Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: a6 avant 2.0 multitronic met trailer?

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als ik 'multitronic MT' intik en kies 'zoek op één van deze woorden' krijg ik 14 pagina's zoekresultaat met daartussen onder andere iets van drie topics die alleen over MT-problemen gaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M&ko
    ik heb een Searay 210 select speedboot van 1400 kg met een trailer van 400 kg en dat is (handgeschakeld) geen probleem, maar een tip van mijn kant vwb hellingtraileren: ik doe een 10 mtr lang nylon touw wat niet rekt aan de trekhaak en de trailer( die dan op de helling hangt met boot), de auto staat dan niet op de helling maar op het vlakke deel, en met maar een beetje gas trek ik de boot eruit.

    werkt echt super, spaart de koppeling, ziet er alleen niet stoer uit 8)
    Is dat niet een beetje gevaarlijk?
    Als het touw moet losschieten of breken dan kan je een vislijntje uitgooien om naar je trailer te vissen?

    Ik heb met m'n mercedes 220cdi(144pk)met tiptronic eigenlijk nooit problemen gehad om 1600kg uit het water te krijgen ,alleen misschien als het laatste stuk van de slipway een beetje glibberig is dan slippen de wielen een beetje ,maar voor de rest was ie krachtig genoeg.

    Trouwens , mooie boot, die Searay.

    Ik krijg m'n audi waarschijnlijk eind mei , dan zal ik mijn ervaringen wel mededelen.

  3. #23

    Standaard

    Hoera, ik heb hem sinds vorige week.
    Prachtige wagen, rijdt stukken fijner dan de mercedes E220cdi.
    Multitronic rijdt zeer vlot en de motor is krachtiger dan ik gehoopt had.
    Uit de DSP luidsprekers komt fantastisch geluid.
    Nog nog even wachten wat het gemiddeld verbruik is.
    FOTOALBUM IS BIJGEWERKT
    Fotoalbum is gereed !

  4. #24

    Standaard

    Mooie bak hoor, gefeliciteerd!

    Ik vind wel dat Audi die omlijsting van de klokken en navi in het (pianolak)zwart of carbon had moeten leveren, vind het net iets te veel grijs zo.

  5. #25

    Standaard

    Onze MT heeft nog niet meer dan 18k gelopen dus over onderhoud en kosten specifiek gericht op de MT valt nog geen zinnig woord te zeggen.

    Ik weet wel dat het een geweldige automaat is. Nu met 7 lamellen een stuk betrouwbaarder volgens velen.


  6. #26
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    ik zit alweer aan 35.000km.
    bij 27.000km onderhoudsbeurt voor 230 euro. geen bijzonderheden.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #27
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Hartelijk gefeliciteerd met je prachtige wagen.

    € 50k voor zo'n complete auto
    In NL heb je net het basismodel.
    (Stiekem toch wel een beetje jaloers.)

    Vele veilige km toegewenst.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    nu ongeveer 1500km gelopen,
    bij 2e maal wassen kreeg ik water in het richtingaanwijzerlampje op het linker spatbord voor, ik wou het lampje eruithalen en duwde met mijn vingernagel achter het glaasje en ...krak.. 1 kant van de bevestiging afgebroken. Toen heb ik het lampje vastgeplakt met posterbuddies(witte kneedpasta) en naar de garage gebeld, daar hebben ze een nieuw lampje besteld en dadelijk vervangen...
    Alleen ligt het verbruik een beetje aan de hoge kant, 9.4 liter/100km
    maar ja , wij doen heel veel stadsverkeer en weinig autosnelweg.

    De mercedes(E220cdi van 1999) is vandaag verkocht, maar goed, want als je eens de A6 gewoon bent is zo een oude mercedes een Tank om mee te rijden.
    Anders.. prima wagen..plakt aan de weg en rijdt vlot door .

    Weet er iemand waar ze accessoires verkopen voor de A6 ? (niet bij audi zelf) Ik zoek van die bagagenetjes voor op de rugleuning van de voorzetels.En een beschermstrip om de achterbumper te beschermen bij in-en uitladen.
    Fotoalbum is gereed !

  10. #29

    Standaard

    Ik bedoelde wel dat de Mercedes E220cdi net een tank is, niet de Audi A6.
    By the way ,weet iemand of je de inklapbare spiegels ,automatisch kan laten inklappen als je de wagen parkeert?
    Fotoalbum is gereed !

  11. #30

    Standaard

    De wagen (a6 2.0 tdi multitronic avant)is nu bijna een jaar oud en heeft 20600km , een overzicht,
    *Wij hebben nu een gemiddeld verbruik van 9.2l/100km , dit is redelijk hoog , maar er wordt vlot mee gereden en veel korte stukken.
    *Om de trailer met boot (1500kg)uit het water te trekken via de helling is geen enkel probleem , de 2.0 motor is sterk genoeg en het koetswerk is zwaar genoeg zodat de voorwielen niet zouden slippen.
    * nog geen enkele panne gehad, enkel een software update gedaan omdat het geluid van de muziekinstallatie op mute bleef staan , maar dit is na de update opgelost.
    * De 2.0 tdi is eigenlijk sterk genoeg maar mist toch een paar pk's als men volgeladen en met 5man en volle skibox op wintersport vertrekt.
    Men kan dan vlot 170 rijden met cruise control maar als men dan een berg tegenkomt zie je dat hij moeite heeft om die snelheid te houden. We reden met 3 wagen naar oostenrijk en ik reed als laatste , maar na de vlotte rit had ik een gemiddeld verbruik van 12 ! liter.Dit omdat ik de hele tijd moest optrekken en afremmen.
    Terwijl als je 130 rijd met cruise hij toekomt met 7liter.
    * De wagen rijdt fantastisch en na een rit van 1000 km heeft men totaal geen last van pijn in de rug of zitvlak (wat in de mercedes wel het geval was.
    *De opties die ik zeker terug neem bij een volgende aankoop:
    - Luchtvering , een droom , hij zweeft over de verkeersremmers
    - electrische achterklep : geen vuile handen op wintersport en zeer handig bij het winkelen.
    - Park assist met camera : is niet meer te missen als je het eens gewoon bent ,zeer veilig om te parkeren en zeker om de trailer aan te haken , je kan er zo de bol onder de trailer mee rijden zonder 1 keer uit te stappen om te kijken.

    *
    *Conclusie:
    Ik heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop, de wagen rijdt vlot en het verbruik ligt wel wat hoog ,en hij mist een paar paarden bij zware belasting, maar alles bij elkaar is dit een zeer betrouwbare wagen en een droom om mee te rijden.
    Fotoalbum is gereed !

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    a6avantje,

    Leuk om je enthousiaste verhalen te lezen! Ervaringen van gebruikers vind ik persoonlijk altijd erg interessant en nuttig.

    Vwb de MT is er inderdaad enorm veel geschreven. De eerste generaties hadden inderdaad kinderziektes (vooral de dikkere diesels), met hoge reparatiekosten als gevolg, maar over problemen met tweede generatie MT's (A4 vanaf eind 2003, A6 vanaf eind 2004) hoor je veel minder.

    Misschien mogen we nu toch wel eens gaan aannemen dat Audi de MT onder controle heeft en dat het aantal storingen met de huidige MT's op een "normaal" niveau liggen.

    Veel plezier met je wagen!
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  13. #32

    Standaard

    M'n vader heeft een '04 A4 1.9tdi 130pk met multitronic, inmiddels zo'n 120k km er op zitten en op het vaak vervangen van lampjes na geen problemen gehad. Ik moet zeggen dat hij wel rustig rijd en maar 1 a 2x per jaar een caravan trekt.

  14. #33

    Standaard

    Ik heb sinds kort een 1.8T multitronic en ik vind het een hele fijne automaat. Zuinig, snel en heel soepel. Logisch, want ipv 5 of 6 versnellingen heb je er nu oneindig veel.

    Wat ik wel jammer vind is het kruipen, net als ouderwetse automaten. Dat vind ik voor een stoplicht en in de file wel lastig.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •