Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Audi 80 CD 5S (op LPG)

  1. #1

    Standaard Audi 80 CD 5S (op LPG)

    Heb nu bijna 1600 km met de Audi gereden, waarvan de eerste 1000 nog op benzine. Het viel me op dat als de motor (en bak) koud zijn, de bak eerst ff moeilijk in 2 schakelt. Zo gauw als alles op temperatuur is, is dat probleem weg. Verversen van de bakolie met SP1011 van Kroon heeft het 'probleem' nog niet verholpen, dus heb zo'n idee dat het gewoon bij de bak hoort (wordt volgens mij ook als eigenschap genoemd op de website van Marco Koch).
    Verder is het me al vanaf het begin opgevallen dat ik een soort van zoemend, misschien aanslijpend geluid hoor in de 2e en 3e versnelling. Wat dat kan zijn weet ik niet, maar wil er toch wel eens achter komen... Zou zonde zijn als m'n bak na 40000 km al de geest zou geven... :-?
    Ik vond de Audi iets te zweverig in de kont, dus heb een setje nieuwe Bilstein B6 schokdempers voor achter geregeld. Naar mijn idee rijdt ie nu een stuk beter Voor zitten er nu nog de standaard oliedempertjes onder, maar die ga ik op termijn dan ook wel vervangen.
    Heb nu ongeveer 600 km op LPG gereden. De Audi trekt goed, maar heeft wel wat aan topsnelheid verloren. Maar ja... Hoe verder je het gas intrapt, hoe meer ie zuipt. Sportief rijden resulteert in een verbruik van zo'n 1:6... Uiterst zuinig rijden levert een verbruik van ongeveer 1:8 op. Dat kan zuiniger dus Ben van plan om een Ecomax te kopen, is een klep die je tussen de verdamper en het gasmengstuk zet. Die wordt door vacuum dicht getrokken zodra je het gas loslaat, zodat er niet onnodig gas naar de carburateur gaat. Ben benieuwd of het werkt en wat het met de rijprestaties doet...
    Voorlopig ga ik niet al te veel aan de Audi doen, eerst maar eens een tijdje rijden... En dan zien we wel weer :-D

  2. #2

    Standaard

    Moelijk naar de 2 bij koude bak is inderdaad een standaard eigenschap bij de 5 bakken. Je kan olie verversen tot je een ons weegt, dat krijg je er niet uit.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, idd bekende kwaal. Al moet ik zeggen dat een flesje tunap bakspul wel ietsjes helpt.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  4. #4

    Standaard

    Dat moeilijk (zeg maar gerust dat je em er onder protest zo'n beetje in moest rammen) schakelen van 1 naar 2 met koude bak had ik ook met de 90, is weg sinds ik bakolie vervangen heb en er een flesje teflontoevoeging bij had gedaan. Misschien kan je dat nog even doen, giet je er zo bij. Baat het niet...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  5. #5

    Standaard

    Dit is voor het eerst dat ik van dit probleem hoor.....

    @themadpilot, heeft de zwarte 90 het ook dan? never gemerkt....
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat teflonspul is inderdaad prima, zelfs als je bak redelijk schakelt. Ik heb er al een paar bakken mee onderhanden genomen en het scheelt flink.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    Dit is voor het eerst dat ik van dit probleem hoor.....

    @themadpilot, heeft de zwarte 90 het ook dan? never gemerkt....
    Dat had ie ja. Het was vooral erg als het zo koud was als nu.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    die van mij a3 gaat ook niet vloeiend is het ook een kwaal bij de a3 5 bak in deze weer ?

  10. #9
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    Dat moeilijk (zeg maar gerust dat je em er onder protest zo'n beetje in moest rammen) schakelen van 1 naar 2 met koude bak had ik ook met de 90, is weg sinds ik bakolie vervangen heb en er een flesje teflontoevoeging bij had gedaan. Misschien kan je dat nog even doen, giet je er zo bij. Baat het niet...
    Is dat ook van dat rooie plakkerige spul?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke
    Is dat ook van dat rooie plakkerige spul?
    Het was niet rood. Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe het eruit zag en of het dik of dun was... Heb het bij Brezan gehaald.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bij mij was die Teflonbende wit, iets dikker dan melk. Zat in een tube.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    je kan er ook gewoon zaagsel in doen..

    Vraag me af hoe lang al die toevoegingen blijven werken. Zo zijn er ook toevoegingen die compressie verbeteren..

    Ja vast...

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audimechanic
    je kan er ook gewoon zaagsel in doen..

    Vraag me af hoe lang al die toevoegingen blijven werken.
    Voor nu werkt het in ieder geval. Liever een paar euro voor een flesje teflon dan een bakrevisie.

    BTW, dat betweterige toontje past niet bij je leeftijd en ervaring.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    BTW, dat betweterige toontje past niet bij je leeftijd en ervaring.
    priceless

    heb ook niet echt de ervaring dat schakelen naar de 2 moeilijk gaat, teflontoevoeging maakt wel wat verschil idd
    my first quattro was a wilkinson

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Diverse autofabrikanten bevelen teflontoevoegingen aan, sommige dealers doen het standaard in baktypen die als lastige schakelaars bekend staan.

    Da's nou net iets waarmee je niks fout kunt doen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audimechanic
    je kan er ook gewoon zaagsel in doen..
    Daar schakeld hij niet beter van, dan lekt hij eventjes niet meer, en het gierende geluid is dan even weg voor de verkoop op de automarkt.

    nog beter werkt een nylon/panty in de bakproppen, in plaats van zaagsel.
    maar ook dit is een garantie tot aan het hek metode.

    Ik heb wel meer tips van je gelezen die je beter voor je had kunnen houden jongeman.

    En verder werken die teflon toevoegingen uitstekend.
    volgens mij gaat het een geruime tijd mee, en na een olie wissel, zal je wel weer moeten vernieuwen.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb labels gemaakt voor een fabrikant van die toevoegingen, die beweerde dat het ten dele blijft zitten omdat het zich hecht aan ruwe oppervlakken. Dat was overigens voor industriële toepassingen, waar ze weinig tolerantie hebben voor marketinggeblaat en waar je moet waarmaken wat je beweert.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18

    Standaard

    heb vandaag de 90q weer ff verplaatst, daar heb ik toen de teflon toevoeging in gedaan, die schakelt echt veel soepeler dan de 90 TD iig
    my first quattro was a wilkinson

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dan werkt het goed, want Audi's FWD-bakken uit die tijd schakelen doorgaans stukken beter dan de quattro-bakken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard

    Dus bijna iedereen is het er wel over eens dat een teflon toevoeging beter is voor de bak... Zal zaterdag eens ff kijken wat er bij mij op het werk nog in de schappen staat. Er zijn sowieso verschillende merken, dat weet ik wel. Maar welke nou de beste is... :-?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •