Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: 11 Maanden met een A6 2.0 tdi

  1. #1
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard 11 Maanden met een A6 2.0 tdi

    Na een aantal maanden te hebben gewacht is de auto keurig volgens afspraak afgeleverd. De kleur (stratosblauw) maakt dat de auto wat jonger en frisser oogt en laat hem tevens wat dynamischer overkomen.
    (Foto's in mijn album)

    Rijden
    De auto heeft een 2.0 liter TDI motor (140pk) hetgeen hem op papier niet al te snel maakt. Echter, tot mijn verbazing/opluchting voelt de auto zeer lichtvoetig aan en heb je nooit het gevoel tekort te komen. Ik overweeg nog om de wagen te laten chiptunen, maar voor mijn gevoel is dit niet nodig. De lange wielbasis zorgt voor een comfortabel weggedrag, zonder deinerig of zoekerig te worden. Integendeel, de auto is heerlijk koersvast en dynamisch.


    Interieur
    De auto oogt zakelijk. Het betreft hier een proline business versie met DVD plus navigatie upgrade, parkeersensoren en sierlijsten. Ook moest ik bijbetalen voor de neerklapbare achterbank (audi: dit kan echt niet meer!). Eigenlijk heeft de auto alles wat je nodig zou kunnen hebben: gescheiden airco links/rechts, zeer goede DSP geluidsinstallatie (10 speakers/subwoofer), snel navigatiesysteem met kleurenscherm en een set zeer fijne stoelen. Afwerking is top, geen kraakjes en of rammeltjes, alleen is het zoeken naar een goede plek voor het uitgebreide instructieboek (bij A4 kon dit onder het stuur worden gelegd).
    Zowel voorin als achterin heb je volop de ruimte en zit je heerlijk. De kofferruimte is met zo’n 550 liter ook riant te noemen. Kortom: een riante wagen.

    De auto bevalt uitstekend, krijg veel positieve geluiden te horen en geniet er elke dag van. Wordt vervolgd.

    Update 3000 km (06-04-2006)
    Er zijn geen problemen te melden (zou ook schandalig zijn natuurlijk) maar wel zijn er wat kleine dingen die opvallen:
    - - Spraakbediening is niet geactiveerd. Blijkbaar had ik dit af fabriek moeten bestellen (700 euro voor EN/DE versie), maar ik kan de voicecommand van mijn telefoon dus ook niet bedienen op deze manier;
    - SMS berichten worden niet middels MMI getoond. Is niet zo handig, aangezien de telefoon in de armsteun zit, weet je dus niet of je een v-mail hebt gemist oid;
    - Navigatie: TomTom werkt nog net wat gebruiksvriendelijker. Het systeem rekent erg snel en accuraat, maar een voorkeur voor een bepaalde route of het vermijden van een gedeelte van de route is niet mogelijk (behalve: vanaf hier tot .. km);
    + + Auto is ingereden en het verbruik is lager dan dat de fabriek opgeeft (6,3 volgens fabriek; 6,1 in werkelijkheid). Dit is echt uitstekend!
    + + Geluidsinstallatie (DSP) is uitstekend! Prima in te regelen (radio/cd separaat). Puntje van kritiek is dat niet alle namen van de nummers en de namen van de cd’s (wisselaar) worden getoond. Dit leidt tot verwarring bij het kiezen van de CD (ja, lekker belangrijk, ik weet het);
    + + Geluidsisolatie. De motor is duidelijk hoorbaar, maar afrolgeluiden van de banden en met name het windgeruis zijn zeer goed binnen de perken gehouden.


    Update 10000 km (25-05-2006)
    Voor de eerste keer na aanschaf gebruik mogen maken van de duitse autobahn en derhalve de topsnelheid kunnen nagaan. Volgens de teller haalt hij 220, hetgeen zo ongeveer wel tussen de 205 en 210 echte kilometers zal zijn. Dat is conform fabrieksopgave en valt mij niet tegen. De ’sprint’ na 180 gaat erg soepel, daarna moet wat geduld uitgeoefend worden. De auto blijft bij hoge snelheden (200+ vind ik hoog) fenomenaal stabiel! Niet te vergelijken met mijn vorige twee auto’s (audi A4, Seat Leon TDI 4wd). Geen spoor van onrust en je hebt zelfs dan nog de neiging om maar 1 hand aan het stuur te houden... Verbruik is ook behoorlijk gestegen sinds ik regelmatig van de autobahn gebruik maak, maar is met zo’n 7.0 l/100km dan nog binnen de perken. Daar in duitsland de mogelijkheid tot het gebruik van alternatieve routes grotes is dan hier in nederland, komt de handigheid van TMC om de hoek kijken. En dat werkt uitstekend! Bij Keulen werd ik van de A3 afgeleid via twee andere autowegen, om vervolgens via een B-weg weer op de A3 te komen. 3 km omgereden, maar wel 6km stilstaand verkeer omzeild!

    Inmiddels ook voor de eerste keer olie moeten bijvullen (dealer had al aangegeven dat dat de eerste keer tussen de 5k en 7k km zou moeten). Verder geen problemen.

    Auto blijft erg prettig rijden en ik geniet er nog elke dag van.

    Aanvullend op bovenstaande items:
    ++ stabiliteit bij hoge snelheden;
    ++ TMC werking van navigatie;
    - Nog geen NL versie van navigatie DVD;
    - Telefoon uit carkit halen terwijl in gesprek leidt vaak tot verbreken van de verbinding;
    - Wisselgesprekken met carkit lukt niet: beide gesprekken worden verbroken = lekker rustig..


    Update 15000 km (24-06-2006)
    Daar ik momenteel continue in het buitenland werk, blijft de auto wat vaker thuis staan. Niettemin blijven de regelmatige (zondagavond-)ritten naar Dld een prettige wijze van reizen in deze auto. Tussendoor moest ik gisteren nogmaals olie bijvullen, maar dat is iets wat ik van de vorige auto A4 (2.0i op LPG) ook al gewend was, dus dat is geen nieuws. Het chippen van de auto is (wederom) uitgesteld, daar de leasemaatschappij niet akkoord gaat met het uitvoeren hiervan in Dld (garantiebepalingen). Daar ik het chippen bij een nederlandse Audi-dealer te kostbaar vind (1600 euro is mij verteld), stel ik het voorlopig maar uit. Noodzakelijk is het ook niet, het is meer een ego-ding...

    Mijn telefoon heb ik inmiddels bij nokia laten upgraden (firmware) en opeens werken het wisselgesprek e.d. wel via de auto (dus dat was geen audi-issue).
    Verder blijft de auto het prima doen, bevalt het comfort en de handelbaarheid en blijf ik het een mooie auto vinden. De opmerkingen bij andere reviews omtrent de gevoeligheid van de koppeling en het (onhandige) gebruik van de handrem kan ik totaal niet onderstrepen. Ook anderen die de auto hebben gereden merken op dat het allemaal als zeer vanzelfsprekend en soepel verloopt. Geen enkel probleem dus.


    Update 20000 km (18-07-2006)
    De kilometers blijven doorlopen en inmiddels een ruime 20k op de teller. De auto gaat steeds soepeler lopen en heeft ook op de autobahn geen moeite om op snelheid te komen. Inmiddels wekelijks een kleine 500 km enkele reis op topsnelheid af moeten leggen, dus ik neem hierbij aan de motor aardig losgelopen is. Overigens gaf Audi aan dat deze motor tot 50k nog steeds aan het ’inlopen’ is, daar momenteel voor de derde keer olie is bijgevuld. In het totaal is er nu 3 keer een halve liter bijgegaan en dat vind ik niet schokkend. Jammer dat het waarschuwingssignaal (PIEEEEP) niet even een ander toontje hebben gegeven (deze gaat al een tijd mee, is effectief maar irritant ).
    Inmiddels zien de banden er ook gebruikt uit, dus ik zal bij de eerste beurt (30k) eens het profiel laten opmeten. De standaard 16’ heb ik bij aanvang om laten zetten naar 17’ (12-spaaks, directset) en de banden zijn dus wat breder. Dit heeft absoluut een positief effect op de wegligging in bochten, maar ook een iets grotere slijtage tot gevolg.
    Verder is er niets nieuws te melden en voldoet de wagen tot op heden 100% aan mijn (hooggespannen) verwachtingen.


    Update 30000 km (21-10-2006)
    Zoals blijkt uit de datum van deze update, wordt er momenteel weinig met de auto gereden, gezien werkzaamheden in het buitenland. Echter, de auto heeft gisteren de eerste onderhoudsbeurt ondergaan, hetgeen derhalve een update waard is.
    Geen grote dingen, wel zat er een hinderlijke rammer aan de bestuurderskant, welke verholpen is. Ook heeft de dealer de carkit nogmaals getest en een nieuw microfoontje besteld hetgeen over twee weken wordt gemonteerd. Tot slot wordt een afdekraampje voor een ventilatierooster vernieuwd, daar ook dat raampje een rammeltje veroorzaakt.
    Auto rijdt nog steeds uitstekendl binnenkort komen de winterbanden erop en zal ik aangeven hoe de wegligging dan is. Blijf nog steeds erg blij mee de auto.


    Update 45000 km (19-02-2007)
    Auto is nu bijna een jaar oud en heb er veel minder kilometers mee gemaakt dan vooraf gepland. Dat ligt niet aan de auto Deze blijft prima rijden . Inmiddels al een tijdje op winterbanden en, na initieel weer te hebben moeten wennen aan het wekere gevoel in de besturing, ben ik daarover prima te spreken. Eigenlijk is er weinig te melden, behalve dat de bestuurderstoel begon te kraken (en zo zwaar ben ik niet) en de armsteun piept een beetje. Dealer zal dit volgende week fixen, want dan komt ook de ABT-chip erin. Na veel wikken en wegen is de kogel dan toch door de kerk: + 30pk en + 50 nm. Nodig? Nee, want ik ben nog steeds verbaasd over hoe goed de 2.0 tdi past bij de A6, maar méér is nooit weg Na het ophalen moet ik direct door naar Duitsland, dus kan ik de chip direct testen. Ervaringen worden dan ook zeker gedeeld.

    Update 01-03-2007
    Nu alweer een update? Jazeker! Sinds gisteren is het: "Jippie, ik heb een chippie!". Wellicht ben ik snel tevreden, maar het is echt een groot verschil. De auto blijft opeens eraan sleuren en pakt veel soepeler op. Direct nadat ik de auto heb opgehaald bij de dealer, moest ik naar Duitsland en had ik dus direct de mogelijkheid om het volle potentieel te testen. De auto loopt soepeler en blijft to 200 km/h eraan trekken in één vloeiende lijn. Ook trekt hij beter door in de hogere toeren regionen en vanaf 2200 toeren is de beer los. Nee, het is geen 2.7 of 3.0 tdi qua loopcultuur en geluid, maar qua performance kan hij zich nu zeker met de 2.7 meten (is ook nog een stukje lichter). Ik zal mijn ervaringen op termijn zeker delen, maar de eerste indruk is bijzonder positief.

    Update 65000 km (10-07-2007)
    Nu zo’n 20k km gereden met de auto met chip. Het bevalt uitstekend! In Duitsland houd je bijv een 2.7tdi Avant prima bij, ook bij de acceleratie. Door een (iets) lager gewicht, wordt dat gebrek aan vermogen ook weer gecompenseerd.
    De auto is net zo zuinig als voorheen. Dat betekent dat ie zuiniger is geworden, want ik ben wel iets sportiever gaan rijden. Absoluut geen spijt van gehad dus. De auto heeft een 60k km beurt gehad en daar kwamen geen bijzonderheden aan het licht (2 nieuwe voorbanden, nieuwe remschijven voor). Ook direct de nieuwste navigatie DVD en MMI update laten doorvoeren. Dit houdt ook in dat het nu (eindelijk) mogelijk is om de kaart in ’vogelvlucht’ te kunnen tonen (werkt prima) en dat de navigatie en de MMI nu in het nederlands beschikbaar is. Dat laatste raad ik niemand aan, tenzij je in Belgie woont en van robots houdt.. Bij mij staat ie weer op engels...

    MAAR...

    de auto heeft ons wel mooi laten staan een aantal weken terug (km stand 55000). Tijdens het rijden opeens een gigantisch kabaal en het vermogen leek weg te vallen. Naar de dichtsbijzijnde carpoolplaats gereden en de audi service gebeld. Wat bleek? De verbinding van de EGR naar de motor was losgeraakt (= afgebroken). Teruggeduwd en naar de dichtsbijzijnde dealer gereden. Vervangend vervoer en volgende werkdag was ie weer klaar. Dit schijnt vaker voor te komen bij een bepaalde reeks 2.0 tdi’s volgende de service medewerker en hij had diezelfde dag nog iemand met dat euvel binnengekregen. Het mag uiteraard niet gebeuren, maar de snelheid dat het e.e.a. werd opgelost, maakt het al een stuk minder vervelend. Service was prima (Audi centrum ’t Gooi, Avenu).

    Update 75000 km (19-09-2007)
    Inmiddels weer wat KM’s getuft zonder problemen. Stap nog elke dag happy in en rijd met veel plezier mijn rondjes. Vloermat aan de bestuurderskant is vervangen, want versleten (beetje snel in mijn ogen, maar met houten hakken file-rijden doet niet veel goed. Verder geen nieuwe opmerkingen, gewoon een fijne auto.

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    leuk om te lezen! ik heb sinds 02-09-2006 nu 20.000km gereden. ben ook nog steeds helemaal gelukkig olie nog geen druppel bij hoeven te vullen. multitronic is heaven!

    ik heb net als jij voor "een kleurtje" gekozen, iets jeudigs tegenover al het zwart en grijs... (zie verder foto-album, of topic onder showroom ff zoeken)

    spraakbediening voor telefoon is vanaf modeljaar 2007 wel standaard aanwezig en geactiveerd (MMI high, mf-stuur, af-fabriek telefoonvoorbereding). werkt heerlijk!

    wat had je met wisselgesprek en hoe werkt dat nu? ik kan wel 2e inkomend gesprek aannemen, maar dan wordt 1e gesprek beëindigd. op toestel kan ik 1e gesprek ook in wacht aanhouden, maar dat (b)lijkt auto niet te kunnen?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Wisselgesprek: zodra ik op vervangen klikte vielen alle verbindingen uit.. Ook als ik een gesprek voerde en de telefoon uit de cradle haalde, viel de telefoon uit. Was een nokia ding..

    In de wacht houden kan idd niet.. Had ook wel graag sms'jes gezien op de MMI..

    Spraakbediening nu standaard? Lekker dan

    Mooie wagen trouwens!
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  4. #4
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Erg leuk stuk om te lezen .. mijn complimenten!

    Goede zaak dat de A6 bevalt ... en het is echt een prachtige wagen om naar te kijken.
    One liter, driver's licence eater...


  5. #5
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Bijgewerkt vandaag: Heb een chippie
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)


  6. #6
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi
    Bijgewerkt vandaag: Heb een chippie
    Als je binnenkort een stuk "normaal" gaat rijden (dus geen gebruik maakt van het extra vermogen :wink: )..
    Dan ben ik benieuwd of je verbruik nog meer zal dalen..
    One liter, driver's licence eater...


  7. #7

    Standaard

    schitterend verhaal.

    Blijf schrijven

  8. Ad
  9. #8
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpsystem
    schitterend verhaal.

    Blijf schrijven
    [img][http://forums.filefront.com/images/smilies/ditto2.gif]http://forums.filefront.com/images/smilies/ditto2.gif[/img]


    Dat natuurlijk ook
    One liter, driver's licence eater...


  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    wat zijn de specificaties nu?

    chippie op handbak is heerlijk ik heb vorige 5 auto's laten chippen. laatste was VW Passat 2.0TDi die door Jeroen Dik (JD Engineering) naar 185pk en 430Nm was gebracht. wow wat een feest, als je volgas gaf! maar ik gebruikte al het chippen telkens voor 99% voor het schakellui kunnen rijden...

    nu heb ik (eindelijk!) een automaat, dus vervalt dat argument. mijn A6 is wel even gechipt geweest, maar door geniale multitronic merk je daar nauwelijks iets van. dus rijd ik weer origineel.

    ps: hoop dat jij geen DPF hebt? dan namelijk dramatische gevolgen volgens "Langzeittest" van Gute Fahrt van combinatie 2.0TDi + DPF + chip... was voor mij ook aanleiding om tuning te laten verwijderen [en dus omdat ik het toch niet merkte]
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10
    Mianch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    50
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Hi,

    Ik heb al heel wat nieuwe A3'tjes versleten maar ik heb in 3 x 100.000 km met deze 1.9 TDI-tjes (130 en 110 PK) nog nooit olie bij hoeven vullen.

    Heb je de auto wel voorzichtig genoeg in gereden?

    Inderdaad de auto's zijn pas na 50.000 ingereden.

  12. #11
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mianch
    Hi,

    Ik heb al heel wat nieuwe A3'tjes versleten maar ik heb in 3 x 100.000 km met deze 1.9 TDI-tjes (130 en 110 PK) nog nooit olie bij hoeven vullen.

    Heb je de auto wel voorzichtig genoeg in gereden?

    Inderdaad de auto's zijn pas na 50.000 ingereden.
    Over het inrijden hoor ik de meest verschillende verhalen. Heb de eerste 5 k km rustig gereden (niet of zelden boven de 3000 toeren). Overigens rijd ik eigenlijk meestal rustig (want file) en alleen als de auto echt warm is (min. 25 km gereden) trap ik wat verder door. Overigens is het verbruik conform opgave van de dealer en maak ik mij geen zorgen. Ooit een Leon 110 pk gereden en die had nooit olie nodig, terwijl de opvolger Leon 150 pk dat weer wel had..

  13. #12
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    wat zijn de specificaties nu?
    Standaard ABT specificaties (niet op rollenbank nagemeten): zie Datenblatt
    Als je naar de specificaties kijkt zou je het verschil in beleving niet zo verwachten. Maar hij rijdt een stuk soepeler en dat is eigenlijk het prettigst.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    ps: hoop dat jij geen DPF hebt? dan namelijk dramatische gevolgen volgens "Langzeittest" van Gute Fahrt van combinatie 2.0TDi + DPF + chip... was voor mij ook aanleiding om tuning te laten verwijderen [en dus omdat ik het toch niet merkte]
    DPF... voorbereiding Dus het zit er niet op/aan. Goede tip trouwens, maar dat had ik gelukkig voorheen ook gezien. En Van udenhout gaf dat ook al aan.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  14. #13

    Standaard

    Een prachtige recensie, ik sta er van te kijken dat deze motor zoe goed bevalt in een A6, met bijbehorend mooi verbruik.

  15. #14
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @mvho:
    die reactie krijg ik ook erg vaak, als mensen meerijden of als ik ze zelf eens laat rijden in mijn auto
    "goh, je zou niet zeggen dat het maar een 2.0tdi is"! nagenoeg iedereen is onder de indruk van gemak en souplesse van dit basisknorretje in z'n grote auto.

    de afwezigheid van allerlei pk's die je in NL toch nauwelijks kunt gebruiken, betaalt zich dubbel en dwars terug aan de pomp!


    mooiste bewijs vond ik een kennis van me, die 2.7tdi handgeschakeld in bestelling had staan. na lange rit in mijn auto, heeft hij nog net op tijd kunnen wijzigen naar 2.0tdi multitronic (en voor 2,5k upgrade van opties)...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    mooiste bewijs vond ik een kennis van me, die 2.7tdi handgeschakeld in bestelling had staan. na lange rit in mijn auto, heeft hij nog net op tijd kunnen wijzigen naar 2.0tdi multitronic (en voor 2,5k upgrade van opties)...
    Mooiste bewijs? :-? Het lijkt me een kwestie van smaak en voorkeur welke motorversie je voorkeur geniet. Jij bent toevallig zeer tevreden met je 2 liter. Als je tevreden zou zijn geweest met een 4.2 TDI, twijfel ik er niet aan dat je andere mensen zou overtuigen met het "bewijs" dat een 4.2 TDI je van het zou zijn

  17. #16
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    @mvho:
    die reactie krijg ik ook erg vaak, als mensen meerijden of als ik ze zelf eens laat rijden in mijn auto
    "goh, je zou niet zeggen dat het maar een 2.0tdi is"! nagenoeg iedereen is onder de indruk van gemak en souplesse van dit basisknorretje in z'n grote auto.
    Ik heb inderdaad ook nog nooit iemand gehad, die dacht dat het een 2.0 was. Iedereen denkt dat er een grotere motor in zit.
    Motor is snel genoeg (zelfs ongechipt), sneller is altijd beter.
    Meer cilinders ook, simpel zat.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  18. #17
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Mooie review en fijn om alle updates te mogen lezen.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  19. #18
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Na twee keer tanken sinds het chippen is het verbruik gemiddeld 5.86 l / 100 km.

    Totaal
    diesel: 122.86 liter
    gereden: 2096 km
    km per liter: 17.06
    Verbruik: 5.86l / 100 km

    Vandaag getankt:

    diesel: 60.85 liter
    gereden: 1051 km
    km per liter: 17.27
    Verbruik: 5.78l / 100 km

    Afgelopen week getankt:
    diesel: 62.01 liter
    gereden: 1045 km
    km per liter: 16.85
    Verbruik: 5.93l / 100 km

    Dus het is ook nog eens zuiniger En het rijdt top!
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  20. #19
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    is ook mijn ervaring. zolang je de extra power met name als koppel gebruikt en veel snelweg op cruisecontrol rijdt, waren mijn gechipte auto's telkens zuiniger dan ongechipt.
    (ging helaas bij multitronic niet op)

    enjoy!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    ....is ook mijn ervaring. zolang je de extra power met name als koppel gebruikt en veel snelweg op cruisecontrol rijdt, waren mijn gechipte auto's telkens zuiniger dan ongechipt....
    Klopt als een bus, ik rijd met mijn gechipte 3.0 TDI Quattro -en met V-power diesel- inmiddels met dik 100k op de teller volgens de (ongeresette) boordcomputer 7.5 ltr/100Km....lekker toch voor zo'n bak.... 8)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •