mooie foto's 8)
Bij Motor Trend testen ze de laatste tijd veel Audi's en bijgaand artikel is leuk om te lezen: http://www.motortrend.com/roadtests/...r8_porsche_911 Erg mooie foto's ook trouwens (paar bijgevoegd). Benieuwd naar het eindresultaat?
1st Place
Audi R8
This car's a real game changer. Almost as fast and exotic looking as a Lamborghini, and as easy to live with as, well, an Audi.
Nou dat lijkt me juist van wel. Audi begeeft zich in het super-sportwagen-segment dus moet het concureren met Porsche, Ferrari, Aston e.d. (misschien met de huidige R8 nog met de wat eenvoudigere modellen maar toch).Oorspronkelijk geplaatst door Renio
waarom niet?Oorspronkelijk geplaatst door Renio
Juist deze beide sportwagens kenmerken zich, doordat ze ook als 'gewone' auto te gebruiken zijn voor het dagelijkse gebruik.
Elke andere sportwagen (lambo, ferrari of zoiets) kan dit eigenlijk niet.
Of je moet hem willen vergelijken met de Nissan, Mazda, maar die vallen een klasse lager uit: de cayman klassen, waarop Audi zelf nog geen antwoord heeft.
was wel te verwachten met de race ervaring van audi en het onderstel van een gallardo en 65PK meer vermogen.
@renio: Het gaat niet om de stijl, het gaat om wat de auto doet. De porsche is wat al eerder werdt gezegd een auto die je allerdaags kan gebruiken (dit kan ik wel zeggen aangezien ik de 997 ook wel wekelijks rij)
Er is/was op dit moment niet echt een concurent voor de 911.. Austin heeft het geprobeerd met die amv8, maar dat is het niet helemaal geworden. Ik heb een proefrit gemaakt in die amv8, maar de 997 is echt nog een stukje beter.
Als porsche nog de 996 had gehad, dan werdt de keuze wel moeilijker.
Ik ben echt benieuwd hoe de R8 vergeleken de 997 is.. Maar ik heb de volste vetrouwen in audi :-D
Juist, dit is mijn beeld ook. Ik rij af en toe in de 911S2 (ook 997 meen ik) en ken dus iemand die er dagelijks in rijdt.
Geen enkele andere auto vertrouw je dusdanig dat je er dagelijks mee kan en wil rijden (bv files is voor een ferrari niet echte fantastisch) De R8 zou de eerste kunnen zijn. PK's zijn overigens niet heilig (wel bijna), het is immers ook belangrijk hoe de auto zich op de weg gedraagt (lees: wegligging)
idd, ik vondt die 996 al geweldig voor dagelijks gebruik (ervaring met gechipte carrera 4 coupe. en carrera 2cabrio)
Maar die nieuwe 997 met de luchtvering optie erbij is echt geweldig :-D Ben dus echt benieuwd naar die R8. Weet trouwens iemand of op de R8 ook luchtvering als optie geleverd kan worden?
Ik heb hem nog niet in het echt bekeken. Misschien dat ik er ooit één koop als de kop eraf is. Ik heb nu zoizo al de luxe om in een 997 cabrio Carrera 4 met sport chrono pack te rijden. Om nu nou een 2 zitter als enige auto te rijden zie ik niet echt zitten..
Ow ja fifth gear is nu ook al een tijdje in NL op de TV zag ik. Ik download die afleveringen altijd wel, dus gelukkig niks gemist ;-)
De R8 moet juist concurreren met de 911 en rivalen. Het is een supersport auto die hun dochter Lamborghini de schik wil aanjagen. Natuurlijk willen ze niet te ver gaan anders hebben ze 'monopoly' spel.
Met de racegeschiedenis van Audi heeft de R8 een naam. Alleen omdat de wagen nog best nieuw is is het wennen. Een nieuwkomer in de sportwagen wereld.
Le Mans leg je gelijk de link met de 911 en de R8.
Door goede proporties en een evenwichtig lijnenspel is dit een perfecte auto.