Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Alarm verplichting verzekering advies

  1. #1
    Presto ABT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Alarm verplichting verzekering advies

    Hoi Allemaal,

    Ik loop tegen een probleem aan met de verzekering en ik denk dat ik niet de eerste ben..

    de eisen van de verzekering bij diefstal zijn een van de onderstaande punten.
    Volgens mij krijg je bij al deze punten een extra kastje aan je sleutelbos voor de extra onderbreking.

    Het hele principe van keyless is dan natuurlijk weg en ik heb het gewoon liever niet. Iemand hier een oplossing voor?
    of eventueel een verzekering waar dit niet nodig is?

    anwege de hoge waarde van je auto moet deze zijn voorzien zijn van één van de volgende systemen:
    • een voertuigvolgsysteem inclusief jammingdetectie
      • aangemeld bij een particuliere alarmcentrale met een certificaat van het Nationaal Centrum voor Preventie;

    • een TV01 peilzender
      • aangemeld bij een particuliere alarmcentrale met een certificaat van het Nationaal Centrum voor Preventie;

    • een LoJack systeem
      • aangemeld bij de LoJack meldkamer.

    Je moet binnen 2 weken na het afsluiten van de verzekering aan deze eisen voldoen om voor diefstal verzekerd te zijn.

    Ik hoor graag de mogelijkheden. Dit wordt trouwens gevraagd bij Interpolis / Rabobank.

    Gr!
    Laatst gewijzigd door Presto ABT; 26-04-21 om 12:40.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarm verplichting verzekering advies

    Hoi Presto, een extra kastje (eigen authorisatie of extra authorisatie) is alleen een vereiste als je een niet af-fabriek SCM alarm laat plaatsen. Als jouw auto een af-fabriek SCM alarm klasse 3 heeft en keyless entry, dan kan er een 'aanvullende maatregel (KE01)' geplaatst worden in je sleutels waarbij de sleutels inactief worden nadat ze 3-5 minuten stil liggen. Met deze KE01 kan er gewoon weer een SCM klasse 3 afgegeven worden.

    Dat gezegd hebbende, op basis van bovenstaande lijkt het niet alsof de verzekeraar een regulier alarm vereist, maar enkel een volgsysteem (klasse 4, hierbij is géén klasse 3 bij nodig), een peilzender, of een Lojack systeem. Als ze klasse 5 vereissen dan heb je een volgsysteem (klasse 4) + alarm (klasse 3) nodig en bij keyless entry dus die KE01.

    Het verschilt allemaal wel per verzekeraar, zo heb ik mijn auto bij Centraal Beheer verzekerd, die na 5 jaar géén eisen meer stellen aan alarmsystemen e.d. Scheelde mij een hoop gedoe met alarmen certificeren ondanks dat het er allemaal wel op zit.
    Laatst gewijzigd door klontje; 27-04-21 om 02:44.

  3. #3
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarm verplichting verzekering advies

    Voor het keyless-signaal is er inderdaad een oplossing in de sleutel. Ik overweeg dat nog voor onze A3; niet omdat het moet (want auto is van vóór ingangsdatum van KE01 eis) maar wel voor mijn eigen gemoedsrust.

    Zijn de eisen die je schrijft en-en-en, of of-of-of? Ik heb in mijn A6 Lo-Jack. Totaal ongemerkt, geen last van en qua 'pakketprijs' van inbouw plus abonnement voor 3 jaren erg schappelijk.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #4
    Presto ABT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarm verplichting verzekering advies

    Uiteindelijk was een losse peilzender gelukkig genoeg. Dus geen extra kastje aan de sleutel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •