Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Audi A4 B5 1.6 165d km ervaring

  1. #1
    martijn1337's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    33
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Audi A4 B5 1.6 165d km ervaring

    Dag audi fanaten!

    Graag deel ik mijn ervaring van mijn audi a4 B5 "98 1.6 20 klepper

    Ik heb deze auto 3 jaar geleden gekocht en ik moet zeggen dat het de soepelste motor is waar ik tot nu toe in heb gereden.
    Soepel als in nooit problemen werkt altijd ( toevallig nu in een ander topic een post geplaatst dat ze inhoud)

    Ik heb deze auto gekocht met 127DKM en ik ben er heel erg blij mee.
    Het interieur is vrij basic maar de kwaliteit is goed. Het is natuurlijk een duitser en erg degelijk.
    Desondanks ik geen snelle motor heb is ze best vel, en ligt heerlijk op de weg.
    Overhellen doet ze een klein beetje maar dat vind ik wel fijn, geeft wat meer gevoel.

    De feedback van de auto is waanzinnig, je voelt alles op je stuur en daarmee durf ik zeker een limiet op te zoeken kwa laat remmen en bochten hard nemen.
    Ze schakelt lekker en heeft een relatieve korte pook.

    Nou wat min punten:

    101 pk ( zal onderhand wat minder zijn) is aan de (erg) lage kant voor een van origine sportieve auto.
    Omdat ze maar 5 versnellingen heeft rijd ik 3K toeren als ik 100 rijd. en dus 3500-3700 als ik 120 rijd.
    Dit betekend dat ze nogal wat lawaai kan maken op de snelweg.
    De 1.6 is denk ik het minst zuinigste blok van de lage pk versies. als je normaal rijdt rijd je MAX 1:12 ( 90-100 rijden op de snelweg)
    rijd je er wat sportiever in dan 1:9 1:10 MAX
    en dat valt me erg tegen!
    Vanwege de kleine motor mis je ook koppel, zit je met 4-5 personen in de auto of trek je iets achter de auto dan merk je dat ze echt moeite moet doen om op snelheid te komen.
    Daarom laat ik haar (extreem ) chippen met alle risico's van dien.

    Ik wil mijn auto oprijden en er een beetje plezier mee maken dus SORRY maar ik rag haar nu af. laatste reparatie was ongeveer 800 euro en ben nu aan het kijken naar een audi a4 uit 2008 ongeveer.

    ik maak haar nog 1 keer en dan krijgt ze een grote beurt en laat ik haar chippen.

    Puur voor fun, het maakt me niet uit dat het weg gegooid geld is.

    Maar al in al is de a4 B5 1.6 een hele betrouwbare auto mits je er goed mee omgaat ( ik heb altijd voor mijn auto gezorgd en goed onderhouden, ze verveelt me nu alleen een beetje en wil ik dus plezier maken en echt afraggen voordat ik der dump)

    Ook ben ik vaak op vakantie gegaan waar ik 3K km heb gereden in een korte periode
    Dit doe ik zo nog een keer. Prima auto.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B5 1.6 165d km ervaring

    Is de auto ondertussen al op of rijd je er nog steeds in? Ik zie al dat het geen zuinige auto is. Ik heb dezelfde namelijk en merk dit ook. Rijd gewoon super op de snelweg en in de stad alleen geen trekkracht. Gewoon een lekkere cruse auto. Hoe heb je hem gechipt en hoeveel extra power heb je hier uit weten te krijgen?? Hoor graag hoe het is afgelopen met deze auto.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •