Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Diefstal Audi's, RDW lek?

  1. #1
    gentes41's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Diefstal Audi's, RDW lek?

    Hai Guys

    Ik lees alle berichten regelmatig als forumlid en zwaar audi-fan, maar door zeer drukke omstandigheden (paar verhuizingen verbouwing ziekte) kom ik helaas nog niet toe aan mijn audi hobby" nu een S4 B6 sedan die al wel op de nwe schaarhefbrug in mijn nwe garage staat om aangepakt te worden (schade herstellen en spuiten) toevallig nog iemand die een linker achterportier heeft liggen liefst zwart? achterportier heeft iets opgelopen bij linker achterschermschade en vertrouw ik niet helemaal meer voor de juiste maat.


    Maar daar wou ik het niet over hebben ik lees enorm veel diefstallen van vooral rs-en en s-en soms al in oaar weken en er was iemand hier die misschien zijn handelaar wel verdacht wat heel goed zou kunnen , maar ik zelf denk dat er ergens bij het RDW goed lek is.

    een Audi Rs of S zoeken in de nacht en zelfs overdag door heel ned kost veel tijd en wel te toevallig dat je er dan ook nog een treft!!

    ik denk dat die crimi's een mol ergens daar hebben zitten of ons veilige internet is niet te vertrouwen ik niet ik bedoel als ik mijn S wil schorsen of verlengen dan hoef ik deur niet uit ik denk dat daar ergens de bottelnek zit.

    ik woonde hier nog maar 2 maanden toen hebben ze hier ingebroken en hele huis op kop gezet ik was heel veel kwijt maar heel toevallig ook de sleutels van S4 en incl kenteken en van andere auto's hebben ze laten liggen, alleen hebben ze s 4 niet mee kunnen nemen door de schade en hij stond achter in de garage met veel rotzooi ervoor gelukkig, maar meneer agent zei ze komen nog wel terug , ik zei als ze lef hebben dan nu wel als ik thuis ben! loosers.

    met de diefstallen die ik hier nu lees heb ik zo'n vaag vermoeden dat een lek bij rdw weleens de oorzaak is. ik zeg tijd om iets aan te zwengelen om onze hobby niet meer gestolen te laten worden!!

    greetz

  2. #2
    RS197768's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    600
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Ik wil niet vervelend zijn. Maar dan kun je ook alle verzekeraars, kentekeninformatie verstrekkers etc etc gaan beschuldigen. Die putten vaak ook uit een enorm grote database met gegevens. Wie weet zit het lek wel bij oom agent of bij audi of... kies maar een willekeurig ander persoon. Denk niet dat je dit zo moet beredeneren. Het lijkt misschien zo. Maar als je logisch nadenkt weet je ook dat de RDW niet de enige is met veel informatie over auto's en auto locaties.
    Audi A4 Avant (B7) 3.0TDI Quattro Advance 2007 s-line
    Audi A6 Avant (C5) 2.5TDI (132kw) Quattro Exclusive Sport 2003

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Aangezien dit alleen maar vermoedens en ongefundeerde verdachtmakingen zijn, heb ik het uitroepteken in de topictitel maar vervangen door een vraagteken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Klopt.. Ik werk bij een grote verzekeraar, en als we willen kunnen we zo een lijst uitdraaien van alle type's met adres erbij.... Daarom moet je ook een VOG overleggen, maar zegt natuurlijk niet alles..

    En nu niet mij verdenken he :-P

  5. #5

    Standaard Re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Idd hebben veel partijen toegang tot dit soort gegevens. Partijen zijn boven al genoemd. Maar dit wel het meest effectief. En overal zijn er zwakste schakels.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #6
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gentes41 Bekijk Berichten
    met de diefstallen die ik hier nu lees heb ik zo'n vaag vermoeden dat een lek bij rdw weleens de oorzaak is. ik zeg tijd om iets aan te zwengelen om onze hobby niet meer gestolen te laten worden!!
    Ik heb dat vermoeden al langer, je moet redelijk best doen om ze in het wild tegen te komen, zeker de buitenslapers. Als ze gericht komen voor een auto die in een garage staat moet ergens die info vandaan komen. of dat het RDW is of een andere bron ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Klopt.. Ik werk bij een grote verzekeraar, en als we willen kunnen we zo een lijst uitdraaien van alle type's met adres erbij.... Daarom moet je ook een VOG overleggen, maar zegt natuurlijk niet alles..
    Even heel simpel: Ik zie geen legitieme reden waarom jouw verzekeraar aan de hand van mijn kenteken mijn naw gegevens kan opvragen. Meest logische zou zijn dat je mijn verzekering aanschrijft (met reden) om de client gegevens te overleggen.

    Edit
    Misschien wordt het wat rustiger nu
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...manteld__.html
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  7. #7
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Ik heb dat vermoeden al langer, je moet redelijk best doen om ze in het wild tegen te komen, zeker de buitenslapers. Als ze gericht komen voor een auto die in een garage staat moet ergens die info vandaan komen. of dat het RDW is of een andere bron ...



    Even heel simpel: Ik zie geen legitieme reden waarom jouw verzekeraar aan de hand van mijn kenteken mijn naw gegevens kan opvragen. Meest logische zou zijn dat je mijn verzekering aanschrijft (met reden) om de client gegevens te overleggen.

    Edit
    Misschien wordt het wat rustiger nu
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...manteld__.html

    Precies dit zou verklaren waarom ze in 1 jaar 2 keer hebben proberen deze zelfde wagen (Seat Ibiza Cupra) te stelen, eerste keer (in mei 2014) gelukt maar terug gevonden en de 2de keer (afgelopen maandag op dinsdag nacht) bijna gelukt.
    En dit dan op 2 plaatsen in het land (1x regio breda/tilburg en 1x regio midden-limburg).

    Lijkt bijna wel TE toevallig.....

    Ps. er zijn er trouwens maar 35 van in nederland.....
    Laatst gewijzigd door rogek; 11-12-14 om 17:31.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Even heel simpel: Ik zie geen legitieme reden waarom jouw verzekeraar aan de hand van mijn kenteken mijn naw gegevens kan opvragen. Meest logische zou zijn dat je mijn verzekering aanschrijft (met reden) om de client gegevens te overleggen.
    Is ook niet legitiem. Claim zal altijd via de tegenpartij lopen. Maar er zijn natuurlijk meer schakels in de keten die toegang hebben tot NAW gegevens. RDW, importeurs, garagebedrijven... Dus over al kan gegraven worden. RDW is waarschijnlijk wel de meest complete database. Daarnaast vraag ik me af of de verzekeraars de NAW gegevens krijgen of dat er alleen voertuiggegevens beschikbaar gesteld worden. NAW gegevens zijn dan de klantgegevens van de verzekerde die een auto onderbrengt. Dat is nog wat anders dan vanuit de RDW gegevens de NAW gegevens overdragen aan de verzekeraar.

    Neemt dus niet weg dat er in NL verschillende registraties zijn die deelverzameling bevatten van mogelijke NAW gegevens en auto typen. Waar mensen toegang hebben. Bij financiële instellingen zijn dat alleen de mensen die echt in het proces zitten. Bij IT ontwikkeling mag er bijvoorbeeld ivm diverse wetgeving ikv privacy e.d. geen gebruik gemaakt worden van daadwerkelijke klantgegevens. Voor testen is het verplicht om dummy data te gebruiken. Met risico op strengere audits door de controlerende instanties (AFM, DNB, ..) tot bij structureel fout handelen in leveren van vergunning.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  10. #9
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Neemt dus niet weg dat er in NL verschillende registraties zijn die deelverzameling bevatten van mogelijke NAW gegevens en auto typen. Waar mensen toegang hebben. Bij financiële instellingen zijn dat alleen de mensen die echt in het proces zitten. Bij IT ontwikkeling mag er bijvoorbeeld ivm diverse wetgeving ikv privacy e.d. geen gebruik gemaakt worden van daadwerkelijke klantgegevens. Voor testen is het verplicht om dummy data te gebruiken. Met risico op strengere audits door de controlerende instanties (AFM, DNB, ..) tot bij structureel fout handelen in leveren van vergunning.
    De praktijk wijst helaas uit (heb een bijrol als CISO) en het verbaasd me iedere keer weer hoe eenvoudig mensen omgaan met (eigen) credentials, data etc. Maar goed in theorie een stukje speurneuzen werk eens verstandig zijn of er uit een bepaalde richting bovenmatige belangstelling bestaat voor dit type auto's.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Diefstal Audi's, RDW lek?

    Een deel van de gestolen snelle auto's (niet alleen Audi) is gewoon heel simpel terug te vinden op marktplaats auto scout en meer van dat soort platforms. Mensen laten dan ook nog hun postcode en toon adres op kaart aangevinkt staan. Kortom het is heel simpel om een snelle auto te vinden. Nu op dit moment staan er gewoon 24 RS 4'en open en bloot op MP. Voor degene die weten hoe e.e.a werkt is het dus een appeltje eitje verhaal om je auto al dan niet met geweld weg te halen. Zo simpel gaat het. Het tweede grote probleem is de louche garage bedrijven. Iedereen kan een RDW garage of ApK station beginnen. Simpel daar een zoek opdracht uitvoeren dan wel dat de boef een bekende of misschien wel de eigenaar van het RDW station is en je hebt onbegrensde mogelijkheden. Je kan ze zelfs op kleur uitzoeken waar ze staan. 3e probleem even online een verzekering afsluiten via een open bron zoals independer en alle trackingcookies doen de rest. Kortom wij als eigenaren maken het vaak veel makkelijker voor criminelen dan we zelf denken. Er zal ook niet snel een RS4 5 of 6 bij de dealer weggenomen worden omdat deze zijn bedrijf beter beveiligd heeft en om dat er genoeg particulier te vinden en dus te halen is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •