Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: Audi Kentekenplaten gestolen

  1. #1

    Standaard Audi Kentekenplaten gestolen

    Na veelal gestolen Audi's te hebben aangehoord, welke (volgens Politie) veel voor criminele activiteiten gebruikt worden,
    ben ik afgelopen week het slachtoffer geworden van kentekenplaat diefstal.
    (staat wel mooi hoor, de Audi zonder gele kentekenplaten, maar je mag er helaas niet mee rijden ;-)

    Nu hoorde ik van de politie, dat dit helaas de laatste tijd, vaak bij Audi en BMW voorkomt.

    Hoe zijn de ervaringen op dit forum ?
    Audi A1 TFSi 1.4 2011 / Audi A4 TDI 2.0 Avant S-line 2011 ABT 170pk/ VAG-COM engineer

  2. #2
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door downtown Bekijk Berichten
    Na veelal gestolen Audi's te hebben aangehoord, welke (volgens Politie) veel voor criminele activiteiten gebruikt worden,
    ben ik afgelopen week het slachtoffer geworden van kentekenplaat diefstal.
    (staat wel mooi hoor, de Audi zonder gele kentekenplaten, maar je mag er helaas niet mee rijden ;-)

    Nu hoorde ik van de politie, dat dit helaas de laatste tijd, vaak bij Audi en BMW voorkomt.

    Hoe zijn de ervaringen op dit forum ?
    is wel kak want nu krijg je platen met een 1-tje erop.....

  3. #3

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    is wel kak want nu krijg je platen met een 1-tje erop.....
    Ja, dus ........................
    Audi A1 TFSi 1.4 2011 / Audi A4 TDI 2.0 Avant S-line 2011 ABT 170pk/ VAG-COM engineer

  4. #4
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Ik snap wel wat HJR bedoeld, geen pan idd...
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door downtown Bekijk Berichten
    Ja, dus ........................
    Hij leeft met je mee - niet zo chagrijnig reageren.


  6. #6
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Hij leeft met je mee - niet zo chagrijnig reageren.
    inderdaad. kenteken met cijfertje erop is altijd minder waard. ga maar uitleggen dat het niet komt door een dikke schade.
    altijd argwaan.
    ik heb van een porsche verkoper gehoord. 1-tje op je plaat: 10.000 minder waard.

  7. #7
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Als je schade hebt, kun je gewoon nieuwe platen bestellen zonder een cijfertje erop.
    Je moet alleen de oude beschadigde plaat inleveren.
    Dus niks minder waard.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  8. Ad
  9. #8
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    inderdaad. kenteken met cijfertje erop is altijd minder waard. ga maar uitleggen dat het niet komt door een dikke schade.
    altijd argwaan.
    ik heb van een porsche verkoper gehoord. 1-tje op je plaat: 10.000 minder waard.
    Als je aangifte hebt gedaan kan je dat bij verkoop laten zien. Simpel.
    10k minder (bij een Audi) is wel veel hoor.

  10. #9
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Jongens, niet zo letterlijk allemaal.. Die Porsche dealer zegt dus: "eentje erop, minder waard", omdat doorgaans een dergelijk geval door schade komt.. kentekenplaat kapot/onleesbaar/zoek...

  11. #10
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodelschwein Bekijk Berichten
    Als je schade hebt, kun je gewoon nieuwe platen bestellen zonder een cijfertje erop.
    Je moet alleen de oude beschadigde plaat inleveren.
    Dus niks minder waard.
    wat snap je niet aan platen gestolen? dan kun je geen platen inleveren...
    met grove schade word je kentekenbewijs ingenomen door politie dan moet de auto voor herkeuring naar de rdw en krijg je ook een 1-tje of hoger als je al een cijfertje had.

  12. #11
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Jongens, niet zo letterlijk allemaal.. Die Porsche dealer zegt dus: "eentje erop, minder waard", omdat doorgaans een dergelijk geval door schade komt.. kentekenplaat kapot/onleesbaar/zoek...
    1-tje erop met een oorzaak wel of niet schade maakt mij niet uit. Ik volg de Porsche verkoper. Een 1-tje is voor mij onaantrekkelijk om mee te rijden dus kijk ik uit naar een ander.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  13. #12
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    wat snap je niet aan platen gestolen? dan kun je geen platen inleveren...
    met grove schade word je kentekenbewijs ingenomen door politie dan moet de auto voor herkeuring naar de rdw en krijg je ook een 1-tje of hoger als je al een cijfertje had.
    Ik mijn reactie geef ik aan, dat als je schade hebt en de oude plaat inlevert je geen cijfertje op je kentekenplaat krijgt.
    Ik heb het niet over gestolen kentekenplaten gehad..Snap je wel...
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  14. #13
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Ga nou niet beweren dat mijn A4 nu 2000 euro waard is omdat de vorige eigenaar de kentekenplaten heeft verloren (lees: gejat). Dit is de domste bewering die de week afsluit.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  15. #14
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    ah das ruk, join the club. al had ik de mijne gekocht met een 1 erop. Wel hebben ze het zwart van de 1 weggehaald zodat het ook geel is geworden of ze hebben het geel gemaakt. Iedergeval het valt niet op, maar het zit er wel op en dat moet volgens de rdw. Foto 1 zie je het. Foto 2 van iets verder valt het al niet op
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  16. #15
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Maak dan meteen alles geel..

  17. #16
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raza Bekijk Berichten
    ah das ruk, join the club. al had ik de mijne gekocht met een 1 erop. Wel hebben ze het zwart van de 1 weggehaald zodat het ook geel is geworden of ze hebben het geel gemaakt. Iedergeval het valt niet op, maar het zit er wel op en dat moet volgens de rdw. Foto 1 zie je het. Foto 2 van iets verder valt het al niet op
    ligt helemaal aan je keurmeester..... de 1 moet zichtbaar zijn. het verwijderen van de zwarte lak maakt de 1 onzichtbaar dus kan dit afkeur betekenen....

  18. #17
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Ga nou niet beweren dat mijn A4 nu 2000 euro waard is omdat de vorige eigenaar de kentekenplaten heeft verloren (lees: gejat). Dit is de domste bewering die de week afsluit.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk
    Ga het nou niet letterlijk nemen please - het barst hier van beeldspraak....

  19. #18
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    inderdaad. kenteken met cijfertje erop is altijd minder waard. ga maar uitleggen dat het niet komt door een dikke schade. altijd argwaan.
    ik heb van een porsche verkoper gehoord. 1-tje op je plaat: 10.000 minder waard.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Jongens, niet zo letterlijk allemaal.. Die Porsche dealer zegt dus: "eentje erop, minder waard", omdat doorgaans een dergelijk geval door schade komt.. kentekenplaat kapot/onleesbaar/zoek...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Ga het nou niet letterlijk nemen please - het barst hier van beeldspraak....
    Ok, Muiz je hebt misschien wel gelijk. Ik ben niet snel op mijn teentjes getrapt hoor. Ik kan mij heel goed beheersen. Ik probeer het daarom meestal van de positieve kant te bekijken maar zoals het hierboven staat, is het echt geen beeldspraak. Ik vind het alleen minder dat dit soort uitspraken op zo'n prominent forum staat. Zo praat je hoop onzin de wereld in. Ok Yuxel, adem in, adem uit, adem in, adem uit.... Ruuuuust...

    Ach whatever, 1-tje of een 2-tje maakt mij niet uit. En verkopen, (t.z.t.) gaat mij wel lukken.

  20. #19

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Het 1'tje geel maken is volgens mij strafbaar.
    De 1 zit er niet voor niets op, om onderscheid te maken tussen de "oude' en de duplicaten.

    Lekker hard langs de flitspaal en als de foto binnenkomt roepen dat het niet jouw auto is maar een kloon met mijn gejatte platen.

    Zo zou ik ze er zelf af halen met de mededeling "gestolen" om minder bonnen te krijgen als je het 1'tje "onzichtbaar" mag maken.

    Maar om even terug te komen op mij originele vraag: "zijn er meer met deze nare ervaring"?

    Tot voor kort kende ik deze "trend' niet.....................
    Audi A1 TFSi 1.4 2011 / Audi A4 TDI 2.0 Avant S-line 2011 ABT 170pk/ VAG-COM engineer

  21. #20
    RS197768's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    600
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Kentekenplaten gestolen

    Kentekenplaten ontvreemden gebeurt al langere tijd. En je ziet het in verschillende landen sterkt opkomen op de momenten dat de economie het zwaar heeft. Ze duiken vast wel ergens op bije en tanken zonder te betalen aktie. Daar worden ze namelijk veel voor gebruikt. En voor andere rare akties. Zoals de kraak bij Brinks. Daar lagen ook nog andere platen achter in de uitgebrande auto. Het is de meest simpele vorm van het aannemen van een andere identiteit in het verkeer.
    Audi A4 Avant (B7) 3.0TDI Quattro Advance 2007 s-line
    Audi A6 Avant (C5) 2.5TDI (132kw) Quattro Exclusive Sport 2003

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •