Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: De vuurproef (het vervolg): Reis naar Roemenie en terug

  1. #1

    Standaard De vuurproef (het vervolg): Reis naar Roemenie en terug

    Hoi allemaal,

    Hier het vervolg op de thread "De vuurproef".

    In totaal heb ik de ongeveer 2½ week dat ik weg was, ruim 5000 km gereden. De tijd in Roemenië bracht ik door in Ploiesti, Boekarest en de bergen (ik heb in roemeneie veel vrienden wonen en heb er weer een flink aantal ontmoet).

    De auto heeft zich prima gehouden en dat op wegen die soms het predikaat "weg" absoluut niet waardig zijn (veel kuilen en gaten in het wegdek). De hoofdwegen vallen wel mee, maar secundaire wegen zijn daar vaak een puinhoop om over sommige straten in steden maar te zwijgen. Enige "schade": een half litertje motorolie. Gemiddelde verbruik: zo rond de 1 op 13, niet verkeerd (Audi 80 2.0).

    Hoop binnenkort weer te gaan en dan zeker weer met de auto.

    De ironie wil dat me in nederland door een onverlaat de buitenspiegel van de auto wordt afgereden en dat me in Roemenië niets gebeurt.

  2. #2

    Standaard

    't Zijn degelijke bakken, die 80's. Mooi dat je er niets aan gehad hebt onderweg! Zag je in Roemenie verder nog veel 80's?
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #3

    Standaard

    Hoi,
    m'n pa had tot voor kort een eigen zaak in Roemenie en ik gaf hem ooit mijn 100 typ44 mee omdat hij op dat moment zonder wagen zat.En wat een avntuur moet dat geweest zijn.
    Hij reed er ginds mee door een zogenaamd putje in de weg,bleek een gat van 2 op 3 meter te zijn.Gevolg:veerpoot doorgeschoten en krom,voorwiel zo'n 3cm achteruit,voorruit gebarsten,schakelmechanisme stuk en 2 banden kapot+een velg.
    Nu zou je zeggen dat hij de wagen ginds achterlaat maar nee hoor,twee banden laten monteren en terug naar huis dan maar,zonder koppeling.
    En joepie,24 uur later staat ie weer voor m'n deur met mijn 100, of met wat er van overschoot.Ik heb hem dan maar verder afgebeuld op de speedway want veel kon ik er verder niet meer mee,spijtig genoeg.
    Gelukkig heb jij wel meer geluk gehad met de jouwe,voor mij hoeft Roemenie in ieder geval niet meer,dank u

    jurgen
    AUDI RULES

  4. #4

    Standaard

    Duitse degelijk hé........

    Moet je niet proberen met een modere Audi volgens mij!

    Daar kan te veel aan kapot.


    Basco
    Ahh gekken moeten er ook zijn niet dan..........

  5. #5

    Standaard

    Tja,denk ik ook wel,als je zoiets voor hebt met een moderne wagen zit je serieus in de problemen volgens mij.
    En takelen gebeurt ginds ook nog met paard en kar,dus....................
    AUDI RULES


  6. #6

    Standaard

    Zolang er geen electronica geraakt is, lijkt me dat een moderne wagen er ook wel tegen moet kunnen. Veel hangt natuurlijk af van een hop factoren zoals oa kracht en richting impact...
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  7. #7

    Standaard

    ja,klopt wel wat je zegt,maar ik wil wel eens zien hoe je wagen er dan uitziet als je er dan nog even 2500km mee moet afleggen voor je thuis bent.Mijn Audi kon ook naar de schroot maar rijden deed ie nog wel.
    Alles hangt natuurlijk af van hoe en wat je raakt dat klopt,maar toch.....
    Op nieuwere wagens wordt toch veel meer plastic en andere kunststoffen gebruikt he.
    AUDI RULES

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Klopt dat er meer plastic ed wordt gebruikt, maar dit lijkt me niet echt het geval te zijn bij de ophanging.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  10. #9
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk om je ervaringen te lezen, ik ben een aantal keren naar Roemenie gereden (Timisoara, Brasov) met oa een een Audi 80 2.6E, de auto heeft het daar onderweg geweldig gehouden, geen centje pijn (behalve mijn portefuille, 1:9 en een bekeuring in Hongarije (bijna 40 te snel, €50) en een bekeuring in Roemenie (20 te snel in de bebouwde kom...€ 10... dat zijn nog eens prijzen ). Anders dan een andere auto die ik daar eens naar gereden heb, een Renault Laguna die in een week tijd 3x naar de garage moest vanwege kromme velgen, uitlijning etc. En die auto was nog geen jaar oud! Maar ja, auto van de zaak en geen keus.....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •