Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Kwaliteit ?

  1. #1

    Standaard Kwaliteit ?

    Rij nu inmiddels 3 jaar in mijn Audi A6 avant. Bouwjaar 2003. Huidige km stand 108800. Fantastische rij - auto, maar de kwaliteit is mij zwaar tegen gevallen. Te veel problemen. Tot 2 keer toe lagers voor vervangen, hoezen van voorassen. Twee keer lekkage van de achterruitsproeier. Hoogte verstelling van de koplampen doorgeroest !. En het eeuwige gerammel in de achterklep. Als slot blijkt nu dat de multi-tronic gereviseerd moet worden, kosten € 1.600,- . Door dit alles zet ik vraagtekens bij de kwaliteit....
    Zijn er meer met deze ervaring?

  2. #2

    Standaard

    blijkbaar niet

    dat is natuurlijk altijd klote, maar dat kan je met elke auto hebben.

    mijn vader heeft een renault van nog geen jaar oud, en die staat regelmatig bij de garage.

    ik heb een a3 van 8 jaar oud, en ik heb de afgelopen 3 jaar 1 keer een grote reparatie gehad.

  3. #3

    Standaard

    Is dit het laatste model A6? of die ervoor?

    Als het het laatste model is, kunnen het wat kinderziektes zijn natuurlijk...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4

    Standaard

    bouwjaar 2003, lijkt mij niet het nieuwste model :wink:

    multitronic is een bekend probleem idd, vraag me af of revisie het probleem oplost, electronica is toch het zwakke punt?
    my first quattro was a wilkinson

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    bouwjaar 2003, lijkt mij niet het nieuwste model :wink:

    multitronic is een bekend probleem idd, vraag me af of revisie het probleem oplost, electronica is toch het zwakke punt?
    Niet alleen, ook de kwaliteit van de lamellen. Bij een revisie worden betere lammelen gemonteerd, en 7 stuks i.p.v. 6.
    Huidig: '98 A4 Limousine 1.8 20V ADR Quattro
    Vorig: '91 80 type 89 1.8S Comfort Edition


  6. #6

    Standaard

    Valt de multitronic dan niet onder de coulance regeleling? Er is toch ook een terugroepactie geweest?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evers
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    bouwjaar 2003, lijkt mij niet het nieuwste model :wink:

    multitronic is een bekend probleem idd, vraag me af of revisie het probleem oplost, electronica is toch het zwakke punt?
    Niet alleen, ook de kwaliteit van de lamellen. Bij een revisie worden betere lammelen gemonteerd, en 7 stuks i.p.v. 6.
    Dit wat jij zegt valt niet meer onder revisie geloof ik. De hele mt wordt vervangen als je van 6 naar 7 lamellen wilt. En dit kost ook zeker niet 1500 euro, ga maar uit van het viervoudige.
    A6 C5 2.4 v6 30v 121kW chiptuned @ 130kW
    A3 8L 1.9TDI 74kW soon chiptuned @ ?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    In de 80er jaren waren de Audi's nou eenmaal beter...
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #9

    Standaard

    de TS schiet er niks mee op maar ben het zeker met je eens
    my first quattro was a wilkinson

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6power
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evers
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    bouwjaar 2003, lijkt mij niet het nieuwste model :wink:

    multitronic is een bekend probleem idd, vraag me af of revisie het probleem oplost, electronica is toch het zwakke punt?
    Niet alleen, ook de kwaliteit van de lamellen. Bij een revisie worden betere lammelen gemonteerd, en 7 stuks i.p.v. 6.
    Dit wat jij zegt valt niet meer onder revisie geloof ik. De hele mt wordt vervangen als je van 6 naar 7 lamellen wilt. En dit kost ook zeker niet 1500 euro, ga maar uit van het viervoudige.
    Kun je uitleggen waarom de hele mt wordt vervangen? Het probleem zit toch in de lamellen imo, niet aan de poulies/ketting/diff e.d.
    Huidig: '98 A4 Limousine 1.8 20V ADR Quattro
    Vorig: '91 80 type 89 1.8S Comfort Edition

  12. #11

    Standaard

    Het klopt inderdaad dat de multitronic problemen geeft. Ze gaan inderdaad ook van 6 naar 7 lamellen. Als dit is gedaan, dan is het probleem helemaal opgelost. Kosten inderdaad rond de 1600..

    Ps: Wat betreft de kwaliteit van een Audi valt niet over te twisten. Gewoon goed.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Kwaliteit ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rene Almere
    Rij nu inmiddels 3 jaar in mijn Audi A6 avant. Bouwjaar 2003. Huidige km stand 108800. Fantastische rij - auto, maar de kwaliteit is mij zwaar tegen gevallen. Te veel problemen. Tot 2 keer toe lagers voor vervangen, hoezen van voorassen. Twee keer lekkage van de achterruitsproeier. Hoogte verstelling van de koplampen doorgeroest !. En het eeuwige gerammel in de achterklep. Als slot blijkt nu dat de multi-tronic gereviseerd moet worden, kosten € 1.600,- . Door dit alles zet ik vraagtekens bij de kwaliteit....
    Zijn er meer met deze ervaring?
    Ben even benieuwd: wat voor motor heb je in je A6?
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW
    Ps: Wat betreft de kwaliteit van een Audi valt niet over te twisten. Gewoon goed.
    Nou, daar ben ik het niet op elk vlak mee eens.

    -Multitronic
    -Luchtmassameters
    -Tweemassavliegwiel
    -Relais 109
    -Staafbobines
    -Roest
    -Nokkenassen 2.5TDI

    ...en da's maar wat ik even uit mijn mouw schud.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JW
    Ps: Wat betreft de kwaliteit van een Audi valt niet over te twisten. Gewoon goed.
    Nou, daar ben ik het niet op elk vlak mee eens.

    -Multitronic
    -Luchtmassameters
    -Tweemassavliegwiel
    -Relais 109
    -Staafbobines
    -Roest
    -Nokkenassen 2.5TDI

    ...en da's maar wat ik even uit mijn mouw schud.
    oke, maar leg daar het lijstje van een renault eens naast

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zeker, er zijn er genoeg die nog slechter zijn, daarom rijd ik ook geen renoolt. Of opel, of zoiets.

    Maar om dan te beweren dat er over de kwaliteit niet te twisten valt...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Rene Almere,

    Ik ben benieuwd wat voor motor er voor je MT zit.
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •