Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: VERSLAG!!proefrijden met een A2 TDI 75pk en een A3 TDI 105pk

  1. #1
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard VERSLAG!!proefrijden met een A2 TDI 75pk en een A3 TDI 105pk

    Ik ben benieuwd, ik geef ook de A2 nog een kans hoor :wink: Ik wil namelijk wel erg graag een audi van de zaak. 8)

    HET 9DE BERICHT IS HET TESTVERSLAG VAN DE A2 TDI 75PK!!!!

  2. #2
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Veel plezier dan morgen.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Wij zijn ook benieuwd.....dus:
    film...foto's...en een paar A4-tjes text :wink:

    Ben benieuwd wat "sneller" rijdt....75pk/lager gewicht of 105pk/hoger gewicht...
    Die lichte auto's voelen vaak erg snel aan ("zippy"..heet dat geloof ik)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Ik vind de A2 een leukere auto, lekker appart.
    Succes met rijden, ben benieuwd welke je voorkeur geniet.

  5. #5
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    nou dat word een leuke audi rijdag .
    veel plezier in de A2 en A3 .












    groetjes jack.
    if you beat the rings then you have i car


  6. #6
    A2-rijder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    84
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Ben natuurlijk niet geheel objectief, maarruh ga voor de A2
    FF serieus, zou zelf ook wel een nieuwe A3 willen leasen, maar vindt en vond de A3 toen ik mocht gaan uitzoeken geen juiste keuze.
    Reden is dat ik een zoon van tien heb, wil het hem niet aandoen om steeds achterin te moeten klimmen.
    Hij vind de A2 beter zitten dan mijn vorige lease-auto, een Passat.

    Anyway, have fun!

  7. #7

    Standaard

    EEnnnn ????

    hoe was het?
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  8. Ad
  9. #8
    audifreakzeeland's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    802
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    simon komt er denk ik niet aan uit welke hij gaat nemen ,hij is nog steeds aan het rond rijden

    gr richard
    de enige echte audifreak uit zeeland

  10. #9
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Ik was zo enthousiast dat ik gelijk maar een weekendje weg ben geweest om af te koelen.

    Nou 's avonds om 19:00 uur afgesproken bij Ames in Ridderkerk, maar al met al was ik al een kwartier te vroeg. Degene die mij kennen zal dat vreemd in de oren klinken aangezien ik doorgaans er een sport van maakt om net iets te laat te komen. :wink:

    Ik reed het terrein van Ames op en zag daar voor de ingang van het karakteristieke audi-dealer-centrum een zeer sjieke audi A2 staan. Het was namelijk een A2 voorzien van het Pro-Line pakket en in de zeer mooie kleur pijnboomgroen-pareleffect. Dat er in de schemering rond 18:45 de A2 de looks verschafte van een koninklijke gedaante. Ik was dus verrast door het effect van deze kleur op de A2 in het donker. (helaas heb ik hem niet in het licht gezien in deze kleur)

    Binnengekomen m'n rijbewijs ingeleverd en we stapten in in de A2, gelijk viel mij de mooie lichte bekleding op. Maar geheel denkend in de geest van Johan Cruiff "ieder voordeel heeft zijn nadeel" kwam ik (of beter gezegd mijn vriendin) tot de conclusie dat dit ook erg besmettelijk is. Gelijk viel mij de kwalitatief goede materialen op, met het afwerkingsniveau wat een audi karakteriseerd. Geen kraakje geen piepje geen rammeltje nee dit is een audi. Ontworpen als audi, gemaakt als een audi en op de markt gezet als een audi. Nee dit is geen audi speciaal gemaakt voor mensen die graag 4 ringen op hun neus willen hebben en waar de kwaliteit op het 2de plan komen. Gelukkig heeft audi zich niet tot deze gedachten laten bewegen zoals een niet nader te noemen merk een ster op z'n neus wel gedaan heeft. Qua kwalitatieve indruk verpletterde hij z'n directe concurrenten wat betreft auto v/d zaak.

    Ja dat is een boel info maar nu nog ff die stoel goed zetten, he daar laat de A2 z'n eerste punten vallen: Ik kon de zitting van de stoel niet kantelen, en dat was wat ik nou juist wilde aangezien m'n bovenbenen zich in de zitting priemde. Dat was niet bepaald comfi. Het was wel enigsinds op te lossen door de stoel verder naar voren te plaatsen. Maar ik zit graag lekker ver van het stuur af. Waarschijnlijk een kwestie van gewenning. Spiegels,ramen allemaal electrisch bedienbaar maar dat mag ook wel voor een auto van 24000 euro. Ook de kaartlees- en instaplampen gaven goed licht. Zo vond ik dat er bij de A2 over meerder details goed was nagedacht.

    Rijden ging lekker, het bochtenwerk schuwde hij ook niet. Ook qua vermogen komt de A2 met een 75pk TDI niks te kort. Omgerekend heeft ie ook een beter pk/gewichtsverhouding dan mijn focus met 90pk TDI. Het motortje (3 cilinder) pakte vlot op maar was wel rumoerig, al is dat niet zo'n irritante brom als in de ford focus. Daarbij pakte de remmen lekker gedoseerd aan. Ook qua veiligheidsuitrusting komt de A2 goed voor de dag: standaar al voorzien van: ABS, ASR,EDS,EBV,MSR. De bak schakelde niet erg soepel en dat ben ik zelf wel gewend aan audi's, maar ook dat is een kwestie van gewenning denk ik. Het zicht opzij vond ik opmerkelijk goed, dan bedoel ik het zicht wat je nodig hebt als je op de snelweg ff iemand in wilt halen en je binnen en buitspiegel en over je schouders kijken meeneemt. In mij ford focus kijk is tegen een raamstijl aan. Misschien dat dit wel op te lossen is met enige Yoga oefeningen maarja zometeen word ik zo flexibel dat ik de zwakke punten van een auto niet maar aan kan geven.

    Onderweg besloten ik en m'n vriendin om de auto ff aan haar ouders te laten zien. Zij waren opslag verkocht door z'n mooie uiterlijk en z'n goede zit. Maar helaas de A2 is er niet in een benzine-uitvoering met automaat. Audi zal hier goed aandoen deze versie aan z'n programma toe te voegen. Aangezien de A2 door z'n hoge instap en goede zitpositie zeker een markt heeft bij de oudere van dagen onder ons die een makkelijke instap en compacte buitenafmetingen van hun auto vragen.

    Terug bij de dealer en enthousiast over de A2 leverde ik de sleutels in om de A3 1.9TDI 105pk Pro-Line te testen.

    Conclusie A2: Wat een geniale auto is het eigenlijk, zo compact en zoveel ruimte. Hoe kan een automerk als audi wat tot nog toe enkel grotere auto's maakte zo'n slim ding inelkaar frutselen? Ook de manier waarop de achterbank in 2 delen er compleet uitgehaald kunnen worden is super-praktisch. En uiteraard zijn de banken nog voorzien van handgrepen ook om een grote ruimte te realiseren.
    Ik ben er bijna van overtuigd dat dit mijn nieuwe auto van de zaak word, alleen komen er dan nog sportstoelen in wat een extra bedrag kost van 680 euro.

    Of gaat de audi A3 roet in het eten gooien

    (TESTVERSLAG VAN DE A3 1.9TDI 105PK VOLGT............)

  11. #10

    Standaard

    Volgens mij was de marketing van de A2 er duidelijk op gericht hem niet als "oude-van-dagen" auto te worden gepositioneerd...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11

    Standaard

    A2 is idd een heel mooie wagen, maar vond 'em eigenlijk toch heel duur hoor als je wat opties wil, mahja, das eigenlijk met elke audi wel zo

  13. #12

    Standaard

    SUPER AUDI A2. :onfire:

  14. #13

    Standaard

    Leuk verslag

    Waneer lomt dat a3 verslag :wink:



    Gr Rein
    If you want to be somewhere fast, take an Audi RS6

  15. #14

    Standaard

    Ja, uiteraard was ook deze keer de passagiersstoel weer voor mij bestemd. :cry:
    Nee hoor, deze keer ben ik wel achter het stuur gekropen. Tijdens de eerdere proefritten had ik daar niet zo'n behoefte aan. Simon laat zich toch niet beïnvloeden door mijn mening wat auto's betreft. Maar ja, dit waren twee hele mooie Audi's dus of het nou zin had of niet: rijden wilde ik deze keer zeker!

    Wat mijn ervaringen betreft moet ik me helemaal bij het verslag van Simon aansluiten. De A2 viel me zeker niet tegen en ook ik was eigenlijk vrijwel direct verkocht. Veel heb ik dus niets op te merken over het geschreven verslag, behalve dan zijn mening over Yoga. Als al je spieren daar echt zo soepel van worden moet ik hem daar toch maar eens naar toe sturen..... :oops:
    Gezocht: RS4 als trouwauto voor 2-9-2005. Wie helpt ons onze droom te verwezenlijken?

  16. #15

    Standaard

    nou simon waar blijft dat a3 verslag ???
    w8 er al een (paar) week(en) op :wink:

    Gr Rein
    If you want to be somewhere fast, take an Audi RS6

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •