Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Ringen met een Audi Cabriolet 90pk 1.9tdi!

  1. #1

    Standaard Ringen met een Audi Cabriolet 90pk 1.9tdi!

    Netjes! Ben net terug van een weekend cross-Europe, en heb voor het eerst de ring gedaan. Zondagochtend na frühstuck was er even enige twijfel, dan wou ik toch gaan, dan was plots de ingang gesloten en toen het navigatiesysteem ons in een rondje stuurde richting Trier, was de ingang plots open. 15€ gedoneerd, aanschuiven, en gaan met die banaan! Vertrokken 10u08 en aangekomen 10u20 ofzo, met een 90pk 1.9tdi en in tussentijd nog een nederlandse Alfa Romeo 75 ingehaald . Ik ben dus wel trots op m'n bakkie, alhoewel het gemis aan power in de helft wel irritant werd (denk scene waar J. Clarkson/Top Gear de Jaguar S diesel de berg op probeert te duvelen)...

    Voor herhaling vatbaar, maar aangezien ik na 1/3e circuit al m'n remmen begon te ruiken ben ik beter af met een auto die dergelijk afbeulen beter afkan of minder kostbaar is Overigens lof voor de toch al vrij versleten Dunlop SP9000 en SPSportMaxx bandjes op 215-45-17". Ik zou niet hetzelfde riskeren met de firma-Peug206...
    Rule 2 of EMS: Sick people don't bitch
    Safesignal voertuigsignalisatie

  2. #2

    Standaard

    Overigens ging het toertje van Belgisch Limburg naar Schiphol, drivethrough in Eindhoven, lunch in Maastricht, drivethrough Aken en vervolgens de gewone baan naar Nürburg met avondeten in Adenau. Ontbijt in Nürburg, drivethrough in Trier, lunch in Luxemburg, drivethrough Lille, avondeten Blankenberge, lunch in Sluis, avondeten in Amersfoort en drankje in Utrecht alvorens terug naar Schiphol te rijden... En nu zit ik terug in Eindhoven op m'n werk, om straks naar huis te rijden
    Rule 2 of EMS: Sick people don't bitch
    Safesignal voertuigsignalisatie

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi 8)


    Ik ga het weekend van de 17e naar de Nurburgring... (nog tips?)

    Nu is het niet mijn doel om een tijd te gaan rijden ... maar ben stiekum toch wel benieuwd hoe lang ik er ongeveer over zou doen als ik een "normaal" tempo zou aanhouden.... :oops:
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Mooi 8)


    Ik ga het weekend van de 17e naar de Nurburgring... (nog tips?)

    Nu is het niet mijn doel om een tijd te gaan rijden ... maar ben stiekum toch wel benieuwd hoe lang ik er ongeveer over zou doen als ik een "normaal" tempo zou aanhouden.... :oops:
    Ik ga morgen oftewel zondag normaal gezien nog eens (4x in 2 maand).
    Wat ik je kan aanraden is, geen tijd opnemen. Het is verboden en je zou erdoor mss wel risico's kunnen nemen die je anders niet zou nemen.
    Alle tips kan je ook op deze site vinden (bekend over heel de wereld, dankzij goede informatie): http://www.nurburgring.org.uk/

    Veel plezier en wees voorzichtig. Liever heel thuis dan 1 seconde sneller.

  5. #5
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Die site heb ik al volledig uitgespit ... :wink:

    ....ik weet dat je geen tijd mag meten (of foto's/film mag schieten)



    ....blijf toch benieuwd .... (was niet van plan om enig risico's te nemen btw .... ik wil m'n Competition graag heel houden ...maar veel belangrijken: m'n meissie zit ook naast me in de wagen ..)
    One liter, driver's licence eater...



  6. #6
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.591
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Aha. Enne, Ellen "digs this sort of thing" ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #7
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    ...het is m'n verjaars kado van haar 8) ... (yep, I'm a lucky guy)
    One liter, driver's licence eater...


  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    @Arlo: Gewoon gaan rijden en goed opletten. Jezelf niet op laten jagen en rustig de tijd nemen. Beter 10 ronden op middelmatige snelheid waarin je wat leert, dan 1 snelle ronde waarin je je auto koud vervormt.

    Ik heb geen flauw idee wat mijn tijd is, echt niet
    http://www.8200rpm.com
    The Art of Racing

  10. #9
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben net terug .... errûg heftig !! 8)

    Het was echt kneiter druk .... geen idee of het altijd zo is of omdat dit weekend zo'n beetje de laatste is met ruime openingstijden en mooi weer.

    De 1e ronde was een beetje "ruig" .... ik wilde een parkeerplaats op maar het was zo druk dat ik compleet vast stond in een file..
    M'n meissie had ondertussen een 5 ronde-kaart gehaald (leek ons verstandiger dan meteen een 12 ronden-kaart te kopen)
    Dus dan maar iets doorrijden en we werden meteen de ring op gedirigeerd.
    Na een enorm heftige ronde stond ik in de rij bij de exit...... met licht trillende handen :oops:

    De ronden daarna.... spullen in de auto beter opgeruimd (alles in de kofferbak) en de helmen op de knar..
    Veel relexter de rondes gereden (veel bochten zijn idd blind en verradelijk)

    De 3e en 4e ronde van die dag werden een beetje ontsiert door meerdere ongelukken... ik reed van gele vlag naar gele vlag (ring was ook een uur dicht)

    De 5e ronde redelijk strak gereden.... en er ook achter gekomen dat de sleutel tot een leuke en mooie ronde rijden dus echt 99% afhangt van de kennis van het circuit met bijbehorende lijnen.. (1 "momentje" gehad .... per ongeluk van het gas af en de curb kwam toen wel heel dicht bij :? )

    Goed weten te corrigeren gelukkig.. (het onderstel van m'n wagen icm quattro rules !! )

    Ik vond het echt een super leuke ervaring .... misschien voor herhaling vatbaar... maar niet om zo even heen te rijden ... ik merkte dat ik enorm veel marge aanhield .... ik wil m'n meissie en auto toch echt wel heel houden (en ik heb de puinhoop gezien als het mis gaat..)

    Hoewel het niet mag ....toch 1 foto :wink:
    One liter, driver's licence eater...


  11. #10

    Standaard

    Nu nog een keer op de motor :wink:


    Willem

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo

    Hoewel het niet mag ....toch 1 foto :wink:
    ik wist niet dat foto's nemen op de ring niet mag
    Quattro Powaa

  13. #12

    Standaard


    Allgemeine Bedingungen für das Befahren des Nürburgrings


    § 5 - Sonstiges
    4) Foto-, Film- und Videoaufnahmen während der laufenden Touristenfahrten sind
    grundsätzlich verboten
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #13
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wkempers
    Nu nog een keer op de motor :wink:


    Willem
    Nope .... ik heb in 1 enkele ronde 4 motoren de vangrail in zien duiken ... :?

    Echt te gevaarlijk .....
    One liter, driver's licence eater...


  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wkempers
    Nu nog een keer op de motor :wink:


    Willem
    Nope .... ik heb in 1 enkele ronde 4 motoren de vangrail in zien duiken ... :?

    Echt te gevaarlijk .....
    :shock: :?

    Fijn dat je weer heel thuis bent en dat jullie het leuk hebben gehad Arlo!

  16. #15
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben ook blij dat alles nog heel is (dat maakt zo'n weekend toch een stuk leuker :wink: )


    Meerdere wagens van de baan af zien gaan... waar van zeker 1 total-loss :?

    Al die waarschuwingen die je leest zijn echt waar.... het is echt een link stuk asfalt..
    One liter, driver's licence eater...


  17. #16

    Standaard

    Waarom willen mensen dan zo graag daar rijden?

    ALs ik dit zo lees zou ik het niet doen met mijn audi.

    Lijkt me overigens wel leuk als je je niet druk hoeft te maken over je auto...

  18. #17
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Omdat het wel een hele heftige ervaring is

    Maar om eerlijk te zijn ..... met een auto die speciaal voor de ring is opgebouwd (er staat nog een CGT op het forum te koop :wink: ) is het toch een stuk "relexter" lijkt me..
    En dan ook geen mede passagier meenemen...

    Je moet jezelf een (flink) beetje kunnen beheersen... dan gaat het gerust goed..
    Even iets te veel bravour en je hangt.... :?
    One liter, driver's licence eater...


  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Omdat het wel een hele heftige ervaring is

    Maar om eerlijk te zijn ..... met een auto die speciaal voor de ring is opgebouwd (er staat nog een CGT op het forum te koop :wink: ) is het toch een stuk "relexter" lijkt me..
    En dan ook geen mede passagier meenemen...

    Je moet jezelf een (flink) beetje kunnen beheersen... dan gaat het gerust goed.. Even iets te veel bravour en je hangt.... :?
    Ik geloof dat er weer iemand het te pakken heeft

    Ook prettig om te lezen dat er ook mensen zijn die de waarschuwingen wel serieus nemen, zoals je ook hebt gezien: helaas is dat niet voor niets :roll:

    En wat je ook al zegt, tijd nemen om de Ring en het verloop ervan te leren kennen. Ben er zelf ook al ruim 5 jaar mee bezig.

    Met de CGT rijd ik in ieder geval met veel plezier en hij staat inderdaad ook nog te koop trouwens. Van de ene kant wil ik hem niet wegdoen omdat ik er veel tijd, geld en moeite in heb gestoken. Maar van de andere kant wil ik nu toch wat anders gaan proberen, dus het gaat toch gebeuren. Ik zou het prettig vinden als hij naar iemand gaat die er ook mee op de Ring zou gaan rijden trouwens. Dan zie (en hoor) ik hem tenminste nog eens een keer terug.
    http://www.8200rpm.com
    The Art of Racing

  20. #19
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hehehe .. het blijft idd kriebelen.. :oops:

    Ondertussen een berg filmpjes van internet gehaald waar men de ring rijd..
    Dan krijg ik toch wel weer enorm zin om heen te gaan.
    Helaas werk de afstand (enkeltje is voor mij ~350km) niet echt mee

    Lijkt me een enorm tijdverslindende hobby.... en (vrije)tijd is niet iets wat ik veel heb..

    Maar ik ga zeker proberen om er of en toe heen te gaan. 8)
    One liter, driver's licence eater...


  21. #20
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Ben er van't zomer ook geweesd, enorm leuk en gezellig daar, je kijkt je ogen uit wat je daar allemaal op zo'n zaterdag rondrijdt aan mooie wagens :shock:

    ik heb toen heftig staan twijfellen of ik ook een rondje zou gaan... heb het uiteindelijk neit gedaan omdat het toen ook superdruk was en extreem veel motoren de baan op gingen... Mijn TDI met zo'n waar blok ver voorin is ook alles behalve geschikt om snelle tijden op een bochtig circuit neer te zetten (verradelijk weggedrag ook) daar wordt ik toch nerveus van en ik wilde echt geen risico's nemen met auto en vriendin.

    ik heb toen wel een rondje mee gereden op de achterbank van een RS6, dat is een ervaring opzich

    als ik weer naar de ring ga wil ik er op een zaterdag ochten vroeg zijn, liefst zodra de ring open gaat ik heb gehoord dat het dan meestal erg rustig is dus dan kunje relaxt een rondje rijden lijkt me.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •