Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 162

Onderwerp: De beroemde 5 cylinder

  1. #21

    Standaard

    Neem dan wel gelijk de goede, een S2 ofzo. Leuk vergelijk voor de TT
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  2. #22
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tt_quattro
    wat is er nu speciaal aan 5 cilinders ipv 4 of 6 ?
    ik kan er als niet-kenner moeilijk aan uit dat een 5 cilinder blijkbaar meer emotie opwekt dan een 6 of zelfs een 8 cilinder als ik het hier zo bekijk.

    ik ben wel eens benieuwd dan als ik jullie zo bezig hoor
    Je moet inderdaad maar eens meerijden met een lekkere 5-pitter.
    Kortom: kom langs op een meeting, helemaal als ik met m'n UrQ kom 8)

  3. #23

    Standaard

    5-cilinder is wel leuk hoor. Maar om heel eerlijk te zijn is het vanaf 5 cilnders leuk ;-)
    De 1,8 zijn ook wel aardig maar missen wat m.i.
    Meeting bezoeken is altijd aan te raden. Er zijn altijd wel wat mensen die je een ritje kunnen geven.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  4. #24

    Standaard

    wat is er nu speciaal aan 5 cilinders ipv 4 of 6 ?
    ik kan er als niet-kenner moeilijk aan uit dat een 5 cilinder blijkbaar meer emotie opwekt dan een 6 of zelfs een 8 cilinder als ik het hier zo bekijk.

    Kijk,,met dat geluid hoef je je radio niet meer aan te zetten,,,Die 5 pitter klinkt gewoon geweldig!

    Maar idd rijdt eens met iemand mee,,,dan wordt het jou wel duidelijk,wat men hier bedoeld,,, :-D

    Gr,,,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tt_quattro
    wat is er nu speciaal aan 5 cilinders ipv 4 of 6 ?
    ik kan er als niet-kenner moeilijk aan uit dat een 5 cilinder blijkbaar meer emotie opwekt dan een 6 of zelfs een 8 cilinder als ik het hier zo bekijk.

    ik ben wel eens benieuwd dan als ik jullie zo bezig hoor
    Da's typisch een vraag van iemand die nog nooit een 5-cilinder gereden heeft :-D . Is een geintje hoor TT, maar wel met een kern van waarheid.

    Zoals ik al eerder schreef is de 5-pitter een karakterblok en alleen daarom al niet echt met andere motoren te vergelijken (hoe goed, snel of krachtig die ook zijn). Het heeft meer met gevoel dan verstand te maken.

    Het is de combinatie van die roffel, dat voelbaar donkere geluid, de souplesse en de trekkracht onderin die imponeert en het hele verhaal van pk's, Nm's, km/l, kleppen per cilinder en weet ik veel, feitelijk overbodig maakt. Zo'n motor, waarvan je gaat glimlachen als je hem start en waaraan je je hifi-installatie ondergeschikt maakt, omdat de mooiste muziek nu eenmaal van onder de motorkap (of uitlaat) komt.


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koepie
    Zo'n motor, waarvan je gaat glimlachen als je hem start en waaraan je je hifi-installatie ondergeschikt maakt, omdat de mooiste muziek nu eenmaal van onder de motorkap (of uitlaat) komt.
    Zo zijn er nog een paar hoor (BMW 6 in lijn, Porsche 6 boxer, Ferrari V8, ...) Allemaal overladen met hun eigen charme en geschiedenis en de Audi 5 in lijn is daar ook een van! Via wikipedia nog een leuk feitje ivm de Audi 5 cylinder te weten gekomen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
    Piëch had a small engineering company in the time between leaving Porsche AG and joining Audi and while there he developed a 5 cylinder in-line diesel engine for Mercedes-Benz. He picked up the concept again after moving to Audi
    Mercedes 5 pitter was dus ook een Audi!
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  7. #27

    Standaard

    Ik wil een 5 cilinder :cry:
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Interessante discussies, ook leuk om te zien dat sommige mensen echt geen idee hebben wat er nou zo speciaal aan is. Als je eenmaal gereden hebt dan weet je dat namelijk meteen!

    maar over cilinders gesproken; ik vond die 3-cilinder ("de V3") uit m'n A2'tje ook altijd wel een lekkere sound geven, niet echt zo "dieselig"; de Golf is echt weer zo'n echt diesel soundje, wel leuk, maar erg standaard.

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Oneven cilinderaantallen geven een lekker geluidje. Ik heb nog eens een paar weken een Suzuki Swift driepitter gehad, als je die voluit reed klonk-ie fantastisch.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30

    Standaard

    Dat zal het wel zijn tom!

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #31
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Is er hier iemand die iets te melden heeft over de onderlinge verschillen tussen de verschillende 5-cilinders? Zo vond ik mijn oude KP (2.0E) een stuk pittiger dan de 2.3 (NF) die ik nu heb. De 2.3 roffelt daarentegen wel dieper, maar doet wat trager aan. Kan inbeelding zijn hoor. Heeft in elk geval wel een veel langere adem dan de 2.0 8)
    Audi 100 quattro 11/85
    Audi A3 Ambition Proline Plus 05/14

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Latere Audi's zijn wat beter geïsoleerd dan eerdere, daardoor lijken ze minder snel... maar mijn eerste 90q (1987) was sneller dan mijn huidige (1988) en da's het gevolg van een tammere nokkenas in de latere NG's.
    In zo'n luxe, stille auto is de snelheidsbeleving ook wat anders...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koepie
    Da's typisch een vraag van iemand die nog nooit een 5-cilinder gereden heeft :-D . Is een geintje hoor TT, maar wel met een kern van waarheid.
    Daar sluit ik me bij aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koepie
    Zoals ik al eerder schreef is de 5-pitter een karakterblok en alleen daarom al niet echt met andere motoren te vergelijken (hoe goed, snel of krachtig die ook zijn). Het heeft meer met gevoel dan verstand te maken.

    Het is de combinatie van die roffel, dat voelbaar donkere geluid, de souplesse en de trekkracht onderin die imponeert en het hele verhaal van pk's, Nm's, km/l, kleppen per cilinder en weet ik veel, feitelijk overbodig maakt. Zo'n motor, waarvan je gaat glimlachen als je hem start en waaraan je je hifi-installatie ondergeschikt maakt, omdat de mooiste muziek nu eenmaal van onder de motorkap (of uitlaat) komt.
    Ook hier sluit ik me bij aan, en ik moet eraan toevoegen dat de 5 pitter de eerste motor is die me niet opzweept tot veel te hard rijden, een 4 pitter rijdt ik consequent te hard mee, ook een kwestie van gevoel, maar zeker ook van geluid en karakter. Eerlijk gezegd vind ik het rijden met een 4-pitter weinig uitdagend nu ik de 5-pitter gewend ben...

  15. #34

    Standaard

    ennuh Dara,

    Veel rijplezier met je nieuwe aanwinst, en dat gevoel met die radio, dat is volkomen normaal, bij mij gebeurde precies hetzelfde als bij jou

  16. #35

    Standaard

    Ik koop een c4 2,3 1993 maar heb een vraagje..;-)

    me broer heeft een Saab 9000 2,3 16V 4cil 107kw
    *zou die c4 onder die saab doen wat denken jullie qua snelheid en optrekken..?

    gr Sander

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De top van de Saab ligt 8 km hoger en 0-100 gaat 0,2 s sneller.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37

    Standaard

    owh jahh dan is die audi c4 2,3 behoorlijk rap
    zo hey dankje voor de info,,;-)

    gr Sander

  19. #38
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je kunt het allemaal vinden op autoweek.nl, onder 'Carbase'.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #39

    Standaard

    owh okeey dankjewel

    Gr sander

  21. #40
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    ik ben ook verslaafd aan de 5 pitter... ik rij momenteel mijn 3e 5 pitter coupé... ik heb um (toen ik in een dipje zat) een aantal keren te koop aangeboden,maar hij gaat er dus niet meer uit

    en na 280.000 km op de teller loopt ie nog perfect.. de auto ziet er zelf ook nog mooi uit



    5 cilinders zijn gewoon geweldig
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •