Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 162

Onderwerp: De beroemde 5 cylinder

  1. #1

    Standaard De beroemde 5 cylinder

    Hey,,,Allemaal,,,

    Ik ben nu al een paar dagen in het bezit van een Audi 100 2.3E,en ik moet zeggen,,,Wow wat een geweldig motorblok!
    Als je weg rijdt en een beetje gas geeft produceerd het motortje echt een geweldig geluid,en een ongeevenaarde kracht in het lage toerenbereik,en dat terwijl het practies stil blijft in de auto,zelfs op hooge snelheid.

    Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer content ben met mijn nieuwe aankoop,en dat dit toch wel voorlopig even een blijvertje is.

    Gr,,,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  2. #2
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Lekker he? 8)
    Audi 100 quattro 11/85
    Audi A3 Ambition Proline Plus 05/14

  3. #3

    Standaard

    idd een erg leuke wagen , heb een tijdje terug het eens mogen ervaren in de wagen van joris.

    mvg Erik
    meer paarden onder de kap dan waar ik op kan zitten :-D

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb ook onlangs een C4 2.3 mogen rijden en ben het helemaal met je eens, heerlijke motor die perfect past bij de auto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    die van mij is dan wel geen 2.3 maar ik ben het met je eens hoe geweldig het geluid is van de 5 pitter


    alexander
    coupe 2.oe 5cil 20v nm quattro verkocht


  6. #6

    Standaard

    De 20v`s zijn nog net ff lekkerder ;-)

    Maar idd, het zijn zeer plezierige blokken. Ik geniet nog elke dag.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7

    Standaard

    Het zijn idd erg fijne blokken. Na een uitstapje naar een 4 ben ik met hangende pootjes terug gegaan naar de 5 cilinder
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Welkom bij de verslaafden!

    Grappig dat iedereen er wel zijn mening over heeft, totdat men eens met een 5-pitter gereden heeft. Dan zijn de meesten wel "over". Jammer dat Audi ze niet meer maakt...
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  10. #9
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Mwaaaa, een 6 cilinder in een 100 is ook geen onplezierig iets. Heb niet meer zoveel met 5 cilinders de laatste tijd...... :-D .

    Nog ff geduld hebben /me, dan heb je er ook weer een . Sta te trappelen om weer eens een eigen 5 pitter in toom te mogen houden. Zal altijd op nr. 1 blijven staan op motorisch gebied :wink: .

    @Dara; Welkom terug overigens. Heb nog aardig wat info over het AAR blok uit je 100 liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
    Koekje erbij?

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ik heb ook onlangs een C4 2.3 mogen rijden en ben het helemaal met je eens, heerlijke motor die perfect past bij de auto.
    Ik ook ... en een coupé B3 en een Urq. En het blijft gaaf klinken !

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Tuurlijk is een 6-pitter ook prachtig en die kunnen ook onwijs mooi klinken. (Helemaal die van BMW, auw...), maar die Audi-5-pitter is gewoon een "karakterblok". Een lekker roffelende goeie ouwe lobbes, waar je lekker mee onderweg bent, die altijd in is voor een tussensprint, maar zich net zo graag met 50 in zijn 5 laat cruisen.

    Ik vergelijk het een beetje met wat de luchtgekoelde boxer voor een 911 is. Zo'n blok doét je gewoon iets.
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  13. #12
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Een 'normale' 5-pitter klinkt al erg lekker maar als ze ook nog eens bijgestaan worden door een turbo is het geluid helemaal geweldig!
    De (standaard) uitlaat roffelt nog dieper, nog donkerder.
    Gewoon absoluut verslavend!
    De radio heb ik dan ook bijna nooit aan; de muziek zit voorin.

    Van de zomer toch maar eens een microfoon boven de uitlaat hangen om wat kippenvel creerend geluid op te nemen 8)
    (mooi als ringtone op je mobieltje)

  14. #13

    Standaard

    Heb nog aardig wat info over het AAR blok uit je 100 liggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
    Graag !,,,,ik ben gek op info,,,en dacht eerst dat er een NF-blok in zat of zo,,(had iets gelezen over de K-jettronic,en spinnekop)

    Ik heb nog niet op het blok zelf gekeken wat de motor-code is,,,maar neem het natuurlijk zo van jou aan dat het een AAR blok is.

    Het gekke is,,,hoewel ik verslaaft aan muziek ben in de auto,,,steeds meer de radio niet aan hebt,,,en gauw geneigt ben het gas iets dieper in te trappen,,,daar je dan dat mooie diepe geluid hoort,,,en idd 50 a 60 in z'n 5 is geen probleem en ik verbaas mij hoeveel trekkracht je dan hebt,en hoe snel je dan op 100 zit,,,moet echt wel oppassen voor te hard rijden ! :shock: :shock: :shock:


    nou bij de eerst volgende meeting kom ik hem showen! :-D

    Gr,,,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zaterdag over een week in De Meern, dus?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    5-cylinder werkt verslavend! Zo een lekkere brul en karakter met hopen. Het knapste is de pit bij lage toeren!
    Quattro Powaa

  17. #16

    Standaard

    jaja.... 8)

    Ook ik ben toch wel een onder de indruk van mijn 5 cilinder icm de uitlaat...

    Ik hoop dat als de auto door de RDW heen is en er misschien nog een beetje geld is voor RVS uitlaat en hopelijk geeft dat een nog mooier geluid?:roll:

    Groete Ron

  18. #17

    Standaard

    Ik heb een jaar of 2 geleden een Passat V5 170PK gehad, dat vond ik tot nu toe een van de meest indrukwekkende motors met een heerlijk geluid. Maar toen ik 1/2 maart mijn cabrio kreeg met de fameuze 2.3...dat was nog net wat mooier...en zee karakteristiek.

    I'm a happy man...

  19. #18

    Standaard

    Onze 80 CD 5S dat is pas karakter. Dat is de kleinste 5 cilinder die Audi ooit gebouwd heeft een 1.9 liter en ik vind daar zit het mooiste geluid in lekker rauw.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  20. #19

    Standaard

    wat is er nu speciaal aan 5 cilinders ipv 4 of 6 ?
    ik kan er als niet-kenner moeilijk aan uit dat een 5 cilinder blijkbaar meer emotie opwekt dan een 6 of zelfs een 8 cilinder als ik het hier zo bekijk.

    ik ben wel eens benieuwd dan als ik jullie zo bezig hoor

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Maak maar eens een proefrit...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •