Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Ervaringen S4 B5

  1. #1

    Standaard Ervaringen S4 B5

    Hey!

    Ik ben op zoek naar ervaringen met de Audi S4 B5.

    Ik zou vooral graag eens horen hoe het zit met het weggedrag (heeft hij een zware neus, is hij in overstuur te krijgen voelt hij zwaar aan, hoe zit het op circuit, enzoverder.)

    Hoe voelt de motor aan (bruut, duw in de rug of eerder geleidelijk)

    Ook nog enkele tuningvraagjes.
    Welke veren steek je er het best onder om een optimale bochtendynamiek te krijgen?
    Welke uitlaat past het best (sound+extra power)
    Levert een niet OEM uitlaat extra vermogen op, zo ja, hoeveel ongeveer?
    Levert een intercooler extra vermogen op?

    Merci



    8)

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    even de zoekfunctie benutten, er is zat over geschreven.
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard

    Heb ik gedaan maar ik kreeg geen resultaat.
    Ik voerde S4 en daarna S4 B5 in en kreeg geen resultaten :-?

  4. #4
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    zoek eens op

    intercooler
    2.7T biturbo
    uitlaatsysteem
    enz. enz.
    Audi A2 1.4 aua

  5. #5

    Standaard

    Overlaatst met een S4 B5 gereden (Avant)Onderstel was ik zeer positief van verrast. Heel strak en mooi neutraal. Niet té hard, mooi compromis. De motor is heel geleidelijk... en gaat enorm soepel door de toeren. Sensationeel snel vond ik het niet, maar het ging hoe dan ook vlot vooruit!

    Gechipt moet dat héél leuk rijden :-D
    Quattro Powaa


  6. #6

    Standaard

    Van welke regio ben je?

    Ik heb de bilstein b16 pss9 gewindefahrwerk gemonteerd samen met de H&R stabilisatoren voor & achter (zware uitvoering).

    Sportec chip, sportec 19" etc...

    Uitlaat neuspeed, forge dv's.

    Rijdt subliem en staat te koop.

    Grtz,

    Hendrick
    Love the pssst punch

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve
    Overlaatst met een S4 B5 gereden (Avant)Onderstel was ik zeer positief van verrast. Heel strak en mooi neutraal. Niet té hard, mooi compromis. De motor is heel geleidelijk... en gaat enorm soepel door de toeren. Sensationeel snel vond ik het niet, maar het ging hoe dan ook vlot vooruit!

    Gechipt moet dat héél leuk rijden :-D
    Thanks, als de kar Avantusproof is zal het wel in orde zijn :-D

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B5S4
    Van welke regio ben je?

    Ik heb de bilstein b16 pss9 gewindefahrwerk gemonteerd samen met de H&R stabilisatoren voor & achter (zware uitvoering).

    Sportec chip, sportec 19" etc...

    Uitlaat neuspeed, forge dv's.

    Rijdt subliem en staat te koop.

    Grtz,

    Hendrick
    Thanks, ben van België, rond Antwerpen, maar kan er me zeker geen betalen voor de moment.Gewoon interesse in de auto
    Is bilstein+19" te doen qua comfort?

  10. #9

    Standaard

    Comfort tja hangt van persoon tot persoon af voor mijn vader is het bv te hard.

    Voor mijn zus is het dan weer goed te doen, origineel zijn redelijk stug niet hard.

    Nu is er veel van het comfort verloren maar ten goede van de baanligging en die is nu wel perfect.

    Hoe hoger de snelheid hoe beter hij rijdt...

    Die duitsers hé :-D

    Oh ja héél belangrijk ziet er gewoon veel beter uit ook origineel staan ze nogal off road achtig

    Grtz,

    Hendrick
    Love the pssst punch

  11. #10

    Standaard

    Ik rij zelf nu ruim 3 jaar in een S4 B5.

    De motor is ontworpen om bij een heel laag toerental al heel veel koppel te leveren. Hierdoor ontbreekt voor een groot deel het bekende turbogat. Met andere woorden hij trekt vanaf een laag toerental al enorm. Dit heeft als nadeel dat de bekende schop in de rug ontbreekt en de sensatie minder is. Maar vergis je niet dit blok is tot behoorlijk prestaties in staat. Zeker als ie gechipt is, je hebt dan een stuk meer koppel en vermogen.

    Ik heb sinds enkele weken de originele tussenkoelers vervangen door twee custom made koelers, deze zijn ongeveer 40% groter. Ook heb ik de buizen vanaf de tussenkoelers en de throttebody vervangen door een buis uit één stuk (APR bipipe). Hier kan veel meer lucht door. De eerste indruk van deze aanpassing is erg positief, meer trekkracht bij de zelfde laaddruk. De lucht zou immers nu koeler moeten zijn.

    Wat het weggedrag betreft, er ligt inderdaad behoorlijk wat gewicht in de neus. Een S4 (ook vele andere Audi's) zijn daarom toch nog al snel onderstuurd. Met gas geven kun je wel wat corrigeren dat is het voordeel van Quattro. Verlagen is een kwestie van smaak, ik rij lange afstanden en dan is een compromisloze spijkerharde afstelling geen pretje, voor mij hoeft dit dus niet. Je kunt wel de stabilisatorstangen verzwaren dan rolt ie in iedergeval minder.

    Na al die jaren vermaak ik elke rit weer, het verveelt nooit. Dat zegt al meer dan genoeg over de kwaliteit van de auto.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •