Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 177

Onderwerp: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

  1. #121

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Haha, niet als het zoiets is: link

  2. #122

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Onlangs inderdaad de OBD poort d.m.v. een schakelaar laten onderbreken. Wilde ook mijn stuur en stuurairbag laten beveiligen door bij Hartog daar die anti-diefstal bout en slotjes voor de airbag te laten monteren. Wegens onvoldoende vraag is dat niet meer leverbaar.
    Vorige week ging mijn alarm 'loeien'. Op de camera zag ik dat dit precies vijf minuten geduurd heeft. Buren hebben dit gehoord en ik niet in verband met de storm/diepe slaap. Wat apart is dat de knipperlichten ook na vijf minuten uitgaan en niet blijven knipperen. Achteraf weet je dus niet of het alarm afgegaan is, tenzij er ingebroken is natuurlijk.
    Het enige wat mij opviel de volgende ochtend, en ik zelf nog niet wist dat het afgegaan was, dat er een signaal in het display was dat mijn achterklep niet goed gesloten was....?
    Apart. Als dit bij het afsluiten niet goed dicht was dan zou de auto niet op slot gegaan zijn. Wellicht door de wind??? Op de camerabeelden was niets, geen mensen, te zien. Ra ra hoe kan dat?



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    Daarom, die poort blokkeren. Dan hou je 90% van de meeste diefstallen gewoon tegen, meer dan sporen van inbraak tref je dan ook niet en als je goed verzekerd bent wordt dat gewoon gedekt.

    Een bekende van mij parkeerde ooit met zijn gloednieuw chrysler bij een hotel hier in Nederland. Loopt naar binnen, drinkt een bak koffie, komt naar buiten, auto weg. Bekijkt later de beelden van het hotel; iemand stapt gewoon zo in de auto, rijdt binnen 5 minuten ermee weg. Met 15 minuten was de auto ook compleet verdwenen van GPS.

    Bottomline: signaal uit de lucht opgevangen, mee erin gekomen, via OBD poort de auto weten te starten, halverwege een GPS jammer opgezet, auto verdwenen. Daarom, blokkeer die OBD poort.
    Laatst gewijzigd door A630q; 21-11-15 om 12:16.

  3. #123

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Je auto alarm is gewoon afgegaan zonder dat er enige mensen in de buurt waren van je auto?
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  4. #124

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Ja, dat klopt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Je auto alarm is gewoon afgegaan zonder dat er enige mensen in de buurt waren van je auto?

  5. #125

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Je geeft aan dat er storm was. Is het vreemd te vermoeden dat er door een windstoot een bewegings/afsleep detectie was en dus alarm? Of wellicht zelfs icm de niet geheel goed afgesloten achterklep (als dat echt zo was) waardoor er beweging binnen werd gedetecteerd door een bewegende achterklep?
    Laatst gewijzigd door ChristianN; 22-11-15 om 12:37.


  6. #126

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Zou zomaar kunnen, ik heb geen idee. Wind is de meest logische verklaring.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChristianN Bekijk Berichten
    Je geeft aan dat er storm was. Is het vreemd te vermoeden dat er door een windstoot een bewegings/afsleep detectie was en dus alarm? Of wellicht zelfs icm de niet geheel goed afgesloten achterklep (als dat echt zo was) waardoor er beweging binnen werd gedetecteerd door een bewegende achterklep?

  7. #127

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Momenteel ben ik mij aan het orienteren op een nieuwe auto en daarbij kijk ik ook naar de diefstalgevoeligheid van de auto + onderdelen.

    Ik ben bij 2 opties uitgekomen en nu vroeg ik mij af wat de beste beveiliging is. Je leest hier veel op het forum over de welbekende Bearlock die voorkomt dat je hele auto gestolen wordt dmv een mechanise beveiliging. Echter las ik ook alweer geruchten over lopers die op de markt zijn voor deze systemen. Een andere optie is een alarm en in de alarmwereld wordt klasse III tegenwoordig uitgerust met een extra (externe) autorisatie. Dit kan automatisch via een kaart (Cobra) of via een extra handzender (Defa).

    Zelf lijkt mijn voorkeur uit te gaan naar inbouw van een klasse III systeem met extra handzender. Omdat de kaart nog weleens kuren wil hebben. Ideaal is het niet, maar het systeem zelf spreekt erg aan. Door dit systeem is de auto hopelijk ook beter beveiligd tegen diefstal van bijvoorbeeld stuurwielen/navi/etc.

    @meeuw volgens mij heb jij zo'n klasse III systeem? Hoe bevalt dat in de praktijk qua gebruiksgemak?
    @ShuttersPeet jij had dit volgens mij ook, maar wou de extra handzender in je Audi sleutel verwerkt hebben wat voor problemen zorgde?
    Wat heeft jullie voorkeur en waarom?
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  8. Ad
  9. #128
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    @sham27: Betr klasse III alarmsysteem

    Het is even wennen want het systeem is erg agressief. Als je te lang wacht met starten of eerst iets uit de achterbak pakt voordat je instapt moet je opnieuw het knopje van de alarmzender indrukken. Soms merk je dat doordat de auto niet start, dan zie je het ledje naast de binnenspiegel knipperen, soms hoor je al piepjes van het alarmsysteem die je waarschuwen dat het alarm afgaat als je niet snel het zendertje hanteert. Dus even aanleren dat je het alarm-ledje in de gaten houdt.

    Maar het went wel. Als je naar de auto gaat eerst knopje alarmzendertje indrukken (2 piepjes volgen) en dan de auto openen (bij mij keyless, dus hand achter de deurgreep steken).

    Het achteraf verwerken van het alarm in de autosleutel is technisch wel mogelijk, zo gebeurde het voorheen), maar wordt nu niet meer door de verzekeraars geaccepteerd (mag blijkbaar alleen voor auto's die nieuw af fabriek van een alarm zijn voorzien). Een automatisch werkende kaart lijkt mij wel handiger, maar wat moet je dan doen als het alarm dreigt af te gaan? Ik kan het nog corrigeren, hoewel ik regelmatig te laat ben. En bij Shutterspeet is het dus een drama. De meest gebruikte systemen zijn Cobra en Defa. Gezien de ervaringen bij Shutterspeet zou ik toch maar voor Defa met het zendertje gaan.

  10. #129

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Dank! Duidelijk verhaal. Aardig in lijn met mijn verwachtingen op dit moment.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  11. #130
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    @sham27; Mijn alarm is een Cobra alarm en juist de drivercard, de extra autorisatie, geeft de problemen. Maar dit schijnt alleen te zijn op het platform waar de nieuwe A4 en Q7 op worden gebouwd. Ik weet niet of het Defa alarm wel op dit platform zal werken maar ik verwacht het niet. Dit omdat het enige verschil tussen een Defa en een Cobra alarm het kastje is, waarbij je bij het Defa alarm iedere keer de zender moet bedienen. Bij het Cobra alarm zit er ook wel een knopje maar dat zou je normaliter niet hoeven te gebruiken. Maar bij mijn A4 maakt het kastje de helft van de tijd geen contact met de A4 en "geeft" dus de auto niet vrij. Dus ik verwacht niet dat het handmatig wél zou werken. as dinsdag gaan ze dit eruit programmeren en dan hou ik een klasse 3alarm over zónder de extra autorisatie en het armoedige kastje.
    Dit gaat en is al een (groot) probleem aan het worden. De fabrikanten zijn al bezig om de eisen aan te laten passen. En terecht! Stel je koopt een Audi Q7 van anderhalve ton met keyless entry en dan krijg je er zo'n jaren 70 kastje bij om je auto in te komen..... Maar das mijn mening. Ik ben blij dat ik er volgende week vanaf ben.
    Laatst gewijzigd door ShuttersPeet; 04-05-16 om 17:47.
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  12. #131

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    @ShuttersPeet kan me voorstellen dat dat frustrerend is. Gelukkig is het voor jou opgelost.

    En de fabrikanten kunnen wel bezig zijn om de eisen aan te passen. Misschien moeten ze zich eerst eens richten op af-fabriek beveiliging die wel werkt.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  13. #132

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    En de fabrikanten kunnen wel bezig zijn om de eisen aan te passen. Misschien moeten ze zich eerst eens richten op af-fabriek beveiliging die wel werkt.
    Op welke auto werkt 't af-fabriek niet dan?

  14. #133
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Op welke auto werkt 't af-fabriek niet dan?
    Het zoemertje van het originele Audi af fabrieksalarm al eens gehoord?
    Laatst gewijzigd door ShuttersPeet; 04-05-16 om 19:55.
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  15. #134

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShuttersPeet Bekijk Berichten
    Het zoemertje van het originele Audi af fabrieksalarm al eens gehoord?
    Ja, maar dat is wat anders dan 'niet werken'. Ik heb 't alarm meer voor de verzekering dan om te voorkomen dat de auto gejat wordt. Liever dat ze 'm meenemen dan dat ze met een AK-47 aan m'n bed staan.

  16. #135
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ja, maar dat is wat anders dan 'niet werken'. Ik heb 't alarm meer voor de verzekering dan om te voorkomen dat de auto gejat wordt. Liever dat ze 'm meenemen dan dat ze met een AK-47 aan m'n bed staan.
    Mee eens. Maar met de Cobra-rommel kom je dus niet weg. Dus toch maar een Defa-alarm (tot er een een betrouwbaar fabrieksalarm komt, maar dat is voor ons te laat).

  17. #136

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ja, maar dat is wat anders dan 'niet werken'. Ik heb 't alarm meer voor de verzekering dan om te voorkomen dat de auto gejat wordt. Liever dat ze 'm meenemen dan dat ze met een AK-47 aan m'n bed staan.
    Niet werken = alarm is binnen paar seconde uit te schakelen. Dat is met extra autorisatie dus niet mogelijk. En ik acht de kans klein dat ze met een pistool naast je bed gaan staan als buiten een alarm staat te loeien.

    Alarm zal ik voor verzekering niet eens nodig hebben met mijn budget mobiel. Maar wel voor mijn eigen gemoedsrust..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  18. #137
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Met een extra autorisatie bij Defa is het alarm wel binnen een paar seconden uit te schakelen.

  19. #138

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Met een extra autorisatie bij Defa is het alarm wel binnen een paar seconden uit te schakelen.
    Apart. Want ik begreep na inlezen dat cobra en Defa in principe hetzelfde is. Alleen dat je bij cobra een draadloze kaart hebt en bij Defa een handzender. Maar dat beide "los staan" van de auto en zodoende niet 1,2,3 zijn uit te schakelen via OBD.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  20. #139
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Apart. Want ik begreep na inlezen dat cobra en Defa in principe hetzelfde is. Alleen dat je bij cobra een draadloze kaart hebt en bij Defa een handzender. Maar dat beide "los staan" van de auto en zodoende niet 1,2,3 zijn uit te schakelen via OBD.
    Bij Defa hoef je alleen maar op het knopje te drukken om het alrtm uit te schakelen. Ik weet niet hoe dat bij Cobra werkt.

  21. #140

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    En ik acht de kans klein dat ze met een pistool naast je bed gaan staan als buiten een alarm staat te loeien.
    Ik bedoel natuurlijk op een later moment als ze terug zouden komen.

    @meeuw
    sham27 heeft het denk ik over dat het voor dieven niet snel uit te schakelen zou zijn..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 04-05-16 om 21:50.

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •