Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 94

Onderwerp: Twee Audi's gestolen!

  1. #21
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Leuk dat de politie het omschrijft als een Bulgaarse methode overigens, maar twee nederlandse junks hebben op deze manier in 1995 bij ons ingebroken, dus ik zie het verband even niet met Bulgarije..
    De benaming is (vermoedelijk) ontstaan toen bij een inbraakgolf van gekraakte cilinders veelal oosteuropeaanse types werden opgepakt. Deze succesvolle methodiek is snel overgenomen door de inheemse criminelen.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  2. #22
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    We hebben vannacht geen oog dicht gedaan!
    Ik was zo bang dat de TT ook zou worden weggehaald, niet helemaal logisch natuurlijk maar ja.

    Om drie uur ben ik nog in de garage geweest om de stekker van de deuropener eruit te halen, want ik bedacht me ineens dat de afstandbediening van garagedeur opener ook in de auto lag. Ik snap ook wel dat de kans dat ze terugkomen klein is, maar voor alle zekerheid.

    Vanochtend is de technische recherche geweest voor sporenonderzoek. Ze hebben sporen gevonden van een schroevendraaier, deze gaan ze vergelijken met andere inbraken om te zien of ze meerdere zaken kunnen matchen.

    Ik was in eerste instantie een beetje boos om mezelf omdat ik de sleutels beneden heb laten liggen. Maar achteraf ben ik er niet zo rouwig om, want de auto wilden ze gewoon hebben, hoe dan ook.

    Maar het is een ongelooflijke rot ervaring. We hebben deze week vakantie, en we zouden eigenlijk een paar dagen weggaan, maar dat gaat ook niet gebeuren.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  3. #23
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    De benaming is (vermoedelijk) ontstaan toen bij een inbraakgolf van gekraakte cilinders veelal oosteuropeaanse types werden opgepakt. Deze succesvolle methodiek is snel overgenomen door de inheemse criminelen.
    Psies. Ook bij mij is een paar jaar geleden op die manier ingebroken.

    Fed: sterkte met de hele santemekraam.

    btw: welke regio ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #24
    LangeNeef's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    788
    Kudos
    58
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Sterkte met deze ellende! Wat een tuig!

    Toch maar even naar de site van Geert??
    Audi A5 Coupe S Edition 2.0 TFSI ABT

  5. #25
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    That sucks, sterkte met de afwikkeling!

    Bij mij braken ze in terwijl ik op vakantie was, daders wél gepakt na ruim een jaar. Kreeg later een brief dat ik de schade kon verhalen waarbij de namen van de daders genoemd werden (!). De ene gozer woonde gewoon bij me in de straat en de ander stond (op internet) met zijn blije harses op de foto met de plaatselijke wethouder bij 1 of ander voetbaltoernooi voor jongeren.
    De namen van deze medelanders waren overigens niet uit te spreken.......

    Hier trouwens altijd de sleutels in de kluis......misschien toch ook maar gewoon op de keukentafel leggen?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Ben maar blij dat je de sleutels beneden hebt laten liggen inderdaad. Of je moet net zoals bij mij thuis een afsluiting laten installeren tussen boven en benedenverdieping. Slaapt ook een stuk rustiger. (Een stevige houten deur volstaat). Een beetje alarmsysteem is trouwens goedkoper dan de kosten die je nu kwijt bent om vergelijkbare auto's terug te kopen.

    En mbt de Bulgaarse methode: pak daarom een schild dat het cilinder totaal bedekt en natuurlijk vanaf buiten niet er af te halen is. Goed sluitwerk kost wat, maar is wel zo veilig. Bijvoorbeeld de eerste permutatiepennen van het cilinder van extra hard metaal. Dan kunnen ze het cilinder er ook niet uittrekken zoals bij een conische verbinding zeg maar.

    Ik zat vanochtend zo eens te denken: klasse 4 en 5 is totaal useless, door dat apparaatje van 30,- waarmee ze het GSM signaal jammen. Een oplossing zou kunnen zijn de sigarettenaanstekercontacten onklaar te maken. Ze stappen immers in de auto, met de illusie weg te rijden zonder detectie. Die apparaatjes werken via dit contact.

    Wel weer jammer dat je zo niet meer kan roken (toch al vies, maar goed), je tel. opladen en een ipod opladen. Maar de kans wordt vele malen groter dat ze je auto vinden.
    Laatst gewijzigd door Remyh; 04-03-12 om 17:04.

  7. #27
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Wat een klote verhaal. Sterkte met de afhandeling. Hopelijk dat je verzekering snel te werk gaat.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  8. Ad
  9. #28
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Waardeloos verhaal!
    Sterkte met de afhandeling
    Ook ik heb de sleutels beneden liggen maar daar zit ook een zeer waakse oud duitse herder die echt tekeer gaat als ze onraad ruikt.
    Dat is overigens niet de reden dat we haar hebben maar wel een fijne bijkomstigheid!
    Nogmaals sterkte!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  10. #29
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Eigenlijk vreemd dat ze die van 2000 ook mee hebben genomen. Maar dat terzijde. Wat moet dat een rot gevoel zijn! Ik weet van mijn schoonouders dat het best wel een impact heeft als er bij je is ingebroken. Vooral het idee dat je boven ligt te slapen! Een hond en zeker een herder is wel een goede manier om inbrekers te weren. Daar hebben ze geen trek in. Dan zoeken ze liever een ander adres.

    Op RDW staat de SVN inmiddels als gestolen vermeld. Is het een B8?

    Hier een link naar een filmpje wat op het GTI-forum stond. Dit waren zo te zien autochtone jongens die op ingebouwde navigatie-systemenjacht waren, hoewel het net zo goed zou kunnen dat ze de auto mee wilden nemen:http://www.youtube.com/watch?v=dHI-uzsT9C8
    Laatst gewijzigd door VroemTFSI; 04-03-12 om 18:11.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  11. #30
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Waardeloos verhaal!
    Sterkte met de afhandeling
    Ook ik heb de sleutels beneden liggen maar daar zit ook een zeer waakse oud duitse herder die echt tekeer gaat als ze onraad ruikt.
    Dat is overigens niet de reden dat we haar hebben maar wel een fijne bijkomstigheid!
    Nogmaals sterkte!
    En ook dat werkt niet als het dievengilde echt jouw auto wilt hebben. Waarschijnlijk is de kraak bij de TS gezet vanwege de jonge A4 en hebben ze de rest meegenomen uit gelegenheid. Bij mijn buurman (werkt als privé chauffeur) stond regelmatig een 750iL, Quattroporte of S63 AMG voor de deur die hij meenam van zijn werkgever ook hij heeft een Duitse herder die goed is afgericht, maar toch hebben ze de 750iL meegenomen, gasslang door de brievenbus slaapgas in huis deur open via de beschreven bulgaarse methode. De 750 is uiteindelijk volledig gestript in A'dam terug gevonden in een loods (terug gevonden na 1jaar) er zijn toen meerdere gestolen hollandse auto's gevonden allemaal in geheel of verregaande ontleeding ook wapens zijn hierbij aangetroffen van zijn eigen auto(golf R32) en laptops en andere spullen (hij had een erg dure buizen versterker staan en een hele dure platenspeler een Ipad en 3 Iphone's) is nooit meer iets teruggevonden of getraceerd. Ook bij hem is de inbraak waarschijnlijk in opdracht gepleegd ivm de 750iL en de rest van de spullen als bij gelegenheid meegenomen.

    Het meest vervelende is nog dat ze wel wakker werden en gerommel hoorden maar dachten dat wisker (de hond) bezig was en hebben het verder geen aandacht gegeven. Anderzijds stel je was naar beneden gegaan en ze waren gewapend wat dan..... dat idee is geen enkele auto of wat voor apparraat waard.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI Bekijk Berichten
    Eigenlijk vreemd dat ze die van 2000 ook mee hebben genomen.
    Nee hoor de gelegenheid maakt de dief, ze zijn binnen de sleutel ligt er waarom maar een meenemen als je er twee kan krijgen
    Laatst gewijzigd door wazzup01; 05-03-12 om 09:32. Reden: hond heet wisker ipv whiskey gevalletje van de wens is de moeder van de gedachte
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  12. #31
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Die arme hond van KMvreter ligt nu elke nacht met een gasmasker in zijn mand
    Het geeft toch wel te denken hoe ver dit soort gasten gaan en op alles een antwoord hebben.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  13. #32
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb na inbraak een mega bouwlamp aan het huis gehangen. Als je een teen op de oprit zet sta je in een lichtzee. Dan gaan ze echt niet aan de slag. De krantenbezorger is er inmiddels aan gewend


    Using Tapatalk
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  14. #33

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AllroadEd Bekijk Berichten
    Ik heb na inbraak een mega bouwlamp aan het huis gehangen. Als je een teen op de oprit zet sta je in een lichtzee. Dan gaan ze echt niet aan de slag. De krantenbezorger is er inmiddels aan gewend


    Using Tapatalk
    +1, zowel bij de voor- als achter- als schuurdeur (die laatste 2 branden standaard als het donker wordt). En altijd alles op slot met 3-punts vergrendeling én zo'n zwaaihaak waarmee de deur maar 10cm open gaat. Die heb je er zo af natuurlijk, maar als je de deur opengooit als dat ding er nog opzit, geeft het echt een enorme dreun. En ook politiekeurmerk op het huis (fwiw)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  15. #34
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Uiteraard komen ze binnen als ze willen maar het vertraagt wel en het maakt het ze wat moeilijker

    @ Martijn mag jij het masker voor komen doen....

    IMG_0681.jpg
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  16. #35

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Je hebt waarschijnlijk wel recht op een dagvergoeding gedurende een aantal dagen (vaak 30)
    Vervangende auto krijg je nergens.
    Welk bouwjaar was die 2e Avant. Volgens kent nieuw. Is dit juist?



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    Vannacht is er bij ons ingebroken.
    Hierbij zijn er behalve twee laptops, twee GSM's etc, ook de sleutels van twee Audi's weggehaald.
    En, niet geheel verrassend, ook de auto's zelf zijn weg.
    Het gaat om een A4 Avant uit 2000 met kenteken 76-FH-GJ, kleur groen, en als klapper de A4 Avant met kenteken 52-SVN-3. Kleur is zwart, opvallend zijn de chrome strips in de grill.
    Het is gebeurd in Grave (Noord Brabant).

    De inbraak methode is volgens de politie de Bulgaarse methode. Hierbij wordt de slotplaat aan de buitenkant van de deur verwijderd, vervolgens wordt er een stuk gereedschap op de cilinder gezet en wordt de cilinder doormidden gebroken. Daarna kun je deur zo open maken, nachtslot of niet.
    Ik heb normaal eigenlijk altijd de auto sleutel boven liggen, nu toevallig niet.

    Ik acht de kans dat er iets wordt terug gevonden niet erg groot, maar je weet nooit.
    Dus als iemand één of beide auto's heeft zien rijden, ik hoor het graag!!

    Ook leuk; volgens de verzekering heb ik ondanks een All Risk verzekering (zonder KM beperking) géén recht op vervangend vervoer! Dat is alleen van toepassing als de auto total loss is, of in ieder geval niet meer rijdbaar. Maar maandag gaan we verder met de afhandeling. Aangifte is gedaan.
    Wordt vervolgd!

  17. #36
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Nou, de eerste stappen zijn gezet.
    Er is een wachttijd van toepassing van 30 dagen.
    Daarna wordt er een dagwaarde voor beide auto's vastgesteld en gaat de verzekering over tot uitbetalen.
    Ik heb eigenlijk geen idee waar men vanuit gaat, ik heb de nieuwere A4 in Duitsland gekocht, maar als ik die in Nederland gekocht zou hebben, was de auto veel duurder geweest, tenminste met al de opties die de auto had. Een beetje vervelend dus dat ik zo lang moet wachten, maar ja, het zij zo.
    Tot die tijd mag ik voor €12,50 per dag per auto een auto huren, tot een maximum van €375 per auto.
    Dat gaat niet lukken, maar we zien wel.

    Voor de andere schade komt woensdag een expert langs.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  18. #37
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    bedankt voor de update, sterkte, ik hoop dat ze de Nederlandse waarde pakken voor je A4 avant, je hebt al gedoe genoeg!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  19. #38
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Nou weer een update!
    Afgelopen nacht, 04.55 uur, mijn vrouw en ik waren beiden klaarwakker, opeens horen we een bons beneden. Ondanks alle (goede) adviezen ben ik toch naar beneden gegaan.
    Hier zag ik dat de serre deuren een stukje open stonden. Deze kunnen niet verder open omdat er houten balkjes in de sponning liggen die dat verhinderen. Ik pak één zo'n balk, ga naar buiten en zie nog net hoe iemand over de schutting aan het klimmen is. Ik heb geprobeerd deze kl**tzak een oplawaai te verkopen, maar ik was net te laat. Misschien maar goed, maar als ik dit figuur had kunnen raken, had ik het zeker gedaan, en dan was het niet bij één klap gebleven!

    Dus weer de politie gebeld, eerst lukte dat niet omdat er storing was bij 112, maar na een kleine tien minuten stonde ze toch voor de deur. Niemand gevonden natuurlijk, wel weer een en ander opgenomen. Er is nu niets weg, want ze zijn niet binnen geweest.
    Volgens de politie zijn ze terug gekomen om te kijken of ze de TT nog konden meenemen, er was waarschijnlijk nog een plekje vrij op de trailer.

    Zoals ik al eerder had gemeld zou dat gezien het extra stuurslot niet eenvoudig zijn geworden voor ze, maar je zit er niet op te wachten.
    De (nacht)rust van mijn vrouw en mij is nu toch wel aardig om zeep geholpen.
    Laatst gewijzigd door madfred; 06-03-12 om 16:15.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  20. #39
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    GATVERDAMME ! Ik ben er stil van.

  21. #40
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Twee Audi's gestolen!

    Dat is (weer) heel erg voor jullie. Kan me je onrust helemaal voorstellen !

    Sterkte
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •