Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: A2, A8, A3, Coupé... en een ouwe 80.

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard A2, A8, A3, Coupé... en een ouwe 80.

    Tja, dan toch maar even mijn ervaringen van vandaag uittikken...

    Naar aanleiding van de meeting van vandaag en de leuke proefritten even een korte impressie van alles wat ik gereden heb.

    -A8 3.7 quattro: bankstel met breedbeeld-TV, leuke programma's ook op die TV. Rijden gaat volkomen vanzelf in deze auto, eenmaal van de parkeerplaats af merk je niet dat je met zo'n lap auto onderweg bent. Alles zit perfect op zijn plaats en je voelt de kwaliteit met elke beweging. Volkomen stil en zonder drama, je moet echt op de toerenteller kijken of de motor loopt. De motor heeft zulke power-reserves dat je echt moet uitkijken, je zit binnen no time op hoogst illegale snelheden terwijl het lijkt of de auto stationair loopt. Wat een superauto!

    -A2 1.4TDI (of was het toch een 14-liter?): Ik had al eens eerder opgemerkt dat de driecilinder TDI zo lekker klinkt. Eenmaal op temperatuur hoor je alleen een fijne roffel en door zijn lage gewicht wordt de auto vlot voortgesleurd. De A2 is een echte Audi: strak op de weg (sorry voor die bocht, Bob!), fantastisch afgewerkt, stil, ruim en strak inelkaar gezet. De stoelen zitten heerlijk, je hebt prima zicht rondom en een lekker ruime cabine. Een auto waarin je forse afstanden kunt afleggen zonder moe te worden, geweldig!

    -Coupé 2.3E: Met afstand de stilste en strakste Coupé waarin ik ooit gereden heb! Geen gerammel en geratel (en de aboriginal met didgeridoo was met sabattical) en als je 'm op zijn donder geeft hoor je ver in het vooronder de heerlijke vijfpitter-roffel. De geweldige staat van deze auto doet geloven dat er dus toch importwagens zijn waarvan de kilometerstand klopt: deze kan gewoon niet meer hebben gelopen! Fijne bak, ik zou er wel aan kunnen wennen...

    -A3 3.2 quattro: Holy cr@p! Dat was schrikken... hoe kan een auto die er van buiten zo beschaafd en rustig uitziet zo'n beest zijn? Even wennen aan de koppeling, dan aan al die power. De 3.2 lijkt een turbo te hebben, maar dan eentje zonder turbogat: de power is er, en blijft maar komen (vergezeld van de beste soundtrack aan deze kant van Eszes' V8 ). Het onderstel is strak maar niet keihard, je kunt ongelofelijk strak en hard de bocht door en motor en aandrijflijn vormen een perfect afgestemd geheel. Een auto om elke dag met plezier in te stappen en forse afstanden te rijden.

    Daarna was het weer even wennen toen ik in m'n 80 1.8S stapte. Absoluut de langzaamste van het stel, stukken minder knopjes en het enige leer zit in het sleuteletui. Maar hij loopt wel heerlijk (en ook bij deze auto moet je op de toerenteller kijken om te zien of-ie loopt, maar dan bij stationair). Deze auto geeft wel aardig aan waar het bij Audi om gaat: auto's die ook na 19 jaar en bijna 300.000 km stil, comfortabel en strak zijn en waarin je zonder problemen honderden kilometers kunt rijden zonder gebroken uit te stappen. Frank en Bob: ik hoop dat jullie ritjes ook plezierig waren. Ik mocht op weg naar huis nog even genieten van het ultieme 'oude schoen-gevoel': zo'n auto waarvan je precies weet waar alles zit, waarvan elke schakelaar blindelings te vinden is en waarmee je rijdt zonder nadenken. En dan die motor...

    Erik, Bob, Frank, Henri: hartelijk dank voor de ervaringen in jullie totaal verschillende auto's, die allemaal een diepe indruk achterlieten. Een favoriet kiezen gaat niet lukken, elke auto doet zeer competent waar-ie voor gemaakt is en laat het ultieme kwaliteitsgevoel achter.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #2

    Standaard

    Hehehe, leuke dag achter de rug jongen?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  3. #3
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Prachtig verslag Tom!
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #4

    Standaard

    leuke lap tekst tom
    ik sluit me hier echt volledig bij aan.
    die roffel van de A2 en alle andere fijne eigenschappen van deze toch wel onderschatte/ondergewaardeerde audi.
    en dan die coupe.
    dit is toch echt wel de haast enige goede import wagen, stil is hij zeker.
    mooie dag was het vandaag.

  5. #5

    Standaard

    Haha, ik heb m'n huiswerk ook net af tom; (zie andere topic) we zijn het over veel dingen eens lees ik al!

    Het was inderdaad een fantastische dag met als leuke afsluiter het gesprek met de (blijkbaar) collega met de CQ in Amsterdam (zie andere topic)

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #6
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk verslag!
    Ik moet ook maar eens mee komen denk ik :wink:

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn auto is beschikbaar voor proefritjes. Niet spectaculair, helaas...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Mijn auto is beschikbaar voor proefritjes. Niet spectaculair, helaas...
    welke van de ....?

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Welke ik dan ook maar bij me heb.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    dan kan ik niet wachten tot je weer met een oudi komt.
    dat wil ik graag ervaren.

  12. #11
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Prachtig verslag Tom en graag gedaan hoor.

  13. #12

    Standaard

    idd mooi verslag , moet de mijne nog tikken :oops:
    die hebben jullie nog te goed .
    morgen maar ff doen , ga nu gauw me bed in


    mvg Erik
    meer paarden onder de kap dan waar ik op kan zitten :-D

  14. #13

    Standaard

    Leuk verslag!
    S6

  15. #14

    Standaard

    Tom, als er ooit een Nederlandse versie van Top Gear op de buis komt zou jij een prima presentator zijn! Kan je ook naar hartelust andere merken afkraken

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joris
    Tom, als er ooit een Nederlandse versie van Top Gear op de buis komt zou jij een prima presentator zijn! Kan je ook naar hartelust andere merken afkraken
    daar heb je helemaal gelijk in joris.

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb geen hekel aan alles wat geen Audi is, hoor... vind het wel leuk om verschillende auto's te rijden en kan ze volgens mij aardig op waarde schatten, als ik na een A8 in een 80 stap is die 80 niet noodzakelijk een waardeloze bak.

    Zou geen vervelende baan zijn...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk verslag 8)

    Hmmm ... zou gerust ook wel een keer in de 3.2 van Henri willen rijden :wink:

    (ik was in Venlo dit weekend...vandaar mijn afwezigheid)
    One liter, driver's licence eater...


  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ik heb geen hekel aan alles wat geen Audi is
    maar je opmerkingen (sarcastische kritiek) over bepaalde wagens bezorgd menig mens de slappe lach.

  20. #19
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Hmmm ... zou gerust ook wel een keer in de 3.2 van Henri willen rijden :wink:
    Kan geregeld worden hoor, no problem.

  21. #20

    Standaard

    Mijn proefritjes bevielen me ook zeer goed....(heb ze beknopt in het Meern verslag getypt.....)

    De A3 van Henrie is gewoon een BEEST, wat een ondeugd! Ding strekt je polsen 2cm langer!

    A2 was een echte verassing....Ik neem al mijn woorden terug ik ooit negatief geuit heb over een A2! Het is een echte audi! rijdt heerlijk.

    De 80 van Tom reed ook lekker relaxed, wel een heel ander karakter als mijn 1.8s....Stuuruitslag moest ik ff aan wennen, die draait/voelt anders dan mijnes! Maar ik voelde me erg thuis in deze 80! En ik vertrok achter de A3 van Henrie maar was toch eerder terug op de zelfde afstand! zegt weer genoeg over de prestaties van de 1.8sjes niet?

    En die die A8..Wat een luxe bak! Voelde me net ff Willem Alexander...
    Alleen jammer dat 'Jack' de rol van 'Maxima' naast me moest spelen op de achterbank! :wink:
    (no offence Jack )
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •