Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Audi 100 bijeenkomstje?

  1. #1

    Standaard Audi 100 bijeenkomstje?

    Ik vroeg me af of iemand keer zin had om te meeten met een paar audi 100 c3 rijders. Ik vind t een leuke auto, daarom rijd ik er een. Maar heb niet echt mensen om mij heen met wie ik die passie kan delen. Mn vriendin vindt er verder niks aan, behalve dat die wel lekker rijdt. Mn zoon is nog te jong om die passie serieus te delen. En ik heb zin in nerd talk of gewoon gepraat over deze wagen. Wil niks officieels organiseren. Centraal punt, Den Bosch/Utrecht ergens waar een wat grotere parkeerplaats is.

    En ik zoek iemand die een ku model heeft. zoals ik in de 2.2. cd die ik rij van 1985. Zou onder de motorkap wat zaken willen vergelijken. Er wordt hier niet heel veel gepost, geen idee hoeveel audi 100 rijders er uberhaupt zijn. Ik zag er laatst eentje rijden, voor t eerst. Ik rij die van mij sinds 2021 als daily ride. Dus zie de weg veel, maar helaas de 100 zelden.

    Anders maar een paar mensen, geen idee hoe ik deze vraag kan stellen. Wil er geen officieel audiforum meeting van maken. Ja ik vind alle audi's wel leuk, oud of nieuw. Maar t gaat me specifiek om de 100 c3, toch iets iconisch aan die wagen. Of zou ik dan op een ander forum moeten zijn. Ja in Duitsland leeft t wat meer, heb je echt type44 forum. Zit daar wel op voor de informatie.

  2. #2
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Ik heb zo ongeveer precies dezelfde Audi 100, ook een CD model, geproduceerd op 25 juli 1985, op naam gezet op 14 januari 1986. Heb er ook een KU blok in liggen. Motorruimte ken ik ondertussen uit m'n hoofd aangezien ik ontzettend veel orginele opties heb ingebouwd, zie het topic in showroom.

    Ik gebruik de Audi 100 zelf ook als daily, sinds de op naam stelling op 28 juni heb ik er 3500 km mee gereden, zoveel had die van mij tussen 2002 en 2023 niet eens gelopen. Rijd er vooral mee in Twente, soms een uitstapje naar de autobahn en soms richting Kampen voor wat onderdelen. Tot nu toe nog maar 2 typ 44's gespot in het wild, beide in Duitsland.

    Er zullen vast nog wel een paar actieve audi 100 rijders zijn op het forum maar niet veel helaas..

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 05-10-23 om 07:42.

  3. #3
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Hier kan je opzoeken hoeveel er nog zijn:
    https://www.kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php



    Audi / 100 / vanaf 1970 / tot en met 1998

    Totaal

    182


    Nieuw geregistreerd

    24


    Geïmporteerd

    158


    Blanco kenteken

    1




    Laatst gewijzigd door boyofwax; 05-10-23 om 21:20.
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  4. #4

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Leuk, anders keer samen meeten. Ik woon in t zuiden. Maar arnhem lijkt me dan qwl te doen. Eventueel deventer

  5. #5

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyofwax Bekijk Berichten
    Hier kan je opzoeken hoeveel er nog zijn:
    https://www.kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php



    Audi / 100 / vanaf 1970 / tot en met 1998

    Totaal

    182


    Nieuw geregistreerd

    24


    Geïmporteerd

    158


    Blanco kenteken

    1




    Alleen het probleem daarmee ia dat de meeste te boek staan als Auto Union ipv Audi op kenteken. Ondanks de naamverandering in 1985 en als ik dan zoek op aantal auto union vanaf 1982 tot 1998 dan kom ik op een aantal van boven de 1000.


  6. #6

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Grappig, die van mij kwam op 10 juni van de band. Maar heeft tot 2010 in Berlijn rondgereden.

  7. #7
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Ja als ik zo'n beetje het doorkijk dan zijn er rond de 100 audi 100 typ 44 nog in Nederland, waarvan rond de 70 op actief kenteken, de rest heeft geen apk of verzekering en staat dus ergens in een schuur om gered te worden. De 200 typ 44 doet het nog slechter met rond de 30 autos die nog over zijn.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Maar keer meeten, dan maar een mini meeting. Moet ergens beginnen .

  10. #9
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Prima plan, op typ44.nl zijn er nog albums te vinden van typ 44 meetings van begin 2010, na 2013 is het hard naar beneden gegaan doordat ze niet meer belastingvrij waren.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  11. #10

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Ik heb het weekend van 15 oktober niks staan en kan ik kindloos zijn om t zo maar uit te drukken. Of weekend van 29 oktober. Is Arnhem voor je te doen? Op de veluwe weet ik wel wat plekken, mn broertje heeft lang in Velp gewoond en ken die hoek redelijk goed. Vanuit daar is Twente/Achterhoek niet zo ver.

  12. #11
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Arnhem is wel te doen, de 29e komt mij het beste uit.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  13. #12

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Ok doen we dat.

  14. #13

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Ik dacht aan deze plek, hier ooit geweest paar jaar terug, daar is een uitkijktoren. Kunnen dan nog een rondje rijden en drankje doen bij de Brasserie Beekhuizen en misschien over een paar jaar wel een volle parkeerplaats met typ44. Is ook te doen vanuit Duitsland.

    https://www.google.com/maps/@52.0151...8192?entry=ttu

  15. #14
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 bijeenkomstje?

    Hoe laat had je in gedachten?

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •