Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 141 tot 150 van de 150

Onderwerp: Rij-impressie: Coupé 2.3 20v met chip en andere injectoren

  1. #141
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
    ik zit er al een tijdje over de denken om de 306 van mn vriendin in te ruilen voor een coupe. en als ik deze verhalen zo hoor krijg ik wel heel erg veel zin in een 20V! wat is je ervaring is een 20v veel onderhouds gevoeliger dan een 10v? buiten om al dat tuning gebeuren
    Om ff terug te komen op je vraag:
    Nee, een 20v is niet onderhoudsgevoeliger dan een 10v of een 2.0 of een V6 maar sommige onderdelen zijn wel wat duurder. Simpelweg omdat ze enkel en alleen voor de 7A zijn gemaakt. (lees Hitachi)
    Verder is alles goed te krijgen, zowel aftermarket als 2e hands.

    Een kleine tip: als je er 1 wilt aanschaffen, hou wat xtra geld achter de hand voor kleine dingen zoals draagarmrubbers enzo. Als je niet bang bent voor vieze handen kan je ze relatief goedkoop op de weg houden.

    Aankoopadviezen heb ik genoeg geschreven, ff zoeken :wink:
    thnx, nouhja de kogel is iig door de kerk heb het er gister met mijn vriendin over gehad en de 306 mag ingeruild worden voordeel is dat ik alle tijd heb hij hoeft niet binnen een maand omgeruild ofzo..

    je aankoop adviezen ga ik zo even opzoeken. wat is in jouw ogen een normale prijs voor 20V? 10v zijn er genoeg te vinden voor een redelijke prijs... 20v zijn volgens mij aardig zeldzaam.

    weet je misschien ook wat er allemaal standaard was voor de 20V? die ik gezien heb hadden allemaal leer en stoelverwarming, toeval? hoe zit het met airco, cruise controle en boardcomputer?

    sorry voor het off-topic gaan.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  2. #142

    Standaard Re: Rij-impressie: Coupé 2.3 20v met chip en andere injector

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Zoals sommigen van jullie weten is de 20v onder het mes geweest: Chiptuning by Pedro Hartog en een vervangingkit voor de Hitachi-injectoren (plagiaat by 034EFI ) Het leuke is dat het er onder de kap gewoon standaard uitziet.

    /me is net terug van een flink testrondje. Heb net ff in de buurt de boel onveilig gemaakt op m`n vaste trajecten en (bijna) alles overhoop gehaald wat ik normaal nooit zou doen... [img][http://www.planetsmilies.com/smilies/innocent/innocent0002.gif]http://www.planetsmilies.com/smilies/innocent/innocent0002.gifhttp://[/img]

    Conclusie: Door de nieuwe injectoren is de motor onderin veel eerder bij de les. Het vermogen is behoorlijk gestegen en lekker lineair. De standaard 7A-motor heeft een piek rond de 3500rpm, daaronder issie zowat levenloos. Je kreeg dan echt een schop onder je hol. Nu begint de versnelling bij 2500rpm en trekt strak door, zonder grote pieken of dalen.

    Ik heb dat een paar maal geprobeerd: rond de 2500rpm in 2e versnelling en dan vol op het gas, werd zelfs een paar maal spontaan op wheelspin getracteerd :shock: Ook op de snelweg heb je een betere versnelling. Vroegah schakelde ik meestal terug naar 4 als ik bij 120km/u (3000rpm)wilde accelereren. Dat gaat nu gewoon in z`n 5. Terugschakelen kan uiteraard nog steeds en dan is het echt een beest. Errug lekker.

    Het toverwoord is soepel. Hij doet nog steeds wat hij altijd deed maar nu zoveel makkelijker.

    Voor mij een regelrechte aanrader. Pedro en Pat, bedankt!
    Zou dit ook kunnen werken bij een 2.0 16v motor?

  3. #143

    Standaard

    neen , 't is te zeggen de injectorupgrade is 7A only .
    De 7A is de enige motor die gebuik maakt van de hitachi injectoren .

    Maar ik ben er van overtuigd dat pedro wel een chipje op maat heeft om uit je 16V wat meer pit te puren .

    Neem maar eens contact op met Pedro of met Arlo .
    Arlo heeft ook een gechipte 16V

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  4. #144

    Standaard

    Een kleine correctie: ook de NM (2.0 20v) heeft Hitachi`s, al hebben ze wel een ander p/n dan die van de 7A`s.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Een kleine correctie: ook de NM (2.0 20v) heeft Hitachi`s, al hebben ze wel een ander p/n dan die van de 7A`s.
    je was me voor maar wat is p/n en wat is er anders


    alexander
    coupe 2.oe 5cil 20v nm quattro verkocht


  6. #146

    Standaard

    Part Number?
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  7. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desmett
    Part Number?
    ja natuurlijk :oops:

    ik was alweer veel te moeilijk aan het denken


    alexander
    coupe 2.oe 5cil 20v nm quattro verkocht

  8. Ad
  9. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiquattro20v
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Een kleine correctie: ook de NM (2.0 20v) heeft Hitachi`s, al hebben ze wel een ander p/n dan die van de 7A`s.
    je was me voor maar wat is p/n en wat is er anders


    alexander
    Partnummer idd, en ik denk dat de opbrengst iets lager is.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #149

    Standaard

    Lijkt me ook logisch dat de opbrengst anders is .

    Ik zou het kunnen testen moest ik de beschikking hebben over enkele goed werkende hitachi's van een NM .
    Geen enkele reden dat de zelfde upgrade niet voor deze motor mogelijk is mits er een aangepast bosch equivalent te vinden is .
    99,9% zeker dat dat er idd is .

    Verder veronderstel ik dat de ecu ook anders is , dus als je een chip wil zal dat door pedro op maat moeten gemaakt worden .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  11. #150

    Standaard

    "Even" dit topic doorgelezen, heb toch tijd zat ivm griep, en dat ziet er allemaal indrukwekkend uit. Extra PK's doen me niet zoveel maar wel als ze er onderin zijn en er schijnt behoorlijk meer trekkracht aanwezig te zijn.
    Ziet er allemaal zeer vakkundig uit.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •