeft dan afaik niet.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Als ze alleen 'Voertuigvolgsysteem' vragen is Mi50+MiBlock toch voldoende? Mi50+Miblock+DEFA is het voormalige klasse 5.. Kan natuurlijk ook maar hoeft dan afaik niet.
    Opzich heb je gelijk. Alleen gaan ze ervan uit dat je al minimaal klasse 3 hebt. Moving Intelligence bouwt namelijk hun product ook bovenop de klasse 3 alarm. Heb je die niet, moeten ze die eerst inbouwen. Mi50+MiBlock is eigenlijk maar een volgsysteem + start onderbreker. De hellingshoek detector, wat je alarm klasse 3 maakt wordt denk ik een beetje als standaard gezien. Vooral op auto’s van een hogere prijsklasse.

  11. #30

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Dat ze eerst een alarmsysteem+hellingshoekdetectie systeem willen inbouwen slaat nergens op. Dat is niet noodzakelijk voor een certificaat KIWA SCM klasse Voertuigvolgsysteem. Jouw originele startonderbreker i.c.m. 2e startonderbreker MiBlock en een volgsysteem Mi50 zijn voldoende voor dat certificaat. Als jouw verzekering voertuigvolgsysteem + alarmsysteem met hellingshoekdetectie vraagt is het een ander verhaal. Zie ook hier voor de verschillende goedgekeurde systemen: https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/a...urde-systemen/ . Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien

  12. #31
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Ja ik wilde net zeggen eigenlijk. Mijn auto komt ook uit DE zonder standaard Audi alarm en daar is ook het MiBlack pakket erin gezet zonder klasse 3.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Dat ze eerst een alarmsysteem+hellingshoekdetectie systeem willen inbouwen slaat nergens op. Dat is niet noodzakelijk voor een certificaat KIWA SCM klasse Voertuigvolgsysteem. Jouw originele startonderbreker i.c.m. 2e startonderbreker MiBlock en een volgsysteem Mi50 zijn voldoende voor dat certificaat. Als jouw verzekering voertuigvolgsysteem + alarmsysteem met hellingshoekdetectie vraagt is het een ander verhaal. Zie ook hier voor de verschillende goedgekeurde systemen: https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/a...urde-systemen/ . Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien
    Ook de verschillende Audi dealers kwamen ermee. In eerste instantie vroegen ze het chasis nummer om vervolgens erachter te komen dat er geen alarm op zit vanuit de fabriek. Die moest volgens hun eerst geinstalleerd worden alvorens de producten van Moving Intelligence geinstalleerd kunnen worden.

    Of het helemaal klopt of niet, zelf vind ik het wel prettig om ook te hebben. Voorheen is de stuurwiel een keer gestolen van de A3 door simpelweg een ruit in te tikken. Een Mi50 heeft geen sirene die gaat loeien, de defa wel. Mocht ik het mis hebben hoor ik het graag.

    Wel veel geld allemaal maar ik kan jullie op een briefje meegeven dat als ik dit niet doe, het stuur en/of de hele auto heel snel gestolen zal worden hier in omgeving Rotterdam.

  14. #33
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snellejongen Bekijk Berichten
    Ook de verschillende Audi dealers kwamen ermee. In eerste instantie vroegen ze het chasis nummer om vervolgens erachter te komen dat er geen alarm op zit vanuit de fabriek. Die moest volgens hun eerst geinstalleerd worden alvorens de producten van Moving Intelligence geinstalleerd kunnen worden.

    Of het helemaal klopt of niet, zelf vind ik het wel prettig om ook te hebben. Voorheen is de stuurwiel een keer gestolen van de A3 door simpelweg een ruit in te tikken. Een Mi50 heeft geen sirene die gaat loeien, de defa wel. Mocht ik het mis hebben hoor ik het graag.

    Wel veel geld allemaal maar ik kan jullie op een briefje meegeven dat als ik dit niet doe, het stuur en/of de hele auto heel snel gestolen zal worden hier in omgeving Rotterdam.
    Bullshit, je hebt geen klasse3 nodig om Mi te installeren. Dikke onzin. Bel maar ff naar Anca in Wijchen
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  15. #34

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Maar check altijd even wat je verzekering vraagt, sommige zijn nogal star en daarmee bedoel ik klasse 3 is klasse 3 en ze accepteren geen alternatief. En uiteraard SCM gecertificeerd.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snellejongen Bekijk Berichten
    Beste auto liefhebbers,

    ik zal me even opnieuw voorstellen:
    Mijn naam is Gino en ik ben bezig met het aanschaffen van een Audi SQ5 bouwjaar 2018.
    De auto haal ik uit Duitsland.

    Zonder dat ik de auto heb weet ik er al heel veel vanaf (lang leve youtube).
    ik ben alleen zoekende naar hoe ik de auto het beste kan beveiligen. De boefjes hebben namelijk hun ogen vaak gericht op dit soort auto’s.
    Zelf zit ik te denken aan een alarm klasse 5 gecombineerd met een ouderwetse stuurslot. Een bearlock gaat namelijk niet werken met dit soort types automaat. Verder heeft de auto keyless entry en ga ik op zoek naar een geschikte hoes die het signaal niet uitzend.

    Hebben jullie nog aanvullende suggesties??
    Hieronder nog een foto van de auto (dealerfoto).
    Ik doe 'm meestal op slot, maar in geval van een Audi 80 moet je er nog geld bij doen willen ze zo'n auto meenemen.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    @SQ5R8 en anderen die Mi geinstalleerd hebben in hun voertuig: ik ben sinds 3 dagen eigenaar van een SQ5 en heb er meteen een defa en Mi block in laten zetten. Na het instellen van een schema heb ik getest of het wel doet wat het zou moeten doen en het werkt perfect!!

    Enige wat ik heb ervaren en ik kan het reproduceren is het volgende. Als ik niet snel genoeg ben na het uitschakelen van de Defa, met het aanbieden van de Mi pas om de auto te kunnen starten, gebeurd er niks. Op zich logisch, dus ik nog een keer de procedure uitvoeren. Alleen nu bij het indrukken van de start knop hoor je de auto starten, maar hij houdt er meteen mee op. Wanneer ik dan de knop langer indruk dan start hij wel door, maar er komt ook een error in beeld over de aandrijving met daarbij, bezoek een service punt. Ook kreeg ik een error m.b.t. de luchtvering. Maar de meldingen kwamen niet terug bij het op de correcte manier starten van de auto. En de meldingen waren eerder vrijblijvend dan dwingend. Ik heb met een A3 e-tron echte aandrijf errors gehad en van die melding stopte mijn hart meteen met kloppen en mocht volgens de melding geen centimeter meer verder rijden.

    Toch ga ik hiervoor even langs de dealer, maar was benieuwd of iemand dit herkent en het ook kan relateren aan de aanwezigheid van zowel de defa als Mi block of een van beide?

    Alvast dank!

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Hoe hebben jullie je geliefde auto beveiligd?

    Vanochtend even langs de dealer gereden en ze hebben de auto uitgelezen. Zoals ik al dacht, er zijn geen actieve errors aanwezig. En alle errors in het verleden hebben te maken met spanning/voeding. Ook die m.b.t. de luchtvering. Dus vermoeden van de dealer is ook dat het met de aanwezige alarm systemen te maken heeft.

    Ze hebben alle errors gewist en nu aankijken of ze terug komen. Daarvoor schaf ik zelf de odbeleven aan want om weer €80 te betalen wetende dat het mogelijk loos alarm is, is een beetje zonde. Mochten de meldingen terug komen ga ik me wenden tot het bedrijf die de spulleboel geinstalleerd heeft.

    Ben toch nog wel benieuwd of meerdere gebruikers van defa/miblock dit herkennen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •