Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Positieve ervaring met manual shift bij multitronic

  1. #1
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Positieve ervaring met manual shift bij multitronic

    Beste,

    Ik ben onlangs bij Bas in Berlicum langs geweest om wat upgrades door te laten voeren op mijn onlangs aangeschafte A6 3.0 TDI Pro Line Plus (o.a. update navi, activeren needle sweep, piep bij in\uitschakelen alarm) en heb ik het onlangs door mij aangeschafte stuur met flippers laten monteren en activeren.
    Het rijden mbv flippers maakt het rijden in een Audi met multitronic een stuk aangenamer en sportiever. Ik heb geen idee of het kwaad kan (en of dit de bak schaad) maar ik rijd bijna continue met manual shift. Dit rijdt sportief en snel zonder dat het motorblok toeren maakt. Ik heb zelfs het idee dat ie manual shift sneller accelereert (waarbij ik rond de 2200 tpm doorschakel) dan in sportstand, aangezien het maximum koppel in het lage toerenbereik zit.
    Dit is dan ook een zeer waardevolle aanvulling op mijn A6 !!
    En mocht ik eens relaxed willen rijden als ik op de snelweg cruise dan is er altijd nog de "Drive" stand. (al maakt dat geen verschil met de M8)

  2. #2
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Positieve ervaring met manual shift bij multitronic

    Goed om te lezen dat je bij ons van VAGcoding bent geweest.
    Het kan zeker geen kwaad om met de flippers te schakelen. Ik gebruik ze zelf ook regelmatig. Gewoon gebruiken en genieten
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  3. #3
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Positieve ervaring met manual shift bij multitronic

    Bedankt voor je snelle reactie en aanvulling op mijn bericht JockJam. Ik was helemaal vergeten om VAGCoding erbij te vermelden.
    Vakkundige montage en service !!
    En goed om te horen dat ik ongestraft gebruik kan maken van de flippers. Dit rijdt zoveel beter/ lekkerder/sportiever met een multitronic bak.

  4. #4
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Positieve ervaring met manual shift bij multitronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark19 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je snelle reactie en aanvulling op mijn bericht JockJam. Ik was helemaal vergeten om VAGCoding erbij te vermelden.
    Vakkundige montage en service !!
    En goed om te horen dat ik ongestraft gebruik kan maken van de flippers. Dit rijdt zoveel beter/ lekkerder/sportiever met een multitronic bak.
    Thanks!! Dit zien we heel graag

    En dat klopt helemaal. Een MultiTronic koop je niet om zijn sportieve prestaties. Dan kies je voor de S-tronic of TipTronic bak.
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 30-06-17 om 01:06.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    96
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Positieve ervaring met manual shift bij multitronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Thanks!! Dit zien we heel graag

    En dat klopt helemaal. Een MultiTronic koop niet om zijn sportieve prestaties. Dan kies je voor de S-tronic of TipTronic bak.
    Maar voor een A6 uit die bouwjaren is er weinig te kiezen. Alle fwd is multitronic toch?!

    Verder doet bij mij de S stand ook voldoende, dan heb ik ook geen manual shift nodig...
    Gedaan wat God verboden heeft; customchip 200pk-300Nm 1.8T MT - A4 B7 2005 sedan moroblau -


  6. #6
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Positieve ervaring met manual shift bij multitronic

    Bij mij zitten ook die flippers voor de show erop. Gewoon in S stand en planken

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Positieve ervaring met manual shift bij multitronic

    Hi Mark19,

    Er zijn inmiddels en aantal VAG tuners die ook de MT herprogrameren en deze een sportievere reactie kee kunnen geven.
    Simpel gezegd rij je zeg maar altijd 1 versnelling lager als met de normale MT setiing, behalve op hogere snelheid dan schaklet hij alsnog naar 8.
    Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik overweeg de aanpassing wel.
    Grts, Rene

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •