Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 177

Onderwerp: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

  1. #141

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Bij Defa hoef je alleen maar op het knopje te drukken om het alrtm uit te schakelen. Ik weet niet hoe dat bij Cobra werkt.
    Ja. Maar dan moet je dus wel de AB hebben En als t goed is kunnen ze dat niet zo onderscheppen zoals bij standaard af fabriek alarm. Anders zie ik weinig voordelen tov af-fabriek.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  2. #142

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik bedoel natuurlijk op een later moment.
    Haha ok. Ja. Bij S/RS ben je wat dat betreft nooit helemaal safe ben ik bang. Maar voor een normale huis tuin en keuken Audi zoeken ze wel een andere.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  3. #143
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Ja. Maar dan moet je dus wel de AB hebben En als t goed is kunnen ze dat niet zo onderscheppen zoals bij standaard af fabriek alarm. Anders zie ik weinig voordelen tov af-fabriek.
    Ik heb de indruk dat het bereik van het alarmzendertje veel beperkter is dan van de autosleutel. Daarnaast werkt het zendertje alleen als je de knop indrukt. Ook zijn er recent publicaties dat VAG de codering van het sleutelsignaal niet goed heeft uitgewerkt. Kortom, en daar draait het uiteindelijk om, de verzekeraars hebben (helaas!) geen vertrouwen meer in de veiligheid van de VAG-sleutels.

  4. #144
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik bedoel natuurlijk op een later moment.
    @meeuw
    Hij bedoelt volgens mij dat het voor dieven niet snel uit te schakelen zou zijn.


    Zal voor dieven idd lastig zijn. Maar als ze naast mijn bed staan doe ik het graag voor hun.

  5. #145
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Bij Defa hoef je alleen maar op het knopje te drukken om het alrtm uit te schakelen. Ik weet niet hoe dat bij Cobra werkt.
    Dat werkt hetzelfde.
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.


  6. #146
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Zit er dan ook een knopje op de kaart, of bedoel je dat je gewoon met de kaart de auto in moet stappen?

  7. #147

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Ja. Maar dan moet je dus wel de AB hebben En als t goed is kunnen ze dat niet zo onderscheppen zoals bij standaard af fabriek alarm. Anders zie ik weinig voordelen tov af-fabriek.
    Dat onderscheppen is ook moeilijker dan het soms voorgesteld wordt. En als het al gedaan wordt is het pas nuttig als het ook je signaal naar de auto heeft onderbroken en je het niet nog een keer probeert (m.a.w. je auto gaat niet op slot). Als je merkt dat je auto niet op slot gaat en je drukt nog een keer op sluiten (en hij gaat dan wel op slot) heeft de dief al niets meer aan z'n opgevangen signaal. Zo werkt het in ieder geval affabriek.. Hoe DEFA exact werkt weet ik niet, maar dat zal niet veel anders werken.

    Wat een 'voordeel' is, is dat zo'n alarminstallatie los staat van je auto in die zin dat je 'm niet per OBD kunt uitschakelen. Hij zal wel op het CAN netwerk worden aangesloten om gebruik te maken van wat informatie van de auto, maar de autorisatie is zelfstandig. Je kunt DEFA (dvs90 bijvoorbeeld) ook zonder eigen startonderbreker installeren. Dan heb je slechts de startonderbreker van je auto, die door dieven uit te schakelen is. In dat geval kan je dus alsnog wegrijden, alleen het alarm gaat wel af.. Als de startonderbreker van het DEFA systeem eraan wordt toegevoegd (vaak door de kabel naar de startmotor via het DEFA apparaat te laten lopen) wordt dat een ander verhaal natuurlijk.. Of ze dit in de praktijk ook zo monteren... I don't know, lijkt me niet heel eenvoudig.

  8. Ad
  9. #148
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Zit er dan ook een knopje op de kaart, of bedoel je dat je gewoon met de kaart de auto in moet stappen?
    Er zit inderdaad gewoon een knopje op de kaart maar die zou je eigenlijk niet hoeven te gebruiken. Het in de buurt zijn van je auto zou genoeg moeten zijn. Ik dacht zo'n 3meter. Dus wanneer je binnen 3meter van je auto bent en je de auto met de sleutel opent, dan klinkt er 1piep en je kan/moet dan binnen 10 a 15 seconden je auto starten. Doe je dit niet dan gaat het alarm af. Bij mij geeft dit nu juist de problemen. De helft van de keren als ik mijn auto open met de originele sleutel, dan klinkt de piep niet, dus "ziet" het alarm het kastje niet en dan gaat het alarm af. Als het wel goed werkt, dan heb je erg weinig tijd om nog iets in je koffer en of op de achterbank te leggen. Doe je hier te lang.... over dan klinken er 2piepjes en dan gaat het alarm af of je moet het knopje in drukken. Erg makkelijk systeem als je je handen vol hebt met boodschappen of iets dergelijks. En aangezien de elektrische klep van de A4 ook niet de snelste is, is het altijd een feessie om iets in je koffer te leggen...
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  10. #149

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Ik heb altijd een slot dat van mijn stuur naar de pedalen gaat. Het slot zou 5-10 min vertraging geven. Hopelijk genoeg tijd voor de dieven om verder te lopen.

  11. #150
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShuttersPeet Bekijk Berichten
    Er zit inderdaad gewoon een knopje op de kaart maar die zou je eigenlijk niet hoeven te gebruiken. Het in de buurt zijn van je auto zou genoeg moeten zijn. Ik dacht zo'n 3meter. Dus wanneer je binnen 3meter van je auto bent en je de auto met de sleutel opent, dan klinkt er 1piep en je kan/moet dan binnen 10 a 15 seconden je auto starten. Doe je dit niet dan gaat het alarm af. Bij mij geeft dit nu juist de problemen. De helft van de keren als ik mijn auto open met de originele sleutel, dan klinkt de piep niet, dus "ziet" het alarm het kastje niet en dan gaat het alarm af. Als het wel goed werkt, dan heb je erg weinig tijd om nog iets in je koffer en of op de achterbank te leggen. Doe je hier te lang.... over dan klinken er 2piepjes en dan gaat het alarm af of je moet het knopje in drukken. Erg makkelijk systeem als je je handen vol hebt met boodschappen of iets dergelijks. En aangezien de elektrische klep van de A4 ook niet de snelste is, is het altijd een feessie om iets in je koffer te leggen...
    Precies, met het cobra alarm hoef je alleen maar het kaartje bij je te hebben. Doe je de auto van slot met het kaartje in de buurt dan gaat de startonderbreking er af. Overigens is met nieuwe regels, en dus ook update van mijn alarm, alles gekoppeld aan de cobra zender: dus even snel iets in/uit de auto zonder cobra kaartje en t ding begint te loeien Je kunt dit gewoon laten programmeren: afstanden, vertragingen. Niet naar wens, even naar de alarm-inbouwer gaan en m aan de pc hangen.

    Fabrieks af alarm bestaat volgens de dealer niet: dit wordt achteraf in NL ingebouwd, normaal gesproken defa. Iets met certificatie en achterhalen wie t heeft ingebouwd. Ik wilde t gemak van de cobra en de dealer heeft daar zonder problemen aan meegewerkt.
    Laatst gewijzigd door Xecto; 31-05-16 om 15:24.
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  12. #151

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Ik heb een nieuwe Audi A3 besteld, en ben zeer geïnteresseerd in de beveiliging.
    Ik heb het volumetrisch en perimetrisch alarm als optie genomen, omdat ik me hierdoor toch veiliger voel.

    Nu was ik ook aan het nadenken over GPS tracking (heb ondertussen hier ook al kennis gemaakt met de FM tracking), maar ik vroeg me af: werkt dit op de nieuwe systemen ook al niet via Audi Connect? Kan ik niet via mijn Audi Connect zien op mijn smartphone waar mijn auto geparkeerd staat ten alle tijde? Dan is dit een soort ingebouwd GPS tracking systeem.

    Andere mechanische beveiligingsmaatregelen lijken me iets te veel werk te zijn om steeds de beveiliging op te heffen voor je met de auto weg kunt.
    Laatst gewijzigd door eskape1994; 01-06-16 om 10:42.

  13. #152
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk Berichten
    Ik heb een nieuwe Audi A3 besteld, en ben zeer geïnteresseerd in de beveiliging.
    Ik heb het volumetrisch en perimetrisch alarm als optie genomen, omdat ik me hierdoor toch veiliger voel.

    Nu was ik ook aan het nadenken over GPS tracking (heb ondertussen hier ook al kennis gemaakt met de FM tracking), maar ik vroeg me af: werkt dit op de nieuwe systemen ook al niet via Audi Connect? Kan ik niet via mijn Audi Connect zien op mijn smartphone waar mijn auto geparkeerd staat ten alle tijde? Dan is dit een soort ingebouwd GPS tracking systeem.

    Andere mechanische beveiligingsmaatregelen lijken me iets te veel werk te zijn om steeds de beveiliging op te heffen voor je met de auto weg kunt.
    Ik heb dat niet kunnen vinden. Wel is het mogelijk om je parkeerpositie via MMI connect op je smartphone in te voeren, waardoor je de auto kunt terugvinden (als je in een vreemde stad bent bijv.). Maar die positie is statisch, de locatie verandert niet zolang je geen andere positie invoert.

  14. #153

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Heb zelf een Cobra 4610 (startonderbreker + kaart aan sleutelbos) systeem achteraf laten installeren op een Range Rover Evoque. De auto had Keyless Entry en de Cobra was een back-up systeem voor onderscheppen van signaal e.d. Je moest dus de sleutel EN de kaart bij/in de auto hebben voor die startte.

    Werkte op zich prima alleen vond ik het Cobra systeem wat traag. Het duurde soms wel een seconde of tien voor de kaart herkend werd.

  15. #154

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Kanttekening:
    Cobra 4627 die nowadays wordt ingebouwd ≠ Cobra 4610. Cobra 4627 ontgrendelt al als je je hand nog op de deurgreep hebt.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 08-06-16 om 18:10.

  16. #155
    Vapeti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    111
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk Berichten
    Ik heb een nieuwe Audi A3 besteld, en ben zeer geïnteresseerd in de beveiliging.
    Ik heb het volumetrisch en perimetrisch alarm als optie genomen, omdat ik me hierdoor toch veiliger voel.

    Nu was ik ook aan het nadenken over GPS tracking (heb ondertussen hier ook al kennis gemaakt met de FM tracking), maar ik vroeg me af: werkt dit op de nieuwe systemen ook al niet via Audi Connect? Kan ik niet via mijn Audi Connect zien op mijn smartphone waar mijn auto geparkeerd staat ten alle tijde? Dan is dit een soort ingebouwd GPS tracking systeem.

    Andere mechanische beveiligingsmaatregelen lijken me iets te veel werk te zijn om steeds de beveiliging op te heffen voor je met de auto weg kunt.
    Dit klopt.

    Audi connect slaat automatisch op mijn smartphone de parkeerlocatie op. Je dient deze niet zelf in te geven. Ik heb het nog niet geprobeerd te checken als iemand anders met de wagen weg is, maar het lijkt mij dat dit mogelijk moet zijn.

  17. #156

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    GPS is niet foolproof. Dieven steken gewoon een GPS jammer in je 12V aansluiting, op waarop je auto van de kaart verdwijnt.

  18. #157
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Ik heb, naast het gewone alarm, een MI50 van Moving Intelligence erin zitten. Extra blokkering en track en trace (zowel via gps als mobiele data peilen). Werkt prima, deblokkeren via app of credit card-achtig pasje tegen verborgen plek in auto stoppen. Maar als ze willen, nemen ze toch alles mee 😬
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  19. #158
    RS5 Sportback's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    155
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Heb 3 beveiligingen aangebracht:
    Achteraf gemonteerd defa klasse 3 alarm, dus niet Af-fabriek
    Bearlock
    OBD-Blocker

    Hoop dat het voldoende zal zijn
    RS5 Sportback 3.0 TFSI V6 Quattro - JD Tuned: 500+pk & 612 Nm.
    Monsoon Grey / 20" 5-Dubbelspaak Titanium / RS6 Rempakket / Eibach Veren / Akrapovic uitlaat / BearLock / B&O+MB-Quart Subwoofer / Webasto Standkachel + App

  20. #159
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5 Sportback Bekijk Berichten
    Heb 3 beveiligingen aangebracht:
    Achteraf gemonteerd defa klasse 3 alarm, dus niet Af-fabriek
    Bearlock
    OBD-Blocker

    Hoop dat het voldoende zal zijn
    Heb je wat meer info over de obd-blocker?
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  21. #160
    RS5 Sportback's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    155
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier om je Audi te beveiligen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Heb je wat meer info over de obd-blocker?
    Ik wil er eigenlijk niet te veel over zeggen hoe dit werkt, want het dievengilde kijkt ook mee!
    CD in Veghel heeft het voor mij ingebouwd. Kost ongeveer eur.200,-

    Ik zeg DOEN!
    Laatst gewijzigd door RS5 Sportback; 10-06-16 om 11:25.
    RS5 Sportback 3.0 TFSI V6 Quattro - JD Tuned: 500+pk & 612 Nm.
    Monsoon Grey / 20" 5-Dubbelspaak Titanium / RS6 Rempakket / Eibach Veren / Akrapovic uitlaat / BearLock / B&O+MB-Quart Subwoofer / Webasto Standkachel + App

Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •