Vanwaar de eerste schrik over de velgen?
Ze lijken mij erg mooi, overweeg ook sterk ze te nemen, maar heb ze nog nooit in het echt gezien.
Ben benieuwd....
Vorige vrijdag mijn A5 SB gaan halen.
Ik heb gekozen voor:
- 2.0 TDI 163PK Multitronic: Alvast geen spijt van, zeker niet als je de combinatie neemt met Audi Drive Select en alles op sport zet :-)
Gewoon, cruisen en dergelijke geen probleem. Multitronic kan ik alleen vergelijken met de DWG bak van Mercedes, en moet zeggen dat de Audi bak echt wel aangenamer is.
- 19" 10-spaaks Design velgen: Eerst wat schrik, achtraf gezien voor niks nodig!
- Moessongrijs: Om eens geen Daytona te kiezen ;-) en uiteindelijk vind ik het zelf heel knap...
- Bi-Xenon+ pakket met LED: geen enkele spijt van, 's avonds/'s nachts doet de Bi-Xenon zeker zijn job, overdag zijn de LEDs uiteraard zalig mooi! (Ik kijk er nog altijd van op als ik een andere A5 Faclift als tegenligger zie afkomen, zaaaalig!)
- Audi Music Interface: leuk, werkt goed icm iPod en iPhone, maar ben wat teleurgesteld in het fit dat, wanneer je het contact uitzet en terug aanzet de iPod terug bij het eerste nummer uit de eerste afspeellijst begint, en niet gewoon verder gaat? JAmmer, was veel aangenamer geweest...
- BT met extra SIM en WiFi: BT geen enkel probleem met iPhone 4s, WiFi koppeling en Bluetooth Media koppeliing werkt perfect, alleen is het geluid van de iPhone weg (bijvoorbeeld iCoyote) als deze gekoppeld is met Media via WiFi of BT... Extra SIM nog steeds niet kunnen uitproberen, dus nog geen ervaring met Google Earth...
- Milano Leder zetels zitten goed, aangenaam, zetelverwarming nog niet geprobeerd en de twijfel van een 3-zitsbank is na 1 week al opgelost. Heb 2 kinderen en moest gisteren nog een derde meenemen.... (Alledrie mooi vastgegespt...)
- Bediening: Ik heb 2 maand gereden met de A5 SB 2011 en moet zeggen dat de knopjes,.... eigenlijk beter staan, duidelijker (minder) eenvoudiger) alleen de toetsen van het multi functioneel stuur (met name speech - mode)zijn wat "lastig" naar mijn mening)
Algemene rij ervaring: vergelijkend met de A5 SB 2011 (handgeschakeld 136PK) moet ik zeggen dat dit een verademing is! Zalig rustig cruisen, stillere motor, soepel,... Ik had schrik van deze wagen omdat de A5 2011 waarmee ik gereden heb, bij het accelereren vaak "schuin" trok! Was een huurwagen van de Lease-boer en wie weet wat er al mee gebeurd was en wie er al mee gereden had. Met de nieuwe dus totaal geen probleem.
Ik heb enkel en alleen al vaak "geflasht" met mijn grote lichten wanneer ik de cruise control wou hebben :-) maar dat is natuurlijk gewenning...
Betreffende het verbruik..... Ik weet dat ik geen rustige rijder ben maar de kms die ik tot nu toe gedaan heb zijn er vooral op de snelweg en dan is een gemiddeld verbruik van 9.3L/100km toch wel veel naar mijn mening... Ok, zal nog wel dalen maar soit, effe schrikken.... (gelukkig heb ik een tankkaart ;-))
Overall: Een pracht van een wagen, waar ik geen enkele spijt heb an overgelopen te zijn van Mercedes naar Audi. (BTW de redenen hiervoor waren: A5 is mooier, sportiever karakter, mercedes is wat "oud", ...)
Als ik me afvraag wat ik nog had moeten kiezen als extra optie op deze toch wel al zeer complete wagen dan weet ik het eigenlijk niet.... de Proline of s-line (wat is het nu weer) waar iedereen het hier over heeft hoeft voor mij niet, getinte ruiten waren een optie maar uiteindelijk niet weerhouden omwille van te donker, achteraf gezien misschien toch beter niet geopteerd voor de BT kit met WIFI en SIM kaart, want ik vrees dat, omwille van de Belgische Data mobiele data tarieven dit onbetaalbaar zal worden... (Audi spreekt van een verbruik van 6 GB/maand, met het aantal km dat ik doe!!!)
Soit, binnen enkele weken op vakantie met de wagen, en dan komt erna wel een update! :-)
Veel rijplezier!Photo 22-06-12 16 01 23.jpg
Haha, dat het wat ver was vermoedde ik al (Belgie toch?), maar ik heb de keus gemaakt, deze worden het!
Ze staan inderdaad prachtig bij het moessongrijs, moet dan bij een daytona (sja, lang getwijfeld...) ook prima gaan.
Succes met je prachtige wagen.
+1
Maar als ik nu een nieuwe Audi zou (mogen) kiezen dan ging ik zeker weer voor de A5.
En de achterkant van de facelift is daarentegen weer een stuk mooier dan de pre-facelift. Daarom heb ik deze laten overzetten zodat ik het beste van beide heb
Mooi wagen hoor Wouter! En de keuze voor transmissie is natuurlijk heel persoonlijk. Zo heb ik na een proefrit in een MT bewust gekozen voor een handbak.
Getinte ramen vind ik ook geen gezicht. Side skirts en VagCom aanpassingen kan ik je nog wel aanraden.
Veel rijplezier!
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Bedankt! (en het plezier druipt eraf als ik weer eens mag bollen) Die Side skirts zijn inderdaad mooi, maar, ik moet maar 2,5 j rondrijden en dan alweer een nieuwe kiezen, dus persoonlijk vind ik het zonde van het geld...
Die VagCom ben ik nog niet uit... 1. Ik ken niemand die dat voor mij kan doen hier in de buurt en 2. Ik zou niet weten wat je er mee kan doen... :-)
Mooie auto! Hier hetzelfde als je id buurt van shertogenbosch bent.
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Dat vindt je hier: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...do=file&id=518
En hier wie er bij je in de buurt zit om dat te doen: http://www.audiforum.nl/forum/vag-co...tie-topic.html
Peet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Een update nu de eerste 7.500 km erdoor zijn en we de Franse snelwegen, bergpassen, haarspeldbochten,... geteisterd hebben met de nieuwe bolide...
1 woord: FENOMENAAL!
De wagen doet wat ervan verlangd/gevraagd wordt, en tegelijkertijd voelt hij aan als een salon... Op de snelweg lange stukken op cruise control gereden maar af en toe wat pittig doorgetrokken ('s nachts) tot 190-200 km/uur. Perfect vlot is het idee. Ook naar zitpositie, zichtbaarheid,... moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat ik frisser bleef na een aantal uren bollen. (zeker 's nachts waar de bi-xenons zullen helpen) maar overall dus ook op dit vlak positief.
Haarspeldbochten, bergpassen,... waren een droom, de audi drive select op dynamic en de automatische bak op "S" en gaan maar :-)))
Enige 2 minpuntjes: het verbruik blijft met zijn 8,8 aan de hoge kant (of is dat de schuld van mijn rechtervoetje? ;-)) en ik was bij thuiskomst de 2 afdekplaatjes van de schokdempers onder de motorkap kwijt.... Op dat vlak eigenlijk nergens geen verkeersdrempel ofzo gemist...
Het gevoel blijft nog steeds hetzelfde: het is altijd een beetje feest als ik terug mag gaan bollen met mijn autootje...
Toch nog 1 puntje van kritiek... De harde schijf is naar mijn bescheiden mening overbodig... 2 SD kaart sleuven, en de Audi Music Interface volstaan ruimschoots! zeker rekeninghoudend met (in mijn geval) de iPhone te koppelen via Wifi en dan nog eens een extra aantal GB aan muziek te hebben...
Ook vind ik de manier van ordenen op de HDD niet fantastisch, ik had vanalles wat erop gezet maar dan krijg je geen duidelijke afspeellijst, of ik heb iets verkeerd gedaan....
greets....
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Hoi ik heb net een A5 1.8tfsi aangeschaft ,komt februari 2013. NMI+ B&O, alcantara en drive select met dempercontrol.
Hoe bevalt drive select met dempercontrol in de comfortstand? heb er niet mee kunnen proefrijden. Ben benieuwd.
Groet Leon