Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 80

Onderwerp: tip RS en S eigenaren anti diefstal

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    3
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard tip RS en S eigenaren anti diefstal

    weet niet of het al bekend is hier maar gewone diefstal van een RS3/4/6 of S3/4/5/8 (en bijna alle andere VAG auto's) is simpel te voorkomen.

    verplaats de OBD stekker naar een andere plaats in de auto en plaats een lege OBD stekker op de originele plaats.

    kun je zelf doen, of de dealer vragen of die het wil doen.

    of verwijder de obd stekker en zet er een andere stekker op. (die je met een verloopstekker op de uitleesapparatuur kan aansluiten.)


    hiermee voorkom je dat dmv een simpele drivebox de startonderbreker uitgeschakeld word.


    verder kun je nog de spanning van de aansteker/12v plug afhalen. daarmee voorkom je dat een gps&gsm jammer gebruikt kan worden via de auto. (die werken in 99% van de gevallen via een aanstekerplug.

    kortom het voorkomen van de diefstal is net zo eenvoudig als de diefstal zelf.

  2. #2
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Soms kan de oplossing eenvoudig zijn. Geen idee of dit afdoende werkt, maar het is iig te proberen.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Ja, dat is al meermalen gemeld.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Ik hoorde gisteren dat ze (politie in burger) bij mijn directeur 3 jochies (12-14 jaar) op de achterbank van zijn A8 aantroffen.
    Hadden een soort "universele afstandsbediening" bij zich.

    Ben benieuwd of dat signaal ook beter te coderen is dan origineel..
    One liter, driver's licence eater...


  5. #5
    Rios's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    1.341
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Ik hoorde gisteren dat ze (politie in burger) bij mijn directeur 3 jochies (12-14 jaar) op de achterbank van zijn A8 aantroffen.
    Hadden een soort "universele afstandsbediening" bij zich.

    Ben benieuwd of dat signaal ook beter te coderen is dan origineel..
    Oh! Dat is op zich wel apart te noemen, hoe zullen zij daar aankomen, en wat is hun bedoeling geweest, de auto was dus open maar kon neem ik aan niet gestart worden?


    Kan er geen stroom op die "fake" OBD gezet worden? Zodat de troep gelijk stuk is wat ze in je auto aansluiten?
    Wel ff melden als de auto naar de garage gaat.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Stel.... ik zou zo'n uitvoering hebben dan zou ik:
    1 alle typeplaatjes verwijderen
    2 de spiegelkappen voor aflevering laten vervangen door in de kleur gespoten kappen.
    3 bij de S de uitlaatuiteinden vervangen door twee enkele exemplaren
    4 bij de RS de uitlaatuiteinden zwart laten maken (omdat ik een zwarte auto zou nemen vallen ze minder op)

    Uiteraard alle originele onderdelen netjes opslaan voor de volgende eigenaar. Nee, ik plak om mijn S6/RS6 geen typeplaatjes van de A6 2.0TDI of zou dat toch een deel van het tuig om de tuin leiden?

    De overige versierselen, grill/roosters etc, zijn ook te krijgen via een S-edition en valt ook niet extra op.

    Het voordeel van een 3.0 bi-turbo is dat je wel power hebt en redelijk onopvallend/veilig kunt rijden. Je kunt denken 'dit is de wereld op z'n kop'. Dat klopt en je kunt het ook als aanpassen aan de veranderende omstandigheden zien. Let op. Ik schreef in de eerste regel 'stel dat...'. Wat ook helpt is, gebaseerd op eigen ervaring, een oud kenteken :-).

    Wat vinden jullie hiervan, vergeet ik iets en wat zou je zelf doen?

  7. #7
    Rios's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    1.341
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
    Stel.... ik zou zo'n uitvoering hebben dan zou ik:
    1 alle typeplaatjes verwijderen
    2 de spiegelkappen voor aflevering laten vervangen door in de kleur gespoten kappen.
    3 bij de S de uitlaatuiteinden vervangen door twee enkele exemplaren
    4 bij de RS de uitlaatuiteinden zwart laten maken (omdat ik een zwarte auto zou nemen vallen ze minder op)

    Uiteraard alle originele onderdelen netjes opslaan voor de volgende eigenaar. Nee, ik plak om mijn S6/RS6 geen typeplaatjes van de A6 2.0TDI of zou dat toch een deel van het tuig om de tuin leiden?

    De overige versierselen, grill/roosters etc, zijn ook te krijgen via een S-edition en valt ook niet extra op.

    Het voordeel van een 3.0 bi-turbo is dat je wel power hebt en redelijk onopvallend/veilig kunt rijden. Je kunt denken 'dit is de wereld op z'n kop'. Dat klopt en je kunt het ook als aanpassen aan de veranderende omstandigheden zien. Let op. Ik schreef in de eerste regel 'stel dat...'. Wat ook helpt is, gebaseerd op eigen ervaring, een oud kenteken :-).

    Wat vinden jullie hiervan, vergeet ik iets en wat zou je zelf doen?
    Nou, als ik dergelijke auto zou rijden zou ik niet door een ander laten bepalen hoe hij er uit ziet.
    En zeker niet door criminelen, je verbouwt je halve auto en ze trekken je kenteken na en je bent nog je auto kwijt.

  8. Ad
  9. #8
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    En mocht je nog een B5 S4 hebben dan oppassen met het kofferbak slot. Als dit slot verdraaid wordt dan gaat het (fabrieks)alarm er ook vanaf en alle deuren gaan open. Misschien dat dit ook voor andere types geldt. ?

    Maw, altijd een los staand alarm systeem gebruiken samen met het OBD verhaal hierboven. Dan wordt het ineens erg moeilijk om een wagen mee te krijgen.
    ECU en andere elektronica units zijn aan elkaar gekoppeld, dus even een andere unit erin zetten helpt niet om de auto te starten. Daar moet toch echt de OBD voor gebruikt worden, en als die niet beschikbaar is....

  10. #9
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Dan wordt het ineens erg moeilijk om een wagen mee te krijgen.
    Komen ze binnen met een gun en vragen ze netjes de sleutel. Is een (ex) S6 eigenaar hier overkomen als ik het verhaal van de garagehouder mag geloven. Zolang justitie blijft falen met strafvervolging (oplos percentage ligt onder de 3%) zullen er steeds meer mensen zijn die op niet legale wijze hun dagelijkse brood gaan verdienen.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    192
    Kudos
    4
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Het moet allemaal niet gekker meer worden!!!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    67
    Kudos
    1
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
    Stel.... ik zou zo'n uitvoering hebben dan zou ik:
    1 alle typeplaatjes verwijderen
    2 de spiegelkappen voor aflevering laten vervangen door in de kleur gespoten kappen.
    3 bij de S de uitlaatuiteinden vervangen door twee enkele exemplaren
    4 bij de RS de uitlaatuiteinden zwart laten maken (omdat ik een zwarte auto zou nemen vallen ze minder op)

    Uiteraard alle originele onderdelen netjes opslaan voor de volgende eigenaar. Nee, ik plak om mijn S6/RS6 geen typeplaatjes van de A6 2.0TDI of zou dat toch een deel van het tuig om de tuin leiden?
    (...)
    Wat vinden jullie hiervan, vergeet ik iets en wat zou je zelf doen?
    Je vergeet een paar dingen: 1. deze auto's gaan vaak op bestelling en bij de RDW staan ze gewoon nog als RS beschreven. 2. bij veel RS-en is er sprake van uitbouw van de spatborden. Maar ook de diffuser valt op. 3. De RS stoelen (zitten heerlijk, die ga je dus niet vervangen door het gewone meubilair). 4. Dat ik mijzelf de wet niet voor laat schrijven door criminelen...

    Mijn kl. 5 alarm is uitgebreid met een extra startblokkering. Dat helpt natuurlijk niet tegen op een trailer zetten, maar het houdt al weer een hoop tegen. Verder ben ik goed verzekerd. Het is vervelend als de RS6 meegenomen wordt, maar ik denk dat ik daar wel overheen kom eerlijk gezegd. Dan koop ik weer een andere. Zo lang ze mijn gezin maar met rust laten (je zal nl. niet de eerste zijn die wakker wordt met een pistool op zijn hoofd of je even de autosleutels wil geven), al is mijn huis daar dan wel extreem goed tegen beveiligd.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Devils son Bekijk Berichten
    Mijn kl. 5 alarm is uitgebreid met een extra startblokkering. Dat helpt natuurlijk niet tegen op een trailer zetten, maar het houdt al weer een hoop tegen. Verder ben ik goed verzekerd. Het is vervelend als de RS6 meegenomen wordt, maar ik denk dat ik daar wel overheen kom eerlijk gezegd. Dan koop ik weer een andere. Zo lang ze mijn gezin maar met rust laten (je zal nl. niet de eerste zijn die wakker wordt met een pistool op zijn hoofd of je even de autosleutels wil geven), al is mijn huis daar dan wel extreem goed tegen beveiligd.
    +1 Zo zou ik het ook doen.

    Maar ik zou ook wel alle emblemen weglaten en de spiegelkappen in originele kleur laten meespuiten (vind de S en RS spiegelkappen echt niet mijn ding).
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Een gesloten garage helpt ook al veel.
    Spiegels, elke auto is uitgerust met spiegels, gebruik deze dan ook goed.

    Als voorbeeld,

    Een aantal jaar geleden was ik de gelukkige eigenaar van een nieuwe S3.
    Logo's wel eraf laten halen omdat ik dit persoonlijk niet mooi vind. Ook is de S verzie op dat moment alleen herkenbaar door de kenner.
    Ik kreeg toch vaak de opmerking van, joh mooie A3.

    Maar nu die spiegels, in deze periode had ik ook een eigen bedrijf waardoor ik regelmatig met de omzet in de auto terug naar huis ging.
    Mede vanwege de omzet in de auto gebruikte ik de spiegels 10 x meer dan normaal.
    Zo om in de gaten te houden of ik misschien niet werd gevolgd.
    Een keer is het voorgekomen dat ik de indruk had dat ik gevolgd werd. Bijna bij thuiskomst/garage vertrouwde ik het niet meer. Dus lang leven het vermogen van een gechipte S3. Ik zorgde dat ik zo snel mogelijk mijn mogelijke volgers hierdoor kon afschudden.
    Waardoor naar mijn gevoel me vrouw thuis veilig was, dus ik en de omzet de mogelijke volgers NIET naar ons huisje bracht.
    Als een halve gare door het (gelukkig) rustige verkeer scheurde met de politie aan de telefoon. Helaas nam de politie mij de eerste instantie niet serieus, maar toen ik melde dat ik met zeker 130 km p.u door de stad scheurde met alle risico's van dien om zo mijn mogelijke berovers af te schudden, konden ze terwijl ik nog aan de telefoon met hun was wel melden dat er toch maar iemand naar mij toe zal komen. Uiteindelijk heb ik wel een motoragent ontmoet me verhaal gedaan en na zijn zeggen een grote zoektocht is gestart. Ook het telefoongesprek werd op dat moment pas beeindigd.
    Maar helaas je raad het al, natuurlijk niemand gevonden. O en de boetes werden door de vingers gezien.

    Helaas als S/RS rijder moet je gewoon iets meer alerter zijn in het verkeer om zo niet prijs te geven waar je nu precies woon.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    67
    Kudos
    1
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Ik heb toch aardig wat leuke auto's gehad en tot op heden is alleen een leenauto die ik op dat moment onder mij had meegenomen (een Ford Sierra van 20 jaar oud!). Dus het risico is ook weer niet zo extreem groot, mits je de juiste maatregelen neemt (zoals inderdaad binnenstalling, deugdelijk alarm/volgsysteem/startblok) en je ook niet in een risicogebied woont.

    Daarnaast is die van mij Sepangblauw en de dieven hebben nu eenmaal liever de minder opvallende kleuren.

  16. #15

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    bearlock, en duidelijk zichtbaar metalen schijf/slot om stuur... zijn ze in iedergeval even bezig.. en dat is nou net wat ze niet willen
    het is weer quattro weer.......

  17. #16

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door david Bekijk Berichten
    bearlock, en duidelijk zichtbaar metalen schijf/slot om stuur... zijn ze in iedergeval even bezig.. en dat is nou net wat ze niet willen
    Metalen slot om stuur, heb je daar nog tips voor? Heb even zitten kijken, maar niet hele goede kunnen vinden tot op heden. Je moet namelijk wel een slot hebben dat je hele stuur omsluit, anders zagen ze hem gewoon door.

    Hier straat verderop staat een B5 RS4, met ook zo'n stuurslot. Misschien maar eens bij wat huizen aanbellen om te vragen waar hij z'n stuurslot vandaan heeft
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  18. #17

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Laatst gewijzigd door 100CD; 26-01-13 om 20:37.

  19. #18

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 100CD Bekijk Berichten
    Thnx! Ziet er op t eerste gezicht goed uit..!
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    3
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Thnx! Ziet er op t eerste gezicht goed uit..!
    laat jezelf niet voor de gek houden met zo'n slot, die is er af voordat je er erg in hebt. zonde van het geld.

  21. #20

    Standaard Re: tip RS en S eigenaren anti diefstal

    Is dat zo? Zo'n compleet omsluitend slot lijkt me toch wel afschrikken bij gedeelte van t dievengilde..

    Zoals gezegd staat hier straat verder een B5 RS4 met zo'n slot en als ze dan toch moeten kiezen hoop IK natuurlijk dat ze die meenemen ipv de mijne..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •