Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: S3 all risk verzekeren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard S3 all risk verzekeren

    Probeer een all risk verzekering af te sluiten voor de S3 van mijn zoon, maar sommige verzekeringen weigeren een S3 te verzekeren, ofwel het wordt onbetaalbaar ,hij zou te veel pk,s en te hoog gewicht!! hebben.
    Mijn zoon is 46 jaar dus te lage leeftijd kan het niet zijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee? of gehad?

  2. #2

    Standaard Re: S3 all risk verzekeren

    Fijne pa!

    Ook postcodegebied kan issues geven, evenals een kruisje in het systeem van het CJIB.

    Mijn buurman heeft een dikke X5 voor de deur staan. Verzekeraar ging pas akkoord na een upgrade van het alarmsysteem. Het maandbedrag niet gehoord, maar begreep wel dat het een dure hobby was.

    Helaas is er door zoveel verzekeraars heel veel leergeld betaald met het verzekeren van dergelijke wagens. Veelal vind je ze in de huursector, waarbij ze door bepaalde bevolkingsgroepen af en aan door het centrum van Rotterdam worden geblazen.

    Probeer maar eens een dikke motorfiets te verzekeren, zelfde euvel.

    Een goede tussenpersoon kan nog wel eens helpen.

  3. #3
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: S3 all risk verzekeren

    Ik zou als verzekeraar enigszins aarzelen als een 46 jarige niet zelf een verzekering afsluit eerlijk gezegd maar dat via zijn vader doet. Maar goed, als er geen vinkjes vanuit het recente verleden staan dan is er geen reden om een 46 jarige een verzekeraar voor een S3 te weigeren.
    Gewicht van de auto is nonsens. Een A6 3.0T heeft 300+pk en is zwaarder en prima te verzekeren. Vermogen standaard kan ook geen reden zijn. Een verzekeraar kan een auto in het oog hebben als deze bijvoorbeeld getuned is naar een vermogen buiten de verzekeringsgrenzen en dat bij een eerdere schade naar boven is gekomen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 all risk verzekeren

    Rectificatie.
    Ik probeer een verzekering af te sluiten,maar bedoel natuurlijk op zijn naam en niet op de mijne natuurlijk. Heeft op het moment drukke werkzaamheden.,vandaar ik even voor hem kijk is dat zo bijzonder?

  5. #5
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: S3 all risk verzekeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tonimacaroni Bekijk Berichten
    Rectificatie.
    Ik probeer een verzekering af te sluiten,maar bedoel natuurlijk op zijn naam en niet op de mijne natuurlijk. Heeft op het moment drukke werkzaamheden.,vandaar ik even voor hem kijk is dat zo bijzonder?
    Als je naar Independer gaat kan je dan geen verzekering vinden? Ik snap in ieder geval niets van het verhaal.
    Je voert een kenteken in en daar staat het gewicht bij. Ik zou niet weten op basis waarvan een verzekeraar zou zeggen dat de auto te zwaar is. Vermogen ia ook gewoon op kenteken. Daar staat ook gewoon bij dat de S3 300/310pk heeft uit een viercilinder benzine.
    De S3 zal zeker een hoger risicoprofiel hebben om te verzekeren dus duurder zijn.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S3 all risk verzekeren

    Ik snap er ook niet veel van, heeft ie veel schade verleden of zoiets?

    Ik had een A4 1.9 Tdi 130 pk (1435kg) ging naar een S4 V8 344pk (1730kg) en koste niet eens meer verzekering, wel beide een Wa beperkt casco en geen all risk.
    Dat is in principe voldoende voor diefstal, glas enz, alleen geen eigen schade.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    68
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 all risk verzekeren

    Na 40 jaar in de business te hebben gezeten denk ik te weten hoe het (in zijn algemeenheid) zit.

    Verzekeraars zijn er simpelweg niet gek op "risicovolle" objecten casco (= all risks in de volksmond) te verzekeren. Dat kan een auto zijn, kostbare horloges enz. Bij auto's speelt dan de attractiviteit, het vermogen, het bouwjaar, de leeftijd van de regelmatige bestuurder en de opgebouwde schadevrije jaren een rol. Alles kan natuurlijk, maar tegen een prijs en veiligheidsmaatregelen. Een nieuwe Audi van een ton, daar moet echt minimaal wel een klasse 3 SCM alarm in. Is de auto nog duurder, dan worden er al snel volgsystemen geëist. Is dezelfde auto dan een jaar of 5,6 oud, dan worden die alarmeisen weer anders.

    Heel bepalend is de leeftijd van de bestuurder en diens schadeverleden. Een 19 jarige met 0 schadevrije jaren kan het (ook weer in zijn algemeenheid) wel schudden bij een risicovolle (lees snelle) auto. Zowel WA als (beperkt) casco zal niet geaccepteerd worden (behalve bij Rialto, die altijd accepteert). Praten we over een bestuurder van 50 jaar met 30 schadevrije jaren, dan zal acceptatie (mits aan de alarmeis is voldaan) weer geen probleem zijn.

    Een zwaardere auto drukt harder door en veroorzaakt meer schade, dus de WA-premie is hoger. Gewicht speelt voor acceptatie eigenlijk geen rol.
    Uiteraard is de gevraagde dekking een factor. Uitsluitend WA wordt makkelijker geaccepteerd dan WA-beperkt casco of WA volledig casco. Een nieuwe RS6 zal hoogstwaarschijnlijk niet beperkt casco worden geaccepteerd. De verzekeraar ontvangt dan "te weinig" premie, terwijl het diefstalrisico aanzienlijk is. Volledig casco dan weer wel, omdat daarvoor (veel) meer premie gevraagd wordt.

    Ook de regio speelt een rol. Er zijn risicovolle en minder risicovolle regio's. Verzekeraars houden alle schadegevallen nauwkeurig bij en weten bijvoorbeeld welke auto's waar het meeste gestolen worden. De eisen en premie zijn dan net weer wat anders.

    En inderdaad, een goede tussenpersoon kan nog wel eens iets betekenen.

    Tot zover deze korte (en onvolledige) uitleg.
    Laatst gewijzigd door Bloempie; 21-06-22 om 14:24.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: S3 all risk verzekeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloempie Bekijk Berichten
    Na 40 jaar in de business te hebben gezeten denk ik te weten hoe het (in zijn algemeenheid) zit.

    Verzekeraars zijn er simpelweg niet gek op "risicovolle" objecten casco (= all risks in de volksmond) te verzekeren. Dat kan een auto zijn, kostbare horloges enz. Bij auto's speelt dan de attractiviteit, het vermogen, het bouwjaar, de leeftijd van de regelmatige bestuurder en de opgebouwde schadevrije jaren een rol. Alles kan natuurlijk, maar tegen een prijs en veiligheidsmaatregelen. Een nieuwe Audi van een ton, daar moet echt minimaal wel een klasse 3 SCM alarm in. Is de auto nog duurder, dan worden er al snel volgsystemen geëist. Is dezelfde auto dan een jaar of 5,6 oud, dan worden die alarmeisen weer anders.

    Heel bepalend is de leeftijd van de bestuurder en diens schadeverleden. Een 19 jarige met 0 schadevrije jaren kan het (ook weer in zijn algemeenheid) wel schudden bij een risicovolle (lees snelle) auto. Zowel WA als (beperkt) casco zal niet geaccepteerd worden (behalve bij Rialto, die altijd accepteert). Praten we over een bestuurder van 50 jaar met 30 schadevrije jaren, dan zal acceptatie (mits aan de alarmeis is voldaan) weer geen probleem zijn.

    Een zwaardere auto drukt harder door en veroorzaakt meer schade, dus de WA-premie is hoger. Gewicht speelt voor acceptatie eigenlijk geen rol.
    Uiteraard is de gevraagde dekking een factor. Uitsluitend WA wordt makkelijker geaccepteerd dan WA-beperkt casco of WA volledig casco. Een nieuwe RS6 zal hoogstwaarschijnlijk niet beperkt casco worden geaccepteerd. De verzekeraar ontvangt dan "te weinig" premie, terwijl het diefstalrisico aanzienlijk is. Volledig casco dan weer wel, omdat daarvoor (veel) meer premie gevraagd wordt.

    Ook de regio speelt een rol. Er zijn risicovolle en minder risicovolle regio's. Verzekeraars houden alle schadegevallen nauwkeurig bij en weten bijvoorbeeld welke auto's waar het meeste gestolen worden. De eisen en premie zijn dan net weer wat anders.

    En inderdaad, een goede tussenpersoon kan nog wel eens iets betekenen.

    Tot zover deze korte (en onvolledige) uitleg.
    Samengevat: de verzekeringspremie is de verwachte schade plus een winstopslag.
    Laatst gewijzigd door A3_sb; 23-06-22 om 15:14.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •