Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    13
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S4

    Standaard Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Beste Leden,

    Ik heb nog niet veel gepost hier maar de 30ste december is voor de deur in Amsterdam zuid mijn S4 Avant, 2004 gestolen. Gelukkig dankzij track & trace en Politie binnen half uur teruggevonden. Staat sindsien bij technische recherche voor sporenonderzoek, heb de rechercheur inmiddels gesproken en die wist me te vertellen dat er los van het kapotte slot en ruit geen schade aan stuurkolom zichtbaar is. Wel schijnt er onder de motorklep linksvoor een onderdeel te missen volgens de politie, ook zien ze achterin losse panelen waar ze waarschijlijk bezig waren track en trace te zoeken.

    Auto moet dus via ODB poort techniek gestolen zijn. Na melding inraak alarm op mijn telefoon meteen naar buiten gerend midden in de nacht en binnen 2 minuten is ze het gelukt om weg te rijden, toen ik aankwam was hij weg, niet normaal toch hoe makkelijk/snel dit kan!!

    Alleen omdat de aftermarkt track en trace klasse 5 blijkbaar niet uit te schakelen was is de auto snel teruggevonden, zelfs nu de politie onderzoek aan het doen is blijft het alarm afgaan.

    Hebben jullie tips hoe dit soort diefstal te voorkomen? Is toch van de gekke dat Audi dit niet beter beveiligd, startonderbreker, stuurslot etc.. hebben weinig zin. Is nu weer een kwestie van wachten tot ze heren weer langs komen.

    In de jaren ervoor zijn ook al mijn zilveren spiegels en 2 x mijn complete RNS-E eruit gestolen, die heb ik sinds de laatste inbraak maar los binnen staan en zet ik er alleen nog maar in voor lange ritten. Daar is het ze in ieder geval niet te doen om geweest.

    Was ook al aan het orienteren voor nieuwe auto maar sinds dit soort drama's twijfel ik heel erg of ik ooit nog een S versie ga aanschaffen of op ander merk moet overstappen.

    Kan iedereen overigens wel een klasse 5 alarm aanraden, meldkamer abbo is iets van € 250,- per jaar.

    Groet,

    Philip

  2. #2
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Ander merk zal je weinig helpen ben ik bang, een AMG of een M is net zo gemakkelijk weg. Ik heb zelf jaren een rs2 in amsterdam zuid gehad, heeft nooit
    iemand aangezeten.

  3. #3
    SemS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Het lijkt mij dat ook de Track&Trace van een klasse-5 gewoon te jammen is? Als je het signaal verstoord houd het gewoon op... welk apparaat ook. Ik denk dat je gewoon mazzel hebt gehad dat ze geen jammer hadden of iig geen tijd hadden om er iets mee te doen. Feit dat ze een ruit hebben ingegooid geeft toch n beetje klunzingheid aan.. dan weet je gewoon dat de auto alarm gaat maken. Aan de andere kant.. ze waren er wel met twee minuten mee weg. Ze hebben ook vast iets met je contactslot gedaan, want rijden met het stuurslot erop is toch vrij lastig.

    Wel bagger hoor... Moet je nu telkens met ogen in je achterhoofd gaan slapen. Mijn S8 is van 1997, dus daar maak ik me niet zo druk om. Denk niet dat ze die komen halen. Die zal overigens nog makkelijker mee te nemen zijn. Succes met de afhandeling. :S

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    13
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    @ joris, dat waren nog eens tijden, wel zonde dat je de S2 niet meer hebt, dat wordt een klassieker. @ Sem, moeten echt profi's zijn geweest, hebben eerst slot geprobeerd, dat is niet gelukt, plaatje lag op de grond. Maar recherche kan nergens iets van schade vinden bij slot of stuur kolom. Met deze apparaten van van heel toepasselijk ''multipick service'' heb je binnen 20 seconden via OBB poort startblokkade eraf en met het andere apparaatje binnen enkele seconden nieuwe sleutel geprogrammeerd, zonder dat je daar het origineel bij nodg hebt.. Ik slaap zeker niet rustig meer want die komen zeker terug. Dit zijn die apparaten: http://www.multipick-service.com/htd...g_drivebox.php

  5. #5

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Zwaar balen. Geeft geen rust. Maar hij is wel terug. Zijn toch wel een paar praktische tips om het wat lastiger te maken:
    12V stopcontacten spanningsloos maken. Kunnen ze daar geen jammer in stoppen om de Track & Trace te verstoren
    OBD poort verleggenof onklaar maken. Wel hopen dat ze dit niet frustreert
    Bearlock laten installeren. Kunnen ze niks meer met de versnellingsbak doen

    Succes met de afhandeling

    Ps. Joris heeft de RS2 nog steeds.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SemS8 Bekijk Berichten
    Mijn S8 is van 1997, dus daar maak ik me niet zo druk om. Denk niet dat ze die komen halen. Die zal overigens nog makkelijker mee te nemen zijn.
    Onlangs is de S8 van quattro_king gejat in A'dam.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Ik snap niet dat iedereen zo'n apparaat kan kopen. Oke 1500 euro, maardat is niks als je zo een auto kN verhandelen die niet van jou is...

  8. Ad
  9. #8
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philipf Bekijk Berichten
    @ joris, dat waren nog eens tijden, wel zonde dat je de S2 niet meer hebt, dat wordt een klassieker. [/url]
    Ik heb de RS2 nog, woon alleen niet meer in Amsterdam :-)

  10. #9
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    380V op het handvat..... Maar goed, gebakken kinderen op straat is ook niet wat...

    Maar zonder gekheid:
    Vreselijk bale zoiets, en inderdaad lijkt me dat straks slecht slapen...
    Waarschijnlijk geen mogelijkheid om hem binnen te stallen?

  11. #10
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Onlangs is de S8 van quattro_king gejat in A'dam.
    IDD, mooie vluchtauto hoor...

  12. #11
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    In ieder geval de OBD poort verplaatsen,is het in ieder geval nog wat moeilijker.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  13. #12
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    bearlock

    Dat is zo'n onhandig ding, dat kost ze echt veel te veel tijd.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    13
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Het zal wel bearlock en/of obd poort verplaatsen worden. Heeft iemand tip voor goed adres om obd poort te laten verplaatsen? Ga ook eens bij mijn verzekering vragen of ze dat willen vergoeden, ook zij zijn er bij gebaad dat deze manier van diefstal moeilijker wordt.

  15. #14
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Persoonlijk lijkt mij een "eigen" verloopstekker/contrastekker te maken in de draad voor de OBD poort de beste oplossing.

    Als je naar de garage moet klik je hem er ff in en laat je hem gewoon even liggen,na de garage > eraf.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  16. #15
    Burito
    Guest

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    verwijderd
    Laatst gewijzigd door Burito; 09-01-13 om 06:18.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    13
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 Avant 2004 gestolen Amsterdam 30-12-2012

    Dank voor de tips!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •