25 april was t zo ver. Ik mocht m ophalen: de A4 Avant 1.4 TFSI S-Line Edition met S-Tronic.

Na enige uitleg over hoe en wat ben ik vanaf de dealer naar huis getuft…
Heerlijk rustig en die automaat was na 5 minuten al de normaalste zaak vd wereld.

van een A4 Avant B5 1.8(1998) naar een A3 Sportback 2.0 TDI (2005), een witte A1 1.2 TFSI (2013) naar deze zwarte bolide (2018).

In al die auto's was het genieten, maar deze is toch echt supervet, superstil en supercool. Had ik al Super gezegd

Het stilstaan bij stoplicht was ff wennen, het gevoel dat t ding onder je bips uit door t rood wil rijden was raar en voor mij (immers mn eerste automaat) een onnatuurlijk gevoel. JAAA, er was hulp in de vorm van de wegrijhulp rem…of wat is de originele naam, hoe dan ook met een druk op het rechtse knopje in de middenconsole heb ik rust gekregen bij het stilstaan voor rood licht.
Wat ik alleen af en toe hinderlijk vind is dat hij bij ieder stoplicht afslaat en dan weer aanspringt, vaak als je net stilstaat en 3 sec van te voren afgeslagen is. Kan natuurljk aan mij liggen, zal ook vast wel zo zijn.

Wat een ruimte, ik kan nu alles in de kofferbak mikken zonder de banken plat te moeten gooien zoals in de A1. Voor de zaak naar de groothandel is nu relaxed en niet meer na hoeven denken of ik alles wel mee kan nemen/krijgen.

Met nog een paar vragen terug gegaan en ik ben supergoed geholpen in Eindhoven bij m'n vast dealer. Dat mag ook gezegd worden!

Tot nog toe meer dan tevreden over deze zwarte machine…
Maurice