Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 56 van de 56

Onderwerp: Vreemde ervaring benzine vs diesel

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Weet je wat het imho is? Een diesel geeft je een enorme push in de rug en zwakt dan af, totdat je weer schakelt. Benzine is precies andersom: op lage toeren valt het allemaal wel mee maar hoe hoger je komt, des te meer sensatie.
    Interessant uitgedrukt.

    Uiteindelijk gaat het niet om de pk's, de soort brandstof, of weet ik veel.
    Het gaat om de sensatie die je voelt, wanneer je accelereert of herneemt.

    En bij een diesel heb je inderdaad meer dat koppel-push gevoel vanuit de luie fauteuil.

    Bij een benzine heb je gevoelsmatig meer iets van hoe sneller ik ga, hoe meer kracht ik ervaar.

    En zo kan ik mij wel vinden in de stelling van "sportief" in die zin dat je er voor moet "werken" om vermogen te genereren.

    Het is natuurlijk allemaal subjectief :wink:
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
    Uiteindelijk gaat het niet om de pk's, de soort brandstof, of weet ik veel.
    Het gaat om de sensatie die je voelt, wanneer je accelereert of herneemt.

    Het is natuurlijk allemaal subjectief :wink:
    Precies, ieder z`n ding en lol voor ons allemaal.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #43

    Standaard

    Ik had het trouwens over het vermogen dat met of zonder turbo wordt opgewekt, niet of een 1.8T lekkerder rijdt dan een TDItje. Een benzine-turbo is altijd sterker en sneller dan een diesel-turbo van ongeveer dezelfde inhoud. Dat benzine-motoren vaak nerveuzer rijden is duidelijk, dat is een kwestie van smaak.

    Zelf heb ik trouwens niets tegen diesels: heb er jaren met veel plezier in gereden!

    Groet

    Marcel

  4. #44

    Standaard

    Meest voorkomende anti-diesel argumenten zijn volgens mij het geluid, maarja, daar koop je een radio voor, geen auto. Een mooi geluid is imo mooi meegenomen, maar daar houdt het ook mee op.

    En idd het geen vermogen hebben bij hoge toerentallen, in feite wat tenS3 ook beschrijft. Maar in het dagelijkse verkeer trek ik een auto niet door tot 4000+ toeren, en het toerenbereik waar je het meest in rijdt heeft een diesel zn meeste vermogen. Sportief rijden is er niet zo bij met een diesel, maar hij geeft imho zn vermogen op een meer praktische manier af.

    En tsja, dat zijn twee fun elementen die een diesel minder heeft dan benzine motoren, maar ik denk dat de meeste mensen een auto niet voor de fun kopen, maar voor dagelijks vervoer van A naar B, en dan is diesel denk ik een betere keuze.
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klomp
    Maar in het dagelijkse verkeer trek ik een auto niet door tot 4000+ toeren, en het toerenbereik waar je het meest in rijdt heeft een diesel zn meeste vermogen.
    Een diesel beschikt over z'n max. koppel (en niet z'n max. vermogen) bij het toerental waar je het meest gebruik van maakt.

    Het max. vermogen wordt bij de meeste diesels behaald bij zo'n +/-4000rpm!
    [/quote]


  6. #46

    Standaard

    Yep, u hebt helemaal gelijk :oops: Maar je begrijpt wat ik bedoel toch :wink:
    :twisted: A computer beat me at chess once, but it was no match for me at kickboxing :twisted:

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klomp
    Maar je begrijpt wat ik bedoel toch
    Ja hoor :wink:

  8. Ad
  9. #48
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Na jaren van diesel rijden, nu ruim een jaar in een benzine-auto.. laat ik het zo zeggen: de volgende is weer gewoon een dieseltje...

    Je moet wel een bijzonder sterke (lees: dure) benzine auto hebben om het comfort van een reguliere (anno 2006) diesel te evenaren en te overtreffen..
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  10. #49
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi
    ...Je moet wel een bijzonder sterke (lees: dure) benzine auto hebben om het comfort van een reguliere (anno 2006) diesel te evenaren en te overtreffen..
    Waarvan akte. . .
    RS6 C5
    A3 TDIe

  11. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basco
    Ja maar rij maar een na een a6 3.0 tdi in een 3.2 Fsi.
    Ik heb met beide wagens na elkaar gereden...eerst de 3.0 Tdi en daarna de 3.2 FSI. Beide in de A6 met tiptronic en Quattro.
    Wat viel die 2de rit dik tegen! Zo'n 45pk meer, maar o zoveel minder indruk van snelheid of vinnigheid. Ik kies resoluut voor de 3.0 Tdi !

    Ik ben ook enorm tevreden over mijn 2.0 Tdi Quattro (momenteel op zo'n 204pk en 415Nm), hoewel ik ergens toch liever de 2.0T had gereden, maar dat zou, in combinatie met WeCare en dergelijke toch nog een zware extra kost geweest zijn.

    Ik denk dat uiteindelijk, qua sportiviteit en snelheidsgevoel, de turbogeblazen benzinemotor wel bovenaan staat, maar geef mij als allrounder toch maar een Tdi. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik nog niet met de 2.0T gereden heb in de A3...schrik dat ik de mijne daarna wil verkopen denk ik

  12. #51

    Standaard

    [quote="Junni Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik nog niet met de 2.0T gereden heb in de A3...schrik dat ik de mijne daarna wil verkopen denk ik [/quote]

    Jouw schrik is terecht!

  13. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi
    Je moet wel een bijzonder sterke (lees: dure) benzine auto hebben om het comfort van een reguliere (anno 2006) diesel te evenaren en te overtreffen..
    Inderdaad voor alle mensen die geen S6 kunnen betalen is een TDI een hele goeie oplossing.

    Alleen het geluid vind ik bij benzine mooier.

  14. #53

    Standaard

    Er worden hier altijd te pas en onpas allerhande motoren met elkaar vergeleken zoals een 3.0 TDI met een 3.2 FSI dus turbo vs atmospherisch en dat is nooit terecht. Ik rij zelf diesel en benzine en ben er niet uit wat lekkerder is. De eene dag ben ik blij benzine te rijden de andere dag geniet ik van de dieselkarakterestiek.

    Als particulier koper vind ik het belangrijker om auto's a.d.h.v. hun prijs te vergelijken ipv een 2.0 TDI tegen een 2.0FSI of 1.9 TDI tegen een 1.6 FSI af te zetten. Logisch dat dat vergelijk in het voordeel van de TDI's uitpakt. Ik ga echter ook niet de nieuwe 170pk 1.4 TSI vergelijken met de 1.4 90 pk TDI die Audi tot voor kort in de A2 lepelde. Een vergelijkbaar kostbare benzinemotor als dieselmotor zal zeer waarschijnklijk superieur zijn aan de laatste (een mooi voorbeeld hiervan kan wellicht zijn de TSI vs de 1.4TDI). Daar gaat het echter niet om, het gaat om wat je krijgt voor je geld.

    Als (prijs)voorbeeld:
    A3 Sportback 1.9 TDI 105pk 5-bak ambition : 32.640,-
    A3 Sportback 2.0 FSI 150pk 6-bak ambition : 32.540,-

    Ik heb beide auto's gereden en mijn keuze zou in dit geval zijn (en is geworden) de 2.0 FSI

    Ander voorbeeld:
    A3 Sportback 2.0 TDI 140pk 6-bak ambition DSG: 38.040,-
    A3 Sportback 2.0 TFSI 200pk 6-bak ambition DSG: 38.140,-

    Ik vrees dat ik in dit geval voor de TFSI zou gaan.

    Bij de A6 ziet het er echter weer heel anders uit:
    Limousine 3.0 TDI 225pk quattro 6-bak 59.190,-
    Limousine 3.2 FSI 255pk quattro 6 bak 60.290,-

    Zonder vooraf deze auto's gereden te zijn denk ik zeker te weten voor de TDI te gaan.

    Bij lease worden de keuzes natuurlijk op een heel ander basis gemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apolo2
    Er worden hier altijd te pas en onpas allerhande motoren met elkaar vergeleken zoals een 3.0 TDI met een 3.2 FSI dus turbo vs atmospherisch en dat is nooit terecht.
    Nooit terecht zonder naar de prijs te kijken natuurlijk zoals onderaan mijn bericht te zien is dat de TDI goedkoper is dan de FSI....

    [mod:21bac9a411] Even twee één gemaakt[/mod:21bac9a411]

  15. #54
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Na lang twijfelen toch maar een post...

    Het karakter van diesel- en benzinemotoren is zo verschillend dat een vergelijk altijd hinkt.
    Een diesel trekt als een buffel vanuit vrijwel stationair, maar heeft een extreem kleine bruikbare toerenband. Een ongeblazen benzinemotor heeft toeren nodig, maar gaat dan ook van jetje.

    Een bezinemotor van 150 pk is écht sneller dan een 140 pk diesel; al zal het gevoel in de diesel kunnen bedriegen.

    En kijk nou eens naar de laatste ontwikkelingen: een 1,4 ltr twincharger van (af fabriek) 170 pk. Welke diesel wil je daar naast zetten?

    De naam zegt alles: zélfontbrander...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  16. #55

    Standaard

    Yup, ik kan me thuisbrengen in bovenstaande argumenten! Helemaal mee akkoord zelfs.

    Mijn post besprak uiteraard mijn persoonlijke rijsensatie & rijplezier...wat toch enorm doorslaggevend is als je een Audi koopt

  17. #56
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M o0 Ne!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi
    Je moet wel een bijzonder sterke (lees: dure) benzine auto hebben om het comfort van een reguliere (anno 2006) diesel te evenaren en te overtreffen..
    Inderdaad voor alle mensen die geen S6 kunnen betalen is een TDI een hele goeie oplossing.

    Alleen het geluid vind ik bij benzine mooier.
    ik heb dan niet direct geld voor een S6, dus kan ik die niet betalen :cry: .
    maar een diesel is voor mij te duur.

    dus dan maar een 2.4 benzine 8) .
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •