Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Proefrit A3 1.6 en SB 2.0

  1. #1
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Proefrit A3 1.6 en SB 2.0

    Zoow, vandaag was het zover!

    Wij kwamen braaf om 2 uur bij de whealer (dealer) aan, bleek dr niks afgesproken te zijn. Huh... Maar de twee verkopers daar dachten wel wie het met ons geregeld kon hebben, hij legde uit dat die man al 2 weken met zn huwelijk bezig is en dattie heel binnenkort gaat trouwen en dat hij het daardoor misschien vergeten zou kunnen zijn. Geen probleem, mega relaxed, welke willen we proberen? De A3 1.6 FSI of de A3 sportback 2.0 FSI? Nou, kan het allebei? Tuurlijk.

    Allebei meteen naar buiten gereden, groene platen op de gewone A3 1.6, sleuteltje, uitleg, en karren maar. Wat een wereld van verschil... Koppeling, superlicht. Motor hoor je niet stationair... Uiteraard, een verschil van 15 jaar, dan mag je dit verwachten. Reed heerlijk, armsteun is ook lekker makkelijk. En wat een geluid voor de standaard installatie! Natuurlijk een cd meegenomen met wat aangename hardtrance, maar die bass viel enorm mee. Ik had verwacht dat ie wel ging vervormen, maar het bleef heerlijk strak. Alleen viel het vermogen me tegen. 115 pk uit een FSI blok had ik me pittiger voorgesteld. Echt hard trok ie niet door.

    Dus met een bijna lege tank terug naar de dealer (was al bijna leeg, zat nog voor zo'n 100 km in), en de sportback 2.0 FSI gestart. De koppeling was wat gevoeliger, hij sloeg meteen af :oops: Maarja, kan gebeuren. En ik vond het eigenlijk zonde om dr NIET mee naar duitsland te gaan... das toch maar 10 km. Dus, flink doortrekken, wat een verschil! Leek wel het dubbele vermogen voor mijn gevoel. Duitse autobahn op, even de 190 aangetikt. Toen weer remmen om de afslag te halen. Even bochtje scherp nemen, esp lampje brandde even, maar dat kan ook uit. Lekkere wegligging. Voor het stoplicht, plankgas optrekken. Nog even doorslippen in de 2. Dus ook vermogen als je het bijvoorbeeld in de bergen nodig hebt.

    Ook mijn ma heeft er natuurlijk in gereden, en ook die is overtuig door de charme en de kracht van het 2.0 blok (met bijpassende sportback carosserie )

    Offerte laten maken, zoals wij hem wilden hebben kwamen we op 37000 euro uit. Twijfelend tussen de amibition of ambiente, hebben we geen keus gemaakt en van allebei een offerte laten maken. Komt op hetzelfde neer qua prijs, want de Ambiente (of was het nou de ambition grr) heeft al sportvelgen, sportstuur, airco en cdspeler, etc. Die willen we dan gewoon met proline hebben.

    De verkoper heeft ons aangeboden een ritje te sponsoren naar Leusden (correct me if I'm wrong), om daar het hele VAG gebeuren te aanschouwen en vooral, waar het ons dan om ging, het open sky systeem dat mijn ma graag wil zien. Als het bevalt komt dat er nog bij. Maar omdat het zo'n kostbaar systeem is wil ze t natuurlijk wel even graag zien. Dus we krijgen binnenkort een auto van de dealer om naar leusden te rijden en daar het systeem te bezichtigen en nog rond te kijken.

    Hele aardige mensen, verkoper natuurlijk wel gelikt (bijvoorbeeld: Die daklijsten moet je dr eigenlijk echt bijdoen, ze maken de auto helemaal af, anders is het echt zonde), maargoed we konden het overal eens over worden en het viel binnen het budget. Dus nu maar afwachten, even kijken hoe mijn ouders het gaan doen. Dat ie komt staat vrijwel vast, maar wanneer weten we nog niet precies. De bedoeling is wel binnen een half jaar.

    Voor mij een mooie gelegenheid om eens te kijken hoe wat meer pk's rijden (daarvoor was Jack's gechipte diesel toch geschikter, dat was echt fantastisch), en even proeven aan het nieuwste van het nieuwste is wel lekker

  2. #2
    benjamin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Leeftijd
    58
    Posts
    640
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    :foto:

    leuk verslag...
    Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten!

  3. #3

    Standaard

    leuk leuk, gewone a3 spreekt mij best aan... maarre, 370 duizend euro?

    trouwens... mag je wel met groene platen in het buitenland rijden?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  4. #4

    Standaard

    8) Idd een leuk verslag.

    Ik ben benieuwd wat voor opties er allemaal opkomen, zijn die van platina ofzo?
    Offerte laten maken, zoals wij hem wilden hebben kwamen we op 370000 euro uit
    Vind `m aardig aan de prijs, zeg maar :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik dacht dat die van De Mrs. duur was, maar...€ 370k?

    Leuk verslag!
    RS6 C5
    A3 TDIe


  6. #6
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    LOL ja zeik me maar weer af! @TenS3 niet dat je even iets aanpast ofzo... :P Mja 37200 euro incl volle tank

  7. #7
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    je bent inderdaad niet verzekerd in het buitenland met groene platen dus wel risky om dan 190 te tikken, gaaf verslag verder! en goede keuze gemaakt!!
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  8. Ad
  9. #8
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Hebben ze dr niet bij gezegd.

    Maar de weg was leeg dus het leek me niet zo'n ramp. Bovendien rij ik het regelmatig... dus ik weet wel hoe de weg in mekaar zit.

  10. #9
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk verslag.

  11. #10
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Vond nog foto's :P
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #11

    Standaard

    Hehehehe je ouders zijn nu wel een stuk goedkoper uit met een 80... In aanschaf dan, onderhoud valt nog te bezien :wink:
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  13. #12
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    Hehehehe je ouders zijn nu wel een stuk goedkoper uit met een 80... In aanschaf dan, onderhoud valt nog te bezien :wink:
    Mja, voorlopig wel... maar mijn ma wil wat nieuws, nu de kans zich voordoet Maar nu de 80 het weer doet, en ik eigenlijk nog wel wat probleemloze km's voorzie, denk ik dat het nog ongeveer een jaartje zal duren voordat we hem hebben. Kan eerder zijn, kan later zijn, is niet echt in onze handen.

  14. #13

    Standaard

    ik weet er nog wel een te staan met deze specs waar de kop vanaf is ...

  15. #14

    Standaard

    Een 2.0 FSi is wel een goede keuze.
    Ik heb zelf ook deze gehad maar niet de sportsback.

    Een toffe auto, maar ik heb er nooit een binding met gehad zoals mijn andere auto’s dus was snel weg toen de nieuwe A4 uit kwam. Ik ben toen ook nog met Mercedes en BMW gaan rijden maar kwan toch weer op mij Audi uit.

    En mijn A3 koste toen als 1 van de eerste ook al 40.000 euries

    Bas
    Ahh gekken moeten er ook zijn niet dan..........

  16. #15
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterw
    ik weet er nog wel een te staan met deze specs waar de kop vanaf is ...
    Dat klopt, die heeft ze ook al gezien. Hij is echt ideaal, precies wat ze wilt. Maar het is nog even wachten op het geld. Als hij er dan nog is, heb je gegarandeerd een koper....

  17. #16
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Nieuwsflash, de A3 SB van peterw staat op het moment op ons verlanglijstje, we hopen hem rond februari-maart te kunnen overnemen

  18. #17

    Standaard

    hi!

    het kleur op die foto's, is dat dolfijngrijs?

    groetjes,

    Fred

  19. #18

    Standaard

    Ja, dat is dolfijngrijs. een aardige kleur voor een SB. Bij Dolfijngrijs zou ik wel blanke dakrails nemen.

  20. #19

    Standaard

    Ik deel je mening wat betreft de 1.6 FSI, die 115 pk lijk je maar niet te voelen, moet iets te maken hebben met die koppelkromme zoals we eens besproken hebben in een topic in rij-ervaringen.
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  21. #20
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
    Ik deel je mening wat betreft de 1.6 FSI, die 115 pk lijk je maar niet te voelen, moet iets te maken hebben met die koppelkromme zoals we eens besproken hebben in een topic in rij-ervaringen.
    Nee, ik heb nu ook 115 pk, maar zelfs de huidige 80 2.0 van 17 jaar oud rijdt er niet veel minder om... Misschien is de FSI techniek iets meer op zuinigheid en iets minder op felheid gericht?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •