Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 60

Onderwerp: Overstuur of onderstuur?

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Had ik dan geen ABS, ASR etc etc ?
    Wel grappig, dat is nu precies de reden dat het autorijden ondanks alle veiligheidsmaatregelen niet veiliger geworden is.

    Je zit nu eenmaal vast aan bepaalde fysieke wetten, en geen ABS, ASR, ESP, EBD en what ever die daar verandering aan kunnen brengen.

  2. #42
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Voor gevorderden? Gewoon een proefrit, de prijs staat nog op de voorruit. Lol.

  3. #43

    Standaard

    Audi doet tegenwoordig z'n best om het onderstuureffect te minimaliseren.
    Dit door o.a. Torsen Quattro met 40/60-verdeling, het optionele sportdiff (wat volgens mij een echte aanrader is!), betere (maar nog niet perfecte) gewichtsverdeling,...

    Voor de liefhebbers van een handrem, tegenwoordig 1 nadeel : handrem is elektronisch d.m.v. een drukknop.

  4. #44
    goforit
    Guest

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Goedenavond heren!Heel in interessant onderwerp,en just voor mensen die diep[hard]gaan en bijna alles eruit halen,en wat ik zoal hier hoor voorbij gaan kan ik dat wel beamen maar geloof mij een roadster is een drama wat stabiliteit betreft,en als dan hard gaat en je krijgt ineens onder/overstuur ...en in een split sec moet je iets doen,ik noem maar geluk hebben,een strakke/stabiele auto zal altijd beter naar je stuur luisteren,maar langzaam maar zeker verander ik steeds wat en heb hem nu bijna als een coupe.Vooral een eigen gemaakte verstelbare trunk brace een verb tussen links en rechts en heb de midden plaat er ook bij aan geschroefd,dus zijwaarts beter en voor/achter dit met meerdere m14 bouten...had best veel onderstuur en nu heel light overstuur/neutraal en veel meer stabiliteit bijna dag en nacht verschil...

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Tja wat zet ik hierneer behalve dat ik het al meegemaakt heb:
    Had bijna een afrit gemist, en remmen heb of had ik geprobeert, en remde ook af, keek op de teller en had 140 erop en zat al bijna in de bocht 180 graden.
    Ik denk op dat moment als ik nou doorrem schiet ik door, dus dan maar het tegenovergestelde, dus gas bij!
    Kom dus uit de bocht met 155 en hij ging erdoor alsof hij niet anders gewend was, ik stond er versteld van, nooit quattro gehad maar weet nou wel wat ik gemist heb!
    Dus word het kritiek dan ben je blij dat je quattro hebt lijkt me zo!
    Niet dat ik het altijd zal doen hoor, sterker nog ik rijd tegenwoordig niks meer, probleem met mijn linkerbeen!
    Laatst gewijzigd door johnny666; 22-09-14 om 21:32.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #46
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goforit Bekijk Berichten
    Goedenavond heren!Heel in interessant onderwerp,en just voor mensen die diep[hard]gaan en bijna alles eruit halen,en wat ik zoal hier hoor voorbij gaan kan ik dat wel beamen maar geloof mij een roadster is een drama wat stabiliteit betreft,en als dan hard gaat en je krijgt ineens onder/overstuur ...en in een split sec moet je iets doen,ik noem maar geluk hebben,een strakke/stabiele auto zal altijd beter naar je stuur luisteren,maar langzaam maar zeker verander ik steeds wat en heb hem nu bijna als een coupe.Vooral een eigen gemaakte verstelbare trunk brace een verb tussen links en rechts en heb de midden plaat er ook bij aan geschroefd,dus zijwaarts beter en voor/achter dit met meerdere m14 bouten...had best veel onderstuur en nu heel light overstuur/neutraal en veel meer stabiliteit bijna dag en nacht verschil...
    Ik begrijp je verhaal wel (denk ik), maar echt fijn lezen is het allemaal niet. Natuurlijk hoeft een bijdrage geen perfect Nederlands te zijn, maar een beetje aandacht aan het gebruik van leestekens etc is toch wel prettiger voor de lezer. Voordeel is ook dat mensen niet zo vlug afhaken.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  7. #47
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    Ik begrijp je verhaal wel (denk ik), maar echt fijn lezen is het allemaal niet. Natuurlijk hoeft een bijdrage geen perfect Nederlands te zijn, maar een beetje aandacht aan het gebruik van leestekens etc is toch wel prettiger voor de lezer. Voordeel is ook dat mensen niet zo vlug afhaken.
    inderdaad. ik wilde eerst nog wat intypen, maar bij nader inzien had ik daar toch geen zin meer in....

    er wordt wel een aardig oud topic afgestoft....

  8. Ad
  9. #48
    goforit
    Guest

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Dat het wat onduidelijk is heren heeft te maken met een school opleiding in Canada,soms zit ik nog te knoeien met het cijfer systeem van Nederland,jullie zeggen bv vierentachtig[84] en in het Engels is het eighty four,wat voor mij veel logischer is,kortom ik denk vaak nog in het Engels en wil je het zeggen in het Nederlands sla je de plank wat mis...So schoot me :-). En ik was in de veronderstelling dat ik niet meer dan 4 of 5 regels mocht gebruiken.Hoezo aan het verdedigen!Nee hoor heren No hard feelings van mijn kant.

  10. #49

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goforit Bekijk Berichten
    Dat het wat onduidelijk is heren heeft te maken met een school opleiding in Canada,soms zit ik nog te knoeien met het cijfer systeem van Nederland,jullie zeggen bv vierentachtig[84] en in het Engels is het eighty four,wat voor mij veel logischer is,kortom ik denk vaak nog in het Engels en wil je het zeggen in het Nederlands sla je de plank wat mis...So schoot me :-). En ik was in de veronderstelling dat ik niet meer dan 4 of 5 regels mocht gebruiken.Hoezo aan het verdedigen!Nee hoor heren No hard feelings van mijn kant.
    Dan valt het best mee hoor . Wat ik dan zou aanraden: gebruik af en toe even een witregeltje. Je mag hier onbeperkt regels gebruiken, dus breek je tekst even op in hapklare brokjes.

    Heb je foto's van je aanpassingen?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #50
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goforit Bekijk Berichten
    Dat het wat onduidelijk is heren heeft te maken met een school opleiding in Canada,soms zit ik nog te knoeien met het cijfer systeem van Nederland,jullie zeggen bv vierentachtig[84] en in het Engels is het eighty four,wat voor mij veel logischer is,kortom ik denk vaak nog in het Engels en wil je het zeggen in het Nederlands sla je de plank wat mis...So schoot me :-). En ik was in de veronderstelling dat ik niet meer dan 4 of 5 regels mocht gebruiken.Hoezo aan het verdedigen!Nee hoor heren No hard feelings van mijn kant.
    Ik hoop niet dat je mijn opmerking verkeerd hebt opgevat. Het was niet mijn bedoeling om je te beledigen of zo.
    Je hoeft je ook niet te verdedigen, je verklaring dat Engels je moedertaal is, is meer dan voldoende.
    Je Nederlands is in ieder geval beter dan sommige proza stukjes die we hier soms hebben mogen bewonderen :-))

    En zoals al eerder gezegd, een paar blanco regels ertussen maakt de boel veel beter leesbaar.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  12. #51
    goforit
    Guest

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Goedemorgen!Bedankt voor de tip,en ja er zijn foto's gemaakt heb ze net op de laptop geplaatst samen met foto's van het nieuwe project.Het "Brembo 8-pot project" zie dat jij/u ook de remmen hebt ge-up-gradeded :-) maak nu even mijn eigen taal haha .Net als met de Rear Trunk Brace heb ik mijzelf in het diepe gegooid,maar realiseer heel goed dat als dit nieuwe project niet voor de volle 100% werkt/veilig is verkoop ik alles weer.En dat moet makkelijk kunnen voor de prijs waar ik het voor heb gekocht,de remklauwen komen zelfs uit Litouwen....

    Heb het net behoorlijk afgestruind maar heb nog niets kunnen vinden over mijn project.Zal even in het klein vertellen wat ik heb gekocht voor dit project,een setje 2 piece discs
    from Rotora 355 x 32 drilled and grooved ,in zeer goede staat met Brembo 8-pot met 4 remblokken per klauw afkomstig van een VW Phaeton W12 uit 2004[nooit gedacht dat ze toen al werkten met 4 blokken per klauw] De mensen uit Litouwen hebben een andere mening over goed werkende remblokken trouwens :-)
    Er zaten 4 van de 16 muurvast heb er nu nog 2 te gaan,zelfs luchtdruk krijgt deze 2 niet los,morgen de bars wat opschroeven.En een stuk of 5 stofhoesjes hebben het loodje gelegd,wel mooi en interessant om dat zo mee te maken,je ziet al een beetje corrosie aan de buitenkant waar het stofhoesje begint[denk dat die zijn ontstaan door vet-verkeerd vet]waar vocht is bij gekomen?En ja hoor je haalt de zuiger er uit en hoesje en ziet het wit[corrosie]op de zuiger en in het hoesje.

    Als iemand weet waar ik goedkoop stofhoesjes kan kopen ga ik alle 16 doen :-) de foto's waar je om vroeg zal ik binnenkort plaatsen en houd jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen .........En Jouw opmerking Madfred neem ik echt niet als een belediging,in fact i like it and i learn from it.Ik hoop dat afentoe een beetje Engels hier niet word bestraft :-) zou zeggen mannen keep on smiling!!Until next week

  13. #52
    goforit
    Guest

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Even een foto van de Rear Upper Trunk Brace......zo heet het officieel..... Rear Under Brace die zijn er ook uiteraard,maar dan ga ik liever voor een setje Anti Roll Bars voor en achter,alleen achter zou je duidelijk overstuur krijgen,bij mijn tt zou ik dan van een 16 mm meende ik naar een 25 mm gaan van een Duits merk.Wat je onder de bodemplaat veranderd zoals brace's en roll bars heeft in het algemeen wat meer nut/effect
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #53

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Mooie remmen hoor! Anti roll bars voegen doorgaans vrij weinig toe aan 'driving fun', vooral aangezien er standaard al vrij dikke bars aanwezig zijn. Of je het verschil van 16 naar 25mm gaat merken weet ik niet; van niks naar 25mm merk je wel.

    Ook de veerpootbrug is discutabel - mijn dieseltje heeft standaard iets dat daarop lijkt, maar of het echt uitmaakt? Daar zijn de meningen erg over verdeeld...

    En ja, hier een Cayenne/Q7 6-pot van Brembo (18Z), met 350x30mm.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Bij mijn Skoda Octavia (voorwielaandrijving) een setje veerpootbruggen er in gezet, plus nieuwe Eibach stabistangen. Voor 25 (ipv van standaard 21 geloof ik) en achter ook 25mm waar standaard geen zit. Gaat nu heerlijk strak door de bocht en is redelijk overstuurd wat standaard alleen maar vol onderstuur was. Staat overigens nog steeds op zn standaard hoge veren en versleten 16 jaar oude dempers.

    Bij mijn 200 TQ nu wel de dempers vervangen die echt niks meer deden voor Bilstein B6. Is wel erg stug ineens haha. Gelukkig helt hij ook minder over in de bochten, maar onderstuur lijkt wel erger geworden. Zijn standaard natuurlijk geen andere stabistangen voor te vinden dus ik ga eens op zoek of er bedrijven zijn die dat kunnen maken want het gaat zeker een hoop schelen als deze er achter ook een heeft.
    Laatst gewijzigd door keesie75; 28-09-14 om 21:06.
    Audi 200 Turbo Quattro 1985 Audi 200 Turbo Quattro 1986
    Audi A8 D2 4.2 1995 Skoda Octavia 1998 Opel Kapitän 1956
    Subaru Impreza 2.0 (binnenkort 2.5) 1996 Subaru Justy 1.2 1996

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesie75 Bekijk Berichten
    Bij mijn Skoda Octavia (voorwielaandrijving) een setje veerpootbruggen er in gezet, plus nieuwe Eibach stabistangen. Voor 25 (ipv van standaard 21 geloof ik) en achter ook 25mm waar standaard geen zit. Gaat nu heerlijk strak door de bocht en is redelijk overstuurd wat standaard alleen maar vol onderstuur was. Staat overigens nog steeds op zn standaard hoge veren en versleten 16 jaar oude dempers.

    Bij mijn 200 TQ nu wel de dempers vervangen die echt niks meer deden voor Bilstein B6. Is wel erg stug ineens haha. Gelukkig helt hij ook minder over in de bochten, maar onderstuur lijkt wel erger geworden. Zijn standaard natuurlijk geen andere stabistangen voor te vinden dus ik ga eens op zoek of er bedrijven zijn die dat kunnen maken want het gaat zeker een hoop schelen als deze er achter ook een heeft.
    ?????
    Onderstuurd bij een TQ lijkt me vreemd zeer vreemd, heb je wel vier dezelfde bandjes rondom?
    En je mag geen angst hebben gas te geven, voor mij was het een hele omschakeling, maar als ik het breekpunt vind denk ik dat ik ga zo ben ik nog nooit gegaan!
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    'T is niet dat hij echt vol rechtdoor schuift zoals de Skoda eerst deed maar je hoort hem zeker wel glijden waarbij de achterkant niet uitbreekt.

    Alle vier de zelfde bandjes met min of meer het zelfde profiel, en netjes op spanning.

    Volgens mij geef ik echt genoeg gas, maar zal nog wel eens wat proberen als het regent.
    Laatst gewijzigd door keesie75; 28-09-14 om 22:22.
    Audi 200 Turbo Quattro 1985 Audi 200 Turbo Quattro 1986
    Audi A8 D2 4.2 1995 Skoda Octavia 1998 Opel Kapitän 1956
    Subaru Impreza 2.0 (binnenkort 2.5) 1996 Subaru Justy 1.2 1996

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesie75 Bekijk Berichten
    'T is niet dat hij echt vol rechtdoor schuift zoals de Skoda eerst deed maar je hoort hem zeker wel glijden waarbij de achterkant niet uitbreekt.

    Alle vier de zelfde bandjes met min of meer het zelfde profiel, en netjes op spanning.

    Volgens mij geef ik echt genoeg gas, maar zal nog wel eens wat proberen als het regent.
    Die afrit bij mij dat was in Belgie Lanaken als je die afrit mist mag je flink wat door rijden!
    En toen had het geregend, regende niet meer maar wegdek was nat, stom want ik had ook achteraf gezien de abs kunnen laten ingrijpen!
    Heb wel pirelli erop p6000 of zoiets!
    Niks van onderstuur of overstuur te merken kan ik alleen zeggen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  19. #58

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    @johnny666: Audi's, quattro inclusief, zijn van nature onderstuurd. Al helemaal die oudere Q's. Die gaan in het grensgebied gewoon over de voorwielen naar voren, zoals te lezen/zien/ervaren in alle reviews. Niets 'vreemd, zeer vreemd' aan. De grens is verder weg dan bij voorwielaandrijvers, puur omdat er minder aandrijfkrachten op de sturende wielen terecht komen. Dat voorkomt gripverlies, en dus houd je langer de juiste koers aan.

    Het *kan* zijn dat je met een dot gas de auto weer de goede kant op trekt, maar of dat vaker zo werkt....ook quattro's vliegen lekker de berm in, en op P6000's op nat al helemaal.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    @johnny666: Audi's, quattro inclusief, zijn van nature onderstuurd. Al helemaal die oudere Q's. Die gaan in het grensgebied gewoon over de voorwielen naar voren, zoals te lezen/zien/ervaren in alle reviews. Niets 'vreemd, zeer vreemd' aan. De grens is verder weg dan bij voorwielaandrijvers, puur omdat er minder aandrijfkrachten op de sturende wielen terecht komen. Dat voorkomt gripverlies, en dus houd je langer de juiste koers aan.

    Het *kan* zijn dat je met een dot gas de auto weer de goede kant op trekt, maar of dat vaker zo werkt....ook quattro's vliegen lekker de berm in, en op P6000's op nat al helemaal.
    Dan heb ik dus schijnbaar het 1000 ste van geluk gehad, als ik dit zo lees had ik ook de auto tegen de rail aan geplant kunnen hebben dan?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  21. #60

    Standaard Re: Overstuur of onderstuur?

    Mwoa, zo erg is 't ook weer niet, het vervelende is dat het met quattro vaak langer goed gaat, en je dus vanzelf harder rijdt op het moment dát het fout gaat. De oudere Q's willen gewoon normaal de bocht om, en vaak gaat dat ook in de regen keurig, aangenomen dat je banden goed zijn. Ga je te hard, dan ga je glijden, easy as that. Soms werkt 't dan om wat gas te geven (de aandrijfkrachten gaan dan naar de wielen met weerstand, waardoor de wielen zónder grip (vaak de een of beide voorwielen) minder te veduren krijgen, waardoor de bocht wél afgemaakt kan worden).

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •