Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: Audi 80 B3 bj90 1.6

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Overigens bestaat de B3 officieel niet, Audi noemt 'm type 89 (en zonder kommaatje).

    Om even een mier aan te randen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coolkast_Audi80
    toch nog positieve reacties, ik heb zelf de 1.6 B3, helaas vind ik dat de motor net even wat te kort komt aan kracht.
    3e versnelling vind ik echt zeer krachtig.
    Voor de rest is de wegligging heerlijk en kunnen de remmen voor mij ook nog wel wat beter.
    nou naar mijn gevoel is deze 1.6 t/m de 4de versnelling krachtiger dan mijn avant met 2.0 echter de avant is ook een stuk zwaarder
    de remmen van mijn B3 (type89) zijn gewoon geweldig, schijfen rondom en abs

    naar het schijnt nogal bijzonder bij navraag bij diverse garage`s echter ook schreeuwend duur bij reparatie
    in de boeken van verschillende autohandelaren bestaan er geen onderdelen voor de remschijfen achter voor BJ `90 (alleen trommels)

    en ben ik dus voor de schijven en of remklauwen ook aangewezen op de dealer en die heeft er ook moeite mee om de juiste onderdelen te vinden
    (die moesten kontakt opnemen met audi duitsland)

    moest tijdens de APK nieuwe remklauwen op en dat was schrikken
    164,84 per stuk ex BTW :shock: en had er 2 nodig


    (naar het schijnt zijn die van BJ`91 uitwisselbaar met die van een golf BJ`91 heb ik mij laten vertellen maar of het waar is ???)
    Audi Coupe 5S GT 1981 1.9
    VW Polo Classic 1983 1.0
    VW Polo Classic 1984 1.3
    Suzuki Alto 1996 1.0 GA Aut.

  3. #23

    Standaard

    BTW qua de cijfers hè

    8 : MOTOR EN VERSNELLINGSBAK
    7 : WEGLIGGING
    7 : INTERIEUR
    8 : VEILIGHEID
    6 : RUIMTE
    -----------------------------
    7,2: gemiddeld


    maar naar mijn gevoel krijgt iedere audi een 10+ maar ja je moet wel een beetje objectief blijven he

    heb dan ook beoordeelt naar de auto`s die ik ooit heb gehad en of gereden

    en dat is o.a.
    eigen auto`s
    - Opel: Manta B, Kadett C, Omega
    - Ford: Sierra
    - VW: 3x Kever, 2x Golf, 2x Jetta
    - Renault: Clio
    gereden auto`s
    - Renault: megane, 12TL
    - Opel: Kadett D en E, Ascona C
    - Porsche: 944 turbo (proefrit )
    - Datsun/Nissan: Cherry coupè
    - Honda: prelude oud model, accord ong.BJ94

    overigens ik had die porsche bijna gekocht met inruil van Kever BJ`67 en Manta

    hier nog even de gemiddelde cijfers (objectief dan hè) voor de andere merken

    Porsche: 8 (comentaar overbodig)
    VW: 7 (Kever nostalgie en fun, golf super doordauwer vooral GTI en jetta vanwege kofferbak)
    Datsun: 6.7(typisch japans)
    Honda: 6.7(typisch japans)
    Renault 6.5(vanwege de vering vooral bij drempels)
    Opel: 6 (dankzij die omega en manta aut. zo hoog geëindigd)
    Ford: 5- (zijn gewoon zwabber en klapper bakken met totaal geen wegligging)
    Audi Coupe 5S GT 1981 1.9
    VW Polo Classic 1983 1.0
    VW Polo Classic 1984 1.3
    Suzuki Alto 1996 1.0 GA Aut.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groofoo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coolkast_Audi80
    toch nog positieve reacties, ik heb zelf de 1.6 B3, helaas vind ik dat de motor net even wat te kort komt aan kracht.
    3e versnelling vind ik echt zeer krachtig.
    Voor de rest is de wegligging heerlijk en kunnen de remmen voor mij ook nog wel wat beter.
    nou naar mijn gevoel is deze 1.6 t/m de 4de versnelling krachtiger dan mijn avant met 2.0 echter de avant is ook een stuk zwaarder
    de remmen van mijn B3 (type89) zijn gewoon geweldig, schijfen rondom en abs
    Mijn vorige B3 2.0 met een 3A motor was echt een heerlijke auto, een orginele sport edition met rondom schijfremmen en sport onderstel.
    dat rem vermogen was velen malen beter dan mijn 1.6
    en niet traag ook, 1080kg met 115pk, tov mijn huidige 1021kg met +/- 75 pk

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmm, ik vind de remmen van mijn 'nieuwe' 1.8S zeker niet onderdoen voor die van mijn 2.0E. Het maakt, zo heb ik gemerkt, flink uit welke blokken en schijven je gebruikt. Ik ben niet erg onder de indruk van het standaardmateriaal.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Vorige week de Audi 80 1.6 uit 1989 overgenomen van mijn tante (1e eigenaresse). Ik rijd dagelijks zakelijk in een A3 sportback met 2.0 TDI met 2x meer vermogen dan de Audi 80, maar de 80 heeft iets wat de A3 niet heeft: karakter! De 80 wordt onze 2e auto.

    Ik ben serieus verbaasd door de hoge kwaliteit van de Audi 80. Nog geen plekje roest, ook niet onder de auto. Dat verzinken werkt goed! Motor loopt na 22 jaar en 110.000 km nog perfect en de 5-bak schakelt ontzetttend precies. Vermogen van 69pk is niet om race aspiraties van te krijgen, maar voor dagelijks de kindjes mee weg te brengen is het prima. Het werkplaatshandboek heb ik inmiddels gekocht, onderhoud ga ik zelf doen.

    Opvallend vind ik ook de rust in de auto. Eenmaal op snelheid in de 5e versnelling is het een stille auto.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hein Audi Bekijk Berichten
    Vorige week de Audi 80 1.6 uit 1989 overgenomen van mijn tante (1e eigenaresse). Ik rijd dagelijks zakelijk in een A3 sportback met 2.0 TDI met 2x meer vermogen dan de Audi 80, maar de 80 heeft iets wat de A3 niet heeft: karakter! De 80 wordt onze 2e auto.

    Ik ben serieus verbaasd door de hoge kwaliteit van de Audi 80. Nog geen plekje roest, ook niet onder de auto. Dat verzinken werkt goed! Motor loopt na 22 jaar en 110.000 km nog perfect en de 5-bak schakelt ontzetttend precies. Vermogen van 69pk is niet om race aspiraties van te krijgen, maar voor dagelijks de kindjes mee weg te brengen is het prima. Het werkplaatshandboek heb ik inmiddels gekocht, onderhoud ga ik zelf doen.

    Opvallend vind ik ook de rust in de auto. Eenmaal op snelheid in de 5e versnelling is het een stille auto.
    Wat jij zegt over de kwaliteit daar herken ik me wel in.

    Sinds een paar dagen heb ik een Audi 80 1.8S uit 1988 en zowel van binnen als van buiten en qua motor en techniek is de auto (de mijne in ieder geval) nog zo ontzettend goed gezien de leeftijd. Elke keer als ik erin rijd verbaast dat me weer.

    Absoluut een topauto voor weinig.
    Laatst gewijzigd door StateOfMind; 16-03-12 om 21:31.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StateOfMind Bekijk Berichten
    Wat jij zegt over de kwaliteit daar herken ik me wel in.

    Sinds een paar dagen heb ik een Audi 80 1.8S uit 1988 en zowel van binnen als van buiten en qua motor en techniek is de auto (de mijne in ieder geval) nog zo ontzettend goed gezien de leeftijd. Elke keer als ik erin rijd verbaast dat me weer.

    Absoluut een topauto voor weinig.
    Gefeliciteerd met je Audi 80. Ik ben er ook heel blij mee. Als je er netjes mee omgaat, zijn ze praktisch onverslijtbaar. Degelijke 5-bak, motoren die relatief laag belast worden met hydraulische klepstoters en een top bouwkwaliteit. Kwaliteitsonderdelen als lucht/oliefilters en remschijven zijn zeer goedkoop te krijgen bij bv. mister-auto.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Ik ben sinds enkele maanden de enige gebruiker geworden van de Audi 80 (1986) van mijn ouders. En zoals iemand voor mij al zei: je beschrijft precies mijn auto. Ik ben zelf 3 maanden geboren nadat de Audi in ons bezit kwam en ik moet bekennen dat ik echt aan hem gehecht ben. En het zou me heel wat hartzeer opleveren, mocht ik hem moeten wegdoen. Ik heb thuis nooit een andere auto gekend. Later is er nog een Golf 2 1.6 TDI bijgekomen en hoewel die heel wat sportiever reed, rammelde het ding zo hard dat je je in een tractor waande. Nee, geef mij maar de stilte en de rust van mijn Audi 80 1.6.

    In elk geval, veel plezier met je Audi 80!
    Audi 80 B3 1.6 (1986)
    Audi A4 B5 1.9 TDI (1999)

  11. #30
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    De meeste zullen mijn 80 b3 en de historie ervan wel kennen, maar ik heb de mijne nu 6,5 jaar. Overgenomen toen opa overleed.
    Hij heeft de auto toen nieuw gekocht.

    Inmiddels ruim 20 jaar verder zit de originele uitlaat er nog steeds onder en is het een genot om in de auto te rijden. De degelijkheid straalt er nog aan alle kanten af.
    Ondanks dat er wel een paar onderhoudswerkzaamheden aan zitten te komen, is het een zeer onderhoudsvriendelijke auto.

    Het is geen vlotte auto en met zijn verbruik van gemiddeld 1:11 niet echt zuinig.

    Jammer van dit model is de deurbekleding die bij allemaal loslaat, en de lijmlaag van de voorruit die erg lelijk wordt. Maar dat doet aan rijplezier in ieder geval niets af.

    Ik wil het allemaal wel voor elkaar gaan maken. Daarom gaat de 80 binnenkort de garage in als "restauratie" object.
    Wordt tegen die tijd in een ander topic verder toegelicht.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  12. #31
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Op je nieuwe deurpanelen zit de stof nog volkomen strak...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #32
    Audi-power's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.143
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Zelf ook al zo'n anderhalf jaar in het bezit van een type 89 80 quattro. De mijne is uitgerust met de lichtste motorisering destijds leverbaar met quattro. De 1.8 SF carburateur motor. Stoplicht sprintjes kun je wel op je buik schrijven, maar als je 100 rijd trekt ie toch redelijk vlot wel door naar de 120-130 als het moet.

    Remmen absoluut niet over te klagen, schijven voor én achter. Voldoende kracht.

    Verbruik, korte stukjes met rustig rijden ongeveer 1 op 10/11. En lange stukken en netjes 120 rijden heb ik 1 op 13 gehaald. .

    Alleen is mijn tankmeter altijd negatief ingesteld. als de wijzer halfvol 35 liter aangeeft zit er nog wel 45 liter in de tank.

    Voor de rest een top auto.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    98er Audi a4 2.8 5v quattro h5. org. 68.000km (daily)
    77er Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 (hobby)

  14. #33

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Overigens bestaat de B3 officieel niet, Audi noemt 'm type 89 (en zonder kommaatje).

    Om even een mier aan te randen...
    Waar haal je dit vandaan? Op Audi.de is het ook gewoon B3..

    http://trshop.audi.de/konakart/Selec...281986+-+00%29

    Wat betreft die Airbag. Het staat in ieder geval niet in de optielijst van een coupé... Voor zover ik weet had Audi destijds alleen nog Procon Ten. Mischien is er een ander stuur ingezet waar toevallig Airbag op staat, maar niet aangesloten is? En anders een zeer unieke optie lol

    Had zo gauw niet gezien dat dit uit 2005 stamde..maar goed de opmerking blijft.
    Laatst gewijzigd door Bubba; 19-02-12 om 19:27.
    De jager vond de konijn, de konijn vond van niet

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Ik lees hier dat de meeste Audi 80 rijders op benzine gewoon 1 op 11 rijden , nou ik rij met mijn Audi 80 1.8s sport edition uit 1991 gewoon heel makkelijk 1 op 16 ,
    en echt waar dat haal ik gewoon met gemak. Op de snelweg trap ik vaak door tot 180 km/u .

  16. #35
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    Da's mooi.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #36
    JeroenE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    30
    Posts
    408
    Kudos
    36
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 bj90 1.6

    180KM/h en dan 1 op 16? De CW-waarde omlaag weten te schroeven met tupperware en een paar extra versnellingen ingebouwd i.c.m een stel elektromotoren?
    Audi Cabriolet 2.3E softtop 1991

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •