Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 258

Onderwerp: Audi 80 2.0E (1989) en meer type 89s... een zoektocht

  1. #1

    Standaard Audi 80 2.0E (1989) en meer type 89s... een zoektocht

    Nou, gisteren was het dan zover, ik ging kijken voor mn eerste eigen Audi. En dat doe je natuurlijk niet zomaar, dan neem je eerst een expert in de arm, dus ging Tom met me mee!

    Na een hoop fileleed ( :-? 't was verschrikkelijk gistermiddag) eindelijk op weg gegaan naar Alkmaar.

    Aangekomen stond de auto al klaar voor ons; ik had afgelopen vrijdag al even een blik geworpen op de bolide, maar toen stond die dus nog ergens achteraf, ingebouwd, stoffig, "bevogelpoept" in een hoekje, gelukkig was die nu opgelapt en klaar om mee te rijden!

    Het gaat dus om een Panthero-Black metallic Audi 80 2.0E uit 1989, met 192.000 km op de teller. Verder zaten er 17-inch speedline velgen onder, (met versleten banden), een 90-achterbalk tussen de lichten en B4 avant achterlichten. Vooraan (met enige huisvlijt) waren er een andere grille ingezet en ronde koplampen.

    Meteen even een rondje gemaakt om de wagen; ik vond 'm er gaaf uitzien, maar dat was ook exact de reden waarom Tom mee was, die heeft namelijk wel een realistische kijk op dat soort dingen ... :-D

    Een rondje om de auto leerde ons:
    - schade aan het voorscherm, reeds geroest, moet dus gespoten
    - voorkoplampschermpje gebarsten
    - ringen die met een touwtje aan de grille vast zitten :-?
    - schade en roest op de - al een keer vervangen - motorkap
    - inbraakschade aan de linkerdeur, met enige huisvlijt geplamuurd
    - Bij het starten: uitlaat lek :roll:
    - Nog een deuk in het andere voorscherm

    Nou, niet zo mooi allemaal dus, maar toch maar even rijden. Eerst heb ik Tom maar even achter het stuur gelaten. Die was meteen in z'n nopjes met de extra PK'tjes ten opzichte van z'n 1.8s'je :-D

    De auto was wat nukkig met rijden door de slechte uitlaat, maar verder reedt die goed en ook de remmentest ging prima, geen scheeftrekken. Even een stukje getoert en toen van plaats gewisseld, mijn beurt.

    Echter bij het wisselen liep ik achter de auto om en zag ik er behoorlijk grote witte rookwolken uitkomen, die ook niet zo'n best geurtje hadden. Kijken we zo even naar..

    Nog even gereden, heel wat anders zeg, ben nog nooit zo'n oude auto-rijder geweest, maar dit rijdt wel gaaf hoor! Lekker veel power, relaxte stoelen, ja hier kan ik wel aan wennen. Alleen de versnellingsbak was even wennen voor mij. Ook benzine was weer even een openbaring, wat rijdt dat toch eigenlijk lekker zeg, wauw! Heb de smaak weer te pakken!

    Teruggekomen de motorkap nogmaals opgentrokken en wat olie in de koelvloeistof leert ons dat er waarschijnlijk een koppakking uit ligt. Conclusie werdt dus: laten staan, want dit gaat minstens zn aankoopbedrag nog eens kosten in versleutelen, en voor dat zelfde geld heb je een veel betere 80 ergens anders.

    En dus hebben we 'm laten staan; ik ga de auto zo afbellen en die gaat dan waarschijnlijk naar een (ongelukkige...) rus of pool ben ik bang. Ik heb nog een fotoreportage (door Tom geschoten), echter moet ik even wachten tot ik donateur wordt, dus die houden jullie tegoed van me.

    Tom: Hartelijk bedankt voor de hulp, je hebt me een flinke miskoop bespaard, ben ik erg blij mee!

    Dus helaas nog geen Audi ... maar:

    The search continues!

    Grtz
    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Graag gedaan Bob! Wielen waren trouwens 17" TSW Evo, als ik me niet vergis...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Oja, klopt, was het weer even kwijt!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dan doe ik de foto's maar even:





    Ziet er zo best leuk uit... dikke wielen, bijzondere lampjes, witte richtingaanwijzers voor en rode achter, spoilertje...
    Ik heb het kenteken maar laten staan, dat wordt waarschijnlijk vandaag toch vervangen door exportplaten.


    Roest? Aan een gegalvaniseerde auto? Ook de motorkap had nog wat roest...


    De kippen lopen vrij rond.

    Knap stukje archeologie

    Hobby-Bob

    Zie je, Matthijs?

    Geen strakke velg onder de auto


    Halfords tuning (dit rijdt beroerd!)


    Perfecte Serret velours, geen slijtage te vinden

    Redelijk lage kilometerstand
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Looks are deceiving (van een afstand)!

    Oei, dat dichtgeplamuurde handgreepje...Ik was al omgedraaid! Da's teveel voor mijn oogjes! :shock:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dito. Ik stapte uit Bob's Golf en zag die roestplek op het voorscherm. Was bijna meteen weer ingestapt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    lol @tom voor foto achterlicht :-D

    Magoed, dit is dus exact de reden dat ik nooit meer stad en land zal afrijden om een auto te bekijken. Voor je het weet heb je weer een tank leeggereden en dat maakt een auto zeker in deze prijsklasse al gauw 10% duurder... De meeste typ89's zijn verre van perfect, je zult altijd wel een deukje, kras, schadetje e.d. tegen komen. Misschien is het verstandiger om naar een B4 te gaan kijken, die zijn volgens mij vaak nog een stuk netter (en duurder, da's waar).
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  8. Ad
  9. #8
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    tjah jammer, persoonlijk vind ik de velgen, koplampen en grille ook niet bepaald mooi.

    maar is dit niets voor je: http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=22722

    80 sport edition voor 800 euro... mooie velgen, mooi interieur met de extra meters. als die in technische redelijke staat is is het een koopje lijkt me.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  10. #9

    Standaard

    Vind deze te mooi bijna..Straalt gewoon 'neem me mee' uit!

    http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s...2hVLDs%3D&df=1

    Oeps..okee, dat dacht iemand anders dus ook! Het was een rode 2.0 Sport Edition.. in prachtige staat
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    In Bob's instructie staat dat het geen rode mag zijn...

    En een nette B4 moet nog minimaal 2500 euro kosten, da's het dubbele van het budget. Er zijn echt wel goede type 89s te vinden voor dit geld, ik heb er zelf genoeg gezien en gekocht. Probleem is alleen wel dat een op deze manier gepimpte 80 meestal op een bepaalde manier is bereden, en dat laat zijn sporen na.

    Ik vind 950 euro voor deze auto zwaar overvraagd, mag niet meer dan 400 kosten in mijn ogen. Ik kijk nu rond voor een iets meer standaard ogende 80, daar heb ik betere ervaringen mee. Marktplaats afstruinen voor pimp-spullen kan altijd nog.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    maar die sportsedition die ik post is groen... niet rood best een mooie kleur, en volgens mij geen gekke prijs voor een type 89.

    @franx die van jouw is inmiddels verwijderd van mp... snel gegaan.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
    @franx die van jouw is inmiddels verwijderd van mp... snel gegaan.
    Dat was een schoonheid! Die had echt iets!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
    maar die sportsedition die ik post is groen... niet rood best een mooie kleur, en volgens mij geen gekke prijs voor een type 89.
    Iets zegt me dat hier ook nog heel wat aan moet worden gedaan. We zullen het bekijken.

    Die rode Sport had ik ook gezien, zag er inderdaad goed uit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
    maar die sportsedition die ik post is groen... niet rood best een mooie kleur, en volgens mij geen gekke prijs voor een type 89.
    Iets zegt me dat hier ook nog heel wat aan moet worden gedaan. We zullen het bekijken.

    Die rode Sport had ik ook gezien, zag er inderdaad goed uit.
    zou kunne... eerste en laatste post in dat topic zijn ietwat tegenstrijdig

    magoed een Sports edition is het ook een klein beetje meer waard om nog op te kanppen dan een "gewone" 16v.

    liefde maakt iig blind gleukkig had bob jouw mee genomen anders had hij nu die zwarte 16v voorgesteld in de showroom
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  16. #15

    Standaard

    voor dat geld mag er wel wat aan gedaan worden
    is maar net hoeveel werk het is en of (hobby)Bob-A2 er de faciliteiten voor heeft

  17. #16

    Standaard

    Ik denk niet dat Bob blind is...Hij heeft een goed brilletje!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Chaos: Was 'maar' een 8V, op zich trouwens een prima motor en de onderdelen zijn wat goedkoper en makkelijker te vinden dan voor de 16V.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Ik denk niet dat Bob blind is...Hij heeft een goed brilletje!
    ja maar ik dacht dat hij vandaag zijn roze bril ophad?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Chaos: Was 'maar' een 8V, op zich trouwens een prima motor en de onderdelen zijn wat goedkoper en makkelijker te vinden dan voor de 16V.
    ah my mistake 8V... 8)
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.860
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Daarom is het altijd een goed idee om iemand mee te nemen naar een proefrit die geen belang in de zaak heeft, en om meer auto's te rijden voor je koopt. Je bent al snel geneigd om over fouten heen te kijken...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard

    Thanks voor alle reacties guys! Zit nog even te denken aan een opmerking van iemand: "Hij redt het nog geen 2 maanden zonder Audi, let maar op...." Lijkt erop dat je gelijk gaat krijgen!

    het beestje was er idd niet zo best aan toe, heb 'm zojuist afgebeld. Garagehouder wilde nog weten wat ik er wel voor wilde geven, maar helaas, ik wil 'm gewoon niet.

    Jammergenoeg zaten er ook gewoon heel veel leuke delen aan, dat maakte het wel een beetje tot een afknapper, maarja.

    Een B4 wordt ben ik bang wat te duur idd, ik vind een leuke type89 ook wel gaaf hoor! En dan ben ik idd op zoek naar een 2.0 motor, 8 of 16v maakt me niet zo heel veel uit, doe maar de vriendelijkste en makkelijkst onderhoudbare :-D ( /me is niet zo'n sleutelaar)

    Die sportedition vind ik zeker wel leuk, heb ik ook al over gesproken met de eigenaar, moet ik alleen nog even over denken.

    @Tom: die zwarte B3 die je me gisteren nog had gemaild, wauw, die is echt mooi! Misschien moeten we daar even actie op nemen? Is wel een eindje rijden helaas, maar toch, lijkt me wel de moeite waard (is die ook panthero, voor zover jij kunt zien?)

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •