Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 177

Onderwerp: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

  1. #101

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    Echter, er worden ook Audi's gestolen, waarbij men vooraf een werkende sleutel namaakt.
    Dan komt de dief aanlopen, opent gewoon de deur met de sleutel, start de auto en rijdt weg.
    En dat alles precies zoals jezelf met de auto weg rijdt.
    Komt dus geen OBD-poort aan te pas.
    En het alarm gaat dus ook niet af.
    Je kunt inderdaad het sleutelsignaal 'clonen', maar die is dan volgens mij maar één keer te gebruiken. Zo kunnen ze binnen komen zonder dat het alarm afgaat. Vervolgens moet de startonderbreker worden uitgeschakeld of een extra sleutel worden ingeleerd, dat gaat allemaal via de OBD-poort voor zover ik weet..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 07-10-15 om 10:50.

  2. #102
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    Er wordt vaak gezegd, dat je de OBD-poort moet blokkeren of verplaatsen.

    Echter, er worden ook Audi's gestolen, waarbij men vooraf een werkende sleutel namaakt.
    Dan komt de dief aanlopen, opent gewoon de deur met de sleutel, start de auto en rijdt weg.
    En dat alles precies zoals jezelf met de auto weg rijdt.
    Komt dus geen OBD-poort aan te pas.
    En het alarm gaat dus ook niet af.

    Dit gaat over een waar gebeurd verhaal, vastgelegd op een beveiligingscamera.
    het enige wat dus kan helpen is een Bearlock, hetzij stuurslot, hetzij een versn.bak slot.


    Nee hoor. Als er geen stroom is op het electronisch gaspedaal of op de injectoren, kom je ook met een werkende sleutel niet weg...
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  3. #103
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Je kunt inderdaad het sleutelsignaal 'clonen', maar die is dan volgens mij maar één keer te gebruiken. Zo kunnen ze binnen komen zonder dat het alarm afgaat. Vervolgens moet de startonderbreker worden uitgeschakeld of een extra sleutel worden ingeleerd, dat gaat allemaal via de OBD-poort voor zover ik weet..
    De auto in kwestie is zonder gebruik te maken van de OBD-poort gestolen.
    Dus is de sleutel volledig gecloned, incl. Startonderbreker.

  4. #104
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansdevogel89 Bekijk Berichten
    Nee hoor. Als er geen stroom is op het electronisch gaspedaal of op de injectoren, kom je ook met een werkende sleutel niet weg...
    Natuurlijk, maar zoiets is door de gemiddelde particulier niet uitvooerbaar.

  5. #105

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Voor de GPS is Lo-Jack een beter initiatief. Eigen voeding en FM signaal minder makkelijk te jammen (op dit moment).
    Lo-Jack is eigenlijk wel makkelijk te jammen.
    Maar het grote verschil zit er in dat lo-jack enkel signaal stuurt op het moment dat jij hem als gestolen opgeeft.
    Dus dat systeem luistert enkel de hele tijd, tot het de opdracht krijgt om te zenden. Hierdoor kan de dief niet weten of er een systeem in zit of niet.
    Want zij gebruiken ook een soort van signaal traceer toestel om te weten of de auto een volgsysteem heeft. En die werkt enkel als het volgsysteem ook uitzendt.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V


  6. #106

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Tja, ter preventie van key cloning in de lucht kan je ook gewoon niet je slot op afstand gebruiken. Open je auto gewoon met de sleutel aan de deur.

    Het is ook wijs als je een relatief dure of snelle audi hebt deze in een garage te zetten, inclusief alarm. Een garage is toch weer een extra drempel om je auto te stelen. Tegenwoordig gaan inbrekers in huizen ook voor sleutels naast laptops, telefoons, sierraden en / of contant geld.

    De toegang blokkeren tot je OBD poort leert in ieder geval dat jongens zoals in de volgende video niet zo makkelijk je auto kunnen stelen (skippen naar 2:30)

    https://youtu.be/QxZvJMyjWxA

    Hier gebruiken ze een apparaatje voor een paar duizend euro waarmee ze via de OBD poort bijna elke auto mee kunnen nemen. De Mini in dat stukje had blijkbaar geen alarm want er gebeurde niks bij instappen (bewegingsmelder). Wel een snelle RS6 C5 overigens ...

  7. #107
    Loudie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Ik heb nog een oude iPhone 4 liggen, mijn plan was om in de zijkant van de Audi de iPhone te plaatsen en met een iCloud email erop dan kan ik altijd zien waar mijn auto is via (zoek mijn iPhone) Dus als hij gestolen wordt zit er in mijn Audi binnenkort ergens een iPhone verborgen aangesloten op een lader met het "zoek mijn iPhone" functie aan.

  8. Ad
  9. #108
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loudie Bekijk Berichten
    Ik heb nog een oude iPhone 4 liggen, mijn plan was om in de zijkant van de Audi de iPhone te plaatsen en met een iCloud email erop dan kan ik altijd zien waar mijn auto is via (zoek mijn iPhone) Dus als hij gestolen wordt zit er in mijn Audi binnenkort ergens een iPhone verborgen aangesloten op een lader met het "zoek mijn iPhone" functie aan.
    Houd er wel rekening mee als ze een GPS jammer gebruiken, heeft het nog geen nut. Je maakt nu zelf een "GPS tracking systeem"
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!

  10. #109
    Loudie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dweep Bekijk Berichten
    Houd er wel rekening mee als ze een GPS jammer gebruiken, heeft het nog geen nut. Je maakt nu zelf een "GPS tracking systeem"
    :'( Dus mijn idee kan ik recht de sloot weer ingooien, goed dat je het indd ff zegt dat ze wel eens een jammer gebruiken, heb ik niet eens bij stil gestaan. (many cries, such pain, wow.)

  11. #110
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Maar de jammer wordt gebruikt bij de betreffende rid, daarna wordt de auto vaak eerst gestald en dan zal je iPhone gps dus wel weer effect hebben.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  12. #111

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Rid = rit?
    En waarom zouden ze hem dan jammen als ze op hun opslagplaats niet meer jammen? Heeft toch geen nut dan dat ze hem jammen in de eerste plaats.
    Maar track en trace wordt nog steeds gevraagd bij sommige modellen voor de verzekering en dat heeft ook z'n reden. Er zijn meer dan genoeg auto's die terug gevonden worden via track en trace, dus is het idee niet zo stom. Want hiermee heb je een best goedkope track&trace versie gemaakt .
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  13. #112
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Inmiddels een garage in een afgesloten kleder om de S4 heen geregeld.

    Bijkomend voordeel geen vervelende katten meer op de auto, nadeel moet elke morgen klein stukje lopen (3 minuten).
    Laatst gewijzigd door harlin; 26-10-15 om 12:48.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  14. #113
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Is het niet makkelijker om een apart alarmsysteem met een apart zendertje in te bouwen? Dat is trouwens in NL toch al een eis van de verzekeraars sinds 2015. Zie bijvoorbeeld http://www.pluscarconnection.nl/pagina2.html

    Dan heeft het kopiëren van het sleutelsignaal geen nut meer en heb je iets extra's (zendertje of kaart behorende bij het alarmsysteem) nodig om de auto te kunnen starten.

    Noodgedwongen heb ik dat nu in mijn auto. Het systeem (van Defa) is behoorlijk agressief. Als je te lang wacht of iets anders verkeerd doet springt de auto meteen op het alarm.

  15. #114

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Het probleem is dat we zoiets net niet willen, we zijn zelfs al zo lui geworden dat we veel geld willen betalen voor keyless entry optie.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  16. #115
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Las trouwens ook dat OBD stekker loskoppelen of wegleggen geen zin heeft, omdat ze in kofferbak een of andere module vervangen door een gehackte? Maar nu had ik een Russisch filmpje gevonden via via van een apparaat waar je inderdaad een nieuwe sleutel kon inleren binnen enkele tellen, maar hiervoor was nog steeds de OBD stekker voor nodig.
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!

  17. #116

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Daarom, die poort blokkeren. Dan hou je 90% van de meeste diefstallen gewoon tegen, meer dan sporen van inbraak tref je dan ook niet en als je goed verzekerd bent wordt dat gewoon gedekt.

    Een bekende van mij parkeerde ooit met zijn gloednieuw chrysler bij een hotel hier in Nederland. Loopt naar binnen, drinkt een bak koffie, komt naar buiten, auto weg. Bekijkt later de beelden van het hotel; iemand stapt gewoon zo in de auto, rijdt binnen 5 minuten ermee weg. Met 15 minuten was de auto ook compleet verdwenen van GPS.

    Bottomline: signaal uit de lucht opgevangen, mee erin gekomen, via OBD poort de auto weten te starten, halverwege een GPS jammer opgezet, auto verdwenen. Daarom, blokkeer die OBD poort.

  18. #117
    poetssyrier
    Guest

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    ik heb zelf een grote waakhond die de boel goed beveiligd

  19. #118
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetssyrier Bekijk Berichten
    ik heb zelf een grote waakhond die de boel goed beveiligd
    Mijn waakhond gaat op zijn rug liggen als je hem aait (niet doorvertellen!).

  20. #119

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    604
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Ik heb een apart alarmsysteem in laten bouwen. Daar heb je dus ook een apart zendertje voor. Je kunt de auto wel starten en wegrijden, maar het alarm blijft afgaan als je het zendertje niet hebt.

  21. #120
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eaziness Bekijk Berichten
    Ik heb een apart alarmsysteem in laten bouwen. Daar heb je dus ook een apart zendertje voor. Je kunt de auto wel starten en wegrijden, maar het alarm blijft afgaan als je het zendertje niet hebt.
    Apart. Normaal zou starten niet mogelijk moeten zijn, zoals bij mijn achteraf ingebouwde alarm (DEFA, via de dealer).

Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •