Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: 11 Maanden met een A6 2.0 tdi

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    37
    Posts
    91
    Kudos
    0

    Standaard

    Mischien maar eens gaan nadenken over een chipje in mijn nieuwe bolide. :-D

  2. #22
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @mattor:
    op het autoweek-forum zou je "bieg" eens een persoonlijk bericht kunnen sturen; hij heeft zijn 2.7TDi TTq laten chippen door Abt (via Pon).
    ik zie hem zaterdag en zal dan ook de power eens gaan ervaren
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #23

    Standaard

    Tja zeker bij een a6 zou ik een 2.7 TDI willen. Vind een 2.0 TDI meer iets voor een a3. Is het trouwens dezelfde 2.0 TDI motor die in de a3 zit ? Dan moet de A3 helemaal geweldig rijden.

    Ik snap niet dat zoveel mensen zweren bij een automaat .... multitronic tiptronic DSG .... wat moet je er mee ? Neem toch een echt schakelbak, liefst H6 ... dan rij je tenminste echt. Maar dat kan ook aan mij liggen.

    Mvg Erik

  4. #24

    Standaard

    Ik vind het rijden met een automaat bijzonder prettig.

    Echt rijden hoeft voor mij niet spartaans te zijn.

    ls je dan "echt" wilt rijden zou je je stuurbekrachtiging/rembekrachtiging/ESP/ABS/Quattro ook uit kunnen schakelen.

    Evt. ook je CV/Elektrisch bedienbare spiegels en ramen/Navigatie/Radio en AIRCO.

    Ook dat heeft zijn charme.

  5. #25
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvho

    Ook dat heeft zijn charme.


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi
    Na twee keer tanken sinds het chippen is het verbruik gemiddeld 5.86 l / 100 km.

    Totaal
    diesel: 122.86 liter
    gereden: 2096 km
    km per liter: 17.06
    Verbruik: 5.86l / 100 km

    Vandaag getankt:

    diesel: 60.85 liter
    gereden: 1051 km
    km per liter: 17.27
    Verbruik: 5.78l / 100 km

    Afgelopen week getankt:
    diesel: 62.01 liter
    gereden: 1045 km
    km per liter: 16.85
    Verbruik: 5.93l / 100 km

    Dus het is ook nog eens zuiniger En het rijdt top!
    Hoe is je rijgedrag eigenlijk? Sportief of rustig?
    Hoeveel scheelt het verbruik als de multronic in 'd' of 's' staat?

    Groetjes...

  7. #27
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Ik rijd redelijk sportief maar wel a la Diesel (ik schakel vroeg op en blijf met name in het koppelgebied). Het gemiddelde verbruik is nu erg hoog opgelopen om dat ik weer drie weken tussen huis en Heidelberg (D) pendel op hoge snelheid. De weken dat ik de auto niet gebruik vanwege verblijf in buitenland, rijdt mijn vrouw in de auto. Zij rijdt rustig en het verbuik is dan nog gemiddel 0,3 liter lager..

    Heb overigens handbak..

  8. Ad
  9. #28
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @a6avantje:
    ik heb voor ruim 27.000km 1.973 liter diesel verstookt. gemiddelde van 1 op 13,7

    ik rijd vlot door, maar wel heel veel op cruise control. verbruik is incl. regelmatige ritten naar Duitsland, waar ik wel flink doorrijd.

    S gebruik ik zelden. even gaspedaal door de weerstand trappen in D werkt ook al meer dan goed genoeg (voor mij).
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #29

    Standaard

    Hallo ketellapper, dank voor je antwoord,dus een gemiddelde van 7.3l/100km valt wel mee.
    Ik heb net vernomen dat mijn A6 2.0tdi DPF Avant in week 21 zal gemaakt worden,
    dus ik kan beginnen aftellen...
    By the way, ik heb zo eens door de forums gewandeld,maar er zijn toch veel
    ontevreden a6 klanten, Veel problemen met trillingen van banden de eerste kilometers bij koudstart,rammelen van koffer-afdekrollo,en nog verschillende andere problemen.
    Hoe zit het met jouw a6 ,hoeveel km heb je ondertussen?,nog steeds tevreden? en de multitronic?

  11. #30
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    bijna 29.000km. geen enkel probleem, ben steeds heel erg blij iedere kilometer.

    1e beurt gehad, niets bijzonders te ontdekken.

    sterkte met aftellen! half juni rijden
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  12. #31
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb nu 85.000km en herken de problemen. Vooral als alles koud is, is er trilling. Andere banden, winterbanden, uitlijnen: niets helpt echt.
    Verder wat problemen gehad: lekke kop, slechte accu, vocht in achterlichten.
    Alles goed opgelost door de dealer overigens, behalve de trilling. Maar goed, dat is niet echt een drama.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  13. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    @a6avantje:
    ik heb voor ruim 27.000km 1.973 liter diesel verstookt. gemiddelde van 1 op 13,7
    Ik ben iets zuiniger geworden, niet vreemd de A4 is lichter.
    Zit nu vanaf het begin rond de 1 op 14,5
    In het begin was dat nog 1 op 10.

    ik rijd vlot door, maar wel heel veel op cruise control. verbruik is incl. regelmatige ritten naar Duitsland, waar ik wel flink doorrijd.
    Cruise control is ook helemaal mijn ding, dat gaat op de grote wegen wel prima.
    Vanuit Eindhoven richting Tilburg en vice-versa haal ik met gemak een verbruik van 1 op 20 met een snelheid van rond de 110.

    S gebruik ik zelden. even gaspedaal door de weerstand trappen in D werkt ook al meer dan goed genoeg (voor mij).
    De S stand is handig voor "nood" gevallen, daarbij een druk op de flippers en ik kan zelf schakelen, gas erop en gaan.
    Mijn broer was overigens onder de indruk van de 2.0tdi, had niet verwacht dat de auto qua tussensprints zo rap ervandoor gaat.
    Hij rijdt overigens zelf een M3 waar je niet hoeft te klagen over gebrek aan power.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  14. #33

    Standaard Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv
    Hoi,

    Ik heb nu 85.000km en herken de problemen. Vooral als alles koud is, is er trilling. Andere banden, winterbanden, uitlijnen: niets helpt echt.
    Verder wat problemen gehad: lekke kop, slechte accu, vocht in achterlichten.
    Alles goed opgelost door de dealer overigens, behalve de trilling. Maar goed, dat is niet echt een drama.
    HEEEEEEEEEEEEE, ik heb er een gevonden... een medestander.
    Mijn linker achterlicht is al 2x vervangen en mijn rechter 1 x ook met vocht in het achterlicht.
    Iedere keer ongeveer naar +/- 1 jaar.
    Ze hebben nu fotos gemaakt bij audi centrum amsterdam en naar Pon opgestuurd want dit lijkt niet voor een oplossing te zorgen door ze te vervangen door nieuwe.

    Als ik vragen mag bij welke garage zit jij ... want bij Audi amsterdam roepen ze dat ik de enige ben met vocht in de achterlichten.

    Wat ik nu wil weten of er nog meer mensen op dit forum zijn met een A6 met vocht in de achterlichten.

    Verder moet ik wel zeggen dat audi centrum amsterdam het iedere keer keurig oplost ! Ook al is het natuurlijk klote dat je iedere keer naar de garage moet met een ditje en datje.
    A6 Avant S-Line 3.0 TDI Quatro Tip Tronic (tuned) - Model 2007
    A5 Cabrio S-Line 2.0 TFSI Quatro S-Tronic (tuned) - Model 2012

  15. #34
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    mijn A6 avant heeft rechts nieuwe achterlichtunit gekregen. is bij avants bekende kwaal en onder garantieregeling bestaat er een aparte procedure voor.

    eerste unit zag ik al snel na aflevering vocht in. vervanging heeft door mijzelf een paar maanden geduurd (te druk, geen prioriteit, dus gewacht tot de 1e beurt bij 27.000km). de nieuwe unit is nog altijd helemaal OK. zit nu op 62.000km.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #35
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Yep,ook hier achterlicht (r) vervangen, onder garantie.Let wel: sedan
    Assumption is the mother of all fuckups.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    277
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    same here. Achterlicht links ook al tot 2 maal toe vervangen wegens vocht. Vraag me af hoe dat opgelost wordt als ie uit zen garantie is ... Ben niet van plan te betalen voor die achterlichten ...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •